Διαβάζοντας τις προτάσεις καθενός από τους εννέα υποψήφιους για τα Fleet Europe Innovation Awards και τους εννέα υποψήφιους για το Smart Mobility Start-up of the Year Award ανακάλυπτες μια ενδιαφέρουσα πρόταση. Αλλά οι 18 παρουσιάσεις στη σκηνή του Smart Mobility ζωντάνεψαν πραγματικά κάθε μία από αυτές τι ιδέες. Και αυτό δεν είναι το μόνο που έμαθαν χθες (6 Νοεμβρίου) όσοι βρέθηκαν στο Fleet Europe Village.

Είτε διευθύνοντες σύμβουλοι είτε εκπρόσωποι πωλήσεων, καθένας από τους ανθρώπους που ανέβηκαν στη σκηνή – ένας για κάθε βραβείο – ήταν σαφώς τόσο παθιασμένοι με το προϊόν τους που θα μπορούσαν εύκολα να μιλήσουν πολύ περισσότερο από τα λίγα λεπτά που είχαν στη διάθεσή τους ενώ μετρούσε η αντίστροφη μέτρηση.

Το σύστημα ψηφοφορίας

Το σύστημα ψηφοφορίας (που έληξε τα μεσάνυχτα) ήταν μία ακόμα αφορμή για ενθουσιασμό. Όλοι οι διαγωνιζόμενοι επιλέχτηκαν και αξιολογήθηκαν από επαγγελματική κριτική επιτροπή. Αλλά η κρίση της μέτρησε μόνο για το 70% του τελικού αποτελέσματος. Το υπόλοιπο 30% εναπόκειται στην ψήφο του κοινού μέσω της ιστοσελίδας του Fleet Europe Summit.

Όλα αυτά συνάδουν με μια νικηφόρα φόρμουλα: η δύναμη της ζωντανής παρουσίασης, με το πάθος που δόθηκε, αποδείχτηκε πολύ πιο αποκαλυπτική για κάθε ένα από τα προϊόντα απ’ ότι θα μπορούσε ποτέ να είναι ένα γραπτό κείμενο.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ενώ υπήρξε κάποια θεματική επικάλυψη – όπως είναι λογικό – οι δύο σειρές παρουσίασης είχαν σίγουρα διαφορετική αίσθηση. Και δεν είναι τυχαίο. Οι υποψήφιοι για τα Βραβεία Καινοτομίας τείνουν να είναι καθιερωμένες επιχειρήσεις στο οικοσύστημα του στόλου και της μίσθωσης. Αλλά τα βραβεία για τις start-ups είναι συνήθως μικρές ανυπόμονες ομάδες με έντονη έμφαση στην τεχνολογία. Αυτό δημιούργησε μερικές ενδιαφέρουσες διαφορές.

Η εμπειρία του χρήστη

“Οι προτάσεις των start-ups εστιάζονται στις λύσεις για τα θέματα κινητικότητας του αύριο, ενώ οι καινοτομίες προσφέρουν λύσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι πελάτες τους κινητικότητας”, παρατηρεί ο Sven Van Rossum, επικεφαλής καινοτομίας του Fleet Europe, μέλος της κριτικής επιτροπής Smart Mobility Start-up Award και παρουσιαστής και των δύο σειρών υποψηφίων.

Όπως υπογραμμίστηκε από τις παρουσιάσεις για τα δύο βραβεία, η προσέγγιση μεταξύ των δύο τύπων εταιρειών μπορεί να είναι πολύ διαφορετική: “Οι start-ups τείνουν να αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα – π.χ, τον διαμοιρασμό – και να εργάζονται για τη βελτιστοποίηση της χρήσης του. Όμως, οι πιο εδραιωμένοι παίκτες θα ασχοληθούν με το ίδιο θέμα και θα επικεντρωθούν στη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών”.

Αυτό που ισχύει βεβαίως και για τους δύο τύπους διαγωνιζόμενων των βραβείων, είναι ότι αμφότεροι εστιάζουν σε μεγάλο βαθμό στον τρόπο με τον οποίο τα δεδομένα και η τεχνολογία μπορούν να προσφέρουν τις λύσεις του μέλλοντος. “Δεν είναι το ίδιο όπως αν είχαμε διαγωνιζόμενους σε οποιαδήποτε κατηγορία που προσφέρουν π.χ. ριζικά νέες μορφές μίσθωσης”, λέει ο κ. Van Rossum.

Ας δούμε λοιπόν, ποιοί ήταν όλα αυτοί οι υποψήφιοι, σε μια σύντομη επισκόπηση:

Smart Mobility Start-up of the Year Award

Autofleet
Η Autofleet δημιούργησε την πρώτη, πραγματικά βιώσιμη λύση οχήματος ως υπηρεσία (VaaS), παρέχοντας ελαστική παροχή οχημάτων που εξυπηρετούν οποιαδήποτε πηγή ζήτησης. “Κλείνουμε το χάσμα μεταξύ της ζήτησης για ridesharing και της προμήθειας οχημάτων στόλου”, δήλωσε ο Adam Simkin, επικεφαλής του Business Development.

