Οι τύποι καυσίμων των νέων αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA, καταδεικνύουν αύξηση των υβριδικών οχημάτων.
Συγκεκριμένα, το πρώτο τρίμηνο του 2022, το μερίδιο αγοράς των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αντιπροσώπευε το 25,1% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (από 20,9% το πρώτο τρίμηνο του 2021).
Οι συνολικές ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων αυξήθηκαν επίσης κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας διπλασίασαν σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι – τώρα αποτελούν το 10,0% του συνόλου των πωλήσεων – ξεπερνώντας τα plug-in υβριδικά, που αντιπροσωπεύουν το 8,9% της αγοράς της ΕΕ. Από την άλλη πλευρά, τα οχήματα που κινούνται με ντίζελ και βενζίνη συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς. Ωστόσο, οι ταξινομήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνδυασμένο μερίδιο 52,8%.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους τροχιά, σημειώνοντας απότομη πτώση (-33,2%), φτάνοντας τις 378.009 μονάδες. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 5,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σημαντική πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Γαλλία (-44,1%), Ιταλία (-39,2%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-20,2%). Διψήφια πτώση και στην Ελλάδα (-31,9%).
Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε σημαντικά κατά την ίδια περίοδο – από 40,8% σε 36,0%. Παρά την πτώση αυτή, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν τα πιο δημοφιλή σε όγκο (808.039 μονάδες). Στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 10153 βενζινοκίνητα το πρώτο τρίμηνο φέτος έναντι 11.501 το αντίστοιχο περσινό διάστημα (-11,7%).
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 53,4%, φτάνοντας συνολικά τα 224.145 αυτοκίνητα. Πολλές αγορές της ΕΕ κατέγραψαν τριψήφια ποσοστιαία αύξηση, με τη Ρουμανία να σημειώνει την ισχυρότερη ανάπτυξη (+408,0%). Από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+110,3%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+42,7%) και τη Γερμανία (+29,3%). Η Ιταλία ήταν η μόνη αγορά της ΕΕ που σημείωσε πτώση στις πωλήσεις BEV (-14,9%). Στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 505 BEV έναντι 419 (+20,5%).
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) μειώθηκαν κατά 5,3% σε ολόκληρη την Ε.Ε. κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Παρόλα αυτά, τα PHEV εξακολουθούν να διευρύνουν το συνολικό τους μερίδιο αγοράς λόγω της πτώσης των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Οι επιδόσεις των PHEV διέφεραν στις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: Γερμανία και Γαλλία σημείωσαν πτώση (-13,2% και -6,1% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Ιταλία κατέγραψαν σταθερή ανάπτυξη (+46,3% και +18,9% αντίστοιχα). Μεγάλη ανάπτυξη κατέγραψε στην κατηγορία αυτή η Ελλάδα (+45,1%) με 1.274 ταξινομήσεις έναντι 878.
Με 563.030 πωλήσεις αυτοκινήτων το διάστημα Ιανουαρίου Μαρτίου, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) ήταν ο πιο κοινός τύπος ισχύος μετά τη βενζίνη σε όγκο στην ΕΕ, με αύξηση 5,3%. Με εξαίρεση την Ιταλία (-6,3%), όλες οι μεγάλες αγορές συνέβαλαν στη θετική απόδοση στην περιοχή. Στην ελλάδα ταξινομήθηκαν 6.187 HEV έναντι 5.058 (+22,3%). Οι πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους τάση, σημειώνοντας νέα διψήφια πτώση (-56,0%), καθώς πολλές αγορές κατέγραψαν πτώση. Το ίδιο και στη χώρα μας (-39,5%). Αντίθετα, τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο σημείωσαν σημαντική αύξηση (+48,6%), μετρώντας 67.717 μονάδες εγγεγραμμένες στην ΕΕ. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στη διψήφια ή και τριψήφια ποσοστιαία ανάπτυξη και στις τέσσερις βασικές αγορές: Γερμανία (+287,7%), Γαλλία (+76,6%), Ισπανία (+41,5%) και Ιταλία (+17,3%). Μεγάλη αύξηση και στην Ελλάδα (+222%).