Το allnew Renault CLIO είναι ίσως το πιο εξελιγμένο μοντέλο της κατηγορίας του. Διαθέτει σύγχρονη γκάμα κινητήρων, κορυφαία συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ενημερωμένα συστήματα συνδεσιμότητας αλλά και state of the art συστήματα ψυχαγωγίας. 

Βασισμένο στην τελείως καινούρια πλατφόρμα CMF-B και σχεδιασμένο με βάση την αρχή της ‘Εξέλιξης και Επανάστασης’, το all-new Renault CLIO θέτει νέους κανόνες, με πιο ώριμη σχεδίαση αμαξώματος και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό.

Το νέο Renault CLIO τίθεται επικεφαλής του στρατηγικού πλάνου του Groupe Renault “Drive the Future 2017-2022”, που έχει τρεις βασικούς πυλώνες: την Ηλεκτροκίνηση, ως το 1ο υβριδικό Renault της ιστορίας, τη Συνδεσιμότητα, με το νέο συνδεδεμένο σύστημα Multimedia υψηλής τεχνολογίας, και την Αυτονομία, καθώς είναι εξοπλισμένο με συστήματα υποβοήθησης οδηγού που καθιστούν την αυτόνομη οδήγηση μια προσιτή πραγματικότητα σε αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Έτσι έχει όλα τα εχέγγυα να συνεχίσει την θριαμβευτική πορεία του, ως το παγκόσμιο γαλλικό best seller, πρωταγωνιστώντας στην κατηγορία του, όπως συμβαίνει από το 2012 και μετά.

Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι εξελιγμένες τεχνολογίες:

  1. Υβριδική τεχνολογία

Clio ETECH Hybrid

Για πρώτη φορά, η γκάμα του all-new CLIO διατίθεται και με “full hybrid” E-TECH κινητήρα. Το υβριδικό σύστημα κίνησης του CLIO E-TECH, με συνδυαστική ισχύ 140 ίππων, προσφέρει μέγιστη οικονομία με 40% εξοικονόμηση καυσίμου σε σχέση με έναν θερμικό κινητήρα σε αστικό κύκλο, μείωση εκπομπών CO2 και δυναμική απόκριση κατά την οδήγηση. Η μπαταρία ισχύος 1.2 kWh (230V) δίνει την δυνατότητα 80% αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε αστικό περιβάλλον. Το σύστημα κίνησης του υβριδικού CLIO E-TECH έχει εξελιχθεί και κατοχυρωθεί ως πατέντα της Renault Engineering, ενσωματώνοντας όλα τα πλεονεκτήματα της πολυετούς τεχνογνωσίας της μάρκας στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Χρησιμοποιεί ένα νέο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, που πλαισιώνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες – ο ένας είναι τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) – και ένα καινοτόμο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη. Η συνεργασία των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει την ομαλή αλλαγή σχέσεων και προέρχεται κατευθείαν από την τεράστια εμπειρία της αγωνιστικής ομάδας από τη Renault F1.

  1. Συνδεσιμότητα

Οθόνη multimedia έως 9,3’’ με τη μεγαλύτερη επιφάνεια θέασης της κατηγορίας

Ένα από τα βασικά στοιχεία του «Smart Cockpit» στο All-new Renault CLIO είναι η οθόνη αφής 9,3’’ του συστήματος multimedia, η οποία και αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού για απόλυτη εργονομία και ασφάλεια στην οδήγηση, η οθόνη, με τη λειτουργία EASY LINK, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος, MULTI-SENSE.

 Ψηφιακός Πίνακας Οργάνων έως 10,25’’

Με μέγεθος από 7 έως 10,25 ίντσες, η σύγχρονη οθόνη TFT του All-new CLIO μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο προσωπική την οδηγική εμπειρία. Η έκδοση με την οθόνη των 10,25 ιντσών περιλαμβάνει ακόμα και την προβολή των δεδομένων (χάρτες κ.λπ.) του συστήματος πλοήγησης, ενώ οι διαθέσιμες πληροφορίες μπορούν να παραμετροποιηθούν ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.

