Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 10,3% τον Αύγουστο (σε ετήσια βάση), σύμφωνα με την έρευνα της INDICATA. Ωστόσο, η αύξηση επιβραδύνθηκε λόγω της περιορισμένης προσφοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Οι τιμές χονδρικής και καταναλωτή παρέμειναν υψηλές και αυξάνονται στις περισσότερες αγορές.
Δώδεκα από τις 13 αγορές της παρουσίασαν ανάπτυξη – το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η μόνη εξαίρεση. Ωστόσο, μία επιβράδυνση μπορεί να είναι πιθανή.
Η υγιής ανάπτυξη της αγοράς επιβεβαιώνει μια πανευρωπαϊκή τάση: η ζήτηση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ξεπερνά την προσφορά. Αυτό εξηγεί γιατί οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παραμένουν υψηλές και συνεχίζουν να αυξάνονται στις περισσότερες αγορές.
Τα βασικά σημεία της έρευνας:
- Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στην Τουρκία (+ 41,7%), στην Πορτογαλία (+ 39%) και στην Ιταλία (+ 33,1%). Η μόνη αγορά που συρρικνώθηκε τον Αύγουστο ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (-3,3%).
- Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας κάτω του ενός έτους παρουσιάζουν ιδιαίτερη έλλειψη. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη συνεχιζόμενη δυσλειτουργία των συστημάτων αυτοταξινόμησης και οχημάτων επίδειξης των κατασκευαστών, που προσπαθούν ακόμα να ανακάμψουν από τους περιορισμούς του COVID-19.
- Οι αντιπρόσωποι δεν διαθέτουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ειδικά στην Πολωνία και την Πορτογαλία (-11%). Τα αποθέματα αυξήθηκαν κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Τουρκία (και οι δύο + 3%). Ωστόσο, καθώς οι τιμές χονδρικής παραμένουν υψηλές, οι αντιπρόσωποι γίνονται όλο και πιο προσεκτικοί στις αγοραστικές τους συνήθειες.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το γεγονός, καθώς και πιθανούς νέους περιορισμούς λόγω των εκδηλούμενων ποσοστών επιμόλυνσης COVID-19, ο διευθυντής της παγκόσμιας επιχειρηματικής δραστηριότητας της INDICATA, Andy Shields, προειδοποιεί πως μια επιβράδυνση της ευρωπαϊκής αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ενδέχεται να υπάρξει τον Σεπτέμβριο και το τέταρτο τρίμηνο του έτους.
“Οι αντιπρόσωποι γίνονται πιο προσεκτικοί στην αποθεματοποίηση μετά τις αυξήσεις των ποσοστών επιμόλυνσης, ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν καλές προοπτικές κέρδους από τα ταχέως κινούμενα αποθέματα», λέει ο κ. Shields. «Ωστόσο, οι αντιπρόσωποι πρέπει να παρακολουθούν στενά τις τιμές και τους χρόνους αποθεματοποίησης για να διασφαλίσουν πως δεν θα υπάρξει δεσμευμένο απόθεμα σε περίπτωση που οι τιμές και η ζήτηση μειωθούν απότομα”.
Δηλώστε συμμετοχή στην τέταρτη και τελευταία συνεδρία του Car Remarketing Expert Track του Fleet Europe και της CARA στις 23 Σεπτεμβρίου: ένα webinar για το μέλλον της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Εδώ μπορείτε να δείτε για πληροφορίες για το webinar και για τις προηγούμενες συνεδρίες.
Εδώ μπορείτε να εγγραφείτε στο webinar της 23 Σεπτεμβρίου.