Η Daimler Truck ξεκινά τη μαζική παραγωγή του Mercedes-Benz eEconic στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Wörth.

Η Daimler Truck επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό του στόλου οχημάτων της: Το Mercedes-Benz eEconic για δημοτική χρήση θα ενταχθεί στη μαζική παραγωγή του εργοστασίου στο Wörth στη νότια Ρηνανία-Παλατινάτο. Το δεύτερο μοντέλο των ηλεκτρικών φορτηγών Mercedes-Benz με μπαταρία θα βγει από τη γραμμή παραγωγής του Wörth λίγο μετά την έναρξη της μαζικής παραγωγής του eActros για αστικές διανομές τον Οκτώβριο του 2021. Το eEconic αναπτύχθηκε σε συνεργασία με πελάτες και, μετά από σειρά εντατικών δοκιμών και ελέγχων, δοκιμάζεται στην πράξη μαζί με πελάτες από τον Μάιο του 2022. Το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής θα παραδοθεί στην Urbaser A/S, μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της διάθεσης αποβλήτων στη Δανία. Άλλοι πελάτες έχουν ήδη επιλέξει το eEconic μαζικής παραγωγής. Τα οχήματα πρόκειται να παραδοθούν διαδοχικά στη διάρκεια του έτους.

Από αριστερά, ο Δρ. Ralf Forcher, Επικεφαλής της Mercedes-Benz Special Trucks και ο Δρ. Andreas Bachhofer, Επικεφαλής Παραγωγής και Εργοστασίου στο Wörth

Ο Δρ. Ralf Forcher, Επικεφαλής της Mercedes-Benz Special Trucks, δήλωσε σχετικά: «Από το πρώτο σχέδιο μέχρι το τελικό όχημα, από το πρωτότυπο στο φορτηγό παραγωγής. Ήρθε η στιγμή να κυκλοφορήσουμε το eEconic, το πρώτο ηλεκτρικό Mercedes-Benz Special Truck μαζικής παραγωγής. Οι συζητήσεις με τους πελάτες μας έχουν δείξει ότι οι πόλεις και οι δήμοι θέλουν οχήματα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα για τους στόλους τους. Ειδικά στις μεγάλες πόλεις, υπάρχει ανάγκη για αθόρυβες, καθαρές και ασφαλείς λύσεις μεταφορών και διάθεσης αποβλήτων. Και εμείς προσφέρουμε ακριβώς το κατάλληλο φορτηγό.»

Ο Υπεύθυνος Παραγωγής και Εργοστασίου στο Wörth, Δρ. Andreas Bachhofer, δήλωσε: «Το φθινόπωρο του 2021, δίναμε το πράσινο φως για τη μαζική παραγωγή των ηλεκτρικών φορτηγών μας εδώ στο Wörth με το eActros, και τώρα συνεχίζουμε με το eEconic. Αυτό κατέστη εφικτό χάρη στην ευέλικτη παραγωγή και την εξαιρετικά πρόθυμη ομάδα του εργοστασίου, η οποία ενσωμάτωσε το eEconic στη μαζική παραγωγή μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και εργάζεται με συνέπεια, προκειμένου να ικανοποιήσει τις υψηλές ποιοτικές απαιτήσεις των πελατών. Η έναρξη της παραγωγής του δεύτερου ηλεκτρικού φορτηγού εδώ στο Wörth αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι βρισκόμαστε ήδη εν μέσω του μετασχηματισμού για την παραγωγή των νέων συστημάτων κίνησης στο εργοστάσιο».

Μαζική παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών στο Future Truck Center

Το eEconic θα κατασκευάζεται στην υπάρχουσα γραμμή συναρμολόγησης της Mercedes-Benz Special Trucks, ευέλικτα και παράλληλα με τα φορτηγά που εξοπλίζονται από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αφού συναρμολογηθεί το μεγαλύτερο μέρος του οχήματος, ο εξηλεκτρισμός του eEconic συνεχίζεται στο Future Truck Center, όπου – ακριβώς όπως το eActros – το όχημα εξοπλίζεται με τα εξαρτήματα ηλεκτροκίνησης. Μεταξύ άλλων, εγκαθίστανται οι μπαταρίες υψηλής τάσης και η μονάδα φόρτισης σε διάφορα στάδια της παραγωγής. Αφού τοποθετηθούν όλα τα εξαρτήματα υψηλής τάσης, μπορεί πλέον να τεθεί σε λειτουργία ολόκληρο το σύστημα, ώστε το φορτηγό να είναι έτοιμο για οδήγηση.

