Το BMW Group αναβαθμίζει την πρόβλεψη του 2023

Το BMW Group αναβαθμίζει την πρόβλεψη του 2023, με υψηλότερο στόχο πωλήσεων και περιθώριο EBIT του τομέα αυτοκινήτου, μετά από ένα ισχυρό πρώτο εξάμηνο.

Το BMW Group σημείωσε ισχυρές οικονομικές και λειτουργικές επιδόσεις σε ένα δύσκολο περιβάλλον το πρώτο εξάμηνο του 2023. Το πρώτο εξάμηνο, ο κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων πέτυχε περιθώριο EBT του Ομίλου 12,6% και περιθώριο EBIT 10,6% στον Τομέα Αυτοκινήτου. Το 2ο τρίμηνο, το περιθώριο EBT του BMW Group ανήλθε σε 11,3% (2ο τρίμηνο 2022: 11,3%). Στον τομέα αυτοκινήτου, το περιθώριο EBIT αυξήθηκε στο 9,2% (2ο τρίμηνο 2022: 8,2%).

Όπως αναφέρθηκε, η εταιρεία σχεδιάζει τώρα σταθερή αύξηση των παραδόσεων για το σύνολο του 2023 (αντί μικρής αύξησης βάσει της προηγούμενης πρόβλεψης). Μοχλοί ανάπτυξης θα πρέπει να είναι τα μοντέλα με υψηλές τιμές καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τα μοντέλα BEV θα αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων. Το περιθώριο EBIT στον τομέα του αυτοκινήτου προβλέπεται πλέον ότι θα κυμανθεί μεταξύ 9-10,5% (προηγούμενη πρόβλεψη 8-10%).

«Τα ισχυρά προϊόντα δημιουργούν ισχυρή ζήτηση – σε όλες τις τεχνολογίες κίνησης. Το 2ο τρίμηνο έδειξε πώς το ευρύ φάσμα τεχνολογιών που προσφέρουμε προσελκύει τους πελάτες: Οι πωλήσεις των οχημάτων μας με εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης παρέχουν μια σταθερή βάση – η ισχυρή ανάπτυξη προέρχεται από τη σημαντική αύξηση της ζήτησης για τα αμιγώς ηλεκτρικά μας οχήματα», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG. «Συνδυάζουμε και τα δύο: τον συστηματικό μετασχηματισμό και την οικονομική επιτυχία. Ταυτόχρονα, οργανώνουμε με τέτοιο τρόπο την εταιρεία, στοχευμένα και αποφασιστικά, για το μέλλον – διατηρώντας παράλληλα το υψηλό επίπεδο κερδοφορίας μας».

Με τα δημοφιλή πολυτελή οχήματά του, το BMW Group επωφελήθηκε το πρώτο εξάμηνο του έτους από τη θετική εξέλιξη σε πολλές αγορές αυτοκινήτων. Η εταιρεία παρέδωσε συνολικά 1.214.864 οχήματα σε πελάτες (2022: 1.160.094 μονάδες, +4,7%). Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αυξήθηκαν σημαντικά στις 245.468 μονάδες (2022: 184.468 μονάδες- +33,1%), ενώ οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων διπλασιάστηκαν σε 152.936 μονάδες (2022: 75.890 μονάδες- +101,5%). Ως εκ τούτου, τα μοντέλα BEV (αμιγώς ηλεκτρικά) αντιπροσώπευαν το 12,6% των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο (2022: 6,5%- +93,8%) και το 14,1% το 2ο τρίμηνο.

Με το λανσάρισμα της νέας i5 από τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, το BMW Group θα διαθέτει τουλάχιστον μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση στους δρόμους σε όλες τις κύριες σειρές μοντέλων του και στις τρεις premium μάρκες. Μέχρι το 2024, τουλάχιστον ένα στα πέντε νέα οχήματα της εταιρείας θα πρέπει να είναι BEV. Μέχρι το 2025, η αναλογία αυτή θα διαμορφωθεί στο ένα στα τέσσερα.

