Το δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Nissan Leaf, θα είναι σύντομα σε θέση να δώσει ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο στη Γερμανία, όπως ανήγγειλε η Nissan και έχει ήδη γράψει το Fleet News. Πράγματι, το νέο Nissan Leaf είναι το πρώτο EV που λαμβάνει έγκριση από το ρυθμιστικό σύστημα ως ενεργειακή δεξαμενή για το ηλεκτρικό δίκτυο της Γερμανίας.
Η Nissan έχει καταλήξει σε συμφωνία με το The Mobility House, την εταιρεία ενέργειας Enervie και τον διαχειριστή του συστήματος μεταφοράς Amprion, που επιτρέπει στο Leaf να ενσωματωθεί στο γερμανικό ηλεκτρικό δίκτυο ως μια τυποποιημένη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας – μια σημαντική εξέλιξη για τη δημιουργία της τεχνολογίας “όχημα προς δίκτυο” (V2G) στη Γερμανία.
Τα EVs χρειάζονται για να αντισταθμίσουν τις διακυμάνσεις
Προκειμένου να επιτύχουμε σε αυτή την παγκόσμια μεταβολή προς την αποκεντρωμένη παραγωγή ενέργειας μέσω ανανεώσιμων πηγών, χρειάζονται καινοτόμες λύσεις για τη σταθεροποίηση του ηλεκτρικού δικτύου. Πράγματι, η αυξανόμενη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας οδηγεί σε διακυμάνσεις του δικτύου. Σε ένα πρώτο βήμα, αυτό πρέπει να αντισταθμιστεί με την παροχή ισχύος πρωτογενούς ελέγχου ώστε να αποφευχθεί επικείμενη διακοπή ρεύματος εντός δευτερολέπτων.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Nissan Leaf, με ενσωματωμένη τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε αυτό. Χάρη στη θύρα φόρτισης ChaDeMo, μπορεί όχι μόνον να πάρει ρεύμα από το δίκτυο και να το αποθηκεύσει στην κινητήρια μπαταρία, αλλά και να το επανατροφοδοτήσει όταν χρειαστεί.
Δεν κάνουν όλα τα EVs για V2G
Αυτή η αμφίδρομη ικανότητα φόρτισης του Nissan Leaf αποτελεί προϋπόθεση για το V2G. Η Nissan είναι ένας από τους λίγους κατασκευαστές αυτοκινήτων που χρησιμοποιεί το πρότυπο φόρτισης ChaDeMo – σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές EV έχουν επιλέξει το ανταγωνιστικό σύστημα CCS (συνδυασμένο σύστημα φόρτισης), το οποίο επίσης επιτρέπει V2G. Το ίδιο συμβαίνει και με το σύστημα Supercharger του Tesla – θεωρητικά τουλάχιστον.
Ωστόσο, η ιαπωνική κατασκευαστική εταιρεία είναι πραγματικά πρωτοπόρα στον τομέα αυτόν. Ούτε η Jaguar I-Pace, ούτε η BMW i3, η Hyundai Kona Electric, το Tesla Model S και X, ή οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό όχημα που κυκλοφορεί σήμερα, είναι εξοπλισμένα με εξαρτήματα που να επιτρέπουν στην μπαταρία του να επαναφέρει την ισχύ στο δίκτυο.
Κερδοφόρο οικοσύστημα EV
Μήπως ήρθε, λοιπόν, η ώρα να δούμε ένα ηλεκτρικό όχημα σαν κάτι πολύ περισσότερο από ένα μέσο μεταφοράς. Στην πραγματικότητα, μπορεί να πάρει τη μορφή μιας κερδοφόρου μονάδας.
Ένας αμφίδρομος φορτιστής μπορεί να πάρει ενέργεια από τη μπαταρία του Leaf και να την βάλει σε μια στατική συστοιχία μπαταριών, να την χρησιμοποιήσει για να τροφοδοτήσει το δίκτυο μιας εταιρείας ή να την στείλει στο κοινόχρηστο δίκτυο. Αυτή η στατική συστοιχία μπαταριών αποτελείται από επαναχρησιμοποιούμενες μπαταρίες και μπορεί να κλιμακωθεί ανάλογα με το μέγεθος που χρειάζεται κάθε εταιρεία. Στην ιδανική περίπτωση, τροφοδοτείται επίσης από οικιακή ηλεκτρική ενέργεια, δηλαδή ενέργεια που παράγεται από ηλιακούς συλλέκτες.
Όταν συνδέεται με το κεντρικό δίκτυο, η εταιρεία παροχής ενέργειας μπορεί να χρησιμοποιήσει τόσο τη στατική συστοιχία μπαταριών, όσο και τη μπαταρία του Leaf ως ρυθμιστές. Φορτίζονται όταν υπάρχει μεγαλύτερη παροχή ενέργειας από ό,τι ζήτηση, με πολύ ευνοϊκό τιμολόγιο. Όταν η κατανάλωση ρεύματος αυξάνεται, η εταιρία παραγωγής ηλεκτρισμού αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία του Leaf – σε ένα ποσοστό που έχει προκαθοριστεί από τον πελάτη – και πληρώνει υψηλότερο τίμημα από αυτό που χρέωσε για την φόρτιση.