Bart Beckers, CCO της Arval (αριστερά), Tex Gunning, CEO της LeasePlan (κέντρο), Bart Beckers, CCO της Arval (δεξιά)

Το ζητούμενο είναι η εξισορρόπηση βιωσιμότητας και ευελιξίας, κατέληξε η συζήτηση με θέμα “Όταν η ηλεκτροκίνηση συνδυάζεται με την ευελιξία“, που τράβηξε την προσοχή του κοινού στο εικονικό Fleet Europe Summit.

Ο Konstantin Sixt, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Επικεφαλής Πωλήσεων της Sixt SE, είχε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Tex Gunning, CEO της LeasePlan και τον Bart Beckers, CCO της Arval.

Οι ειδικοί συμφωνούν πως το μέλλον βασίζεται στη βιωσιμότητα και την ευελιξία. Το θέμα είναι η εξισορρόπηση προς όφελος του αυριανού στόλου και των προσδοκιών κινητικότητας – και εάν η μακροχρόνια μίσθωση εξακολουθεί να ισχύει έναντι των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η Κινητικότητα ως Υπηρεσία (MaaS).

“Ο αριθμός των οχημάτων leasing αυξάνεται κάθε χρόνο. Προβλέπουμε πως η αγορά leasing θα συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία. Επιπλέον, δεν υπάρχει διαφοροποίηση στη διάρκεια των συμβολαίων και αυτό είναι λογικό: τα συμβόλαια τριών και τεσσάρων ετών εξακολουθούν να αποτελούν πρότυπο, καθώς είναι η συμφερότερη πρόταση για τους πελάτες μας. Επίσης, οι περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν πρόσβαση σε αυτοκίνητο όλο το εικοσιτετράωρο και το μακροχρόνιο leasing προσφέρει αυτή την ευκολία. Όσοι ζουν σε πόλεις έχουν πιο συγκεκριμένες ανάγκες κινητικότητας και μπορούν να επωφεληθούν από ευέλικτες λύσεις, όπως ο διαμοιρασμός αυτοκινήτων ή η βραχυπρόθεσμη ενοικίαση”, δήλωσε ο Tex Gunning, CEO της LeasePlan Corporation NV.

Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία κινητικότητας Sixt πούλησε τη δραστηριότητά της leasing στην Hyundai Bank. Η εταιρεία άλλαξε τις προσδοκίες της περί μακροχρόνιας ενοικίασης και βιωσιμότητας των σχετικών δραστηριοτήτων; “Δεν μπορείς να ασχολείσαι με τα πάντα. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να πουλήσουμε τις δραστηριότητες leasing και να επικεντρωθούμε 100% στην ευέλικτη κινητικότητα. Οι πελάτες B2B και B2C συνειδητοποιούν πως τα πιο ακριβά περιουσιακά τους στοιχεία είναι το σπίτι και το αυτοκίνητό τους. Αναζητούν όλο και περισσότερο λύσεις που να τους επιτρέπουν να πληρώνουν μόνο για τη χρήση αντί της ιδιοκτησίας”, εξήγησε ο Konstantin Sixt, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Επικεφαλής Πωλήσεων της Sixt SE.

Ο Bart Beckers, CCO της Arval, φάνηκε να εκτιμά αυτήν τη στρατηγική. “Δεν χρειάζεται να κάνεις τα πάντα μόνος σου. Οι συνεργασίες είναι ζωτικής σημασίας, ιδίως στον χώρο της μακροπρόθεσμης και βραχυπρόθεσμης ενοικίασης. Όλο και περισσότερες εταιρείες αναζητούν απρόσκοπτες λύσεις εκεί όπου το εταιρικό αυτοκίνητο συνδυάζεται με άλλους τρόπους κινητικότητας. Με τα EV, τέτοιοι συνδυασμοί είναι ακόμα πιο επίκαιροι”.

“Πώς αλλάζει τους κανόνες η ηλεκτροκίνηση και πόσο ρεαλιστικοί είναι οι στόχοι;” ρώτησε ο συντονιστής Steven Schoefs, επισημαίνοντας πως η LeasePlan έχει δεσμευτεί να καταστεί 100% ηλεκτρική έως το 2030 και πως η Arval στοχεύει σε 500.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2025.

Η απάντηση του Konstantin Sixt ήταν ξεκάθαρη και ενθαρρυντική: “Οι μεγάλες εταιρείες leasing πρέπει να ανοίξουν το δρόμο και να πείσουν τους πελάτες τους να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρικά οχήματα. Από την πλευρά μας, είμαι υπερήφανος για το γεγονός ότι το ένα τρίτο του στόλου μας αυτοκινήτων διαμοιρασμού είναι ήδη ηλεκτρικό. Στην Ολλανδία είναι ήδη  το 100%”.

Ο Tex Gunning δήλωσε: “Θα μπορούσαμε να επιταχύνουμε περισσότερο την ηλεκτροκίνησή μας, εάν δεν υπήρχε θέμα με την υποδομή φόρτισης. Θα επιτύχουμε τον στόχο μας για το 2030, με το κύμα των νέων μοντέλων BEV να καταφθάνει, αλλά οι κυβερνήσεις δεν πρέπει να αμφιταλαντεύονται με τους κανονισμούς επιδότησης – χρειαζόμαστε μακροπρόθεσμη υποστήριξη και νομοθετική σταθερότητα”.

“Πράγματι, η υποδομή είναι πολύ σημαντική. Εμείς, ως μεγάλες εταιρείες διαχείρισης στόλων, μπορούμε να βοηθήσουμε. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι εταιρείες και οι οδηγοί τους είναι πως τα EV ταιριάζουν στο 98% των περιπτώσεων, ακόμα και αν δεν διαθέτουν μεγάλες μπαταρίες. Για τις περιπτώσεις στις οποίες η εμβέλεια δεν επαρκεί, υπάρχουν ευέλικτες βραχυπρόθεσμες λύσεις που περιλαμβάνουν όχημα ICE”, κατέληξε ο Bart Beckers, υπογραμμίζοντας για άλλη μια φορά την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ εταιρειών leasing και βραχυπρόθεσμης ενοικίασης – για την απρόσκοπτη μετακίνηση των πελατών.

 

Προηγούμενο άρθροExecutive Leasing Panel: Το μέλλον είναι απρόβλεπτο
Επόμενο άρθροΣυνεργασία Daimler και Geely Holding για υβριδικά