Πλήρης ανανέωση για το επαναστατικό X-ADV της Honda: αυξημένη ισχύς, με υψηλότερο μέγιστο όριο στροφών για το κινητήρα και αναθεωρημένες σχέσεις μετάδοσης που συνδυάζονται με ηλεκτρονικό γκάζι (Throttle By Wire), 4 προφίλ οδήγησης (ride modes), αναβαθμισμένο έλεγχο πρόσφυσης (Honda Selectable Torque Control) και όλα αυτά χωρίς αύξηση της κατανάλωσης.
Ένα επανασχεδιασμένο πλαίσιο συνδυάζεται με νέο σώμα, ενώ η νέα, εργονομική σχεδίαση της σέλας διευκολύνει την πρόσβαση στο έδαφος. Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι μεγαλύτερος και περιλαμβάνει θύρα φόρτισης USB, ενώ υπάρχει και ντουλαπάκι. Δύο προβολείς LED περιλαμβάνουν λειτουργία φώτων ημέρας (DRL) και μία οθόνη TFT 5 ιντσών επιτρέπει σύνδεση με smartphone μέσω του νέου συστήματος φωνητικού ελέγχου της Honda (Smartphone Voice Control).
Το νέο X-ADV διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά με λιανική τιμή πώλησης που ξεκινάει από 13.500 ευρώ.
Δεν συμβαίνει συχνά στο κόσμο των μοτοσυκλετών να γεννιέται μία φρέσκια ιδέα, η οποία να σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας κατηγορίας. Όμως η Honda φημίζεται για τις καινοτομίες της και το 2016 αποκάλυψε μία πρωτοποριακή φιλοσοφία δίτροχου, ξαφνιάζοντας τους πάντες – το X-ADV.
Το σκεπτικό ήταν το εξής: ας πάρουμε τις αρετές μιας κλασικής μοτοσυκλέτας περιπέτειας, όπως ικανότητες παντός εδάφους, όρθια θέση οδήγησης για εξαιρετική ορατότητα και αξιοσημείωτη πολύπλευρη χρηστικότητα, για τη δουλειά και τον ελεύθερο χρόνο. Μετά ας δούμε τι προσφέρει μία μέση μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήσης. Μπορεί να είναι σκούτερ ή μοτοσυκλέτα αλλά θα είναι ευκολοδήγητη, σβέλτη και άνετη, αποδοτική και με πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους. Οι πρωτοπόροι μηχανικοί της Honda συνδύασαν ‘2 διαφορετικούς κόσμους σε 1’ και γεννήθηκε κάτι πραγματικά ξεχωριστό.
Το αποκαλούμενο ‘δημιούργημα των μηχανικών’ διέθετε την αντοχή και το στυλ ενός SUV, που μπορούσε να κινείται με απόλυτη άνεση στη ζούγκλα της πόλης. Και ενώ διέθετε όλα τα premium χαρακτηριστικά που διευκολύνουν τη ζωή σε μία μεγαλούπολη, είχε επίσης την εμφάνιση, την ιπποδύναμη και τις ικανότητες του πλαισίου που προσδίδουν σε κάθε διαδρομή μία υπόσχεση περιπέτειας.
Το X-ADV αποτύπωσε μία νέα αίσθηση ελευθερίας σε δύο τροχούς και κέρδισε την προσοχή μιας στρατιάς αναβατών από όλη την Ευρώπη που διψούσαν για κάτι νέο, και τελικά σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία. Επιπλέον, επιβεβαιώνοντας τις εκτός δρόμου ικανότητές του, στα χέρια του έμπειρου Ιταλού αγωνιζόμενου Renato Zocchi, μία ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση κέρδισε στην Κατηγορία 2 του Gibraltar Rally 2019, διανύοντας 7.000 απαιτητικά, χωμάτινα και ασφάλτινα χιλιόμετρα.