Στο πλαίσιο της μετάβασης σε μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, το εργοστάσιο του Wörth έχει θέσει, μεταξύ άλλων, τον στόχο να εξελίσσει διαρκώς το εργατικό δυναμικό του για την παραγωγή φορτηγών με νέα συστήματα κίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, διασφαλίζεται ότι οι εργαζόμενοι που ασχολούνται με οχήματα υψηλής τάσης, όπως το eEconic, ολοκληρώνουν ένα ειδικό πρόγραμμα κατάρτισης και ανάπτυξης. Από το 2018, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Wörth εκπαιδεύονται στην παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών. Μέχρι σήμερα, έχουν εκπαιδευτεί περίπου 2.700 εργαζόμενοι στον χειρισμό οχημάτων και εξαρτημάτων υψηλής τάσης στο κέντρο εκπαίδευσης του εργοστασίου. Έτσι, έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και είναι ιδανικά προετοιμασμένοι για να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις της παραγωγής.

Αμιγώς ηλεκτρικό για δημοτική χρήση

Οι βασικές τεχνικές προδιαγραφές του eEconic είναι ως επί το πλείστον ίδιες με εκείνες του eActros. Ως όχημα αποκομιδής απορριμμάτων, το eEconic μπορεί να καλύψει τη συντριπτική πλειονότητα των τακτικών δρομολογίων αποκομιδής απορριμμάτων σε μία βάρδια ενός συμβατικού Econic χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης επιτρέπει την τοποθέτηση επίπεδου δαπέδου στην καμπίνα, διευκολύνοντας έτσι την μετακίνηση στο εσωτερικό της. Αυτό αποτελεί ιδιαίτερο πλεονέκτημα, ιδίως εάν ο οδηγός θέλει να βγει από την πτυσσόμενη πόρτα του συνοδηγού στην πλευρά του πεζοδρομίου. Το μοντέρνο και διαισθητικό Multimedia Cockpit επίσης αποτελεί μία σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με το συμβατικό Econic. Ένα άλλο κύριο χαρακτηριστικό εξοπλισμού είναι τα πανοραμικά τζάμια. Επιπλέον, το επιστρωμένο και θερμαινόμενο μπροστινό παρμπρίζ Thermocontrol προλαμβάνει το θάμπωμα του τζαμιού λόγω καιρικών συνθηκών βελτιώνοντας την ορατότητα. Επίσης, μειώνει τη θερμότητα που οφείλεται στην ηλιακή ακτινοβολία στον εσωτερικό χώρο. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα ασφάλειας για την κυκλοφορία στην πόλη: ο βασικός εξοπλισμός του eEconic περιλαμβάνει το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης S1R και το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist πέμπτης γενιάς.

Daimler Truck: Στόλος οχημάτων χωρίς εκπομπές έως το 2039

Η έναρξη της παραγωγής του eEconic αποτελεί ακόμη ένα ορόσημο στην πορεία της Daimler Truck προς τις μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα: προκειμένου να συνεισφέρει στην απανθρακοποίηση του κλάδου επαγγελματικών οχημάτων, η εταιρεία επιδιώκει τον στόχο για μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050. Σε αυτό το πλαίσιο, στοχεύει στην πώληση μόνο οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στις βασικές αγορές της Βορείου Αμερικής, της Ευρώπης και της Ιαπωνίας από το 2039. Η λεγόμενη «διπλή στρατηγική» της εταιρείας εστιάζει σε δύο συμπληρωματικές τεχνολογίες για την τροφοδοσία ισχύος στα συστήματα μετάδοσης κίνησης των οχημάτων της: μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Το εργοστάσιο Mercedes-Benz στο Wörth

Το μεγαλύτερο εργοστάσιο συναρμολόγησης φορτηγών της Mercedes-Benz Trucks ιδρύθηκε στο Wörth am Rhein το 1963 και παράγει τα φορτηγά Mercedes-Benz Arocs και Atego – καθώς και το Actros, το πιο επιτυχημένο φορτηγό βαριάς χρήσης παγκοσμίως, εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια. Το 2021, ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του ηλεκτρικού Mercedes-Benz eActros με μπαταρία. Εδώ κατασκευάζονται επίσης τα ειδικά φορτηγά της Mercedes-Benz Econic, Unimog και Zetros. Από το εργοστάσιο στο Wörth αναχωρούν καθημερινά έως και 470 φορτηγά προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των πελατών. Οι πελάτες σε περισσότερες από 150 χώρες αποδίδουν μεγάλη αξία στην «ποιότητα κατασκευής Wörth». Η τοποθεσία στον Ρήνο αποτελεί το κέντρο εξειδίκευσης για το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της Mercedes-Benz Trucks. Το εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Wörth διαθέτει επίσης εμπειρία 50 και πλέον ετών στην παραγωγή CKD (Completely Knocked Down) και παραδίδει κιτ οχημάτων σε πολλές αγορές του εξωτερικού για τοπική τελική συναρμολόγηση – μέχρι σήμερα περισσότερα από 750.000 κιτ συνολικά. Με περίπου 10.000 εργαζόμενους, το εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Wörth είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εργοδότης στο κρατίδιο της Ρηνανίας-Παλατινάτου.

 

Προηγούμενο άρθροΈρευνα: Η Ελλάδα τρίτη στην καθημερινή χρήση ΙΧ
Επόμενο άρθροQ4 e-tron και e-tron GT: Δωρεάν επταετής συντήρηση