Η μάρκα BMW βρίσκεται και πάλι στην κορυφή της παγκόσμιας premium κατηγορίας

Με συνολικά 1.071.326 παραδόσεις το πρώτο εξάμηνο, το BMW Group ανακοίνωσε σταθερή αύξηση των πωλήσεων κατά +5,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος – και αύξησε επίσης σημαντικά τις παραδόσεις του δεύτερου τριμήνου. (1ο 6μηνο 2022: 1.016.228 μονάδες- 2ο τρίμηνο 2023: 553.369 μονάδες- 2ο τρίμηνο 2022: 496.432 μονάδες- +11,5%). Χάρη στο ισχυρό της όνομα και τη νεανική και ελκυστική γκάμα προϊόντων της, η BMW βρέθηκε και πάλι στην κορυφή της παγκόσμιας premium κατηγορίας στο πρώτο εξάμηνο.

Η αύξηση των πωλήσεων της BMW οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά της. Με συνολικές παραδόσεις 133.927 ηλεκτρικών οχημάτων, υπερδιπλασίασε και πάλι τις πωλήσεις BEV σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους (+133,1%). Τα πιο περιζήτητα μοντέλα BEV ήταν οι BMW i4*, BMW iX3*, BMW iX* και η αμιγώς ηλεκτρική Σειρά 3 sedan: η BMW i3*. Η πρόσφατα λανσαρισμένη BMW iX1* κατέγραψε μια απότομα ανοδική πορεία ζήτησης μέσα σε λίγους μόλις μήνες κυκλοφορίας στην αγορά.

Τα πολυτελή μοντέλα της Σειράς 7, η ανανεωμένη BMW X7 και οι BMW X5 και X6 SUV συνετέλεσαν επίσης στην αύξηση των πωλήσεων.

Η εταιρεία αναμένει να αυξήσει τη δυναμική της από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, και ειδικότερα από τον Οκτώβριο του 2023, με το λανσάρισμα της νέας BMW Σειράς 5 και της αμιγώς ηλεκτρικής BMW i5. Για πρώτη φορά και ως ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στη Γερμανία που το επιχειρεί, το BMW Group προσφέρει στη νέα BMW Σειρά 5 ένα σύστημα για μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση σε ταχύτητες έως 130 km/h, το οποίο έχει εγκριθεί για τους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Πρόκειται για το Highway Assistant το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να αφήσει το τιμόνι κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Η MINI πέτυχε σημαντική αύξηση των πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο

Η μάρκα MINI παρέδωσε 71.816 οχήματα σε πελάτες το δεύτερο τρίμηνο του 2023 – αύξηση +10,2%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (Υ1 2023: 140.357 μονάδες- (Υ1 2022: 140.675 μονάδες- -0,2%). Κατά την ίδια περίοδο, η μάρκα ανέφερε αύξηση πωλήσεων κατά +8,8% για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά της. Από πέρυσι, το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας είναι το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE*. Η γκάμα των προϊόντων MINI περιλαμβάνει πλέον και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE Cabrio.

Η Rolls  Royce Motor Cars παρέδωσε 3.181 οχήματα σε πελάτες (-0,3%) το πρώτο εξάμηνο του 2023. Το διάστημα αυτό, η παραγωγή των μοντέλων Wraith και Dawn σταμάτησε σταδιακά και οι πωλήσεις παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος. Οι πρώτες παραδόσεις της Rolls-Royce Spectre, του πολυπόθητου αμιγώς ηλεκτρικού κουπέ, θα ξεκινήσουν το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

