Η Ελλάδα βραβεύθηκε από το European Transport Safety Council, για τη μεγαλύτερη μείωση των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα τη δεκαετία 2010 – 2020, μεταξύ των χωρών της ΕΕ.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (European Transport Safety Council) βράβευσε σήμερα (16 Ιουνίου) την Ελλάδα, για τη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά το διάστημα 2010 – 2020, μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σχετική Μεταβολή στους θανάτους από τροχαία μεταξύ 2010 και 2020
Υπήρξαν περίπου 3900 λιγότεροι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) που δημοσιεύθηκε σήμερα. Η άνευ προηγουμένου μείωση κατά 17% των θανάτων οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα στους περιορισμούς Covid-19 στα ταξίδια.
18.844 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία στην ΕΕ το 2020, 10.847 λιγότεροι από το 2010, αντιπροσωπεύοντας μείωση 37%. 56.305 ζωές σώθηκαν στους δρόμους της ΕΕ σε σύγκριση με τον αριθμό που θα είχαν σκοτωθεί εάν οι θάνατοι είχαν παραμείνει στο ίδιο επίπεδο με το 2010. Η εξοικονόμηση που προκύπτει από αυτή τη μείωση των θανάτων εκτιμήθηκε σε περίπου 156 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με έρευνα της ΕΕ.
Μόνο ένα κράτος μέλος της ΕΕ υπερέβη τον στόχο της για μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 50% κατά τη δεκαετία έως το 2020: Η Ελλάδα παρουσίασε μείωση κατά 54%. Η Νορβηγία, χώρα εκτός ΕΕ, μείωσε τον αριθμό των θανάτων από τροχαία κατά 55%. Η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Κροατία, το Βέλγιο, η Σλοβενία, η Ιταλία, η Λιθουανία, η Βουλγαρία, η Δανία, η Αυστρία και η Ουγγαρία πέτυχαν μείωση πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ κατά 37%. Η πρόοδος ήταν πιο αργή στην Ολλανδία, με μείωση 5% και το Ηνωμένο Βασίλειο, με 14% σε 10 χρόνια.
Θνησιμότητα (θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκους) το 2020 (σε σύγκριση με το 2010)
Το 2010 η Ελλάδα θρήνησε 1.258 νεκρούς στην άσφαλτο, ενώ το 2020, 579 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Το 2010 η Ελλάδα μετρούσε 113 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 67 που ήταν τότε ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ.
Το 2020, παρά τη θεαματική βελτίωση σε επίπεδο ποσοστών, η Ελλάδα μέτρησε 54 θανάτους ανά εκατομμύριο έναντι 42 θανάτων ανά εκατομμύριο, που είναι ο μέσος όρος στην ΕΕ.
Το βραβείο για τη μεγαλύτερη μείωση των θυμάτων από τροχαία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στο διάστημα των τελευταίων δέκα ετών, που απονεμήθηκε από το «European Transport Safety Council», παρέλαβε εκ μέρους του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο Υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα.
Ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η βράβευση της Ελλάδας για τη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα μεταξύ των χωρών της ΕΕ έχει ιδιαίτερη σημασία, με δεδομένο ότι η σημαντική αυτή θετική εξέλιξη συμπίπτει με την έναρξη υλοποίησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια, που παρουσίασε ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Συνεπώς, δεν στεκόμαστε στη βελτίωση των δεικτών μέχρι σήμερα, αλλά επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στην υλοποίηση μιας συνεκτικής πολιτικής με πολυετές πλάνο, που θα βελτιώνει κάθε χρόνο το επίπεδο της οδικής ασφάλειας στην πατρίδα μας. Δημιουργούμε καλής ποιότητας δεδομένα, αποτελεσματικό σύστημα διοίκησης και εφαρμογής των κανόνων κυκλοφορίας, ασφαλές οδικό δίκτυο και δίνουμε έμφαση στην εκπαίδευση και την ενημέρωση. Επόμενος στόχος είναι η περαιτέρω μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% την επόμενη δεκαετία, έως το 2030. Απώτερος στόχος είναι το ευρωπαϊκό όραμα «visιon zero», για μηδενικούς θανάτους από τροχαία το 2050. Μπορεί να μοιάζει ουτοπικός, αλλά όσο εργαζόμαστε με προσήλωση για να τον πετύχουμε είναι δεδομένο ότι θα μειώνονται τα ατυχήματα».
Φωτογραφία: European Transport Safety Council