Όμως το X-ADV εξελίσσεται συνεχώς. Για το 2021, η Honda αυξάνει τις επιδόσεις του κινητήρα, μειώνοντας το βάρος, αναβαθμίζει το στυλ και προσθέτει ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα. Αποτέλεσμα: ένα ακόμα πιο μοντέρνο και επιθυμητό X-ADV.
Το μοντέλο συνοπτικά
Η αυξημένη ισχύς κατά 4 ίππους (3kW) για τον κινητήρα προδιαγραφών του X-ADV και η αύξηση του μέγιστου ορίου στροφών κατά 600 στροφές ανά λεπτό είναι οι κυριότερες αλλαγές, που επιτεύχθηκαν με τη βελτίωση του χρονισμού των βαλβίδων (διάρκεια ανοίγματος) και της απόδοσης εισαγωγής/εξαγωγής. Οι τρεις πρώτες σχέσεις (1η, 2η, 3η) είναι κοντύτερες για πιο ζωηρή επιτάχυνση, ενώ οι υπόλοιπες τρεις (4η, 5η, 6η) είναι μακρύτερες για πιο ξεκούραστη οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες ταξιδιού και εξαιρετική κατανάλωση.
Το ηλεκτρονικό γκάζι – Throttle By Wire (TBW) προσαρμόζει το χαρακτήρα του κινητήρα σύμφωνα με τα 4 προφίλ οδήγησης (ride modes): RAIN, STANDARD, GRAVEL και SPORT και ένα εξατομικευμένο USER mode. Επίσης, επιτρέπει την ομαλότερη λειτουργία του συστήματος Honda Selectable Torque Control (HSTC), το οποίο περιλαμβάνει τώρα 3 επίπεδα παρέμβασης. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Dual Clutch Transmission (DCT) διαθέτει προγράμματα αυτόματων αλλαγών που συνδέονται με τα ride modes.
Το νέο πλαίσιο και βελτιώσεις στα σημεία μείωσα το βάρος κατά 1 kg. Η σχεδίαση του X-ADV είναι πιο γωνιώδης και δυναμική, ενώ οι δύο προβολείς LED φέρουν τώρα λειτουργία φώτων ημέρας DRL, όπως στην CRF1100 Africa Twin.
Για ευκολότερη πρόσβαση στο έδαφος, τα πλαϊνά τμήματα της σέλας έχουν επανασχεδιαστεί. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα έχει μεγαλώσει και περιλαμβάνει θύρα φόρτισης USB. Μία ακόμα αλλαγή είναι ότι το χειρόφρενο βρίσκεται πλέον στο δεξί άκρο του τιμονιού, αυξάνοντας την άνεση και απελευθερώνοντας χώρο για ένα πρακτικό ντουλαπάκι. Μία νέα οθόνη TFT προσφέρει σύστημα φωνητικού ελέγχου Honda Smartphone Voice Control System.
Το 2021 X-ADV θα διατίθεται με τους εξής χρωματισμούς:
- Grand Prix Red *NEW*
- Graphite Black
- Matt Beta Silver Metallic
- Pearl Mud Gray
Κύρια Χαρακτηριστικά
- Κινητήρας
-
- Διαχείριση κινητήρα Throttle By Wire και + 4 ίπποι (3kW) για μέγιστη ισχύ 58,6 ps (43,1kW), ροπή 69Nm
- H κόκκινη περιοχή των στροφών βρίσκεται ψηλότερα κατά 600 σαλ.