Αύξηση των πωλήσεων του BMW Group σε τρεις κύριες περιοχές του κόσμου

Στις τρεις βασικές παγκόσμιες αγορές – Ευρώπη, Αμερική και Ασία – οι πωλήσεις του BMW Group αυξήθηκαν ελαφρώς μετά το πρώτο εξάμηνο. Σε σύγκριση με το ασθενέστερο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, οι πολυτελείς μάρκες σημείωσαν σημαντικά κέρδη το δεύτερο τρίμηνο σε ορισμένες περιπτώσεις. Η αμερικανική ήπειρος και οι Ηνωμένες Πολιτείες παρουσίασαν διψήφια ποσοστά αύξησης (1ο 6μηνο 2023: Αμερική: 225.645 μονάδες/+10,2%, ΗΠΑ: 186.122 μονάδες/+12,5%- 2ο τρίμηνο 2023:  117.790 μονάδες/+11,5%, ΗΠΑ: 95.948 μονάδες/+13,6%).

Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν ελαφρώς σε 449.264 οχήματα το πρώτο εξάμηνο (1ο 6μηνο 2022: 434.235 μονάδες/+3,5%). Το 2ο τρίμηνο έκλεισε με σταθερά κέρδη, στις 232.994 μονάδες (2ο τρίμηνο 2022: 213.842 μονάδες/+9,0%).

Στην Ασία, το BMW Group κατέγραψε ελαφρά αύξηση πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο, παραδίδοντας συνολικά 513.169 πολυτελή οχήματα (1ο 6μηνο 2022: 495.559 μονάδες/+3,6%). Στην Κίνα, οι πωλήσεις ήταν επίσης ελαφρώς υψηλότερες, στις 393.261 μονάδες (1ο 6μηνο 2022: 379.524 μονάδες/+3,6%), με τις επιπτώσεις της πανδημίας να είναι ακόμα αισθητές στο 1ο τρίμηνο. Το 2ο τρίμηνο, οι παραδόσεις σε πελάτες στην Κίνα αυξήθηκαν σημαντικά σε 198.161 οχήματα (2ο τρίμηνο 2022: 170.571 μονάδες/+16,2%). Η περιοχή της Ασίας σημείωσε επίσης σημαντική αύξηση των πωλήσεων και έφτασε τις 261.242 μονάδες (2ο τρίμηνο 2022: 230.494 μονάδες/+13,3%).

Η πλήρης ενοποίηση της BBA την περασμένη χρονιά επηρεάζει τη βάση σύγκρισης.

Μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2023, το λειτουργικό αποτέλεσμα της BBA είχε συμπεριληφθεί πλήρως και ομοιόμορφα. Την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο, αυτό συνέβαινε μόνο από τις 11 Φεβρουαρίου 2022. Αυτό πρέπει να συνυπολογιστεί στη σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Τα έσοδα του ομίλου σημαντικά υψηλότερα σε ετήσια βάση μετά την πλήρη ενοποίηση της BBA

Τα έσοδα του ομίλου σημείωσαν σημαντική αύξηση το πρώτο εξάμηνο στα € 74,07 δισ. (1ο 6μηνο 2022: € 65,91δισ./+12,4%) και μια σταθερή αύξηση το δεύτερο τρίμηνο στα € 37,21 δισ. (2ο τρίμηνο 2022: € 34,77 δισ./+7,0%). Εκτός από την πλήρη ενσωμάτωση των λειτουργικών δραστηριοτήτων της BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) στον Τομέα Αυτοκινήτου, ο υψηλότερος όγκος πωλήσεων και οι ευνοϊκές επιδράσεις από το προϊοντικό μίγμα ενίσχυσαν επίσης τα έσοδα. Το BMW Group συνέχισε να επωφελείται από την ισχυρή τιμολόγηση στις αγορές νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Οι αντιξοότητες από τις συναλλαγματικές διαφορές, το υψηλότερο κόστος παραγωγής και υλικών αύξησαν το κόστος πωλήσεων.

