Η Suzuki παρουσίασε διαδικτυακά για πρώτη φορά παγκοσμίως το νέο S-CROSS. Το νέο μοντέλο συνδυάζει τον δυναμικό χαρακτήρα ενός SUV με την απαράμιλλη άνεση.
Το S-CROSS χαρακτηρίζεται επίσης από ισχυρές, αλλά κυρίως φιλικές προς το περιβάλλον οδηγικές επιδόσεις, προηγμένα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας. Επιπλέον, στο πλαίσιο της προσπάθειας προστασίας του περιβάλλοντος, η Suzuki ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει τη γκάμα των υβριδικών αυτοκινήτων της με την τεχνολογία strong hybrid από το επόμενο έτος στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το νέο S-CROSS
Το νέο S-CROSS είναι το τελευταίο μοντέλο των τετρακίνητων SUV που έχει δημιουργήσει η Suzuki τα τελευταία 50 χρόνια.
“Γεμάτο αυτοπεποίθηση, με προηγμένα συστήματα ασφαλείας και εντυπωσιακές επιδόσεις. Το νέο S-CROSS είναι ένα SUV που κατέχει αυτά τα τρία χαρακτηριστικά σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο”, σημείωσε ο Επικεφαλής Μηχανικός, Shigeru Aoyama στην παγκόσμια πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου.
Η δυναμική σχεδίαση αποπνέει αμέσως την αξιοπιστία ενός στιβαρού SUV από κάθε πλευρά. Μια μεγάλη εντυπωσιακή μάσκα σε χρώμα μαύρο γυαλιστερό, οι δυναμικοί προβολείς LED υψηλής φωτεινότητας 3 σημείων και τα τετραγωνισμένα προστατευτικά φρύδια στους θόλους των μπροστινών και των πίσω τροχών ενισχύουν τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου. Τα προηγούμενα σε συνδυασμό με τις εντυπωσιακές λεπτομέρειες ασημί χρώματος στο μπροστινό και το πίσω μέρος δημιουργούν μια έντονη πρώτη εντύπωση που δύσκολα ξεχνιέται, και ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη σιγουριά που εμπνέει συνολικά η εμφάνιση του νέου S-CROSS.
Το S-CROSS διαθέτει προηγμένη τεχνολογία ελέγχου. Με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα BOOSTERJET 1,4 λίτρων άμεσου ψεκασμού που προσφέρει άφθονη ροπή και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V SHVS, το καθιστούν αποδοτικό αλλά και εξαιρετικά δυναμικό ταυτόχρονα. Το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP SELECT, η οθόνη ηχοσυστήματος 9 ιντσών αλλά και μια σειρά από προηγμένα συστήματα ασφάλειας Suzuki Safety Support προσθέτουν μια νότα διασκέδασης και μια αίσθηση ασφάλειας και άνεσης κατά την οδηγική εμπειρία.
Το εσωτερικό του οχήματος χαρακτηρίζεται από τρισδιάστατη σχεδίαση που ταιριάζει στον χαρακτήρα ενός δυναμικού SUV. Η ευρύχωρη καμπίνα έχει σχεδιαστεί για την άνεση έως και 5 ενηλίκων, ενώ ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος χωρητικότητας 430 λίτρων είναι εξαιρετικά ευέλικτος να υποστηρίξει πληθώρα υπαίθριων δραστηριοτήτων και ψυχαγωγίας. Η πανοραμική ηλιοροφή με το εξαιρετικά μεγάλο άνοιγμα ενισχύει ακόμη περισσότερο την απόλαυση κάθε διαδρομής.
Στην παγκόσμια πρεμιέρα του οχήματος, ο πρόεδρος, Toshihiro Suzuki, δήλωσε με υπερηφάνεια ότι “Στην Ευρώπη, όλα τα επιβατικά μας αυτοκίνητα είναι ήπια υβριδικά και σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τη γκάμα μας με strong hybrid οχήματα από το επόμενο έτος”. Στο δεύτερο μισό του επόμενου έτους, το νέο S-CROSS θα διατίθεται επίσης και ως strong hybrid και με ακόμα πιο αναβαθμισμένα και προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας (connected services).
Το νέο S-CROSS θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Suzuki Magyar στην Ουγγαρία και θα πωλείται στη Λατινική Αμερική, την Ωκεανία και την Ασία, με τις πωλήσεις να ξεκινούν στην Ευρώπη στο τέλος του έτους.
Strong Hybrid
Το νέο strong hybrid σύστημα της Suzuki συνδυάζει έναν νέο κινητήρα καυσίμου με μία μονάδα γεννήτριας κινητήρα (Motor Generator Unit, MGU) και κιβώτιο αυτόματης αλλαγής σχέσεων (Auto Gear Shift, AGS). Υποστηρίζει δυνατότητα υβριδικής οδήγησης και ηλεκτρικής οδήγησης (με ανενεργό κινητήρα) για χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Ακόμα και σε χαμηλές στροφές, ο ισχυρός και εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας μπορεί να εκκινήσει και να επιταχύνει ομαλά το όχημα, ενώ μπορεί και να τροφοδοτήσει το όχημα από μόνος του (ηλεκτρική οδήγηση με ανενεργό κινητήρα) κατά τη διάρκεια της έναρξης της κίνησης, της πορείας αλλά και της όπισθεν, για αθόρυβη λειτουργία και ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου.
Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του νέου συστήματος είναι η τοποθέτηση της γεννήτριας MGU στην πλευρά εξόδου του κιβωτίου AGS, ένα σύστημα μετάδοσης που αλλάζει αυτόματα τις χειροκίνητες σχέσεις και λειτουργεί τον συμπλέκτη. Χάρη σε αυτήν τη διαμόρφωση, η ενέργεια της γεννήτριας MGU μεταδίδεται απευθείας στον κινητήριο άξονα για την πλήρωση του κενού της ροπής κατά την αλλαγή σχέσεων, για μια ομαλή αίσθηση κατά τη μετάβαση από τη μία σχέση στην άλλη. Επιπλέον, η διαμόρφωση αυτή συμβάλλει στη συλλογή κινητικής ενέργειας και την αποδοτική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της παύσης της λειτουργίας του κινητήρα και την αποδέσμευση του συμπλέκτη κατά την επιβράδυνση. Η λειτουργία αυτή επεκτείνει την αυτονομία κατά την ηλεκτρική οδήγηση.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στη λειτουργία Standard και τη λειτουργία Eco. Στη λειτουργία Standard, η γεννήτρια MGU υποστηρίζει συχνότερα τον κινητήρα για δυναμικότερη οδήγηση, ενώ στη λειτουργία Eco ενεργοποιείται συχνότερα το σύστημα ηλεκτρικής οδήγησης για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.
Το νέο strong hybrid σύστημα θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη το επόμενο έτος, πρώτα στο μοντέλο Vitara και, στη συνέχεια, στο S-CROSS.