Το εργοστάσιο της Stellantis στο Szentgotthárd της Ουγγαρίας

Η Stellantis N.V. ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα των συστημάτων ηλεκτροκίνησης (EDM) με επιπλέον παραγωγή στο Szentgotthard της Ουγγαρίας, που προβλέπεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2026.

  • Η Stellantis αυξάνει την παραγωγή συστημάτων EDM στο Tremery-Metz της Γαλλίας, στο Kokomo της Indiana των ΗΠΑ και στο Szentgotthard της Ουγγαρίας και ηλεκτρικών κιβωτίων διπλού συμπλέκτη (eDCT) στο Mirafiori της Ιταλίας.
  • Η προσθήκη του εργοστασίου Szentgotthard της Ουγγαρίας, με επένδυση 103 εκατ. ευρώ, υποστηρίζει τον συνεχή μετασχηματισμό των εργοστασίων της εταιρείας προς επίτευξη των βασικών στόχων ηλεκτροκίνησης του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030.

Η επένδυση ύψους 103 εκατ. ευρώ στο Szentgotthard, συμπεριλαμβανομένων των επιχορηγήσεων και συνεισφορών της ουγγρικής κυβέρνησης, είναι το τελευταίο δείγμα της δέσμευσης της Stellantis να μετασχηματίσει τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις για το ηλεκτροκίνητο μέλλον της. Η εταιρεία αξιοποίησε το Tremery-Metz στη Γαλλία, και το Kokomo στην Indiana των ΗΠΑ, για παραγωγή EDM. Επιπλέον, οι εγκαταστάσεις Mirafiori στην Ιταλία αυξάνουν την παραγωγή ηλεκτρικών κιβωτίων διπλού συμπλέκτη επόμενης γενιάς (eDCT) το 2024, για τα υβριδικά και plug-in υβριδικά οχήματα της Stellantis.

Οι Arnaud Deboeuf, Stellantis (αριστερά) και Péter Szijjártó

«Η έναρξη παραγωγής μονάδων ηλεκτροκίνησης στο Szentgotthard προς υποστήριξη του μετασχηματισμού μας ηλεκτροκίνησης αποτελεί άλλο ένα σημαντικό μέρος του στόχου μας παροχής καθαρής, ασφαλούς και οικονομικά προσιτής κινητικότητας», δήλωσε ο Arnaud Deboeuf, Διευθυντής Παραγωγής της Stellantis. «Οι εργαζόμενοι σε αυτό το εργοστάσιο μπορούν να είναι υπερήφανοι για το έργο τους, που θα καταστεί αναπόσπαστο μέρος του ηλεκτροκίνητου μέλλοντός μας και βασικό στοιχείο παροχής πελατοκεντρικών ηλεκτρικών οχημάτων, κορυφαίων στην κατηγορία τους».

«Αυτή η επένδυση σημαίνει ότι η Ουγγαρία θα έχει σημαντικότερο ρόλο υποστήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας στη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο Υπουργός Péter Szijjártó. «Τώρα πλέον, τα παραδοσιακά συστήματα κίνησης θα κατασκευάζονται από κοινού με τις μονάδες ηλεκτροκίνησης. Με αυτήν την επένδυση, διαφυλάσσουμε τις θέσεις εργασίας και διασφαλίζουμε το μέλλον του εργοστασίου Szentgotthárd».

Τα EDM που θα παράγονται στο Szentgotthard θα χρησιμοποιηθούν σε οχήματα που θα κατασκευαστούν στην επόμενη πλατφόρμα STLA για BEV. Η παραγωγή EDM θα στεγάζεται στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Η διαδικασία παραγωγής ηλεκτροκινητήρων θα περιλαμβάνει την κατεργασία ορισμένων βασικών εξαρτημάτων και την τελική συναρμολόγηση και δοκιμή συνόλων EDM ηλεκτροκινητήρων, μειωτήρων ταχυτήτων και μετατροπέων.

Το εργοστάσιο του Szentgotthard κατασκευάζει προς το παρόν υπερτροφοδοτούμενους τρικύλινδρους κινητήρες 1,2 λίτρων και τετρακύλινδρους κινητήρες 1,6 λίτρων εσωτερικής καύσης για διάφορα οχήματα της Stellantis. Οι εργαζόμενοι θα περάσουν εκπαίδευση αναβάθμισης δεξιοτήτων μηχανικής κατεργασίας και συναρμολόγησης EDM.

Η Stellantis επενδύει πάνω από 50 δισ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία προς επίτευξη των στόχων Dare Forward 2030, για πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV) στην Ευρώπη και 50% μείγμα πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών BEV στις Ηνωμένες Πολιτείες έως το 2030. Προς επίτευξη αυτών των στόχων, η εταιρεία εξασφαλίζει χωρητικότητα μπαταριών περίπου 400 GWh, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης έξι εργοστασίων παραγωγής μπαταριών στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Η Stellantis επιδιώκει να καταστεί εταιρεία μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2038, σε όλους τους τομείς, με μονοψήφια ποσοστιαία αντιστάθμιση υπόλοιπων εκπομπών.

Προηγούμενο άρθροΤα αποτελέσματα της Ayvens για το 2023
Επόμενο άρθροUBA: Τα EV 40% πιο βιώσιμα από τα ICE