Οι δαπάνες έρευνας και εξέλιξης του Ομίλου για το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε € 3,39 δισ. (1ο 6μηνο 2022: € 2,94 δισ./+15,4%, 2ο τρίμηνο 2023: € 1,84 δισ., 2ο τρίμηνο 2022: € 1,55 δισ./+18.8%) και συνεπώς ήταν σημαντικά υψηλότερες από αυτές του προηγούμενου έτους. Οι δαπάνες επικεντρώθηκαν κυρίως στον περαιτέρω εξηλεκτρισμό και ψηφιοποίηση του στόλου οχημάτων, καθώς και στην αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Ο δείκτης R & D (σύμφωνα με τον Γερμανικό Εμπορικό Κώδικα) ανήλθε σε 4,6% για το εξάμηνο (1ο 6μηνο 2022: 4,5%) και 4,9% για το δεύτερο τρίμηνο (2ο τρίμηνο 2022: 4,5%).

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του BMW Group αυξήθηκαν σημαντικά σε € 3,23 δισ. (1ο 6μηνο 2022: € 2,92 δισ./+10,3%). Κατά το δεύτερο τρίμηνο, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες των € 1,90 δισ.επικεντρώθηκαν στην επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού και σε θέματα σχετικά με την ψηφιοποίηση (2022: € 1,09 δισ./+20,9%).

Ο δείκτης κεφαλαιουχικών δαπανών (capex ratio) διαμορφώθηκε στο 4,4% για το εξάμηνο (1ο 6μηνο 2022: 4,4%) και στο 5,1% για το δεύτερο τρίμηνο (2ο τρίμηνο 2022: 5,3%). Η εταιρεία αναμένει ότι ο δείκτης για το σύνολο του έτους θα κυμανθεί γύρω στο 6%.

Το χαμηλότερο οικονομικό αποτέλεσμα και τα κέρδη του Ομίλου αντικατοπτρίζουν τα εφάπαξ αποτελέσματα του προηγούμενου έτους

Λόγω των εφάπαξ επιπτώσεων από την πλήρη ενοποίηση της BBA – κυρίως εξ αιτίας του εφάπαξ κέρδους από την επανεκτίμηση της αξίας των μετοχών που κατείχε προηγουμένως, ύψους 7,7 δισ. ευρώ- το οικονομικό αποτέλεσμα του BMW Group, τα κέρδη και τα καθαρά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν σημαντικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022. Εξαιτίας αυτής της επίδρασης, αυτά τα βασικά μεγέθη ήταν σημαντικά χαμηλότερα το πρώτο εξάμηνο του 2023. Συνεπώς, το οικονομικό αποτέλεσμα για την περίοδο αναφοράς ανήλθε σε € -367 εκατ. (2022: € 9,33 δισ.).

Τα κέρδη προ φόρων ( EBT ) του Group για το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε € 9,35 δισ. (1ο 6μηνο 2022: € 16,15 δισ./-42,1%), ενώ το δεύτερο τρίμηνο παρουσίασε σταθερή αύξηση στα € 4,22 δισ. (2ο Τρίμηνο 2022: € 3,92 δισ./+7,5%). Το περιθώριο EBT του Group για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 12,6% (1ο 6μηνο 2022: 24,5%) και για το δεύτερο τρίμηνο 11,3% (2ο τρίμηνο 2022: 11,3%). Τα καθαρά κέρδη του Group διαμορφώθηκαν στα €   6,62 δισ. (2022: € 13,23 δισ., -50,0%, 2ο τρίμηνο 2023:  € 2,95 δισ., 2ο τρίμηνο 2022: € 3,04δισ., -2,9%). Ο κύριος παράγοντας που επηρέασε την κατάσταση ήταν ο υψηλότερος φορολογικός συντελεστής σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Μετά την πλήρη ενοποίηση της BMW Brilliance πέρσι, τα φορολογικά ουδέτερα έσοδα από την επανεκτίμηση της αξίας των μετοχών της BBA που κατέχονταν μέχρι σήμερα είχαν ελαφρυντικό αντίκτυπο στον φορολογικό συντελεστή.

