Τουλάχιστον 1.110.107 Ευρωπαίοι που εργάζονται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας επηρεάζονται από τη διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων ως αποτέλεσμα της κρίσης του COVID-19, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Ο αριθμός αυτός αναφέρεται μόνο στους ανθρώπους που απασχολούνται άμεσα από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων – ο αντίκτυπος του COVID-19 στην ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων είναι ακόμη πιο κρίσιμος, διαπιστώνει η ACEA.
Οι απώλειες παραγωγής σε ολόκληρη την ΕΕ λόγω της διακοπής λειτουργίας των εργοστασίων ανέρχονται τουλάχιστον σε 1.231.038 αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Η μέση διάρκεια αναστολής της παραγωγής είναι αυτή τη στιγμή 16 εργάσιμες ημέρες. Οι απώλειες στην παραγωγή προφανώς αυξάνονται εάν παραταθούν οι περίοδοι διακοπής της λειτουργίας ή αν η παραγωγή σταματήσει σε πρόσθετες εγκαταστάσεις.
Η ACEA δημοσίευσε αυτές τις πληροφορίες σε δύο διαδραστικούς χάρτες που δείχνουν οπτικά τον αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία για καθένα από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, τόσο από την άποψη του αριθμού των εργαζομένων που πλήττονται όσο και από την απώλεια της παραγωγής σε μονάδες.
Συνολικά, 2,6 εκατομμύρια άμεσες θέσεις εργασίας στον τομέα της μεταποίησης παρέχονται από την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ, ενώ οι κατασκευαστές οχημάτων λειτουργούν 229 μονάδες συναρμολόγησης και παραγωγής οχημάτων σε ολόκληρη την περιοχή. Ο ευρύτερος τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας παρέχει έμμεσες και άμεσες θέσεις εργασίας για 13,8 εκατομμύρια άτομα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
“Αυτή τη στιγμή, η πρωταρχική μέριμνα της ACEA και όλων των μελών της είναι να διαχειριστεί την άμεση κρίση που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει σταματήσει ουσιαστικά – κάτι που ο τομέας δεν έχει ξαναζήσει ποτέ” δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός διευθυντής της ACEA.
“Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να προστατεύσουμε την υγεία και την απασχόληση των σχεδόν 14 εκατομμυρίων Ευρωπαίων που εργάζονται άμεσα ή έμμεσα στον τομέα μας”.