- Κοντύτερες σχέσεις 1,2,3, για πιο σπορ αίσθηση, μακρύτερη 4η,5η & 6η για βελτιωμένη αυτονομία
- Συμμόρφωση με πρότυπο EURO5, ελάχιστη κατανάλωση 3,6l/100km
- Έκδοση μέγιστης ισχύος 35kW (47,6 ps) για διπλώματα A2
Η σχεδίαση του υγρόψυκτου, 8-βάλβιδου δικύλινδρου εν σειρά SOHC κινητήρα του X-ADV διασφαλίζει ισχυρές επιδόσεις στις χαμηλές-μεσαίες στροφές. Η σχετικά μεγάλη διαδρομή του και οι ειδικά διαμορφωμένοι θάλαμοι καύσης συνδυάζονται με το στρόφαλο υψηλής αδρανειακής μάζας για την παραγωγή υψηλής ροπής από πολύ χαμηλές στροφές. Μία κλίση προς τα εμπρός χαμηλώνει το κέντρο βάρους για βέλτιστη ευστάθεια. Χάρη στην εφαρμογή των μέτρων αναβάθμισης για το 2021, είναι τώρα κατά 1,4kg ελαφρύτερος από πριν.
Χάρη σε μία ισορροπημένη αλλαγή 5% στη διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων (που διαφέρει μεταξύ των δύο κυλίνδρων) μαζί με την προσθήκη του ηλεκτρονικού γκαζιού Throttle By Wire (TBW) και βελτιώσεις στην εξάτμιση, ο κινητήρας παράγει περισσότερη ισχύ και έχει υψηλότερο όριο στροφών με το κόκκινο να βρίσκεται στις 7.000 στροφές. Παράλληλα με την αύξηση της ισχύος, η καμπύλη ροπή είναι υψηλότερη μετά τις 5.000 σαλ.
Η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί κατά 4 ps (3kW) και φτάνει τα 58,6 ps (43.1kW) στις 6.750 σαλ., ενώ η μέγιστη ροπή των 69Nm αποδίδεται στις 4.750 σαλ. Στην αύξηση των επιδόσεων συνεισφέρει και μία αναβάθμιση του κιβωτίου με τις τρεις πρώτες σχέσεις να έχουν γίνει κοντύτερες, κάτι που βελτιώνει την εκκίνηση από στάση και την εν εκκινήσει επιτάχυνση. Από τα 30 km/h, το X-ADV καλύπτει 20m σε 1,7 δευτ., 50m σε 3,2 δευτ., ενώ στα 60km/h ο ροπάτος κινητήρας περιστρέφεται μόλις με 2.500 σαλ. Η 4η, η 5η και 6η είναι τώρα ελαφρώς μακρύτερες, για βελτιωμένη κατανάλωση και πιο ευέλικτη αξιοποίηση της αυξημένης ισχύος.
Για κατόχους διπλωμάτων κατηγορίας A2 διατίθεται μία έκδοση 47,6 ps (35kW), που μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε full power έκδοση σε έναν εξουσιοδοτημένο επισκευαστή της Honda όταν το επιτρέπει η νομοθεσία. Εξίσου εύκολο είναι να περιοριστεί η έκδοση full power 47,6 ps (35kW), σε ένα συνεργείο της Honda επαναπρογραμματίζοντας την ECU.
Δύο αντικραδασμικοί άξονες προσφέρουν πολιτισμένη λειτουργία στις υψηλές στροφές χωρίς να εξαφανίζουν το απολαυστικό ‘γουργούρισμα’ της διαφοράς φάσης ανάφλεξης κατά 270 μοίρες που προσφέρει ο στρόφαλος. Η διάμετρος και η διαδρομή ορίζεται στα 77 x 80mm. Όπου είναι δυνατόν, τα εξαρτήματα είναι σχεδιασμένα για να εκτελούν πολλαπλές λειτουργίες: ο εκκεντροφόρος κινεί την αντλία νερού, ενώ ένας από τους αντικραδασμικούς άξονες κινεί την αντλία λαδιού. Με τον τρόπο αυτό, ο αριθμός των εξαρτημάτων διατηρείται στο ελάχιστο, και ο κινητήρας παραμένει ελαφρύς, αποδοτικός και αξιόπιστος.