Υψηλότερα οικονομικά μεγέθη για τον τομέα Αυτοκινήτου

Ο τομέας Αυτοκινήτου παρουσίασε σημαντικά υψηλότερα έσοδα ύψους € 62,89 δισ. για τους πρώτους έξι μήνες (1ο 6μηνο 2022: € 56,74 δισ./+10,9%, 2ο τρίμηνο 2023: € 31,63 δισ., 2ο τρίμηνο 2022: € 30,01 δισ./+5,4%). Εκτός από την πλήρη ενοποίηση της BBA, οι αυξημένες παραδόσεις και οι θετικές επιδράσεις του προϊοντικού μίγματος αύξησαν επίσης τα έσοδα. Οι αντίξοες συναλλαγματικές ισοτιμίες, το υψηλότερο κόστος υλικών και τα αυξημένα έξοδα για εγγυήσεις είχαν όλα ανασχετική επίδραση στο δεύτερο τρίμηνο.

Τα κέρδη προ του οικονομικού αποτελέσματος (EBIT) για το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε € 6,67 δισ. (1ο 6μηνο  2022: € 4,83 δισ./+38,2%, 2ο τρίμηνο 2023: € 2,89 δισ., 2ο τρίμηνο 2022: € 2,46 δισ./+17,7%). Η ισχυρή απόδοση του τομέα του αυτοκινήτου επιβεβαιώθηκε από την ετήσια αύξηση του περιθωρίου EBIT, το οποίο ανήλθε σε 10,6% (2022: 8,5%). Το ποσοστό για το δεύτερο τρίμηνο ήταν 9,2% (2ο τρίμηνο 2022: 8,2%).

«Η συνεχιζόμενη ζήτηση για τα προϊόντα μας και οι ισχυρές επιδόσεις του βασικού μας τομέα επιβεβαιώνουν ότι έχουμε μια βιώσιμη στρατηγική. Με βάση μια σταθερή οικονομική θέση, αυξάνουμε στοχευμένα τον εξηλεκτρισμό της εταιρείας μας. Δεδομένης της ισχυρής ζήτησης για τα BEV μας, επενδύουμε περισσότερο από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί στην παγκόσμια αναβάθμιση της ηλεκτρικής κινητικότητας. Η βιώσιμη κερδοφορία μας και η λειτουργική μας αριστεία θέτουν τα θεμέλια για συστηματικές επενδύσεις στα μελλοντικά project μας – γεγονός που ενισχύει μακροπρόθεσμα το BMW Group», σύμφωνα με τον Walter Mertl, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου αρμόδιο για τα Οικονομικά.

Τα κέρδη προ φόρων του τομέα  ανήλθαν € 6,56 δισ. για τους πρώτους έξι μήνες (1ο 6μηνο 2022: € 12,94 δισ./-49,3%) και € 2,74 δισ. για το δεύτερο τρίμηνο (2ο τρίμηνο 2022: € 2,52 δισ./+8,5%).

Η σταθερή κερδοφορία αποτέλεσε τη βάση για ελεύθερες ταμειακές ροές στον τομέα αυτοκινήτου ύψους € 3,14 δισ. κατά το πρώτο εξάμηνο (1ο 6μηνο 2022: 7,77 δισ. ευρώ / 59,6%). Το προηγούμενο έτος περιελάμβανε τη θετική εφάπαξ επίδραση ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ από την πλήρη ενοποίηση της BMW Brilliance. Το δεύτερο τρίμηνο συνεισέφερε € 1,16 δισ. (2ο τρίμηνο 2022: € 2,95 δισ./-60,7%).

