Μπορεί οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων να συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, αλλά στην ανάλυση που δημοσίευσε η Jato Dynamics για τον Φεβρουάριο προβλέπει πως θα καταγραφεί αύξηση των ταξινομήσεων τον Μάρτιο του 2021. Και από ότι δείχνουν οι πρώτες πληροφορίες για τις πωλήσεις έχει δίκιο.
Εξάλλου τον Μάρτιο του 2020, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε τις χαμηλότερες πωλήσεις των τελευταίων 38 ετών, αφού μετά το ξέσπασμα της πανδημίας μειώθηκαν οι ταξινομήσεις στις 848.400 μονάδες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics για τον Φεβρουάριο του 2021, στις 27 ευρωπαϊκές χώρες, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη, καθώς συνεχίζεται η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης. Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων ντίζελ, συμπεριλαμβανομένων των ήπιων υβριδικών, μειώθηκαν κατά 33%, στις σχεδόν 225.000 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 27% των συνολικών ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων. Σε μάρκες όπως η Mitsubishi, η Honda, η Toyota, η Mazda και η Mini, οι πετρελαιοκινητήρες έχουν σχεδόν εντελώς εξαφανιστεί από το μείγμα πωλήσεων.
Από την άλλη, τα αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών συνέχισαν να αυξάνονται τον Φεβρουάριο. Με αύξηση 67%, αυτά τα αυτοκίνητα κατέγραψαν ταξινομήσεις 115.000 μονάδων και το συνολικό μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε από 6,5% το Φεβρουάριο του 2020, σε 13,6% τον περασμένο μήνα. Στη Νορβηγία, αντιπροσώπευσαν ένα σημαντικό 79% της συνολικής αγοράς.
Ο αντίκτυπος των EV μπορεί επίσης να φανεί μέσω του μείγματος ευρωπαϊκών ταξινομήσεων ανά τύπο καυσίμου. Για παράδειγμα, ένα στα τρία Land Rover που ταξινομήθηκαν τον Φεβρουάριο ήταν EV, σε σύγκριση με μόλις 7% τον Φεβρουάριο του 2020. Σε ετήσια βάση, το μερίδιο αυτών των οχημάτων αυξήθηκε επίσης πάνω από 15% για τις MG, Volvo, Mercedes και Jeep , καθώς οι κατασκευαστές συνέχισαν να διαφοροποιούν τις προσφορές τους SUV, ως απάντηση στην αυξημένη ζήτηση για εναλλακτικές λύσεις PHEV και EV.
Παρά τις εξαιρετικά δύσκολες οικονομικές συνθήκες, τα SUV πήγαν καλά σε σύγκριση με τις παραδοσιακές κατηγορίες. Κατέγραψαν μείωση όγκου μόλις 11% σε σύγκριση με την πτώση κατά 23% των παραδοσιακών αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων πόλης, των subcompact, των compact, των μεσαίων, των ανωτάτων στελεχών και των πολυτελών sedan). Τα MPV σημείωσαν πτώση 58%, σε μόλις 17.800 μονάδες – ένα από τα χειρότερα μηνιαία αποτελέσματα για αυτά τα οχήματα.
Ο Φεβρουάριος ήταν ενθαρρυντικός για την Peugeot, καθώς το 208 αντικατέστησε το Toyota Yaris στην κορυφή της κατάταξης μοντέλων. Η τελευταία φορά που η Peugeot ηγήθηκε της ευρωπαϊκής κατάταξης μοντέλου ήταν το Φεβρουάριο του 2008, με το Peugeot 207. Η δημοτικότητα των σημερινών μοντέλων της Peugeot αντικατοπτρίζεται επίσης στα ισχυρά αποτελέσματα που σημείωσε το 2008. Το B-SUV ήταν το δεύτερο σε ταξινομήσεις αυτοκίνητο τον Φεβρουάριο, με σημαντική αύξηση όγκου κατά 51%, μπροστά από τα Volkswagen T-Roc και Renault Captur.
Το Ford Puma συνέχισε να σημειώνει σημαντική αύξηση και κατέστη το κορυφαίο μοντέλο σε πωλήσεις της Ford. Υπήρξαν επίσης θετικά αποτελέσματα για τα Volvo XC40 (+ 33%), Ford Kuga (+ 220%), Tesla Model 3 (+ 55%), Mercedes GLB (+ 181%), Mercedes GLA / EQA (+ 49%) και Smart Fortwo (+ 114%). Μεταξύ των πιο πρόσφατων που κυκλοφόρησαν, η Volkswagen ταξινόμησε 3.744 μονάδες του ID.3, η Citroen 2.805 μονάδες του C4 και η Cupra 2.582 μονάδες του Formentor.