Ο κινητήρας του X-ADV είναι ιδιαίτερα οικονομικός – με κατανάλωση 27,8km/l (WMTC mode) και εκτιμώμενη αυτονομία 366km από το ρεζερβουάρ των 13,2 λίτρων. Επίσης, πληροί επίσης τις προδιαγραφές EURO5, που από την 1η Ιανουαρίου 2020 εισήγαγαν πολύ αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων συγκριτικά με το EURO4. Σύμφωνα με αυτό, οι επιτρεπόμενες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ η μείωση των συνολικών επιτρεπόμενων εκπομπών υδρογονανθράκων έχει ξεπεράσει το 40%, ο έλεγχος αυτανάφλεξης είναι αυστηρότερος και έχει καθιερωθεί ένα όριο επιτρεπόμενων σωματιδίων
- Ηλεκτρονικά Κινητήρα
- Το Throttle By Wire προσφέρει 4 προεπιλεγμένα προφίλ οδήγησης (ride modes), και 1 πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη, USER mode
- Το Honda Selectable Torque Control προσφέρει ακόμα πιο ακριβή έλεγχο και 3 επίπεδα παρέμβασης
Με το TBW να διαχειρίζεται τις επιδόσεις και το χαρακτήρα του κινητήρα, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει από 4 προγράμματα (drive modes), καλύπτοντας όλο το φάσμα των οδηγικών συνθηκών. Η επιλογή προγράμματος πραγματοποιείται από τα αριστερά χειριστήρια.
Το STANDARD προσφέρει έναν ισορροπημένο συνδυασμό μεταξύ ισχύος και φρένου κινητήρα και μέγιστη επέμβαση των HSTC και ABS.
Το SPORT προσφέρει πιο σπορ καμπύλη ισχύος και φρένου κινητήρα, με χαμηλή παρέμβαση του HSTC και μέγιστη επέμβαση ABS.
Το RAIN προσφέρει μειωμένη ισχύ και φρένο κινητήρα, με μέγιστη παρέμβαση των HSTC και ABS.
Το GRAVEL προσφέρει υψηλή ισχύ και φρένο κινητήρα με χαμηλή παρέμβαση των HSTC και ABS.
Το USER προσφέρει ‘custom’ επιλογές συνδυασμών ισχύος και φρένου κινητήρα (χαμηλή/μεσαία/υψηλή) και παρέμβαση του HSTC (χαμηλή/μεσαία/υψηλή/απενεργοποίηση).
Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) προσφέρει διακριτική επέμβαση και πολιτισμένο έλεγχο, αφού διαχειρίζεται τη ροπή στον πίσω τροχό χάρη στο TBW, σε 3 επίπεδα, αντίθετα με τα 2 του προηγούμενου συστήματος:
Το Επίπεδο 1 επιτρέπει ελάχιστη παρέμβαση ώστε να επιτρέπεται ελαφριά ολίσθηση του πίσω τροχού – στο χαλίκι ή στο χώμα για παράδειγμα, και το επίπεδο παρέμβασης είναι μειωμένο σε σχέση με το παρελθόν.
Το Επίπεδο 2 είναι η προεπιλεγμένη (default) ρύθμιση και προσφέρει αξιόπιστη πρόσφυση υπό συνήθεις συνθήκες οδήγησης.
Το Επίπεδο 3 προσφέρει μέγιστο έλεγχο σε ολισθηρούς δρόμους.
Το HSTC μπορεί επίσης να απενεργοποιείται.
- Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT)
- Διαφορετικά σχέδια αλλαγών συνδέονται με τα προφίλ οδήγησης (ride modes)
- Το USER mode επιτρέπει την επιλογή 4 ρυθμίσεων, από ομαλή μέχρι σπορ
Η τεχνολογία DCT της Honda διανύει τώρα τον 11ο χρόνο παραγωγής της και πάνω από 140.000 μοτοσικλέτες της Honda με DCT έχουν πουληθεί στην Ευρώπη από το 2010. Προσφέρει συνεπείς, ομαλές αλλαγές σχέσεων και πολύ γρήγορα η χρήση του γίνεται δεύτερη φύση. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και την 1η, 3η και 5η σχέση και τον άλλον για τη 2η, 4η και 6η σχέση, με ομόκεντρους άξονες συμπλεκτών για συμπαγή δομή.
Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Όταν πραγματοποιείται μία αλλαγή, το σύστημα προεπιλέγει την επόμενη σχέση μέσω του ανενεργού συμπλέκτη. Ο πρώτος συμπλέκτης στη συνέχεια αποσυνδέεται ηλεκτρονικά καθώς ταυτόχρονα ενεργοποιείται ο δεύτερος συμπλέκτης.
Το αποτέλεσμα είναι συνεπείς, ταχείες και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Επιπλέον, καθώς οι δύο συμπλέκτες αλλάζουν ταχύτατα σχέση χωρίς να διακόπτεται η μετάδοση ισχύος στον πίσω τροχό, ελαχιστοποιούνται οι κραδασμοί αλλά και οι αλλαγές διαμήκους κλίσης της μοτοσυκλέτας, ώστε η αίσθηση της αλλαγής να είναι άμεση και ομαλή. Ανάμεσα στα πρόσθετα πλεονεκτήματα είναι η αντοχή (τα γρανάζια δεν ταλαιπωρούνται από κακή χρήση του κιβωτίου), δεν υπάρχει το άγχος του σβησίματος, η οδήγηση στην πόλη είναι πιο άνετη και η κόπωση του αναβάτη μειώνεται.
Το σύστημα DCT προσφέρει δύο διαφορετικά προγράμματα – το Αυτόματο πρόγραμμα, με προγραμματισμένα εκ των προτέρων σχέδια αλλαγών που αξιολογεί συνεχώς την ταχύτητα του οχήματος, την επιλεγμένη σχέση και τις στροφές του κινητήρα για να αποφασίσει πότε θα πραγματοποιηθεί η αλλαγή. Το Μηχανικό πρόγραμμα με τις αλλαγές να γίνονται από τον αναβάτη χρησιμοποιώντας τους διακόπτες τύπου ‘paddle-shift’ αριστερά στο τιμόνι.
Μέσω του TBW, υπάρχουν διαθέσιμα 5 Αυτόματα προγράμματα αλλαγών. Το Επίπεδο 1 είναι το πιο ξεκούραστο, με ανεβάσματα και κατεβάσματα να γίνονται σε σχετικά χαμηλότερες στροφές. Συνδέεται με το RAIN riding mode. Το Επίπεδο 4, στο άλλο άκρο, πραγματοποιεί ανεβάσματα στις υψηλότερες στροφές και κατεβάσματα νωρίτερα για καλύτερη αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Συνδέεται με το SPORT mode. Το Επίπεδο 2 συνδέεται με το STANDARD riding mode, ενώ το Επίπεδο 3 τοποθετείται μεταξύ STANDARD και SPORT.
Για το GRAVEL riding mode, το X-ADV χρησιμοποιεί το σχετικά σπορ πρόγραμμα αλλαγών ‘G’. Αυτό προσφέρει επιπλέον ένα μειωμένο επίπεδο ολίσθησης καθώς ο συμπλέκτης παραμένει κλειστός σε όλες τις θέσεις του γκαζιού (τελείως ανοιχτό έως τελείως κλειστό) – ώστε να δώσει στον αναβάτη πιο άμεση αίσθηση πρόσφυσης στον πίσω τροχό και τη δυνατότητα να κάνει ελεγχόμενα ντριφτ (υπερστροφές ισχύος) εκτός δρόμου. Η λειτουργία αυτή προηγουμένως ενεργοποιείτο μέσω ενός ανεξάρτητου διακόπτη G, αλλά τώρα είναι ενσωματωμένη στο νέο σχέδιο αλλαγών ‘G’ του DCT.
Το USER mode επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει οποιοδήποτε σχέδιο αλλαγών του DCT με τις επιθυμητές παραλλαγές των άλλων παραμέτρων – καμπύλη ισχύος, φρένο κινητήρα, και HSTC.