Chargery
Η Chargery είναι μια πλατφόρμα πλήρους υπηρεσίας για τη μελλοντική κινητικότητα. “Οι τρέχουσες λύσεις shared-mobility δεν είναι επικερδείς λόγω της αναποτελεσματικότητας των λειτουργιών”, δήλωσε ο CEO, Christian Lang. “Η πλατφόρμα μας συνδυάζει άριστα το χρόνο ακινητοποίησης με τις απαραίτητες υπηρεσίες – για παράδειγμα, μειώνοντας το χρόνο που απαιτείται για όλες τις διαδικασίες επαναφόρτισης ενός EV”.

Chargetrip
Η Chargetrip προσφέρει έξυπνη πλοήγηση για EV. “Οι διαφορές στους τύπους βύσματος, ο χρόνος φόρτισης, η ισχύς φόρτισης και άλλα δημιουργούν εμπόδια στην υιοθέτηση των EV. Αντιμετωπίζουμε όλα αυτά υπολογίζοντας τις βέλτιστες στάσεις φόρτισης για τη διαδρομή του EV”, δήλωσε ο CCO, Peter Waller.

Fleetonomy
Η πλατφόρμα που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη της Fleetonomy βοηθά τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τις εταιρείες ενοικίασης και τους παρόχους υπηρεσιών κινητικότητας να μεγιστοποιήσουν το δυναμικό του στόλου τους βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα και αυξάνοντας την αξιοποίησή του. “Η πλήρης πλατφόρμα μας λευκής σήμανσης τροφοδοτεί την Havn, υπηρεσία chauffeur της JLR που λειτουργεί στο Λονδίνο”, δήλωσε ο Marketing Manager, Ofir Gattenyo.

Meep
Η Meep είναι μια εφαρμογή για κινητά που ενθαρρύνει μια στροφή προς ένα πιο βιώσιμο τρόπο μετακίνησης με την ενσωμάτωση όλων των διαθέσιμων τρόπων μεταφοράς μιας πόλης, δημόσιων και ιδιωτικών, σε μια ενιαία πλατφόρμα. “Αυτή είναι η απάντηση στο πρόβλημα της μη αποδοτικής μεταφοράς στις πόλεις, η οποία θα αυξηθεί όσο μεγαλώνουν οι πόλεις”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Guillermo Campoamor.

Nauto
Η εκ των υστέρων εγκατεστημένη συσκευή της Nauto αξιολογεί τον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί αλληλεπιδρούν με το όχημα και τον δρόμο μπροστά τους και τους προειδοποιεί για την πρόληψη συγκρούσεων. “Η συσκευή αναγνωρίζει τις κινήσεις των ματιών, της κεφαλής και του σώματος που θα μπορούσαν να προηγηθούν ενός προβλήματος, όπως το χασμουρητό ή το φαγητό κατά την οδήγηση”, δήλωσε ο Frank Bunte, Γενικός Διευθυντής EMEA. “Μπορεί επίσης να ανιχνεύσει παραβιάσεις πολιτικής, όπως το κάπνισμα ή η απουσία ζώνης ασφαλείας, και να το αναφέρει στους διαχειριστές στόλων”.

Shotl
Η Shotl είναι μια πλατφόρμα κινητικότητας που δίνει τη δυνατότητα στους μεταφορείς να παρέχουν υπηρεσίες λεωφορείων κατά παραγγελία. “Διαθέτουμε μεγάλες μεταφορικές επιλογές σε αστικά κέντρα, αλλά οι αραιοκατοικημένες περιοχές υποφέρουν από αναποτελεσματικές μεταφορές. Η εφαρμογή μας μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της χαμηλής πληρότητας μέχρι και 15 φορές σε ένα έτος”, δήλωσε ο CCO, Gerard Martret.

Vaigo
Η Vaigo παρέχει τη δυνατότητα στους εργοδότες να εφαρμόσουν πιο έξυπνες και ευέλικτες πολιτικές κινητικότητας εξαλείφοντας τα διοικητικά εμπόδια. “Η Vaigo αποτελεί τη σύνδεση μεταξύ των ευέλικτων πολιτικών κινητικότητας, των εργοδοτών και των οδηγών τους”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Roeland Vanrenterghem.

xMotion
Το λογισμικό βελτιστοποίησης της συντήρησης στόλου της xMotion και η τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των οχημάτων βοηθούν τους στόλους να βελτιώσουν τις δραστηριότητες συντήρησης και επισκευής τους. “Το λογισμικό μας δεν στηρίζεται στις υπάρχουσες συσκευές και συνεργάζεται με οποιονδήποτε φορέα παροχής υπηρεσιών τηλεματικής”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Thurston Adams.

Fleet Europe Innovation Award

Sunhill Technologies
Η PayByPhone Fleet είναι μια λύση για να διαχειρίζονται οι επιχειρήσεις τα έξοδα στάθμευσης και για τους εργαζόμενους να σταθμεύουν οπουδήποτε με μια εφαρμογή. «Δεν χρειάζεται πια να αναζητούν κέρματα, να ανησυχούν για την παράταση της στάθμευσης ενώ οι διαχειριστές στόλου και οι λογιστές λαμβάνουν άμεσα μια ψηφιακή εικόνα του κόστους», δήλωσε ο Olivier Ziesemer, Senior Key Account & Business Development Manager.

