Τα αμιγώς ηλεκτρικά (EV) Volvo C40 και XC40 διαθέτουν κίνηση στους πίσω τροχούς, αυξημένη αυτονομία και φορτίζονται συντομότερα.
Δύο από τις πιο συχνές ερωτήσεις για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Volvo, XC40 Recharge και C40 Recharge, είναι: «Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει με μόνο μία φόρτιση;» και «Πόσο χρόνο χρειάζεται για να φορτίσει;»
Στο πλαίσιο ενός νέου πακέτου προϊοντικών αναβαθμίσεων, η εταιρεία έχει πλέον βελτιώσει τόσο την αυτονομία (σύμφωνα με το πρότυπο μέτρησης WLTP) όσο και την ταχύτητα φόρτισης των XC40 Recharge και C40 Recharge, σε σχέση με τα απερχόμενα μοντέλα. Σε ορισμένες εκδόσεις, η αύξηση στην αυτονομία είναι έως και 60 χλμ (στο XC40 Recharge AWD με μπαταρία 82 kWh).
Επιπλέον, στα C40 Recharge και XC40 Recharge προσφέρονται τρία νέα συστήματα κίνησης. Τα δύο εφοδιάζουν εκδόσεις με κίνηση στον πίσω άξονα – ας σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά τα τελευταία 25 χρόνια που η Volvo προσφέρει μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς. Το τρίτο αφορά μία αναβαθμισμένη τετρακίνητη έκδοση υψηλών επιδόσεων.
Ακόμη, ο δεύτερης γενιάς ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που κινεί τους πίσω άξονες στα αμιγώς ηλεκτρικά C40 και XC40 αναπτύχθηκε εσωτερικά στη Volvo Cars.
«Οι αναβαθμίσεις αντιπροσωπεύουν ακόμη ένα μεγάλο βήμα στην πορεία μας προς το να γίνουμε ένας κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030», δήλωσε ο Επικεφαλής Διευθυντής Λειτουργιών και Αναπληρωτής CEO, Javier Varela.
«Η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης είναι νέοι σημαντικοί παράγοντες για όλο και περισσότερους πελάτες μας, και αυτές οι βελτιώσεις καθιστούν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μας ακόμα πιο ελκυστικά από όσο ήδη ήταν».
Η δύναμη επιστρέφει στους πίσω τροχούς
Για τα δύο νέα συστήματα κίνησης που μεταδίδουν την ισχύ τους στον πίσω άξονα. Η πρώτη επιλογή με τη βασική αυτονομία είναι ένας ηλεκτροκινητήρας (e–motor) μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει ισχύ 175 kW, αυξημένη κατά 3% σε σχέση με τον απερχόμενο ηλεκτροκινητήρα των 170 kW που εφοδίαζε την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Στο αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge single motor η χωρητικότητα της μπαταρίας παραμένει στις 69 kWh, αλλά οι βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητα της ψύξης της έχουν αποφέρει αύξηση της αυτονομίας, η οποία πλέον φθάνει τα 460 km σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP, έναντι 425 km προηγουμένως (επίσης με βάση το πρότυπο WLTP).
H αυτονομία της έκδοσης του C40 Recharge single motor αυξήθηκε στα 476 km, έναντι 438 χιλιομέτρων προηγουμένως (WLTP). Μία φόρτιση από το 10% έως το 80% απαιτεί περίπου 34 λεπτά με τη χρήση ενός δημόσιου φορτιστή συνεχούς ρεύματος 130 kW.
Εάν επιθυμείτε περισσότερη ισχύ και αυξημένη αυτονομία, μπορείτε επίσης να επιλέξετε μεγαλύτερη μπαταρία σε συνδυασμό με πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ισχύος 185 kW, που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτή η δεύτερη νέα επιλογή συνοδεύεται από μπαταρία 82 kWh που αυξάνει την αυτονομία στα 515 χλμ στο XC40 Recharge single motor extended range και στα 533 χλμ στο C40 Recharge single motor extended range.
Και εδώ, η ισχύς φόρτισης είναι βελτιωμένη, καθώς η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει αναβαθμισμένη φόρτιση 200 kW σε συνεχές ρεύμα (η προηγούμενη μέγιστη τιμή ήταν 150 kW), ενώ η φόρτιση από το 10% έως το 80% απαιτεί περίπου 28 λεπτά.
Βελτιωμένη τετρακίνητη (AWD) έκδοση
Οι τετρακίνητες (AWD) εκδόσεις επίσης επωφελούνται από αυτές τις αναβαθμίσεις, με πιο εντυπωσιακές βελτιώσεις στην αυτονομία. Η προηγούμενη διάταξη με δύο ηλεκτροκινητήρες 150 kW, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, αντικαταστάθηκε από τον εσωτερικά εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 183 kW στον πίσω άξονα και έναν νέο ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 117 kW στον εμπρός άξονα.
Η νέα διάταξη, σε συνδυασμό με μία μπαταρία 82 kWh και με βελτιώσεις στην αποδοτικότητα της ψύξης της, παρέχει πλέον στο XC40 Recharge Twin Motor AWD αυτονομία έως και 500 χλμ με μόνο μία φόρτιση, αυξημένη κατά 62 χλμ σε σύγκριση με την προηγούμενη διάταξη. Η αντίστοιχη αυτονομία για το C40 Recharge Twin Motor AWD έχει αυξηθεί στα 507 χλμ, από 451 χλμ προηγουμένως (WLTP).
Εξωτερικές βελτιώσεις επίσης συμβάλλουν στη βελτίωση της οικονομίας όπου είναι δυνατόν. Για παράδειγμα, νέοι τροχοί ελαφρού κράματος 19 ιντσών τόσο στο XC40 όσο και στο C40 Recharge όχι μόνο αναβαθμίζουν συνολικά την εμφάνιση των δύο μοντέλων, αλλά βοηθούν και στη μείωση της οπισθέλκουσας μέσω της αεροδυναμικής τους σχεδίασης.
Νέος on–board φορτιστής για τις Σειρές 90 και 60
Τα plug–in υβριδικά μοντέλα των Σειρών 90 και 60 εφοδιάζονται πλέον με έναν νέο on–board φορτιστή δύο φάσεων που τους επιτρέπει να φορτίζονται πιο σύντομα (ανάλογα με την αγορά). Ο νέος φορτιστής σχεδόν διπλασιάζει τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης των συγκεκριμένων αυτοκινήτων στα 6,4 kW.
Single Motor |
Single Motor |
Twin Motor |
|
WLTP XC40/C40 (χλμ/ώρα) |
460/470 |
520/530 |
500/510 |
XC40/C40 Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δευτ.) |
7,4 |
7,4 |
4,9/4,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) |
160 |
180 |
180 |
• Οι χρόνοι φόρτισης εξαρτώνται από παράγοντες όπως η εξωτερική θερμοκρασία, η τρέχουσα θερμοκρασία της μπαταρίας, ο εξοπλισμός φόρτισης, η κατάσταση της μπαταρίας και η κατάσταση του οχήματος.
• Η αυτονομία αντιστοιχεί στον ρεαλιστικό κύκλο οδήγησης WLTP υπό ελεγχόμενες συνθήκες για ένα νέο αυτοκίνητο. Η πραγματική αυτονομία μπορεί να διαφέρει. Τα στοιχεία βασίζονται σε προκαταρκτικό στόχο.
• Οι προδιαγραφές του οχήματος και η ακριβής προσφορά προς τον πελάτη μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τη χώρα.