Στυλ & Εξοπλισμός
-
- Πιο αιχμηρό, πιο λιτό και πιο δυναμικό στυλ
- Δύο νέοι προβολείς LED περιλαμβάνουν λειτουργία φώτων ημέρας (DRL)
- Νέα ζελατίνα βελτιώνει την προστασία από τον αέρα και τα στοιχεία της φύσης
- Μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος 22L περιλαμβάνει νέο ντουλαπάκι, και φιλοξενεί μία θύρα φόρτισης USB
Το μοναδικό, εντυπωσιακό στυλ του X-ADV το οποίο εμπνεύστηκε και υλοποίησε η ομάδα Έρευνας & Εξέλιξης της Honda στην Ιταλία, έχει υποστεί καθολική βελτιστοποίηση για το 2021, με πιο κομψές γραμμές. Η σιλουέτα παραμένει σκόπιμα ‘όρθια’, αλλά το κάθε πάνελ είναι σμιλεμένο για να τονίζει τις προθέσεις του. Μία σύγκριση σημείων με το απερχόμενο μοντέλο δείχνει πόσο έχει αναβαθμιστεί το στυλ. Πιο δυναμικό, πιο αιχμηρό, πιο μοντέρνο. Απλά, περισσότερο X-ADV.
Οι επανασχεδιασμένοι διπλοί προβολείς LED περιλαμβάνουν τώρα λειτουργία φώτων ημέρας (DRL) που προσαρμόζονται αυτόματα στην ένταση φωτισμού του περιβάλλοντος και εκπέμπουν μια ισχυρή δέσμη βελτιώνοντας την ορατότητα και ασφάλεια. Όλα τα φώτα είναι LED.
Σε επίπεδο εργονομίας, το ύψος 820mm της σέλας και το φαρδύ τιμόνι στα 910mm εξασφαλίζουν θαυμάσια ορατότητα, ενώ η σέλα έχει επανασχεδιαστεί με πιο λεπτά πλαϊνά τμήματα για ευκολότερη πρόσβαση στο έδαφος. Για καθημερινές διαδρομές ή πιο μακρινά ταξίδια, η νέα ζελατίνα του X-ADV ρυθμίζεται χωρίς εργαλεία σε 5 θέσεις, από χαμηλή μέχρι ψηλή για μεγιστοποίηση ή ελαχιστοποίηση της ροής αέρα. Η συνολική διαφορά ύψους είναι 139mm, με 11° διαφορά κλίσης μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου.
Ανθεκτικές πλαστικές χούφτες εκτρέπουν τον αέρα και τη βροχή και προστατεύουν τις μανέτες και τα χέρια σε συνθήκες εκτός δρόμου. Μια αλουμινένια ποδιά (διαμορφωμένη εν ψυχρώ) πάχους 2,5mm προστατεύει το κάτω τμήμα του X-ADV.
Ο αποθηκευτικός χώρος χωρητικότητας 1L- 21L κάτω από τη σέλα χωράει ένα full-face κράνος enduro και φωτίζεται με LED, του οποίου η επιφάνεια εκπέμπει ομοιόμορφο φωτισμό χωρίς αντανάκλαση. Μία θύρα φόρτισης USB αντικαθιστά την ηλεκτρική πρίζα ACC 12V τύπου αυτοκινήτου και βρίσκεται στο πίσω τμήμα του αποθηκευτικού χώρου. Το χειρόφρενο έχει μετακινηθεί από τη δεξιά πλευρά του φέρινγκ στο τιμόνι (επίσης δεξιά), απελευθερώνοντας χώρο για ένα πρακτικό και εύκολης πρόσβασης ντουλαπάκι. Ένα κεντρικό σταντ περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό για παρκάρισμα του X-ADV σε κλίση χωρίς κίνδυνο ανατροπής.
