Μια εταιρεία μηχανικής υποδομών με στόλο 2.700 οχημάτων μείωσε το κόστος των ασφαλιστικών απαιτήσεων για τα οχήματά της κατά 42% μέσα σε μόλις οκτώ μήνες, έπειτα από την εγκατάσταση ενός νέου συστήματος τηλεματικής.

Η βρετανική OCU Group διέθετε προηγουμένως τρία διαφορετικά συστήματα παρακολούθησης οχημάτων και κάμερας, αλλά κανένα δεν παρείχε τα απαραίτητα εργαλεία για την αντιμετώπιση της αυξανόμενης επιβάρυνσης από τα ασφάλιστρα και των ανησυχιών για την οδική ασφάλεια. Η εταιρεία είχε περιορισμένη εικόνα της συμπεριφοράς των οδηγών, γεγονός που καθιστούσε αδύνατη την αντιμετώπιση δυνητικά επικίνδυνων συνηθειών οδήγησης. Επιπλέον, το υπάρχον σύστημα βίντεο βασιζόταν σε εξωτερικές κάρτες μνήμης που αντικαθίσταντο συνεχώς, με αποτέλεσμα να λαμβάνεται μόλις το 20% του οπτικού υλικού από τον στόλο. Έτσι, σημαντικά βίντεο δεν ήταν διαθέσιμα όταν χρειάζονταν για την υποστήριξη ασφαλιστικών απαιτήσεων. Για να αντιμετωπίσει την αύξηση των ασφαλίστρων και του συνολικού κόστους απαιτήσεων, η OCU Group αποφάσισε να επενδύσει στο σύστημα τηλεματικής, τις κάμερες AI και την ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης της Samara.Καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία του προγράμματος ήταν η εξασφάλιση υποστήριξης από τη διοίκηση.

Ο Chris Shorey, περιφερειακός υπεύθυνος μηχανημάτων και μεταφορών της εταιρείας, ανέφερε:

«Ξεκινήσαμε με την εκπαίδευση των διευθυντών μέσω πολλών σεμιναρίων και διαδικτυακών παρουσιάσεων. Στην αρχή στέλναμε μαζικά email με προσκλήσεις, αλλά η συμμετοχή ήταν χαμηλή. Όταν όμως στείλαμε προσωπικά email, το ποσοστό αποδοχής έφτασε το 90%. Όταν αναλάβαμε προσωπικά την ευθύνη, είδαμε πραγματική διαφορά.»

Ζητήματα ιδιωτικότητας

Στη συνέχεια, η εταιρεία ενεπλάκη με τους οδηγούς, αντιμετωπίζοντας τις ανησυχίες για την ιδιωτικότητα μεταξύ των μελών του συνδικάτου.

Ο Shorey εξήγησε:

«Διευκρινίσαμε ότι δεν τους παρακολουθούμε συνεχώς· μας ενδιαφέρει μόνο αν υπάρξει κάποιο περιστατικό ή αν χρειαστεί να διορθωθεί κάτι.»

Τα αποτελέσματα ήταν άμεσα: μείωση των περιστατικών υπερβολικής ταχύτητας και χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

Οφέλη στην ασφάλιση

Η συχνότητα και η σοβαρότητα των συγκρούσεων μειώθηκαν, με τον αριθμό των απαιτήσεων να πέφτει κατά 28% και το μέσο κόστος κάθε απαίτησης να μειώνεται κατά 22%. Επιπλέον, χάρη στις αυτόματες ειδοποιήσεις σύγκρουσης σε πραγματικό χρόνο, το 70% των απαιτήσεων αναφέρεται πλέον στους ασφαλιστές εντός 48 ωρών, έναντι τεσσάρων έως πέντε ημερών προηγουμένως.

Αυτό βοήθησε την OCU Group να διαπραγματευτεί μείωση 5% στα ασφάλιστρά της.

Ο Rathour σχολίασε:

«Πλέον μπορούμε να ενεργούμε πολύ πιο προληπτικά. Μόλις ενημερωθούμε για ένα ατύχημα που εμπλέκει όχημά μας, εισερχόμαστε στο σύστημα, εξετάζουμε το υλικό και τα δεδομένα παρακολούθησης, επικοινωνούμε με τον οδηγό και τον υπεύθυνό του, και ζητούμε φωτογραφίες. Η ανατροφοδότηση από τον ασφαλιστή μας είναι εξαιρετική· έχει παρατηρήσει θετική επίδραση στη διαχείριση κινδύνου και στη διαδικασία των απαιτήσεων.»

Επόμενα βήματα

Μετά από αυτά τα πρώτα αποτελέσματα, η OCU Group στοχεύει να αποκομίσει περαιτέρω οφέλη από την τεχνολογία, ξεκινώντας με τη βελτίωση της αποδοτικότητας καυσίμου και του χρόνου αδράνειας κινητήρα, και στη συνέχεια με συστήματα αξιολόγησης οδηγών και κίνητρα για την ενθάρρυνση ασφαλέστερων συνηθειών οδήγησης.

  • Προηγούμενο άρθροArval Mobility Observatory: Δεν φταίνε τα ηλεκτρικά για την αύξηση του TCO