Η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων (NDRC), ο κορυφαίος φορέας οικονομικού σχεδιασμού της Κίνας, προτείνει να μειωθεί ο φόρος αγοράς στο 5% από 10%, που είναι σήμερα για τα οχήματα με κινητήρες που δεν υπερβαίνουν τα 1,6 λίτρα, όπως ανέφερε το πρακτορείο Bloomberg, τη Δευτέρα 29 Οκτωβρίου.
Η μείωση φόρου αποσκοπεί στη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας, καθώς ο συνεχιζόμενος εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ απειλεί να επιβραδύνει την κινεζική οικονομία και να επηρεάσει τη ζήτηση για οχήματα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα στις 12 Οκτωβρίου η China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), η συνολική παραγωγή οχημάτων το Σεπτέμβριο ανήλθε σε 2.356 εκατ. οχήματα, σημειώνοντας άνοδο 17,8% και 11,7% πτώση σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 2.394 εκατ. οχήματα, σημειώνοντας αντίστοιχα άνοδο 13,8% και πτώση κατά 11,6%.
Η NDRC υπέβαλε σχέδιο, αλλά δεν έχει ληφθεί ακόμα η σχετική απόφαση, ανέφερε η πηγή του Bloomberg. Οι ειδικοί, πάντως, θεωρούν την είδηση αυτή πολύ θετική, καθώς απομακρύνει το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί, γεγονός που επέδρασε θετικά και στις τιμές των μετοχών των αυτοκινητοβιομηχανιών. Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα είναι η σημαντικότερη αγορά στον χώρο του αυτοκινήτου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πωλήσεις νέων αυτοκινήτων το 2018 στην Κίνα ανά brand χωρών
Σεπ. 2018 | Ιαν.-Σεπ. 2018 | |||||
Μονάδες (10,000) |
Μερίδιο(%) | Y-o-Y(%) | Μονάδες (10,000) |
Μερίδιο(%) | Y-o-Y(%) | |
Κινεζικά brands | 80.64 | 39.14 | -16.52 | 724.21 | 41.96 | -1.52 |
Ιαπωνικά brands | 41.31 | 20.05 | 3.90 | 318.93 | 18.48 | 4.43 |
Γερμανικά brands | 46.47 | 22.55 | -6.91 | 374.46 | 21.70 | 6.10 |
Αμερικανικά brands | 22.59 | 10.96 | -21.86 | 184.44 | 10.69 | -11.79 |
Κορεατικά brands | 11.11 | 5.39 | -11.12 | 80.33 | 4.65 | 14.43 |
Γαλλικά brands | 2.06 | 1.00 | -56.54 | 25.29 | 1.47 | -13.72 |
Πηγή:CAAM, Ανακοινώσεις τύπου κατασκευαστών