Η Stellantis ανακοίνωσε αύξηση 7% των καθαρών εσόδων της το γ’ τρίμηνο 2023 έναντι του αντίστοιχου τριμήνου 2022, τα οποία ανήλθαν σε 45,1 δισ. ευρώ, αντανακλώντας κυρίως βελτιωμένο όγκο και σταθερή τιμολόγηση, εν μέρει αντισταθμισμένα από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε:
- Ενοποιημένες αποστολές 1.427 χιλιάδων μονάδων, αυξημένες κατά 11% έναντι του τρίτου τριμήνου 2022, βελτιωμένες στην διευρυμένη Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, τη Βόρεια Αμερική και την Νότια Αμερική, σε ετήσια βάση
- Συνολικό απόθεμα 1.387 χιλιάδων νέων οχημάτων στις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Απόθεμα εταιρείας 388 χιλιάδων μονάδων, αυξημένο κατά 158 χιλιάδες μονάδες από τις 31 Δεκεμβρίου 2022, σηματοδοτώντας επιστροφή σε φυσιολογικότερα επίπεδα μετά από πολυετή περίοδο περιορισμένων προμηθειών υλικών
- Επίτευξη προσωρινής συμφωνίας με την UAW και τη Unifor. Οι απεργίες επηρέασαν αρνητικά τα καθαρά έσοδα κατά περίπου 3 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με την προγραμματισμένη παραγωγή, έως τον Οκτώβριο
- Παγκόσμιες πωλήσεις BEV αυξημένες κατά 37% έναντι του τρίτου τριμήνου 2022 κυρίως από το Jeep® Avenger και τις αυξημένες πωλήσεις επαγγελματικών BEV, με επικεφαλής το Citroën ë-Berlingo
- Τέλος, η εταιρεία προέβη σε επαναγορά μετοχών 0,5 δισ. ευρώ το γ’ τρίμηνο 2023. Κατά το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, επαναγοράστηκαν μετοχές 1,2 δισ. ευρώ. Η εταιρεία προβλέπει ολοκλήρωση του ανακοινωθέντος Προγράμματος Επαναγοράς Μετοχών 2023, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, το 4ο τρίμηνο 2023
«Το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η Stellantis αναδείχθηκε ηγέτης του κλάδου σε Προσαρμοσμένα Λειτουργικά Έσοδα (AOI), περιθώρια AOI και βιομηχανικές ελεύθερες ταμειακές ροές. Επικεντρωνόμαστε πλέον στη διατήρηση της δυναμικής μας, παρέχοντας κορυφαία κερδοφορία και ρευστότητα, αντιμετωπίζοντας σημαντικές βραχυπρόθεσμες προκλήσεις του κλάδου και συνεχίζοντας τον εξηλεκτρισμό και τον τεχνολογικό μετασχηματισμό μας. Αυτή η ανάπτυξη ενισχύει την εκτέλεση της στρατηγικής Dare Forward 2030», δήλωσε η CFO Natalie Knight.
Η Stellantis N.V. συνέχισε να αναπτύσσει δυναμική το γ’ τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 7% των καθαρών εσόδων σε ετήσια βάση λόγω της συνεχιζόμενης δυναμικής αποστολών φορτίων. Οι παγκόσμιες πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 37% έναντι του τρίτου τριμήνου 2022, με επικεφαλής τα οχήματα Jeep Avenger, Citroën Ami, Peugeot E-208, Fiat New 500e και Citroën ë-Berlingo. Οι βασικές δραστηριότητες επίτευξης του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030 περιλαμβάνουν:
Φροντίδα: Στον κλάδο που εξακολουθεί να πλήττεται από πρωτόγνωρες διαταραχές και μετασχηματισμούς, η Stellantis και το ευρωπαϊκό δίκτυο αντιπροσώπων της ενίσχυσαν τη συνεργασία τους προς βελτίωση και εξορθολογισμό της εμπειρίας πελατών. Με πάνω από 8.000 πωλήσεις και 25.000 συμβάσεις μετά την πώληση σε 10 στρατηγικού ενδιαφέροντος ευρωπαϊκές χώρες, είναι σαφές ότι η Stellantis και οι επιχειρηματικοί εταίροι της μοιράζονται τους ίδιους στόχους όσον αφορά στην απλοποίηση, την προσέγγιση πολλαπλών μαρκών, την πελατοκεντρική νοοτροπία και την διασφάλιση ποιότητας. Η Αυστρία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο και η Ολλανδία έχουν ήδη υιοθετήσει τις νέες συμβάσεις και η υπόλοιπη Ευρώπη θα αρχίσει να τις υιοθετεί από το 2024.