Η υψηλή ζήτηση παγκοσμίως οδήγησε σε αυξημένα αποθέματα για να εξασφαλιστεί η απαραίτητη παροχή οχημάτων στις αγορές. Επιπλέον, οι υψηλότερες επενδύσεις για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση επηρέασαν τις ελεύθερες ταμειακές ροές. Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις δύο επιδράσεις, οι ελεύθερες ταμειακές ροές για το σύνολο του 2023 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 6 δισ. ευρώ.

Επαναγορά μετοχών: BMW AG ακυρώνει μετοχές που υπολογίζονται στο 3,63% του μετοχικού κεφαλαίου

Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου προγράμματος επαναγοράς μετοχών, αξίας έως 2 δισ. ευρώ, το BMW Group αγόρασε και ακύρωσε 24.001.001 ίδιες μετοχές – 22.199.529 κοινές μετοχές και 1.923.871 προνομιούχες μετοχές. Οι μετοχές που κατέχονταν αντιπροσωπεύουν το 3,63% του μετοχικού κεφαλαίου την εποχή κατά την οποία εγκρίθηκε η απόφαση. Ένα ακόμα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών αξίας έως € 2 δισ. ξεκίνησε στις 3 Ιουλίου 2023 και θα πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2025. Οι ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις του BMW Group, που έχουν ως αποτέλεσμα έναν ισχυρό ισολογισμό και υγιείς ελεύθερες ταμειακές ροές, θέτουν τις βάσεις για τη συνέχιση των δραστηριοτήτων επαναγοράς μετοχών του.

Ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις για τον τομέα Financial Services

Οι δραστηριότητες χρηματοδότησης και μίσθωσης του τομέα Financial Services του BMW Group συνέχισαν να αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό το πρώτο εξάμηνο του 2023. Η δραστηριότητα επηρεάστηκε ιδιαίτερα από μακροοικονομικούς παράγοντες, όπως τα συνεχώς υψηλά επιτόκια και οι αυξήσεις των τιμών που σχετίζονται με τον πληθωρισμό σε πολλές αγορές.

Από την άλλη, οι υψηλότερες τιμές στον τομέα αυτοκινήτου και το βελτιωμένο προϊοντικό μίγμα αύξησαν τον μέσο όγκο χρηματοδότησης ανά όχημα κατά την περίοδο αναφοράς. Ο όγκος του νέου κύκλου εργασιών με πελάτες λιανικής διαμορφώθηκε σε 26,79 δισ. ευρώ στο εξάμηνο (1ο 6μηνο 2022: 28,44 δισ. ευρώ /-5,8%).

Το ποσοστό των νέων οχημάτων του BMW Group που μισθώθηκαν ή χρηματοδοτήθηκαν από τον Τομέα Financial Services ήταν 37,5% στο τέλος του πρώτου εξαμήνου (1ο εξάμηνο 2022: 44,4%/-6,9 ποσοστιαίες μονάδες).

Ο τομέας Financial Services παρήγαγε κέρδη προ φόρων ύψους € 1,70 δισ.το πρώτο εξάμηνο του 2023 (1ο 6μηνο 2022: € 1,98 δισ./-14,0%, 2ο τρίμηνο 2023: € 759 εκατ., 2ο τρίμηνο 2022: € 974 εκατ./-22,1%).

Οι θετικές εξελίξεις στις αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξασφάλισε συνεχή υψηλά έσοδα από την πώληση οχημάτων των οποίων έχει λήξει η μίσθωση. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τον σταθερά χαμηλό δείκτη πιστωτικών ζημιών 0,15%, είχε αντίστοιχη θετική επίδραση στις οικονομικές επιδόσεις του τομέα.

