Τα έσοδα του Volkswagen Group μειώθηκαν κατά 8,3% στα 55,1 δισ. ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, μετά την μείωση πωλήσεων κατά 23,0% σε σχέση με το προηγούμενο έτος στα 2,0 (2,6) εκατ. οχήματα – η μείωση παρατηρήθηκε κυρίως στις περιοχές Ασίας-Ειρηνικού και Ευρώπης.
Το Volkswagen Group δέχθηκε σημαντική πίεση στις δραστηριότητές του από την πανδημία Covid-19 κατά τους τρεις πρώτους μήνες της τρέχουσας χρήσης. Οι παραδόσεις σε πελάτες μειώθηκαν κατά 23,0% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους στα 2,0 (2,6) εκατομμύρια οχήματα. Τα έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8,3% από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο στα 55,1 (60,0) δισ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη προ ειδικών προβλέψεων μειώθηκαν σημαντικά κατά 81,4% στα 0,9 (4,8) δισ. ευρώ. Κατά το προηγούμενο έτος, οι ειδικές προβλέψεις λόγω της κρίσης ντίζελ μείωσαν τα κέρδη κατά -1,0 δισ. ευρώ. Δεν υπήρξαν ειδικές προβλέψεις κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η λειτουργική απόδοση των πωλήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020 ήταν 1,6% (6,4% ή 8,1% προ ειδικών προβλέψεων). Εκτός από την πτώση των λιανικών πωλήσεων λόγω της μειωμένης ζήτησης, οι αναταραχές στις αγορές αγαθών και κεφαλαίων προκάλεσαν αρνητική επίδραση στον υπολογισμό της εύλογης αξίας των αντισταθμίσεων εμπορευμάτων και οδήγησαν επίσης σε αρνητικές νομισματικές ισοτιμίες. Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν στα 0,7 (4,1) δισ. ευρώ.
Ο Frank Witter, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Volkswagen Group, αρμόδιος για τη χρηματοδότηση και την πληροφορική, δήλωσε: “Η πανδημία Covid-19 επηρέασε σημαντικά την επιχείρησή μας το πρώτο τρίμηνο. Έχουμε λάβει πολλά αντίμετρα για να μειώσουμε τα κόστη και να εξασφαλίσουμε τη ρευστότητα και συνεχίζουμε να είμαστε οικονομικά εύρωστοι. Η σταδιακή επανεκκίνηση και των εργοστασίων μας εκτός Κίνας έχει ξεκινήσει. Η υγεία των εργαζομένων και των προμηθευτών μας εξακολουθεί να αποτελεί σαφή προτεραιότητα. Στη Γερμανία, οι έμποροι επαναλειτουργούν από την προηγούμενη εβδομάδα. Έχουμε προβεί στα πρώτα βήματα από κοινού για να ξεκινήσουμε και πάλι την επιχείρηση. Το Volkswagen Group αντιμετωπίζει αυτήν την άνευ προηγουμένου κρίση με σύνεση και αποφασιστικότητα”.
Το Volkswagen Group αναμένει ότι οι παραδόσεις στους πελάτες το 2020 θα είναι σημαντικά χαμηλότερες από το προηγούμενο έτος λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας Covid-19. Προκλήσεις θα προκύψουν επίσης ιδίως από την αυξανόμενη ένταση του ανταγωνισμού, τις ασταθείς αγορές εμπορευμάτων και συναλλάγματος και τις αυστηρότερες απαιτήσεις που σχετίζονται με τις εκπομπές. Τα έσοδα από πωλήσεις του Volkswagen Group το 2020 αναμένεται να είναι σημαντικά χαμηλότερα από το επίπεδο του προηγούμενου έτους, ως αποτέλεσμα της πανδημίας Covid-19. Συνολικά, ο Όμιλος αναμένει ότι τα λειτουργικά κέρδη για το 2020 θα είναι σημαντικά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος, αλλά θα παραμείνουν θετικά.
Η πορεία των Brands και των επιχειρήσεων του Ομίλου
Τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η Volkswagen Passenger Cars πώλησε 765.000 (910.000) οχήματα, σημειώνοντας μείωση 16,0%. Οι πωλήσεις των μοντέλων Golf και Passat αυξήθηκαν και το T-Cross ήταν επίσης πολύ δημοφιλές. Τα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 19,0 δισεκατομμύρια ευρώ, μείωση 11,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν σε 481 (921) εκατ. ευρώ (ποσό προηγούμενου έτους προ ειδικών προβλέψεων) με την πτώση του όγκου, λόγω της πανδημίας Covid-19, τις αυξήσεις κόστους και την επιδείνωση μικτών αποτελεσμάτων να μη δύνανται να αντισταθμιστούν από χαμηλότερα κίνητρα πωλήσεων και καλύτερες τιμές.
Οι λιανικές πωλήσεις της Audi μειώθηκαν σε 268.000 (305.000) οχήματα παγκοσμίως κατά την αναφερόμενη περίοδο. Η κινεζική κοινοπραξία πώλησε επιπλέον 97.000 (130.000) οχήματα Audi. Το Q3 και το e-tron ειδικότερα παρουσίασαν αύξηση της ζήτησης. Τα έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν σε 12,5 (13,8) δισ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν στα 15 εκατ. ευρώ (1,1 δισ. ευρώ). Το χαμηλότερο σταθερό και αναπτυξιακό κόστος δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει τη μείωση των όγκων, τον αντίκτυπο του υπολογισμού των αντισταθμίσεων αγαθών και τις αρνητικές συναλλαγματικές ισοτιμίες. Τα βασικά οικονομικά στοιχεία για την Audi περιλαμβάνουν τις μάρκες Lamborghini και Ducati. Κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2020, η Lamborghini πώλησε 2.253 (2.349) οχήματα και η Ducati πώλησε 10.171 (13.806) μοτοσικλέτες.
