Το Studio MOM και η LAVO συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν, το πρώτο στο είδος του στον κόσμο, ποδήλατο υδρογόνου.
H LAVO φιλοδοξεί «να αλλάξει τον τρόπο που ζουν οι άνθρωποι με την ενέργεια». «Είμαστε ένας παράγοντας θετικών αλλαγών, ενδυναμώνοντας τους καταναλωτές να κάνουν καλό, υποστηρίζοντας την κοινότητα και συμβάλλοντας στη βελτίωση του περιβάλλοντος», δηλώνει ο CEO της εταιρείας Alan Yu. Η LAVO παρέχει καθαρότερη και πιο αξιόπιστη ενέργεια σε σπίτια και επιχειρήσεις. Το σύστημά της βασίζεται στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου, καθώς δεν χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα στην παραγωγή του.
Γιατί να φτιάξεις ένα ποδήλατο με υδρογόνο; Επειδή βάσει μεγαλύτερου συντελεστή ενέργειας/βάρος που παρέχουν οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο φορτίου που κινείται με υδρογόνο μπορεί να μεταφέρει βαρύτερα φορτία σε μεγαλύτερες αποστάσεις.
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα χρησιμοποιούν συνήθως βαρύτερες μπαταρίες λιθίου. Για μεγαλύτερες αποστάσεις, μια τέτοια μπαταρία θα μπορούσε να ζυγίζει έως και 6 κιλά, ενώ μια δεξαμενή υδρογόνου που προσφέρει συγκρίσιμη αυτονομία δεν θα ζύγιζε περισσότερο από 1,2 κιλά.
Το υδρογονοκίνητο ποδήλατο LAVO είναι το πρώτο του είδους του. Σχεδιασμένο από το Studio MOM της Ολλανδίας από κοινού με την πρωτοπόρο στις μπαταρίες υδρογόνου LAVO, θα αποτελεί «εργαλείο για κινητικότητα χωρίς εκπομπές», όπως αναφέρουν οι εφευρέτες του – προσαρμόζεται εύκολα από ποδήλατο πόλης σε ποδήλατο μεταφορών χάρη στην σπονδυλωτή κατασκευή του.
Με ένα σύστημα που αναπτύχθηκε από το Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, η μπαταρία υδρογόνου του ποδηλάτου LAVO χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια για να εξάγει υδρογόνο από το νερό. Το υδρογόνο στη συνέχεια απορροφάται από μία μεταλλική πατέντα, που το μετατρέπει σε τάση μπαταρίας. Σύμφωνα με τη LAVO ένα ποδήλατο μπορεί να αποθηκεύσει έως και 40 kWh υδρογόνου, αρκετό για να τροφοδοτήσει ένα ολόκληρο νοικοκυριό για δύο ημέρες.
Οι επενδύσεις στο υδρογόνο αυξάνονται – η ΕΕ σχεδιάζει να δαπανήσει 470 δισ. ευρώ για πράσινο υδρογόνο έως το 2050.
Φωτογραφία: Studio MOM