Τεχνολογία: Η Peugeot παρουσίασε την πρώτη εφαρμογή της STLA Medium – την πρώτη από τέσσερις παγκόσμιες πλατφόρμες BEV-by-design της Stellantis – με το νέο E-3008, που διαθέτει την καλύτερη αυτονομία στην κατηγορία του, έως 700 χλμ και τους καλύτερους χρόνους φόρτισης, επιδόσεις, αποτελεσματικότητα και οδηγική απόλαυση. Η Fiat επανήλθε στην κατηγορία Β, ανοίγοντας τον δρόμο της βιώσιμης αστικής μετακίνησης με το νέο 600e, το οποίο διαθέτει υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 400 χλμ (WLTP(6) μικτού κύκλου) και πάνω από 600 χλμ (WLTP(6) αστικού κύκλου) στην πόλη. Η Fiat παρουσίασε επίσης την νέα προσφορά μικροκινητικότητας Topolino, με αυτονομία 75 χλμ και ασφαλή τελική ταχύτητα 45 χλμ/ώρα. Η εταιρεία ανακοίνωσε την έναρξη παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών βαν στο Ellesmere Port – το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο – και το πρώτο εργοστάσιο της Stellantis αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Σύντομα θα διατεθεί στην αγορά το αμιγώς ηλεκτρικό Citroën ë-C3. Το πρώτο οικονομικό ευρωπαϊκό ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσφέρει την καλύτερη άνεση στην κατηγορία του και εύκολη ηλεκτρική χρήση χάρη στη μπαταρία 44 kWh με αυτονομία έως και 320 χλμ WLTP(6), στην σωστή τιμή σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, από 23.300 ευρώ.
Η Stellantis εγκαινίασε το υπερσύγχρονο Κέντρο Τεχνολογίας Μπαταριών στις εγκαταστάσεις Mirafiori στο Τορίνο. Το κέντρο αυξάνει τις δυνατότητες της εταιρείας στη σχεδίαση, ανάπτυξη και τις δοκιμές συστοιχιών μπαταριών, μονάδων, κυψελών υψηλής τάσης και λογισμικού προς εξοπλισμό των οχημάτων της.
Η εταιρεία συνέχισε να ενισχύει το παγκόσμιο οικοσύστημά της ηλεκτροκίνησης και να υποστηρίζει τις φιλοδοξίες της για απανθρακοποίηση: (i) Ολοκλήρωση δοκιμών με την Aramco σχετικά με τη συμβατότητα 24 τύπων κινητήρων προηγμένων συνθετικών καυσίμων, που θα μειώσουν δυνητικά τις εκπομπές CO2 28 εκατομμυρίων κυκλοφορούντων οχημάτων Stellantis. (ii) Παρουσίαση από κοινού με την Saft του Intelligent Battery Integrated System, το οποίο η ομάδα έργου σκοπεύει να διαθέσει εμπορικά στα οχήματα Stellantis πριν το τέλος της δεκαετίας. (iii) Ανακοίνωση δημιουργίας έκτου gigafactory προς υποστήριξη του σχεδίου κατασκευής μπαταριών 400 GWh. Πρόκειται για το δεύτερο εργοστάσιο που θα κατασκευαστεί στις ΗΠΑ με επένδυση της Samsung SDI. (iv) Το έργο της Controlled Thermal Resources Holdings Inc. του Hell’s Kitchen, για παραγωγή έως και 300.000 μετρικών τόνων ισοδύναμου ανθρακικού λιθίου ετησίως. (v) Ολοκλήρωση εξαγοράς του 33,3% της Symbio, πρωτοπόρου στην κινητικότητα υδρογόνου μηδενικών εκπομπών, για διασφάλιση της ηγετικής θέσης της Stellantis στα υδρογονοκίνητα οχήματα.
Αξία: Προς επιτάχυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα στη Βόρεια Αμερική, η Stellantis και έξι μεγάλες διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες θα δημιουργήσουν δίκτυο φόρτισης, εγκαθιστώντας τουλάχιστον 30.000 σημεία φόρτισης υψηλής ισχύος.
Η Stellantis εφαρμόζει επίσης πολύπλευρη στρατηγική διαχείρισης και διασφάλισης μακροπρόθεσμης προμήθειας μικροεπεξεργαστών ζωτικής σημασίας, βάσει των στόχων Dare Forward 2030. Η στρατηγική της συνδυάζει συμφωνίες με κατασκευαστές μικροεπεξεργαστών για κρίσιμους ημιαγωγούς, αγορά εξαρτημάτων ζωτικής σημασίας, και πλήρη διαφάνεια μελλοντικών αναγκών μικροεπεξεργαστών.
Η εταιρεία επαναγόρασε μετοχές 0,5 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2023. Το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, επαναγοράστηκαν μετοχές 1,2 δισ. ευρώ. Προβλέπεται ολοκλήρωση του Προγράμματος Επαναγοράς Μετοχών 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ το 4ο τρίμηνο του 2023.
Τον Οκτώβριο του 2023, η εταιρεία ανακοίνωσε τα σχέδια εξαγοράς του 20% της Leapmotor έναντι περίπου 1,5 δισεκατομμθρών ευρώ και ίδρυσης της Leapmotor International, κοινοπραξίας 51/49 υπό την ηγεσία της Stellantis, με αποκλειστικά δικαιώματα εξαγωγής και πώλησης, καθώς και κατασκευής προϊόντων Leapmotor εκτός της Ευρύτερης Κίνας.
Τον Οκτώβριο του 2023, η εταιρεία παρουσίασε επίσης την βελτιωμένη στρατηγική καμπάνια Pro One για επαγγελματικά οχήματα, προς επίτευξη παγκόσμιας ηγετικής θέσης, που περιλαμβάνει τις επαγγελματικές προσφορές έξι εμβληματικών μαρκών Stellantis – Citroën, Fiat Professional, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall και υποστηρίζει την επίτευξη των στόχων του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030.