Στο πλαίσιο της ετήσιας Γενικής της Συνέλευσης στις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αναθεώρησε τις προβλέψεις πωλήσεων για το 2019 κατά -1%.
Η αρχική πρόβλεψη της ACEA, που είχε ανακοινωθεί, αναφερόταν σε αύξηση έως 1% σε σύγκριση με το 2018. Η Ένωση αναμένει τώρα ένα μικρό αρνητικό αποτέλεσμα για ολόκληρο το έτος 2019, με συνολικά 15 εκατομμύρια μονάδες στην ΕΕ στο τέλος του τρέχοντος έτους.
Σταθεροποίηση της αγοράς
Ο Erik Jonnaert, Γενικός Γραμματέας της ACEA, δήλωσε: “Πέρα από την αβεβαιότητα που οφείλεται στο Brexit και τις μεταβαλλόμενες μακροοικονομικές συνθήκες, αυτό αντιπροσωπεύει μια φυσική σταθεροποίηση της αγοράς. Πράγματι, ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνθηκε τα τελευταία χρόνια”.
Αυτό είναι επίσης σύμφωνο με την αναθεώρηση προς τα κάτω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προβλεπόμενη αύξηση του ΑΕΠ της ΕΕ. Ο κλάδος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας παρέχει θέσεις εργασίας σε 13,8 εκατομμύρια Ευρωπαίους, που αντιπροσωπεύουν το 6,1% της συνολικής απασχόλησης στην ΕΕ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία.
Επιπλέον, το 11,4% όλων των θέσεων εργασίας της ΕΕ στον τομέα της μεταποίησης -περίπου 3,5 εκατομμύρια- ανήκουν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πέντε πρώτες χώρες σε αυτές τις θέσεις εργασίας είναι η Γερμανία (870.000), η Γαλλία (223.000), η Πολωνία (203.000), το Ηνωμένο Βασίλειο (186.000) και η Ρουμανία (185.000). 19,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα που παρήχθησαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι κατασκευάστηκαν σε 229 μονάδες συναρμολόγησης και παραγωγής αυτοκινήτων σε 19 χώρες της ΕΕ.
Σοβαρή απειλή το Brexit
Ωστόσο, το ολοκληρωμένο δίκτυο παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πολύπλοκο. Ενώ τα τελικά οχήματα συναρμολογούνται σε μία χώρα, τα μέρη και τα εξαρτήματα προέρχονται από πολλά διαφορετικά κράτη της ΕΕ. Ο κ. Jonnaert δήλωσε ακόμα ότι “το Brexit θα αποτελέσει σοβαρή απειλή για την απασχόληση και την ανάπτυξη στην αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στην υπόλοιπη ΕΕ”.