Η Škoda πώλησε 237.000 οχήματα κατά την αναφερόμενη περίοδο, 13,7% λιγότερα από το προηγούμενο έτος. Τα μοντέλα Scala και Kamiq παρουσίασαν μεγάλη ζήτηση. Τα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 4,8 (4,9) δισ. ευρώ. Στα 307 εκατ. ευρώ, το λειτουργικό κέρδος ήταν 103 εκατ. ευρώ χαμηλότερο από το προηγούμενο έτος. Τα θετικά μικτά αποτελέσματα δεν αντιστάθμισαν τον αντίκτυπο των χαμηλότερων όγκων, των συναλλαγματικών επιπτώσεων και των εξόδων σχετικά με τις εκπομπές.
Οι λιανικές πωλήσεις της Seat ανήλθαν σε 140.000 οχήματα τους πρώτους τρεις μήνες του 2020. Αυτό αποτελεί μείωση 20,6% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Περιλαμβάνει και το Α1 που κατασκευάζεται για την Audi. Τα μοντέλα SUV Arona, Ateca και Tarraco ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή. Τα έσοδα από τις πωλήσεις υποχώρησαν έναντι του προηγούμενου έτους κατά 16,2% στα 2,6 δισ. ευρώ. Στα –48 (89) εκατ. ευρώ το λειτουργικό αποτέλεσμα, μειώθηκε κυρίως λόγω όγκου.
Η Bentley κατέγραψε λιανικές πωλήσεις 3.302 (2.584) οχημάτων κατά την αναφερόμενη περίοδο. Τα έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν στα 620 (456) εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη βελτιώθηκαν στα 56 (49) εκατ. ευρώ λόγω του όγκου και των μικτών αποτελεσμάτων.
Η Porsche Automotive πώλησε 56.000 οχήματα παγκοσμίως κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2020, 1,3% λιγότερα από το προηγούμενο έτος. Τα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 5,4 (5,2) δισ. ευρώ. Το λειτουργικό αποτέλεσμα μειώθηκε στα 529 (829) εκατ. ευρώ. Μαζί με τις αυξήσεις κόστους, οι συναλλαγματικές επιπτώσεις και η μείωση των πωλήσεων οχημάτων επιβάρυναν τα κέρδη, ενώ τα μικτά αποτελέσματα αναπτύχθηκαν ευνοϊκά.
Οι λιανικές πωλήσεις της Volkswagen Commercial Vehicles μειώθηκαν σε 99.000 (129.000) οχήματα παγκοσμίως το πρώτο τρίμηνο του 2020. Τα έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν κατά 18,9% σε 2,7 δισ. ευρώ. Η πτώση των λιανικών πωλήσεων μείωσε τα λειτουργικά κέρδη σε 14 (291) εκατ. ευρώ. Εκτός από τη μείωση του όγκου, ο φόρος κινήτρων CO2 που τίθεται σε ισχύ φέτος, η δυσμενέστερη συναλλαγματική ισοτιμία και το υψηλότερο σταθερό και αναπτυξιακό κόστος επηρέασαν τα κέρδη. Η βελτιστοποίηση κόστους προϊόντος και τα μικτά αποτελέσματα είχαν θετικό αντίκτυπο.
Οι λιανικές πωλήσεις της Scania Vehicles and Services ανήλθαν σε 19.000 (24.000) οχήματα το πρώτο τρίμηνο του 2020. Τα έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν σε 3,0 (3,4) δισεκατομμύρια ευρώ.
Το λειτουργικό κέρδος της Scania Vehicles and Services ανήλθε σε 256 (370) εκατ. ευρώ. Οι φθίνουσες πωλήσεις οχημάτων αντισταθμίστηκαν εν μέρει από θετικά μικτά αποτελέσματα και χαμηλότερο σταθερό κόστος. Η δραστηριότητα Service αυξήθηκε ελαφρώς.
Η MAN Commercial Vehicles πώλησε 28.000 οχήματα κατά την αναφερόμενη περίοδο, παρουσιάζοντας μείωση 17,2% σε ετήσια βάση. Τα έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν στα 2,6 (3,0) δισ. ευρώ. Το λειτουργικό αποτέλεσμα μειώθηκε στα –83 (115) εκατ. ευρώ. Εκτός από τους χαμηλότερους όγκους, τα κέρδη μειώθηκαν από πρόσθετα κόστη που προέκυψαν από την θέσπιση της νέας γενιάς φορτηγών και μιας ολοένα και πιο δύσκολης εμπορικής δραστηριότητας σε μεταχειρισμένα οχήματα.
Η Power Engineering είχε έσοδα από πωλήσεις 922 (891) εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020. Ως αποτέλεσμα του διαφορετικού επιχειρηματικού μοντέλου σε αυτόν τον τομέα, το λειτουργικό κέρδος επηρεάστηκε από την πανδημία Covid-19 σε περιορισμένο βαθμό και αυξήθηκε στα 16 (9) εκατ. ευρώ λόγω συντελεστών όγκου και μικτών αποτελεσμάτων.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, οι πελάτες συνήψαν 1,9 (1,9) εκατομμύρια νέα συμβόλαια χρηματοδότησης, χρηματοδοτικής μίσθωσης, παροχής σέρβις και ασφαλίσεων με την Volkswagen Financial Services (–1,4%). Ο συνολικός αριθμός συμβολαίων στο τέλος της αναφερόμενης περιόδου ανήλθε σε 21,6 εκατομμύρια, 6,5% περισσότερο από τα τέλη του 2019. Τα λειτουργικά κέρδη βελτιώθηκαν στα 654 (638) εκατ. ευρώ τους τρεις πρώτους μήνες του 2020.