Για πρόσθετη άνεση, το X-ADV χρησιμοποιεί το Smart Key, που παραμένει στην τσέπη του αναβάτη και καταργεί την ανάγκη χρήσης κλειδιού για τον κεντρικό διακόπτη, την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα. Έχοντας πάνω του το Smart Key, αρκεί μια πίεση στο πλήκτρο ενεργοποίησης ώστε ο αναβάτης να ελέγξει την κλειδαριά του τιμονιού, και μέσω δύο διακοπτών επαναφοράς την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα. Επίσης, διαθέτει λειτουργία ‘εντοπισμού’, που αναβοσβήνει τα φλας για εντοπισμό από απόσταση, και κλειδώνει /ξεκλειδώνει το προαιρετικό Smart Top Box. Ένας μηχανισμός στον κεντρικό διακόπτη αποτρέπει το βίαιο άνοιγμα του τιμονιού.
Τα πίσω φλας του X-ADV έχουν λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS). Εάν ανιχνευτεί επιβράδυνση 6,0m/s2 με ελάχιστη ταχύτητα 53km/h και ενεργοποίηση των φρένων, τα αλάρμ αναβοσβήνουν για να προειδοποιήσουν άλλους οδηγούς ότι ένα απότομο φρενάρισμα είναι σε εξέλιξη. Με την ίδια ταχύτητα, το όριο μειώνεται εάν το ABS είναι ενεργοποιημένο σε επιβράδυνση τουλάχιστον 2,5m/s2.
Τα φλας απενεργοποιούνται επίσης αυτόματα. Αντί να χρησιμοποιεί ένα απλό χρονόμετρο, το σύστημα συγκρίνει τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού και υπολογίζει πότε να απενεργοποιήσει τις σχετικές προειδοποιήσεις.
Πλαίσιο
- Νέο, σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο τύπου ‘διαμάντι’ μειώνει το βάρος και εξοικονομεί χώρο
- Ανεστραμμένο USD πιρούνι τύπου φυσιγγίου 41mm και ψαλίδι Pro-Link
- Εμπρός φρένα με τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα, δίσκους 296mm και ABS
- Ελαστικά 120/70 R17 εμπρός και 160/60 R15 πίσω
Για μία μη ορατή – αλλά σημαντική – βελτίωση του πλαισίου του X-ADV, οι μηχανικοί της Honda ξεκίνησαν με το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο τύπου ‘διαμάντι’. Μετά από προσεκτική επανασχεδίαση και χρήση σωλήνων μεταβλητής διατομής και βάρους όχι μόνον εξοικονόμησαν 1kg σε σχέση με το προηγούμενο πλαίσιο, αλλά απελευθέρωσαν και ωφέλιμα εκατοστά για τον αποθηκευτικό χώρο.
Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι στα 27°/104mm με μεταξόνιο 1590mm. Η μέγιστη γωνία τιμονιού των 39° και ο κύκλος στροφής των 2,8m καθιστούν το X-ADV ιδιαίτερα ευέλικτο σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας. Οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές – 153,5mm εμπρός και 150mm πίσω – συνδυάζονται με απόσταση από το έδαφος στα 162mm. Το βάρος με τα υγρά είναι 236kg, δηλαδή 3 κιλά λιγότερο.
Για άριστο έλεγχο σε συνθήκες εκτός δρόμου, το ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm τύπου φυσιγγίου διαθέτει ρυθμίσεις προ-φόρτισης και επαναφοράς. Το πίσω μονό αμορτισέρ προσφέρει ρύθμιση προ-φόρτισης ενώ εδράζεται στο αλουμινένιο ψαλίδι – που κατασκευάζεται από τμήματα διατομής σχήματος U – μέσω μοχλικού συστήματος Pro-Link.
