Μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες προειδοποιούν ότι οι στόλοι αντιμετωπίζουν μια αυξανόμενη τάση κλοπών οχημάτων, λόγω των νέων συστημάτων εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί.

Τα συστήματα χωρίς κλειδί επιτρέπουν στους οδηγούς να ανοίγουν και να εκκινούν τα αυτοκίνητά τους χωρίς να βγάζουν το κλειδί από την τσέπη τους. Το εξάρτημα – κλειδί απλά πρέπει να βρίσκεται πολύ κοντά στο όχημα, γεγονός που καθιστά πολλά νέα αυτοκίνητα ευάλωτα στην κλοπή, σύμφωνα με την Allianz.

“Οι κλέφτες χρησιμοποιούν τεχνολογία για να παρακάμψουν τα συστήματα εισόδου σε αυτοκίνητα χωρίς κλειδί ή ξεγελούν τα αυτοκίνητα ώστε να θεωρηθεί πως ο κλέφτης έχει κλειδί. Καθώς το ίδιο εξάρτημα-κλειδί εκκινεί το αυτοκίνητο, όταν εισέλθει ο κλέφτης μπορεί να το εκκινήσει και να φύγει», σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία.

32% αύξηση των δηλώσεων κλοπής το 2018

Το σύστημα εντοπισμού οχημάτων TRACKER ανέφερε ότι το 88% των κλεμμένων οχημάτων που ανακτήθηκαν πέρυσι εκλάπησαν χωρίς τα κλειδιά του ιδιοκτήτη και τα στοιχεία από την Ένωση Βρετανών Ασφαλιστών αποκάλυψαν αύξηση κατά 32% του κόστους δηλώσεων κλοπών για τους πρώτους εννέα μήνες του 2018.

“Η αύξηση εν μέρει αντικατοπτρίζει την ευρέως αναφερθείσα αύξηση κλοπών χωρίς κλειδί”, δήλωσε η Ένωση.

Η τεχνολογία χρησιμοποιεί ένα σύστημα διακόπτη για να υπερκεράσει την ασφάλεια του οχήματος. Ενεργώντας ανά ζεύγη, ένας κλέφτης θα τοποθετήσει μια συσκευή ενίσχυσης σήματος επάνω στον μπροστινό τοίχο, το παράθυρο ή την πόρτα ενός σπιτιού. Η συσκευή πιάνει το σήμα από το εξάρτημα-κλειδί μέσα στο σπίτι και τη μεταδίδει σε έναν άλλον κλέφτη (που κρατάει ένα δέκτη), που στέκεται δίπλα στο όχημα.

Ο δέκτης παραπλανά το όχημα πως το πραγματικό κλειδί βρίσκεται ακριβώς δίπλα του και ξεκλειδώνει τις πόρτες του. Είναι απλό πλέον να πιέσει το κουμπί εκκίνησης και να κλέψει το όχημα, μια διαδικασία που διαρκεί λίγα μόνο δευτερόλεπτα.

Τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα δοκιμών της ADAC, της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου, διαπίστωσαν ότι 230 από τα 237 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν ήταν ευάλωτα σε αυτό το είδος επίθεσης. Οι εξαιρέσεις ήταν η Jaguar και η Land Rover, χάρη στη χρήση υπερευρέων ραδιοσημάτων μεταξύ του κλειδιού και του οχήματος.

Απενεργοποιήστε την είσοδο χωρίς κλειδί

Η ADAC ζήτησε από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να διασφαλίσουν ότι τα ακριβότερα συστήματα κλειδώματος δεν είναι ευκολότερα να διαρρηχθούν από τα συνηθισμένα συστήματα τηλεχειρισμού και συμβουλεύουν τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που έχουν πρόσβαση χωρίς κλειδί να “συμβουλευθούν το εγχειρίδιο τους ή να ζητήσουν από το συνεργείο τους την απενεργοποίηση”.

Η Mercedes-Benz έχει εξασφαλίσει ότι το διπλό κλικ στο εξάρτημα-κλειδί απενεργοποιεί το σύστημα για προστασία από κλοπή και, αργότερα φέτος, το Thatcham, το κέντρο δοκιμών του κλάδου των βρετανικών ασφαλιστικών εταιρειών, θα ενημερώσει τις “Αξιολογήσεις Ασφάλειας Νέων Οχημάτων”, δίνοντας τη δυνατότητα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εισάγουν νέα μέτρα για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που παρουσιάζονται από τις τεχνικές ψηφιακής κλοπής. Τα νέα κριτήρια θα σχεδιαστούν έτσι ώστε να τερματίσουν την ευπάθεια της εισόδου με ψηφιακό κλειδί”.

