Το νέο Toyota Prius Plug-in Hybrid, αξιοποιεί την τελευταία τεχνολογία Plug-in Hybrid Electric (PHEV) και προσφέρεται με 223 ίππους.
Το σύστημα κίνησης Plug-in Hybrid Electric τρίτης γενιάς του Toyota Prius απαρτίζεται από έναν καινούργιο βενζινοκινητήρα 2.0 απόδοσης 152 ίππων και έναν νέο εμπρός ηλεκτροκινητήρα 160 ίππων. Η συνδυασμένη ισχύς ανέρχεται στους 223 ίππους.
Το συνολικό μέγεθος και το βάρος του συστήματος έχουν μειωθεί διαμορφώνοντας ένα συμπαγές πακέτο μετάδοσης κίνησης. Για παράδειγμα, η κατάργηση του μονόδρομου συμπλέκτη μεταξύ των δύο ηλεκτροκινητήρων κατέστη δυνατή χάρη σε έναν νέο ηλεκτροκινητήρα μετάδοσης κίνησης υψηλής απόδοσης και χαμηλών απωλειών, ο οποίος προσφέρει υψηλές επιδόσεις επιτάχυνσης και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, συμβάλλοντας συγχρόνως σε ευρείας κλίμακας βελτιώσεις στον τομέα της διάταξης.
Το σύστημα χρησιμοποιεί μια νέα Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (PCU), η οποία περιλαμβάνει έναν ενσωματωμένο μετατροπέα DC-DC υψηλότερης απόδοσης, που απαιτείται για τη μετατροπή της τάσης, και λειτουργεί σε τροποποιημένη συχνότητα για τη μείωση του θορύβου στην καμπίνα. Η μονάδα, τοποθετημένη απευθείας στο επάνω μέρος της μονάδας διαφορικού, παρέχει ισχύ ίση με το 120% εκείνης του προηγούμενου μοντέλου. Το ίδιο το διαφορικό αναπτύσσει 60% περισσότερη ισχύ από τον προκάτοχό του, αλλά με 20% μικρότερο βάρος, λόγω βελτιστοποίησης του σχήματος.
Υιοθετήθηκε ένα σύστημα ξηρού κάρτερ για τη μείωση των δυναμικών επιπέδων των υγρών του συστήματος μετάδοσης και την παροχή βέλτιστης λίπανσης, ενώ το λάδι χαμηλού ιξώδους μειώνει τις εσωτερικές τριβές και συμβάλλει στη συνολική βελτίωση της απόδοσης του κιβωτίου ταχυτήτων.
Η απόδοση του συστήματος έχει βελτιωθεί μέσω της αυξημένης χωρητικότητας της μπαταρίας, από 8,8 kWh σε 13,6 kWh. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, παρέχοντας 50% μεγαλύτερη χωρητικότητα, αλλά χρησιμοποιώντας 30% λιγότερες κυψέλες, γεγονός που επέτρεψε τη μείωση του ύψους της μπαταρίας και την εγκατάστασή της κάτω από το πίσω κάθισμα.
Η χρήση μιας μπαταρίας μεγαλύτερης χωρητικότητας επιτρέπει επίσης την εισαγωγή του Regeneration Boost για ισχυρότερη επιβράδυνση και μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μία από τις τρεις διαφορετικές λειτουργίες αναγεννητικής πέδησης – ήπια, μεσαία και ισχυρή – για να απολαύσει μια πιο χαλαρή οδήγηση, με περίπου έως και το 80% της επιβράδυνσης να επιτυγχάνεται χωρίς να χρειάζεται να πατήσει το πεντάλ του φρένου.
Όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, ένας ενσωματωμένος φορτιστής 3,3 kW μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια της μπαταρίας από ένα τυπικό ηλεκτρικό δίκτυο 220V από 0% σε 100% σε μόλις τέσσερις ώρες.
Το νέο Toyota Prius επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα χάρη στη ροπή των 190 Nm. Στην πιο αποδοτική έκδοση, η κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 0,5 λίτρα/100 χλμ. και οι συνδυασμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι εξαιρετικά χαμηλές φτάνοντας τα 11 γραμ./χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο δοκιμών WLTP.
ΑΠΕ/ΜΠΕ
Φωτογραφία: Toyota