Arval
Η Arval Car Sharing είναι μια πλήρως ψηφιακή λύση για τις ανάγκες κινητικότητας των εταιρειών και των εργαζομένων τους. “Ο βελγικός στρατός – ένας από τους πελάτες μας – χρησιμοποιεί αυτή τη λύση για να μειώσει το μέγεθος του στόλου του κατά 35%, από 1.600 σε 1.000 αυτοκίνητα, για τον ίδιο αριθμό (38.000) οδηγών”, δήλωσε η Amélie Phélip, Mobility Director της Arval.

Sixt
Η Sixt App ενσωματώνει υπηρεσίες μίσθωσης, διαμοιρασμού αυτοκινήτων, ride-hailing και ηλεκτρικών σκούτερ. “Παρέχεται στη Γερμανία και θα την εφαρμόσουμε στην υπόλοιπη Ευρώπη τους επόμενους 12 μήνες”, δήλωσε ο Stuart Donnelly, Senior Director Group Corporate Sales (ΕΕ / ΗΠΑ). “Θα προσθέσουμε επίσης προγραμματισμό δρομολογίων, μια επιλογή για συνδρομή προϋπολογισμού κινητικότητας, περισσότερη μικροκινητικότητα και σιδηροδρομικές επιλογές καθώς και έκδοση εισιτηρίων”.

Fleetondemand
Η Mobileo της Fleetondemand είναι η πρώτη επιχειρηματική πλατφόρμα MaaS στον κόσμο. “Θα την λανσάρουμε του χρόνου στην Ευρώπη και σχεδιάζουμε να είμαστε ο πρώτος πανευρωπαϊκός προμηθευτής MaaS”, δήλωσε ο Marketing Director, Matt Lenton.

OTA Keys
Η OTA Keys προτείνει τα Keys as a Services (KaaS), μια παγκόσμια λύση για χρήση από επιχειρήσεις διαμοιρασμού και ενοικίασης αυτοκινήτων με σπονδυλωτές λύσεις λογισμικού και υλικών. “Είναι το πρώτο σύστημα μαζικής παραγωγής εικονικών κλειδιών”, δήλωσε ο EU Product Manager, Bertrand Castillon.

ALD 
Η ALD Move είναι η πρώτη εφαρμογή MaaS της ALD που παρέχει πληροφορίες και συμβουλές μετακινήσεων σε πραγματικό χρόνο για τη βελτίωση της απόδοσης και τη βελτιστοποίηση της πολυτροπικής κινητικότητας. “Προχωρήσαμε σε συνεντεύξεις με τους πελάτες μας για το μέλλον της κινητικότητας για να δημιουργήσουμε αυτήν την εφαρμογή και θα συνεχίσουμε να τους συμβουλευόμαστε για να την εξελίξουμε”, δήλωσε ο Niels Onderwater, Innovation Marketeer.

Sixt
Ο Stuart Donnelly παρουσίασε μια ακόμη καινοτομία της Sixt, τη Sixt Flats – μια συνδρομή που προσφέρει διάφορους τρόπους μετακίνησης πάγιας χρέωσης ως εναλλακτική λύση στα μισθωμένα οχήματα: “Αυτό γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ ιδιοκτησίας αυτοκινήτου και του μέλλοντος της κινητικότητας”.

C-Bond Systems
Η C-Bond είναι μια κατοχυρωμένη μη τοξική νανοτεχνολογία που βασίζεται στο νερό, σχεδιασμένη για να ενισχύει τη δομή του γυαλιού. “Στην ΕΕ, 15 εκατομμύρια παρμπρίζ αντικαθίστανται κάθε χρόνο. Έτσι, αυτό το προϊόν ενδιαφέρει τους στόλους, τις εταιρείες ενοικίασης και τους ασφαλιστές”, δήλωσε ο Toon Sanders, αντιπρόσωπος στην Ευρώπη της C-Bond Systems.

Geotab
Η παρακολούθηση των EV από την Geotab με την Τηλεματική βοηθά τους διαχειριστές στόλου να έχουν πρόσβαση σε συγκεκριμένα δεδομένα των EV, ώστε να διαχειρίζονται το σύνολο του στόλου τους, που αποτελείται από ηλεκτρικά ή/και άλλα οχήματα. “Τα EV πρέπει να παρακολουθούνται διαφορετικά από τα υπόλοιπα οχήματα. Αλλά πρέπει επίσης να παρακολουθούνται από κοινού με αυτά”, δήλωσε ο Tamás Halbrucker, Μηχανικός Λύσεων της Geotab.

Η απονομή στους νικητές θα γίνει σήμερα (7 Νοεμβρίου) το βράδυ.

 

Προηγούμενο άρθροΣτην ProovStation το Fleet Europe Car Remarketing Award
Επόμενο άρθροRemarketing Forum: πόσο θα μιλάμε ακόμα για το ντίζελ;