Renault EASY LINK

Η πλατφόρμα πολυμέσων Renault EASY LINK είναι συμβατή με λογισμικό Android Auto™ και Apple CarPlay. Ο χρήστης μπορεί να εξατομικεύσει τις οθόνες με τη βοήθεια widgets που του παρέχουν άμεση πρόσβαση στις αγαπημένες του λειτουργίες. Το σύστημα στηρίζει τη λειτουργία του στη μόνιμη συνδεσιμότητα 4G για άμεση ενσωμάτωση υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος. Παράλληλα, η πλατφόρμα είναι πάντα ενημερωμένη, χάρη στις αυτόματες ενημερώσεις. Η πλοήγηση ενσωματώνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, που παρέχονται από την TomTom, όπως η ενημέρωση για τις τιμές των καυσίμων στα σημεία ανεφοδιασμού, η κίνηση στους οδικούς άξονες, η προειδοποίηση για επικίνδυνους δρόμους κ.α..

Εφαρμογή MY Renault

Η εφαρμογή MY Renault (διαθέσιμη στην Ελλάδα σε μεταγενέστερο χρόνο) επιτρέπει την καλύτερη προετοιμασία του ταξιδιού, τη συνέχιση της πλοήγησης με τα πόδια, αφού βγείτε από το αυτοκίνητο, αλλά και την υπενθύμιση της διαδρομής πίσω σε αυτό, αν δεν θυμάστε που το έχετε παρκάρει. Επίσης, επιτρέπει τον απομακρυσμένο έλεγχο του αυτοκινήτου (κλείδωμα, ξεκλείδωμα, κόρνα, προβολείς), ενώ, τέλος, εξασφαλίζει βελτιστοποιημένη διαχείριση συντήρησης, παρακολουθώντας το ιστορικό τακτικής συντήρησης.

  1. Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης Renault EASY DRIVE

Το all-new CLIO διαθέτει την πιο πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης στην κατηγορία του. Στόχος αυτών είναι η απλοποίηση της οδήγησης, η ενίσχυση του βαθμού ασφαλείας και η απόλυτη εξασφάλιση του οδηγού ακόμα και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Αποτέλεσμα και αυτών είναι η κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP κατά τις οποίες το CLIO διακρίθηκε για την κορυφαία ασφάλεια που προσφέρει σε ενήλικες και παιδιά, πρωταγωνιστώντας στην ασφάλεια πεζών και την πληρότητα συστημάτων ασφαλείας από τη βασική του έκδοση.

Τα συστήματα αυτά χωρίζονται σε τρείς ενότητες: Οδήγηση, Ασφάλεια και Παρκάρισμα.

  • Οδήγηση 

Υποβοήθηση σε αυτοκινητόδορμο και μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion

Πρόκειται για ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης 2ου επιπέδου που βελτιώνει αισθητά το επίπεδο άνεσης στην οδήγηση. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο EDC, το σύστημα ελέγχει την ταχύτητα του αυτοκινήτου και διατηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα φροντίζοντας ταυτόχρονα να διατηρεί το αυτοκίνητο στο μέσον της επιλεγμένης λωρίδας κυκλοφορίας.

Ενεργό Cruise Control – με λειτουργία Stop & Go (Adaptive Cruise Control)

Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο EDC, το σύστημα διατηρεί αυτόματα μία ελάχιστη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Αυτή η απόσταση – ή καλύτερα ο χρόνος που μεσολαβεί για την κάλυψή της – μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό.

Αυτόματη εναλλαγή φώτων υψηλής σκάλας 

Το σύστημα αλλάζει αυτόματα μεταξύ φώτων πορείας και προβολέων ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και φωτεινότητας του περιβάλλοντος.

  • Ασφάλεια 

Ενεργή πέδηση έκτακτης ανάγκης (Active Emergency Brake)

Βασικός εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις του CLIO, το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με λειτουργία αναγνώρισης ποδηλατών και πεζών ακόμα και το βράδυ, μεγιστοποιεί το επίπεδο ασφαλείας προειδοποιώντας τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις και έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει και τα φρένα σε περίπτωση που δεν υπάρξει η αντίδραση από εκείνον. Μπορείτε να δείτε εδώ πως λειτουργεί.

Αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ενημέρωση τήρησης ορίων ταχύτητας (Traffic Sign Recognition with Speed Alert)

Βασικός εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις του CLIO, το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό για τα όρια ταχύτητας και προτρέπει για την τήρησή τους. Επίσης, συνδυάζει τη λειτουργία ανάγνωσης των πινακίδων οδικής σήμανσης με τα δεδομένα του GPS για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια. Δείτε εδώ πως λειτουργεί το σύστημα.

Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης πορείας (Lane Departure Warning System and Lane Keeping Assist)

Βασικός εξοπλισμός σε όλα τα CLIO, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό και διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου σε περίπτωση που αυτό διασχίσει τη διαγράμμιση των ορίων μίας λωρίδας χωρίς προηγουμένως να έχει ενεργοποιηθεί το αντίστοιχο φλάς.

 

Ειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning)

Με τη χρήση ραντάρ, καταγράφει την ταχύτητα και τη θέση των αυτοκινήτων που βρίσκονται στις τυφλές γωνίες του οδηγού. Δείτε εδώ πως λειτουργεί η ειδοποίηση τυφλού σημείου. 

  • Παρκάρισμα

Κάμερα 360ο  

Το all-new CLIO είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που εξοπλίζεται με κάμερα 360°. Τέσσερις κάμερες καταγράφουν εικόνες περιφερειακά του αυτοκινήτου, εμφανίζοντας τες σε μια ενιαία αποτύπωση, ενημερώνοντας τον οδηγό για τα εμπόδια που βρίσκονται γύρω από αυτό. Δείτε πώς λειτουργεί η κάμερα 360ο

Υποβοήθηση Στάθμευσης (Easy Park Assist)

Σύστημα που βοηθά το παρκάρισμα σε θέσεις παράλληλα ή σε σειρά. Με το Easy Park Assist, οι αισθητήρες καθοδηγούν αυτόματα τις κινήσεις του τιμονιού και ο οδηγός απλώς χειρίζεται το γκάζι, το φρένο και το κιβώτιο, κάνοντας κάθε ελιγμό παρκαρίσματος εύκολο και ακριβή.

Εμπειρία οδήγησης

Σύστημα MULTISENSE

Το Renault MULTI-SENSE έχει ως στόχο την εξατομίκευση της εμπειρίας οδήγησης. Το σύστημα επιτρέπει τη διαμόρφωση της χαρτογράφησης του κινητήρα, τη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης, του εσωτερικού φωτισμού (σε 8 αποχρώσεις) και του ψηφιακού πίνακα οργάνων, επιτρέποντας στον οδηγό να προσαρμόσει το όχημα σύμφωνα με τη διάθεσή του.

Το σύστημα διαθέτει τρία προγράμματα:

  • Eco, για μείωση της κατανάλωσης και περιορισμό των εκπομπών CO2
  • Sport, για περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση, ευελιξία και αμεσότητα στις αντιδράσεις
  • My Sense για εξατομίκευση της εμπειρίας

BOSE – κορυφαία τεχνολογία ήχου

Το all-new CLIO μπορεί να εξοπλιστεί με το κορυφαίο σύστημα ήχου BOSE, που διαθέτει ισχυρά ηχεία, ειδικό λογισμικό επεξεργασίας ήχου και ποικίλες ρυθμίσεις, για μία μοναδική ακουστική εμπειρία. Το BOSE συνδυάζεται με το νέο subwoofer (Fresh Air SpeakerTM- FAS), που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault. Το FAS προσφέρει εξαιρετική απόδοση αναπαραγωγής των χαμηλών συχνοτήτων, ενώ δεν επηρεάζεται καθόλου η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που παραμένει το μεγαλύτερο στην κατηγορία, με 391 λίτρα.

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθροTo ανατρεπτικό Fiat Professional Ducato
Επόμενο άρθροΤο Nissan NAVARA N-Guard, με ανανεωμένη εμφάνιση