Ο εμπρός τροχός 17-ιντσών και ο πίσω τροχός 15-ιντσών χρησιμοποιούν ατσάλινες ακτίνες ανθεκτικές στη σκουριά και συμβάλλουν στην ικανότητα του X-ADV να ανταπεξέρχεται στις ανωμαλίες του εδάφους. Ελαστικά με τακούνια συμβάλλουν στην οδηγική ποιότητα, ενώ οι σχήματος L βαλβίδες διευκολύνουν τον έλεγχο πίεσης του αέρα. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70 R17 μπροστά και 160/60 R15 πίσω.
Δύο ακτινικά διατεταγμένες τετραπίστονες δαγκάνες επενεργούν σε δίσκους 296mm σε συνδυασμό με σύστημα ABS.
Αξεσουάρ
Πλήρης γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ Honda διατίθενται για το X-ADV και περιλαμβάνει:
- Πίσω σχάρα
- Smart Top Box
- 38L / 50L top box με αλουμινένιο/ασορτί ένθετο
- Πλαϊνές βαλίτσες
- Πλαϊνές βαλίτσες – δεξιά 26L, αριστερά 33L με αλουμινένιο/ασορτί ένθετο
- Τσάντα κονσόλας
- Προεκτάσεις χουφτών
- Πλευρικές μπάρες προστασίας
- Φώτα ομίχλης
- Θερμαινόμενα γκριπ
Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Υγρόψυκτος 4-χρονος 8-βάλβιδος, SOHC παράλληλος 2-κύλινδρος, προδιαγραφών EURO5. |
Κυβισμός | 745cc |
Διάμετρος & Διαδρομή | 77mm x 80mm |
Σχέση συμπίεσης | 10.7 : 1 |
Μέγιστη ισχύς | 58,6 hp (43,1kW) @ 6.750rpm |
Μέγιστη ροπή | 69Nm @ 4,750rpm |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό | 4.0L |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ | |
Ψεκασμός | Ηλεκτρονικός PGM-FI |
Χωρητικότητα ντεπόζιτου | 13,2 L |
Κατανάλωση καυσίμου | 3,6L/100km |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Μίζα | Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V/11AH |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος συμπλέκτη | Δύο υγροί πολύδισκοι υδραυλικοί συμπλέκτες |
Τύπος κιβωτίου | 6-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – DCT |
Τελική μετάδοση | Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ (ΣΚΕΛΕΤΟΣ) | |
Τύπος | Ατσάλινο, σωληνωτό |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ) | 2215mm x 940mm x 1370mm |
Μεταξόνιο | 1590mm |
Γωνία Κάστερ | 27° |
Ίχνος Τροχού | 104mm |
Ύψος Σέλας | 820mm |
Απόσταση από το έδαφος | 165mm |
Βάρος | 236kg |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Τύπος Εμπρός | 41mm USD,153.5mm διαδρομή πιρουνιού (137mm διαδρομή τροχού) |
Τύπος Πίσω | Monoshock αμορτισέρ, Pro-Link ψαλίδι, 150mm διαδρομή τροχού (53mm διαδρομή αμορτισέρ) |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Τύπος Εμπρός | Ακτινωτή Ζάντα |
Τύπος Πίσω | Ακτινωτή Ζάντα |
Διάσταση Ζάντας Εμπρός | 17M/C x MT3.50 |
Διάσταση Ζάντας Πίσω | 15M/C x MT4.50 |
Ελαστικό Εμπρός | 120/70-R17M/C |
Ελαστικό Πίσω | 160/60-R15M/C |
ΦΡΕΝΑ | |
Τύπος Συστήματος ABS | 2-κάναλο |
Εμπρός | Δύο δισκόφρενα 296mm με τετραπίστονες δαγκάνες |
Πίσω | Δισκόφρενο 240mm με μονοπίστονη δαγκάνα |
ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ & ΦΩΤΙΣΜΟΣ | |
Όργανα | Έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών |
Σύστημα ασφάλειας | Smart key system |
Προβολέας | LED DRL |
Πίσω φως | LED |
Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση
Οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές λαμβάνουν μέρος σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.