Ο τομέας μοτοσικλετών καταγράφει νέα υψηλά επίπεδα παραδόσεων και περιθωρίων κέρδους

Ο τομέας μοτοσικλετών σημείωσε νέο ιστορικό υψηλό στο πρώτο εξάμηνο της εκατονταετηρίδας του: Η BMW Motorrad παρέδωσε συνολικά 112.871 μοτοσικλέτες και scooter BMW (1ο τρίμηνο 2022: 107.555 μονάδες/+4,9%, 2ο τρίμηνο 2023: 64.936 μονάδες, 2ο τρίμηνο 2022: 60.152 μονάδες/+8,0%). Μια ελκυστική γκάμα προϊόντων, με νέα μοντέλα όπως το Power Roadster M 1000 R, επιβεβαιώνει την επιτυχημένη στρατηγική ανάπτυξης του τομέα.

Οι ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις του τομέα αντανακλώνται σε σημαντικά υψηλότερα οικονομικά μεγέθη. Τα έσοδα ανήλθαν σε 1,92 δισ. ευρώ (1ο 6μηνο 2022: € 1,66 δισ./+15,5%, 2ο τρίμηνο 2023: € 988 εκατ., 2ο τρίμηνο 2022: € 864 εκατ./+14,4%), με το EBIT του τομέα να αυξάνεται κατά 32,8% σε € 312 εκατ. (1ο 6μηνο 2022: € 235 εκατ., 2ο τρίμηνο 2023: € 158 εκατ., 2ο τρίμηνο 2022: € 127 εκατ./+24,4%). Το περιθώριο EBIT βελτιώθηκε σε 16,2% (1ο 6μηνο 2022: 14,1%/+2,1 ποσοστιαίες μονάδες,  2ο τρίμηνο 2023:  16,0%,  2ο τρίμηνο 2022: 14,7%; +1,3 ποσοστιαίες μονάδες).

Το BMW Group αναβαθμίζει την πρόβλεψη του 2023

Με βάση την ανάκαμψη των σχετικών αγορών αυτοκινήτου για το BMW Group το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, προβλέπεται θετική εξέλιξη και για το σύνολο του 2023.

Στην Ευρώπη, προβλέπεται φέτος αύξηση στο σύνολο της αγοράς. Στις ΗΠΑ, η εύρωστη εικόνα των πωλήσεων αναμένεται να συνεχιστεί, ενώ η κινεζική αγορά αυτοκινήτου αναμένεται επίσης να σημειώσει μικρή αύξηση κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Το BMW Group αναβαθμίζει τις προβλέψεις του για το σύνολο του 2023. Λόγω της αναμενόμενης βελτίωσης στη διαθεσιμότητα των οχημάτων, της συνεχιζόμενης ισχυρής παραγγελιοληψίας και της θετικής εξέλιξης του όγκου των πωλήσεων συνολικά, η εταιρεία προσβλέπει πλέον σε σταθερή αύξηση των παραδόσεων παγκοσμίως το 2023.

Λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω προσαρμογές του όγκου πωλήσεων και τη θετική κατάσταση των τιμών, το BMW Group αναμένει τώρα ότι το περιθώριο EBIT στον τομέα αυτοκινήτου θα κυμανθεί μεταξύ 9 και 10,5% για το σύνολο του έτους (προηγουμένως: 8-10%).

Το BMW Group αναμένει ότι οι υψηλότερες δαπάνες για τους προμηθευτές λόγω του πληθωρισμού και η εφοδιαστική αλυσίδα θα συνεχίσουν να δημιουργούν αντιξοότητες το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς.

Η πρόβλεψη παραμένει για μικρή αύξηση των παραδόσεων στον τομέα των μοτοσικλετών, με περιθώριο EBIT εντός του εύρους στόχου 8 έως 10%. Η απόδοση ιδίων κεφαλαίων (RoE) στον τομέα Financial Services προβλέπεται τώρα να κυμανθεί μεταξύ 16 και 19% (προηγουμένως 14 έως 17%).

Τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου θα μειωθούν σημαντικά. Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν με ελαφρώς υψηλότερο αριθμό εργαζομένων.

