Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, οι τύποι καυσίμων των νέων φορτηγών για το 2019 διαμορφώθηκαν ως εξής: το 97,9% όλων των καινούργιων μεσαίων και βαρέων φορτηγών (άνω των 3,5 τόνων) που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση λειτουργούν με ντίζελ, ενώ τα βενζινοκίνητα αντιπροσώπευσαν μόλις το 0,1% των ταξινομήσεων του περασμένου έτους. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αντιπροσώπευσαν το 0,2% των συνολικών πωλήσεων, ενώ όλα μαζί τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) κάλυψαν το 2% της αγοράς.

Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης

Πέρυσι, ο αριθμός των φορτηγών ντίζελ που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση [1] αυξήθηκε κατά 3,5% σε σύγκριση με το 2018, φθάνοντας τις 361.135 μονάδες. Εξαιρουμένης της Ιταλίας (-9,5%), η ζήτηση για οχήματα ντίζελ αυξήθηκε σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ: στο Ηνωμένο Βασίλειο (+ 10,2%), στη Γερμανία (+ 3,0%), στη Γαλλία (+ 0,8%) και την Ισπανία (+0.3%). Στην Ελλάδα το σύνολο των φορτηγών που πωλήθηκαν (427) ήταν ντίζελ.

Αντίθετα, το 2019 ταξινομήθηκαν 227 βενζινοκίνητα φορτηγά στην ΕΕ των 28, εκ των οποίων σχεδόν το 90% πωλήθηκε σε δύο μόνο χώρες: τη Φινλανδία και τη Γερμανία.

Φορτηγά εναλλακτικής ισχύος (APV)

Συνολικά, το 2019 η ζήτηση για νέα ηλεκτρικά φορτηγά [2] αυξήθηκε σημαντικά (+ 109,2%) στην ΕΕ, αν και αυτό οφείλεται κυρίως στη χαμηλή βάση σύγκρισης. Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων ηλεκτρικά φορτιζόμενων (ECV) αυξήθηκαν από 357 φορτηγά το 2018 σε 747 το 2019, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να είναι 0,2%.

Οι κύριες αγορές για αυτά τα οχήματα ήταν η Γερμανία (608 μονάδες), η Ολλανδία (76) και η Γαλλία (24), οι οποίες από κοινού αντιπροσώπευσαν πέρυσι το 95% του συνόλου των ταξινομήσεων φορτηγών ECV. Αντίθετα, κανένα ηλεκτρικά φορτιζόμενο φορτηγό δεν ταξινομήθηκε σε 12 χώρες της ΕΕ το 2019.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) είχαν μικρότερο ποσοστό νέων πωλήσεων σε φορτηγά το 2019 από το προηγούμενο έτος. 272 φορτηγά HEV ταξινομήθηκαν πέρυσι, μείωση 10,8% σε σύγκριση με το 2018.

Τα εναλλακτικά καύσιμα [3] αντιπροσώπευσαν τη συντριπτική πλειοψηφία των φορτηγών εναλλακτικής ισχύος που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι. Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 71,0% στις 6.371 μονάδες, εκ των οποίων το 98% ήταν οχήματα φυσικού αερίου (NGV). Η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία είναι οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ για φορτηγά εναλλακτικών καυσίμων. Το 2019 οι γερμανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 372,8%, ακολουθούμενες από την Ιταλία (+ 44,5%) και τη Γαλλία (+ 30,2%).

Στο παρακάτω διάγραμμα εμφανίζονται συγκριτικά οι τύποι καυσίμων των νέων φορτηγών το 2019 έναντι του 2018.

________________________________________

[1] Στοιχεία για τη Βουλγαρία, την Κροατία, τη Μάλτα, τη Λιθουανία και την Ισλανδία δεν υπάρχουν, ενώ το 2019 εξακολουθεί να περιλαμβάνει το Ηνωμένο Βασίλειο

[2] Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) περιλαμβάνουν τα ηλεκτρικά οχήματα αμιγώς μπαταρίας, τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου, τα οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας και τα υβριδικά plug‐in

[3] Περιλαμβάνει οχήματα φυσικού αερίου, υγραερίου, βιοκαυσίμων και αιθανόλης

 

 

Προηγούμενο άρθροRed Dot στο VEX, το εξωσκελετικό γιλέκο της Hyundai
Επόμενο άρθροCOVID-19: Aπαντήσεις σε 10 ερωτήσεις των fleet managers