Αξιοσημείωτη χαρακτηρίζει, η έκθεση της ICAP CRIF, τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων τα τελευταία έτη.

Ας δούμε τι αναφέρει η κλαδική μελέτη αντιπροσώπων – εισαγωγέων αυτοκινήτων της ICAP CRIF:

“Ο κλάδος των αντιπροσώπων – εισαγωγέων αυτοκινήτων περιλαμβάνει μικρό σχετικά αριθμό εταιρειών, οι οποίες αποτελούν επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων ή θυγατρικές ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών, με τις περισσότερες να αντιπροσωπεύουν περισσότερα από ένα εμπορικά σήματα αυτοκινήτων.

Η Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF αναφέρει ότι ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων (επιβατικά, φορτηγά και λεωφορεία) αυξάνεται σταθερά στην Ελλάδα από το 2015 κι έπειτα, ανερχόμενος σε 7.325 χιλ. οχήματα το 2023, εκ των οποίων τα μισά περίπου (49,6%) κυκλοφορούν στο νομό Αττικής, ενώ τα επιβατικά οχήματα αποτελούν το 80% του συνολικού στόλου. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται υψηλότερος ρυθμός αύξησης των καινούργιων οχημάτων έναντι των μεταχειρισμένων, καθώς την τριετία 2021-2023 τα καινούργια οχήματα αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 19%, έναντι 7% των μεταχειρισμένων. Ο μέσος ετήσιος δείκτης τιμών καταναλωτή για τα καινούργια αυτοκίνητα σημείωσε αύξηση της τάξεως του 10% το 2022, τάση η οποία συνεχίστηκε και το 2023, καταγράφοντας επιπλέον άνοδο 5% περίπου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Ιωάννα Στρατουδάκη, Consultant της Διεύθυνσης Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, η οποία επιμελήθηκε την εν λόγω μελέτη, η εγχώρια αγορά (ταξινομήσεις) καινούργιων αυτοκινήτων κινήθηκε έντονα ανοδικά το 2023, έπειτα από μία ήπια αύξηση το 2022. Η αδυναμία ικανοποίησης της ραγδαίας αυξανόμενης ζήτησης, απόρροια των ελλείψεων πρώτων υλών (ημιαγωγοί) στις αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού οδήγησε σε μικρότερη αύξηση (3,3%) των ταξινομήσεων το 2022/21. Ωστόσο, το 2023 άρχισε να επέρχεται σταδιακή αποκατάσταση των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων να καταγράφουν αύξηση της τάξεως του 26% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Τα επιβατικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 92,4% των ταξινομήσεων του 2023.

Όσον αφορά τις ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων το 2024, φαίνεται πως διατηρείται η έντονα ανοδική τάση του προηγούμενου έτους, καθώς το πρώτο τετράμηνο του 2024 καταγράφεται αύξηση κατά 13,9% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Αξιοσημείωτη είναι η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων τα τελευταία έτη. Το 2023 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 55,7% σε σχέση με το 2022, καταλαμβάνοντας μερίδιο 11,3% στο σύνολο των καινούργιων επιβατικών, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2022 δεν ξεπερνούσε το 6,9%. Επιπρόσθετα, το 58% των ηλεκτρικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν το 2023 είναι βενζινοκίνητα υβριδικά αυτοκίνητα (Plug In Electric Vehicles), ενώ το 42% αυτών είναι ηλεκτροκίνητα (Battery Electric Vehicles).

Όσον αφορά τις επιδόσεις σε επίπεδο εταιρειών/ομίλων στον πίνακα 1 παρουσιάζεται ο κύκλος εργασιών και η καθαρή κερδοφορία των 16 μεγαλύτερων επιχειρήσεων βάσει τζίρου το 2022. Συγκεκριμένα, το 2022 η εταιρεία AIGLON Α.Β.&Ε.Ε. με τα εμπορικά σήματα Citroen, Peugeot και DS πραγματοποίησε τις υψηλότερες πωλήσεις, οι οποίες ανήλθαν στα 368,5 εκατ. ευρώ περίπου και τα καθαρά (μετά φόρων) κέρδη ξεπέρασαν τα 11,8 εκατ. ευρώ το 2022. Ακολούθησε η KOSMOCAR Α.Ε. (Audi, Volkswagen, Skoda, Bentley), της οποίας ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 362,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 13,1 εκατ. ευρώ. Τέλος, η TOYOTA ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε., η οποία εμπορεύεται τα εμπορικά σήματα Toyota και Lexus πέτυχε την υψηλότερη καθαρή κερδοφορία μεταξύ των εξεταζόμενων επιχειρήσεων το 2022, λίγο χαμηλότερη των 16 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο της μελέτης πραγματοποιήθηκε χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκε ομαδοποιημένος ισολογισμός, βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 27 εταιρειών του κλάδου, για τη διετία 2021-2022.

Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού προκύπτουν τα εξής: Οι συνολικές πωλήσεις των 27 επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 16,8% το 2022 έναντι του 2021, ενώ μεγαλύτερη ήταν η αύξηση που παρουσίασαν τα μικτά κέρδη (21,4%) την ίδια περίοδο. Τα λειτουργικά και τα καθαρά κέρδη των εταιρειών του κλάδου κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο το 2022, ενώ σημαντικά αυξημένα ήταν και τα κέρδη EBITDA (33,6%), διαμορφώθηκαν δε σε 180,9 εκατ. ευρώ, το 2022. Είκοσι πέντε (25) επιχειρήσεις που συμπεριελήφθησαν στον ομαδοποιημένο ισολογισμό, ήταν κερδοφόρες το 2022 έναντι 23 το 2021″.

Προηγούμενο άρθροΗ Κριτική Επιτροπή των Fleet Europe Awards 2024
Επόμενο άρθροΟ Σταύρος Λιάπης επικεφαλής πωλήσεων της Skoda