Η MG κατέγραψε τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου αγοράς στην ΕΕ-28 το α' εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με τη JATO

Η Tesla και η MG σημείωσαν τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με την ανάλυση της JATO Dynamics.

Ο Ιούνιος υπήρξε ένας ακόμα θετικός μήνας ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ολοκληρώνοντας ένα υγιές πρώτο εξάμηνο από άποψη όγκου. Σύμφωνα με στοιχεία της JATO από 28 ευρωπαϊκές αγορές, το πρώτο εξάμηνο του 2023 σημειώθηκαν οι περισσότερες ταξινομήσεις από την πανδημία Covid-19, με 6,56 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό αποτελεί αύξηση κατά 976.000 μονάδες έναντι του 1ου εξαμήνου 2022 και 80.000 μονάδες έναντι της ίδιας περιόδου 2021. Ωστόσο, τα αποτελέσματα του 2023 δεν είναι μέχρι σήμερα τόσο υψηλά όσο το πρώτο εξάμηνο 2019 και 2018, με 1,86 και 2,13 εκατομμύρια περισσότερες ταξινομήσεις αντιστοίχως.

Ο Felipe Munoz, Global Analyst της JATO Dynamics, σχολίασε: «Παρ’ όλη την σταδιακή αύξηση των ταξινομήσεων, οι δυσκολίες της εφοδιαστικής αλυσίδας και άλλοι παράγοντες μετά την πανδημία δείχνουν ότι η αγορά δεν θα ανακάμψει όπως πριν. 2020 για λίγο». Σημαντικό εμπόδιο για την επίτευξη υψηλότερων όγκων συνιστά η ακρίβεια των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Tesla προηγείται της Opel, της Citroën και της Fiat

Τα BEV της Tesla ήταν τα πλέον ευπώλητα στην αγορά τον Ιούνιο και το πρώτο εξάμηνο του έτους, με ταξινομήσεις 48.200 οχημάτων τον περασμένο μήνα και διπλασιασμό του όγκου έναντι της ίδιας περιόδου του προηγούμενου έτους. Το Tesla Model Y υπήρξε το δημοφιλέστερο επιβατικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Ιούνιο και το πρώτο εξάμηνο 2023, καθώς και το δημοφιλέστερο στον κόσμο το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Τον περασμένο μήνα, η Tesla ταξινόμησε περισσότερα νέα αυτοκίνητα από άλλες γνωστές μάρκες, όπως οι Opel/Vauxhall, Citroën ή Fiat και οι πωλήσεις του Model Y και του Model 3 αυξήθηκαν κατά 95% και 117% αντιστοίχως. Η Tesla τον Ιούνιο σημείωσε την μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου αγοράς.

Το μερίδιο αγοράς της Tesla αυξήθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ πρώτου εξαμήνου 2022 και αντίστοιχου εξαμήνου 2023, από 1,53% σε 2,82% – σημειώνοντας την μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των 116 μαρκών που καταγράφει η JATO στην Ευρώπη. Η επιτυχία της Tesla αυξήθηκε ραγδαία τα τελευταία χρόνια, δεδομένου ότι το μερίδιο αγοράς της το πρώτο εξάμηνο του 2019 ανήλθε σε μόλις 0,54%. Ο κ. Munoz ανέφερε: «Η αύξηση της διαθεσιμότητας αυτοκινήτων μετά την έναρξη της παραγωγής στη Γερμανία, καθώς και οι μειώσεις τιμών, εξηγούν την πρόσφατη ταχεία ανάπτυξη της Tesla. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η Tesla αντιπροσωπεύει τα EV για πολλούς ανά τον κόσμο και σήμερα όλο και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στα ηλεκτρικά».

Η MG σημείωσε το δεύτερο υψηλότερο μερίδιο αγοράς

Προσφάτως η MG ταρακούνησε και την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Όλα τα σημερινά αυτοκίνητα της άλλοτε βρετανικής μάρκας σχεδιάζονται, αναπτύσσονται και παράγονται από τη SAIC, έναν από τους μεγαλύτερους κινέζους κατασκευαστές. Με ταξινομήσεις 104.300 μονάδων το πρώτο εξάμηνο του 2023, η MG ξεπέρασε σε πωλήσεις μεγάλες μάρκες όπως τις Mini, Cupra και Jeep. Εν μέρει λόγω της επιτυχίας του MG 4, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 128% έναντι του πρώτου εξαμήνου 2022, δίνοντας στη MG τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου αγοράς πρώτου εξαμήνου τρέχοντος έτους.

Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Η MG εκμεταλλεύεται τη φήμη της μάρκας στη Δύση και την ανταγωνιστικότητα της κινεζικής αγοράς προς όφελός της. Τα ελκυστικά, σύγχρονα και οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητά της συνιστούν καλό παράδειγμα του πώς οι κινέζοι κατασκευαστές μπορούν να καταστούν ελκυστικότεροι και να αλλάξουν τις αντιλήψεις για τα προϊόντα τους στις αγορές».

Οι κινέζοι κατασκευαστές προσπαθούν να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές τους

Εκτός από την MG, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κερδίζουν έδαφος πιο αργά από ό,τι προέβλεπαν οι αναλυτές. Ο κ. Munoz, ανέφερε: «Το κυρίαρχο θέμα σήμερα αφορά στις μεγάλες δυνατότητες των κινέζων κατασκευαστών στην Ευρώπη. Οι δυνατότητες σίγουρα υπάρχουν, αλλά ο όγκος των ταξινομήσεων δεν τις επιβεβαιώνει». Τα στοιχεία της JATO δείχνουν ότι από τα 26 αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής που πωλούνται στην Ευρώπη, 43.101 μονάδες ταξινομήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2023, μόλις 0,66% του μεριδίου αγοράς. Παρόλα αυτά, υπήρξε ανάπτυξη – κατείχαν μόλις 0,43% του μεριδίου αγοράς την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Συμπεριλαμβανομένης της MG, το μερίδιο αγοράς των κινέζων κατασκευαστών ανέρχεται στο 2,25%, ή 147.394 μονάδες.

«Δεν είναι εύκολη η συνεχής ανάπτυξη σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά, ιδιαιτέρως όταν η μάρκα είναι άγνωστη και το προϊόν χρειάζεται χρόνο για να γίνει δημοφιλές στους καταναλωτές. Για να υπάρξει ανάπτυξη, πρέπει να αλλάξει η αντίληψη για τα αυτοκίνητα των κινέζων κατασκευαστών στη Δύση», πρόσθεσε ο κ. Munoz.

Το Model Y της Tesla προηγείται και πάλι

Από τον Σεπτέμβριο του 2022, το Tesla Model Y αναρριχήθηκε στη μηνιαία κατάταξη ευρωπαϊκών μοντέλων, κατακτώντας την κορυφή της λίστας τον Νοέμβριο, τον Δεκέμβριο, τον Φεβρουάριο, τον Μάρτιο και τον Ιούνιο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η διαφορά μεταξύ πρώτης και δεύτερης θέσης στη συνολική κατάταξη, τόσο το 1ο τρίμηνο, όσο και το πρώτο εξάμηνο του 2023, αυξήθηκε από τις 11.481 στις 13.156 μονάδες. Το Model Y κατέλαβε την πρώτη θέση στη Δανία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και την Ελβετία. Ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στη Νορβηγία, όπου σχεδόν 1 στα 4 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ήταν Tesla Model Y.

Το Dacia Sandero παρέμεινε δεύτερο στην ευρωπαϊκή κατάταξη, με αύξηση ταξινομήσεων κατά 27%, στις 123.400 μονάδες. Πρόκειται ουσιαστικά για το αντίθετο του Model Y – μικρό, φθηνό hatchback εσωτερικής καύσης. Η δεύτερη θέση του στη συνολική κατάταξη δείχνει τις διαφορές εισοδήματος μεταξύ περιφερειών. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, το Tesla Model Y κόστιζε σχεδόν 37.000 ευρώ (ή 231%) πιο ακριβά από το Dacia Sandero.

Άλλες μάρκες

Το Skoda Octavia σημείωσε επίσης μεγάλη αύξηση μεριδίου αγοράς το πρώτο εξάμηνο του 2022 έναντι της ίδιας περιόδου του 2023. Ακολούθησαν τα Dacia Jogger, Toyota Yaris Cross, Renault Clio, Volkswagen Tiguan, Renault Megane, MG ZS, Volkswagen ID.3 και ID .4 και Ford Focus. Αντιθέτως, τα μοντέλα με την μεγαλύτερη πτώση ήταν τα Toyota RAV4, Peugeot 208, Toyota Corolla, Opel/Vauxhall Crossland, Fiat Panda, Citroën C3, Peugeot 3008, Volksagen Golf, Renault Zoe και Kia Niro.

Φωτογραφία: MG

Προηγούμενο άρθροΤο BMW Group αναβαθμίζει την πρόβλεψη του 2023
Επόμενο άρθροΤο Jeep Renegade e-Hybrid με μειωμένες τιμές