Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα τον Μάιο του 2024 ανήλθαν σε 22.341 μονάδες για τα καινούργια οχήματα συνολικά, αυξημένες κατά 3% συγκριτικά με τον Μάιο του 2023.

Η πορεία της ελληνικής αγοράς καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάιο του 2024 εξακολουθεί να είναι θετική, με 13.765 οχήματα (περισσότερα από κάθε έναν από τους προηγούμενους μήνες του 2024) έναντι 12.957 τον Μάιο του 2023, καταγράφοντας 6,2% αύξηση. Πολύ μεγάλη ανάπτυξη κατέγραψε η αγορά λεωφορείων (+983,2%!) με 293 μονάδες τον φετινό Μάιο έναντι 27 του περσινού. Αντιθέτως οι αγορές φορτηγών και μοτοσυκλέτας παρουσίασαν κάμψη. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 752 καινούργια φορτηγά ελαφρά και βαρέα (λιγότερα από κάθε έναν από τους προηγούμενους μήνες του 2024), έναντι 860 του Μαΐου 2023 σημειώνοντας πτώση 12,6%. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν επίσης λιγότερες ταξινομήσεις μοτοσυκλετών άνω των 50 cc τον φετινό Μάιο (7.531 μονάδες), μειωμένες κατά 4,1%, έναντι των 7.853 μονάδων του περσινού Μαΐου.

Την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2024 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 63.878 επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 56.968 που της αντίστοιχης περιόδου του 2023, σημειώνοντας 12,1% αύξηση. Η μεγάλη αύξηση των λεωφορείων τον Μάιο επέδρασε στα στοιχεία του πενταμήνου 2024 παρουσιάζοντας 345,2% αύξηση συγκριτικά με το πεντάμηνο του 2023, με 463 μονάδες φέτος έναντι 104 πέρυσι. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων τους προηγούμενους μήνες του 2024 ήταν 81 μονάδες τον Απρίλιο, 19 τον Μάρτιο, 23 τον Φεβρουάριο και 47 τον Ιανουάριο. Το διάστημα Ιανουαρίου Φεβρουαρίου φέτος ταξινομήθηκαν 29.448 μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc, έναντι 25.289 το αντίστοιχο περσινό διάστημα, παρουσιάζοντα αύξηση 16,4%.

Μεταχειρισμένα οχήματα

Τα μεταχειρισμένα οχήματα κατέγραψαν 9,6% πτώση στο σύνολό τους τον Μάιο του 2024 συγκριτικά με τον περσινό. Συγκεκριμένα τα επιβατικά σημείωσαν 10,2% πτώση τον περασμένο μήνα σε σχέση με τον Μάιο του 2023 με 6.602 μονάδες έναντι 7.348. Τα φορτηγά 9,8% πτώση μ1.446 μονάδες τον φετινό Μάιο από 1.603 τον περσινό. Τα λεωφορεία ταξινόμησαν μόνο ένα όχημα λιγότερο έναντι του Μαΐου 2023 (105 από 106) και οι μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc πέντε μονάδες λιγότερες (393 από 398).

Συνολικά το πεντάμηνο η εικόνα διαφοροποιείται με 43.353 μεταχειρισμένα οχήματα φέτος έναντι 42.080 πέρυσι (+3%). Ειδικότερα το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2024 ταξινομήθηκαν 33.785 μεταχειρισμένα επιβατικά έναντι 32.635, καταγράφοντας 3,5% αύξηση πενταμήνου. Ακόμα, 7507 μεταχειρισμένα φορτηγά έναντι 7.540 (-0,4%), 350 λεωφορεία έναντι 404 (-13,4%) και 1.711 μοτοσυκλέτες έναντι 1.501 (+14%).

Κατηγορίες

Μεγάλη αύξηση κατά 11,6 μονάδες κατέγραψαν τον Μάιο τα μικρά αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας σχεδόν το 1/5 της αγοράς (μερίδιο 19,4% από 7,8% τον Μάιο 2023). Ωστόσο, πρώτη εξακολουθεί να παραμένει η κατηγορία B συνολικά με μερίδιο 52,2% έναντι 48,5% του περσινού Μαΐου. Τα B-SUV παραμένουν πρώτα με 28,1% τον περασμένο μήνα έναντι 22,7% τον αντίστοιχο περσινό. Η κατηγορία C-SUV ήταν η κυρίως χαμένη, πέφτοντας στο 15,5% της αγοράς τον φετινό Μάιο από 22,5% τον περσινό. Η κατηγορία C συνολικά έχασε 11,3 μονάδες μεριδίου. Γενικότερα πάντως τα SUV κυριάρχησαν τον Μάιο με μερίδιο 56,1% (Μάιος 2023: 55,3%) και το πεντάμηνο με 57% της αγοράς (Ιανουάριος-Μάιος 2023: 54,1%).

Τύποι καυσίμου/ενέργειας

Τον Μάιο του 2024 οι ταξινομήσεις υβριδικών συνέχισαν την ανοδική τους πορεία στη χώρα μας σημειώνοντας 14,8% αύξηση του μεριδίου τους, αφού κατέλαβαν το 43,5% της αγοράς, έναντι 28,7% του περσινού Μαΐου. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα βενζινοκίνητα με 40,6% μερίδιο, μειωμένο κατά 6,8 μονάδες σε σχέση με τον Μάιο του 2023. Ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές τάσεις, στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV), με 7,6% χάνοντας 3,5 μονάδες από το μερίδιό τους του περσινού Μαΐου. Παρόμοια πορεία ακολούθησαν τα αυτοκίνητα ντίζελ με 7,2% μερίδιο, μειωμένο κατά 3,5 μονάδες. Το υπόλοιπο 1,1% της αγοράς κατέλαβαν τα αυτοκίνητα υγραερίου, καθώς δεν ταξινομήθηκε κανένα αυτοκίνητο φυσικού αερίου τον περασμένο μήνα. Τα αντίστοιχα στοιχεία για το πεντάμηνο εμφανίζονται στον παραπάνω πίνακα.

Μάρκες

Οι κορυφαίες μάρκες που διαμορφώνουν τη δεκάδα τον Μάιο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, είναι οι εξής: Πρώτη παραμένει η Toyota με 16,2% και ακολουθούν, η Suzuki με 13,7%, η Fiat με 7,1% η Peugeot με 6,6%, η Hyundai με 6,2%, η BMW με 4,9%, η Opel με 4,5%, η Kia με 4,2%, η Volkswagen με 4,1% και η Skoda με 3,9%. Όλες οι υπόλοιπες μάρκες κατέλαβαν το 28,6% της αγοράς του Μαΐου.

Η κατάταξη της περιόδου Ιανουαρίου – Μαΐου 2024, σύμφωνα πάντα με την ΕΛΣΤΑΤ, είναι διαφορετική: Πρώτη η Toyota με μερίδιο 15,6%, δεύτερη η Peugeot με μερίδιο 8,5%, τρίτη η Suzuki με 8,5%, τέταρτη η Hyundai με 6,8%, πέμπτη η Opel με 5,9%, έκτη η Citroën/DS με 4,8%, έβδομη η Fiat με 4,7%, όγδοη η Volkswagen με 4,1%, ένατη η BMW με 4,1% και δέκατη η Skoda με 3,8%. Το 33% μοιράζονται οι υπόλοιπες μάρκες της ελληνικής αγοράς.

 

Προηγούμενο άρθροΝέα μάρκα TruckCharge από την Daimler Truck
Επόμενο άρθροBMW Group Financial Services Hellas: Νέος CSO