Το Green NCAP ανακοίνωσε τις βαθμολογίες περιβαλλοντικών επιδόσεων 25 νέων αυτοκινήτων, περιλαμβάνοντας, για πρώτη φορά, plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV).

Τα αποτελέσματα των τριών – Kia Niro, Mitsubishi Outlander και Toyota Prius – που ανακοίνωσε το Green NCAP δείχνουν ότι δεν προσφέρουν όλα τα plug-in υβριδικά τα ίδια περιβαλλοντικά οφέλη. Το Hyundai NEXO – όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου – καταδεικνύει τη δυνατότητα αυτής της αναπτυσσόμενης τεχνολογίας. Ο κατάλογος των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν περιλαμβάνει επίσης τα αμιγώς ηλεκτρικά VW ID.3 και 19 αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, δύο εκ των οποίων – το Škoda Octavia Combi 2.0 TDI και VW Golf 1.5 TSI – ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα.

Όσον αφορά στην περιβαλλοντική καθαρότητα, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ξεπερνούν τον ανταγωνισμό και, με το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών, όλο και περισσότερες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τα ηλεκτρικά οχήματα. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volkswagen, το ID.3, ενισχύει αυτό το μήνυμα και προστίθεται στα BEV που δοκιμάστηκαν από το Green NCAP με μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων. Το Hyundai NEXO, αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου υδρογόνου, απέσπασε επίσης 5 αστέρια, καθώς αποδείχθηκε εξίσου καθαρό με ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας και σχεδόν εξίσου ενεργειακά αποδοτικό. Χρησιμοποιώντας μια κυψέλη καυσίμου για μετατροπή του υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια, το NEXO εκβάλλει μόνον νερό από την εξάτμιση και παρέχει αυτονομία μεγαλύτερη από οποιουδήποτε υπάρχοντος αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, με ανεφοδιασμό τόσο γρήγορο και εύκολο, όσο ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα του NEXO δείχνει ξεκάθαρα το τεράστιο δυναμικό της τεχνολογίας αυτής, αλλά τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου θα αποτελέσουν επιλογή για τους περισσότερους καταναλωτές μόνον εάν υπάρχουν επαρκείς σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου.

Η τεχνολογία PHEV προτιμάται επί του παρόντος από τους κατασκευαστές που επιδιώκουν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα και να συμμορφωθούν με τη νέα νομοθεσία εκπομπών. Προωθείται στην αγορά ως “η καλύτερη των δύο τεχνολογιών” – καθαρότητα μπαταρίας όταν απαιτείται, με αυτονομία κινητήρα καύσης – οι δοκιμές του Green NCAP αποκάλυψαν ότι, ακόμα και με βέλτιστη φόρτιση, όλα τα PHEV δεν είναι ίδια. Το Prius της Toyota εντυπωσιάζει περισσότερο με βαθμολογία 4 αστέρων που ξεπερνά όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά και κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Το Kia Niro ακολουθεί από κοντά με 3½ αστέρια, αλλά το Mitsubishi Outlander απέσπασε μόνο 2 αστέρια, πιο κάτω από μερικά από τα πλέον πρόσφατα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro 6.

Ο πρόεδρος του Euro NCAP, Niels Jacobsen, δήλωσε σχετικά: «Ο κόσμος επιθυμεί ανεξάρτητη, ειλικρινή πληροφόρηση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αυτοκινήτων. Τα αποτελέσματα αυτών των PHEV καταδεικνύουν την σημασία αυτού του θέματος. Οι καταναλωτές δικαιολογούνται να σκέφτονται πως, αγοράζοντας ένα αυτοκίνητο PHEV και διατηρώντας το φορτισμένο διαρκώς, πράττουν το καθήκον τους για το περιβάλλον, αλλά αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι αυτό μπορεί να μην ισχύει απαραίτητα. Το Outlander δείχνει ότι ένα μεγάλο, βαρύ όχημα με περιορισμένη αυτονομία είναι απίθανο να προσφέρει κάποιο όφελος σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Από την άλλη, η Toyota, με μακρά εμπειρία στην υβριδική τεχνολογία, έχει κάνει εξαιρετική δουλειά και το Prius, όταν χρησιμοποιείται σωστά, μπορεί να παρέχει καθαρή, αποτελεσματική μετακίνηση. Εξαρτάται από τη στρατηγική υλοποίησης και την υβριδική τεχνολογία, αλλά αυτό που ισχύει για όλα τα PHEV είναι ότι πρέπει να φορτίζονται τακτικά και να κυκλοφορούν όσο το δυνατόν περισσότερο με ενέργεια μπαταρίας, προκειμένου να αποδώσουν τις δυνατότητές τους».

Το Toyota Yaris Hybrid αναδεικνύει περαιτέρω την τεχνογνωσία της Toyota στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με μια αξιοπρόσεκτη βαθμολογία 3½ αστέρων. Αλλά ισοβαθμεί με δύο συμβατικά αυτοκίνητα, το πετρελαιοκίνητο Škoda Octavia Combi 2.0 TDI και το βενζινοκίνητο VW Golf 1.5 TSI. Αυτά είναι τα καλύτερα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί μέχρι στιγμής από μη ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

“Η νομοθεσία Euro 6 κάνει την πραγματική διαφορά. Για πρώτη φορά βλέπουμε αυτοκίνητα να αποδίδουν υπό πραγματικές συνθήκες ό, τι υπόσχονται στον πάγκο δοκιμών και πρέπει να συγχαρούμε τους κατασκευαστές και τους μηχανικούς εκπομπών για την τεράστια πρόοδο που έκαναν τα τελευταία χρόνια. Το μέλλον φαίνεται να ανήκει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του, αλλά προς το παρόν οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν μια περίπλοκη επιλογή. Το Green NCAP είναι εδώ για να τους βοηθήσει να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις, ώστε να συνεισφέρουμε όλοι σε ένα καθαρότερο και πιο βιώσιμο μέλλον”, πρόσθεσε ο Niels Jacobsen.

Όλες οι δοκιμές που αναφέρονται στην έκδοση, εκτός αυτών του Toyota Prius, χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος Green Vehicle Index (GVI) project.

Προηγούμενο άρθροLeasePlan: EV Readiness Index 2021
Επόμενο άρθροΘετικό το 2020 για τη Mercedes-Benz Bank