Αποφασίστηκαν οι επτά φιναλίστ για το ευρωπαϊκό βραβείο Car of the Year 2023 (Αυτοκίνητο της χρονιάς 2023).
Από μία λίστα 27 μοντέλων, η κριτική επιτροπή -που αποτελείται από 61 δημοσιογράφους αυτοκινήτου, από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων και μία Ελληνίδα- επέλεξε τα ακόλουθα επτά υποψήφια:
- Jeep Avenger
- Kia Niro
- Nissan Ariya
- Peugeot 408
- Renault Austral
- Subaru Solterra/Toyota bZ4X
- Volkswagen ID. Buzz
Η τελική ψηφοφορία στις αρχές Ιανουαρίου θα αναδείξει το Car of the Year 2023 και ο νικητής θα ανακοινωθεί σε τελετή που θα πραγματοποιηθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου. Τα υποψήφια μοντέλα είναι νέα οχήματα προς πώληση τώρα ή πριν από το τέλος του έτους σε πέντε ή περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές.
Οι νικητές του βραβείου κατά την τελευταία εικοσαετία ήταν οι εξής: 2002: Peugeot 307, 2003: Renault Mégane, 2004: Fiat Panda, 2005: Toyota Prius, 2006: Renault Clio, 2007: Ford S-Max, 2008: Fiat 500 ,2009: Opel Insignia, 2010: Volkswagen Polo, 2011: Nissan Leaf, 2012: Opel Ampera, 2013: Volkswagen Golf, 2014: Peugeot 308, 2015: Volkswagen Passat, 2016: Opel Astra, 2017: Peugeot 3008, 2018: Volvo XC40, 2019: Jaguar I-Pace, 2020: Peugeot 208, 2021: Toyota Yaris, 2022: Kia EV6.
Η κριτική επιτροπή αποτελείται από τους:
Αυστρία (Horst Bauer – Kurier, Susanne Hofbauer – Autorevue, Dieter Hubmann – Kleine Zeitung), Βέλγιο (Joost Bolle – Het Laatste Nieuws, Stéphane Lémeret – Auto Trends), Τσεχία (Jiri Duchon – Automobil Revue). Δανία (Søren W. Rasmussen – FDM/Motor), Φινλανδία (Velimatti Honkanen – Tekniikan Maailma), Γαλλία (Florence Lagarde – Autoactu.com, Didier Laurent – L’Argus de l’automobile, Yves Maroselli – Le Point, Stèphane Meunier – L’Automobile Magazine, Jean-Michel Normand – Le Monde, Sylvain Reisser – Le Figaro), Γερμανία (Holger Appel – Frankfurter Allgemeinen Zeitung), Hanno Boblenz – Firmenauto, Stefan Cerchez – Auto/Strassenverkehr. Ulla Ellmer – Kicker Sportmagazin, Frank Mertens – Electrified/Autogazette, Jessica Thön – The Car Crash) Ελλάδα (Ελένη Ξενάκη – 4 Τροχοί), Ουγγαρία (Zsolt Csikós – Totalcar.hu, Miklos Gajdan – Auto Magazin, Auto Piac), Ιρλανδία (Michael McAleer – The Irish Times), Ιταλία (Andrea Brambilla – Auto, Silvia Baruffaldi – Auto & Design, Guido Costantini – AlVolante, Gian-Luca Pellegrini – Quattroruote, Alberto Sabbatini – Independent, Giorgio Ursicino – Il Mesaggero) Λουξεμβούργο (Alain Rousseau – #WAM Luxembourg), Ολλάνδία (Jaco Bijlsma – Autovisie, Peter Hilhorst – De Telegraaf, Frank Buma – ANWB Autoportal), Νορβηγία (Fred Magne Skillebaek – Elbil24), Πολωνία (Roman Popkiewicz – Auto motor i sport), Maciek Ziemek – Freelance), Πορτογαλία (Francisco Mota – Autofoco, Autodrive, Targa 67, Joaquim Oliveira – International Correspondent), Σλοβενία (Sebastjan Plevnjak – Avto Magazin) Ισπανία (Félix Cerezo – El Mundo, Rafael Guitart – Highmotor, Pedro Martín – El Confidencial, Juan Carlos Payo – Autopista, Xavier Pérez – El Periódico de Catalunya), Pere Prat – La Vanguardia), Σουηδία (Jan-Erik Berggren – Expressen, Carl-Johan Lejland – Dagens Industri, Tommy Wahlström – Vi Bilägare), Ελβετία (Ramon Egger – Automobil Revue | Revue Automobile, Andreas Faust – Ringier AG, Peter Ruch – Radical Mag, Auto-Illustrierte), Τουρκία ( Ufuk Sandik – Sabah Gazetesi), Ηνωμένο Βασίλειο (Andrew English – The Daily Telegraph, Andrew Frankel – The Sunday Times, Autocar, Motor Sport, Paul Horrell – BBC- Top Gear, The Daily Express, Phil McNamara – Car magazine, Vicky Parrott – Freelance/CarGurus, Matthew Prior – Autocar) και Ανεξάρτητοι σε προσωρινή αναστολή (Vadim Ovsiankin – Vedomosti, Autopanorama TV, Sergey Znaemsky – Autoreview).