Χρησιμοποιώντας τη δική της παγκόσμια εμπειρία ως προμηθευτή τεχνολογίας κινητικότητας διαμοιρασμού, η εταιρεία Vulog με έδρα τη Γαλλία έχει εντοπίσει πέντε ευρωπαϊκές πόλεις τις οποίες θα παρακολουθεί για τις εξελίξεις τους στον τομέα του car-sharing.

Το car-sharing είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο με παρόχους που δραστηριοποιούνται κυρίως σε μεγάλες πόλεις σε όλη την Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική. Ενώ οι πόλεις όπως η Μόσχα, το Πεκίνο, το Βερολίνο, η Μαδρίτη και το Βανκούβερ κυριαρχούν σήμερα στην αγορά, υπάρχει σημαντικό αναπτυξιακό δυναμικό για τις μικρότερες πόλεις που βρίσκονται στα πρόθυρα. Στην πραγματικότητα, χάρη στις μεγάλες, κοσμοπολίτικες πόλεις, ορίζεται το πεδίο για τις μικρότερες πόλεις που τελικά θα ενταχθούν στην επανάσταση του carsharing.

Το Τορίνο, η Κρακοβία, η Κωνσταντινούπολη, το Ζάγκρεμπ και η Λυών είναι οι πέντε ευρωπαϊκές πόλεις που θα αποτελέσουν τα καυτά σημεία του νέου sharedmobility boom. Σε ένα whitepaper, η Vulog εξηγεί τους λόγους.

Απαραίτητα συστατικά

Γιατί αυτές τις πέντε; Κατ’ αρχάς, επειδή διαθέτουν τα απαραίτητα συστατικά. Δηλαδή:

  • μεγάλο πληθυσμό
  • υψηλή πυκνότητα πληθυσμού.
  • υψηλά επίπεδα ιδιοκτησίας αυτοκινήτων · και
  • συνεργάσιμη δημοτική αρχή.

Ο τελευταίος παράγοντας είναι καταλυτικός. Με την προσφορά δωρεάν χώρου στάθμευσης ή πρόσβασηw σε λωρίδες λεωφορείων στα αυτοκίνητα διαμοισρασμού, οι Δήμοι μπορεί να είναι ο παράγοντας που μετατρέπει τα πιλοτικά έργα σε επιτυχημένες επιχειρήσεις.

Σύντομη επισκόπηση

Παρακάτω παρουσιάζεται μια σύντομη επισκόπηση αυτών των παραγόντων σε κάθε μία από τις πέντε πιο ελκυστικές περιοχές για κινητικότητα διαμοιρασμού που προσδιορίστηκαν από την Vulog:

Τορίνο (Ιταλία)

  • Υψηλή πληθυσμιακή πυκνότητα (σχεδόν 7.000 / km2)
  • Υψηλό επίπεδο ιδιοκτησίας αυτοκινήτων (674 ‰)
  • Το ίδρυμα που χρηματοδοτείται από την πόλη προωθεί τη βιώσιμη ανάπτυξη (Turin Smart City)

Κρακοβία (Πολωνία)

  • Μεγάλος πληθυσμός (περίπου 800.000)
  • Το μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμού είναι νέοι και δυναμικοί (43,5% είναι ηλικίας 15-44 ετών)
  • Περισσότεροι από 10 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως

Κωνσταντινούπολη (Τουρκία)

  • Μεγάλος πληθυσμός (15 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα έξι είναι ηλικίας 15-44 ετών)
  • Η δεύτερη πιο κορεσμένη κυκλοφοριακά πόλη στον κόσμο
  • Περισσότερα από 22 εκατομμύρια οχήματα στην πόλη

Ζάγκρεμπ (Κροατία)

  • Μία από τις υψηλότερες σε πληθυσμιακή πυκνότητα στην περιοχή (4.316 / km2)
  • Μέλος της πρωτοβουλίας CIVITAS της ΕΕ, η οποία προωθεί ενεργές επενδύσεις σε καθαρές και αποδοτικές μεταφορές
  • Η πόλη παρέχει δωρεάν χώρο στάθμευσης στους φορείς εκμετάλλευσης car-sharing

Λυών (Γαλλία)

  • Μεγάλος πληθυσμός (2,2 εκατομμύρια) και υψηλή πυκνότητα (10,739/ km2)
  • 600 νέοι σταθμοί φόρτισης EV έως το 2020
  • Το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών στη Γαλλία
  • Η πόλη είναι συνηθισμένη σε υπηρεσίες διαμοιρασμού

Βασικός παράγοντας

Ο κρίσιμος παράγοντας, σύμφωνα με το whitepaper της Vulog είναι η πυκνότητα του πληθυσμού. Το Car-sharing είναι ευκολότερο να επιτύχει σε τόπους που είναι γεμάτοι με ανθρώπους. Είναι πολύ πιθανότερο αυτοκίνητο διαμοιρασμού στο τέλος μιας διαδρομής να βρει άλλον χρήστη να ξεκινήσει την επόμενη διαδρομή του σε ένα τέτοιο μέρος.

Επίσης σημαντικός παράγοντας είναι το υψηλό επίπεδο ιδιοκτησίας αυτοκινήτων. Αυτό δείχνει ότι τα αυτοκίνητα θα παραμείνουν επίσης ο προτιμώμενος τρόπος μετακίνησης, σε ένα οικοσύστημα διαμοιρασμού. Κάθε κοινόχρηστο αυτοκίνητο αντικαθιστά 10 έως 14 μη κοινόχρηστα οχήματα. Το car-sharing επίσης συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της ρύπανσης και των προβλημάτων στάθμευσης.

Tάση προς την ηλεκτροκίνιση

Ένα άλλο χαρακτηριστικό του car-sharing είναι η τάση αυτής της μεθόδου μετακίνησης προς την ηλεκτρική κινητικότητα: με λίγη βοήθεια από τις αρχές των πόλεων (όσον αφορά τους χώρους στάθμευσης και τους χώρους επαναφόρτισης), τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να είναι ο γρηγορότερος και ευκολότερος τρόπος μετακίνησης στην πόλη.

Η Vulog είναι ηγέτης στο λογισμικό κινητικότητας διαμοιρασμού. Η τεχνολογία της στηρίζει 25 υπηρεσίες car-sharing σε πέντε ηπείρους, όπως οι WeShare της VW, WiBLE της Kia και Free2Move του Groupe PSA.

Προηγούμενο άρθροΗ Porsche Taycan αποκαλύπτεται
Επόμενο άρθροΤο Μανιφέστο της ACEA 2019-2024