Εν τω μεταξύ, το Thatcham συμβουλεύει τους στόλους και τους οδηγούς να ελέγξουν με τους αντιπροσώπους αυτοκινήτων ώστε να διαπιστώσουν αν μπορούν να απενεργοποιηθούν τα κλειδιά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Συμβουλεύει επίσης τους οδηγούς να βάζουν τα κλειδιά όσο το δυνατόν πιο μακριά από την πρόσοψη της οικίας και να τα τοποθετούν σε μια συσκευή ‘Faraday’ (μεταλλική θήκη που μπορεί να μπλοκάρει το σήμα). Η ασφαλιστική εταιρεία Axa συνιστά στους οδηγούς να βάζουν το κλειδί τους στο ψυγείο για να μπλοκάρουν το σήμα.

Ασφαλής είσοδος χωρίς κλειδί μέσω smartphone

Κοιτάζοντας μπροστά, η Bosch αποκάλυψε ένα διαφορετικό σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, που ονομάζεται Perfectly Keyless, βασισμένο σε ένα εικονικό κλειδί που είναι αποθηκευμένο σε ένα smartphone. Η εταιρεία λέει ότι τα μικροτσίπ του τηλεφώνου επικοινωνούν μέσω Bluetooth με τους αισθητήρες ενός αυτοκινήτου από απόσταση λίγων μόλις εκατοστών, δημιουργώντας ένα σύστημα τόσο ασφαλές, όσο ένα δακτυλικό αποτύπωμα και συγχρόνως τόσο απλό, όσο και το ξεκλείδωμα χωρίς κλειδί. Το σύστημα μπλόκάρει τα σήματα από άλλα smartphones και από ηλεκτρονικές συσκευές που θα επιχειρούσαν να χρησιμοποιήσουν τη ραδιομετάδοση άλλων συστημάτων εισόδου χωρίς κλειδί, λέει η Bosch, προσθέτοντας ότι το Perfectly Keyless έχει τεράστιες δυνατότητες για στόλους car sharing.

Το σύστημα μοιάζει εξαιρετικά με το Digital Key που βασίζεται σε εφαρμογή και παρουσιάστηκε από τη Hyundai στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, την περασμένη εβδομάδα. Το Digital Key χρησιμοποιεί τεχνολογία Near Field Communication (NFC) για να ανιχνεύσει το smartphone που διαθέτει την εφαρμογή, να ξεκλειδώσει τις πόρτες και να εκκινήσει τον κινητήρα. Αρχικά, το Digital Key μπορεί να μεταφορτωθεί σε τέσσερα διαφορετικά smartphones – διατηρεί στη μνήμη του ακόμα και τις ρυθμίσεις καθίσματος και καθρέφτη του κάθε οδηγού – και όταν το car sharing διαδοθεί περισσότερο, το Digital Key θα προγραμματισθεί για να υποστηρίξει την ενοικίαση οχημάτων με τέτοιο τρόπο, ώστε ο ιδιοκτήτης του στόλου και ο οδηγός να μη χρειάζεται να συναντηθούν για να παραδοθεί το αυτοκίνητο.

Πώς να αποφύγετε την κλοπή αυτοκινήτου με ψηφιακό κλειδί

  1. Ελέγξτε με τους αντιπροσώπους εάν μπορεί να απενεργοποιηθεί το εξάρτημα-κλειδί και στη συνέχεια ενθαρρύνετε τους οδηγούς να απενεργοποιούν το σύστημα τη νύχτα.
  2. Αποθηκεύστε τα κλειδιά μακριά από την πόρτα εισόδου /τα παράθυρα ενός σπιτιού, κατά προτίμηση όσο το δυνατόν πιο βαθιά στο σπίτι, ώστε να δυσκολεύεται οποιοδήποτε σύστημα μετάδοσης να κλέψει το σήμα.
  3. Κρατήστε τα κλειδιά σε μια θήκη Faraday, ένα είδος μεταλλικής ασπίδας που μπλοκάρει το σήμα. Ελέγξτε εάν η προστασία λειτουργεί, καθώς στέκεστε δίπλα στο αυτοκίνητο με το κλειδί μέσα στη θήκη. Εάν το αυτοκίνητο δεν ανοίξει, η προστασία λειτουργεί.

 

Προηγούμενο άρθροΤο Βερολίνο αποκτά μία εφαρμογή MaaS για όλα τα μέσα!
Επόμενο άρθροH πρωτοβουλία E.V.A. της Volvo για την ασφάλεια όλων