Βασική προϋπόθεση είναι να μη επιδεινωθούν σημαντικά οι γεωπολιτικές και μακροοικονομικές συνθήκες. Αυτή η πρόβλεψη δεν λαμβάνει υπόψη την πιθανότητα βαθιάς ύφεσης σε βασικές αγορές πωλήσεων του BMW Group ή την περαιτέρω κλιμάκωση της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, με πιθανή εξάπλωση του πολέμου.

Το BMW Group διατηρεί τη στρατηγική πορεία του. Με την καινοτόμο δύναμη και τη λειτουργική αριστεία της, η εταιρεία, δηλώνει πως εδραιώνει την ηγετική της θέση στην παγκόσμια premium κατηγορία και προωθεί τη βιώσιμη, κερδοφόρα ανάπτυξη.

BMW Group – επισκόπηση Α’ Εξαμήνου 2023 Α’ 6μηνο 2023 Α’ 6μηνο 2022 Διαφορά %
Παραδόσεις Αυτοκίνητα 1 μονάδες 1.214.864 1.160.094 4,7
BMW μονάδες 1.071.326 1.016.228 5,4
MINI μονάδες 140.357 140.675 -0,2
 Rolls-Royce μονάδες 3.181 3.191 -0,3
Μοτοσικλέτες μονάδες 112.871 107.555 4,9
Εργαζόμενοι  (στις 31 Δεκ. 2022) 149.475
Περιθώριο EBIT Τομέα Αυτοκινήτου % 10,6 8,5 24,7
Περιθώριο EBIT Τομέα Μοτοσικλετών % 16,2 14,1 14,9
Περιθώριο EBT του BMW Group 2 % 12,6 24,5 -48,6
Έσοδα € δισ. 74,07 65,91 12,4
από: Αυτοκίνητα € δισ. 62,89 56,74 10,9
Μοτοσικλέτες € δισ. 1,92 1,66 15,5
Financial Services € δισ. 17,62 17,25 2,1
Λοιπές εγγραφές € εκατ. 6 3
Απαλοιφές € δισ. -8,37 -9,74 -14,1
Κέρδη προ φόρων & τόκων (EBIT) € δισ. 9,71 6,81 42,6
από: Αυτοκίνητα € δισ. 6,67 4,83 38,2
Μοτοσικλέτες € εκατ. 312 235 32,8
Financial Services € δισ. 1,7 1,94 -12,3
Λοιπές εγγραφές € εκατ. -5 -174 -97,1
Απαλοιφές 1,02 δισ. -22 εκατ.
Κέρδη προ φόρων (EBT) € δισ. 9,35 16,15 -42.1
από: Αυτοκίνητα € δισ. 6,56 12,94 -49,3
Μοτοσικλέτες € εκατ. 313 237 32,1
Financial Services € δισ. 1,7 1,98 -14
Λοιπές εγγραφές € εκατ. 117 962 -87,8
Απαλοιφές € εκατ. 649 30
Φόροι εισοδήματος € δισ. -2,73 -2,92 -6,6
Καθαρό κέρδος € δισ. 6,62 13,23 -50
Κέρδη ανά μετοχή (κοινή/προνομιούχο) 3  € 9,70/9,71 19,63/19,64 -50,6

1Παραδόσεις συμπεριλαμβανομένης της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang.

2  Αναλογία κερδών προ φόρων του Ομίλου προς τα έσοδα του Ομίλου.

3 Κοινές/ Προνομιούχες μετοχές – τα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή υπολογίζονται με τη διανομή των κερδών που απαιτούνται για την κάλυψη του πρόσθετου μερίσματος 0,02 € ανά προνομιούχο μετοχή αναλογικά στα τρίμηνα του αντίστοιχου οικονομικού έτους

Προηγούμενο άρθροJ.D. Power 2023 US APEAL, Nissan Ariya και Titan
Επόμενο άρθροJATO: Tesla και MG σημείωσαν τα μεγαλύτερα μερίδια