Το Volvo Group και η SSAB υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας για έρευνα, ανάπτυξη, μαζική παραγωγή και εμπορευματοποίηση των πρώτων οχημάτων στον κόσμο που θα κατασκευαστούν από χάλυβα χωρίς ορυκτά.

Η Volvo σχεδιάζει ήδη φέτος να ξεκινήσει την παραγωγή πρότυπων οχημάτων και παρελκομένων από χάλυβα της SSAB με χρήση υδρογόνου.

“Είμαστε αποφασισμένοι να καταστούμε κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2050, σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού. Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα και τα μηχανήματά μας θα είναι ελεύθερα εκπομπών όταν λειτουργούν, αλλά επίσης ότι θα επανεξετάσουμε τα υλικά, όπως ο χάλυβας, που χρησιμοποιούνται στα προϊόντα μας και θα μεταβούμε σταδιακά σε εναλλακτικές λύσεις χωρίς ορυκτά. Αυτό αποτελεί σημαντικό βήμα για απολύτως κλιματικά ουδέτερες μεταφορές”, δήλωσε ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος και CEO του Volvo Group.

“Κάνουμε ένα τεράστιο άλμα για μια εντελώς απαλλαγμένη από ορυκτά αλυσίδα αξίας μέχρι τον τελικό πελάτη. Από κοινού με το Volvo Group, θα ξεκινήσουμε τη συνεργασία για ανάπτυξη και μαζική παραγωγή προϊόντων χάλυβα χωρίς ορυκτά. Θα συνεργαστούμε με τους πελάτες μας για να μειώσουμε τις κλιματικές επιπτώσεις, ενισχύοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητά τους. Εξετάζουμε συνεχώς πώς θα καταστούμε ολοκληρωμένος προμηθευτής χάλυβα χωρίς ορυκτά για πελάτες όπως η Volvo. Βλέπουμε την εμφάνιση μιας νέας πράσινης επανάστασης”, δήλωσε ο Martin Lindqvist, Πρόεδρος και CEO της SSAB.

Η Volvo θα ξεκινήσει να κατασκευάζει τα πρώτα πρότυπα οχήματα και μηχανές, με χάλυβα της SSAB με χρήση υδρογόνου, ήδη μέσα στο 2021. Τα σχέδια προβλέπουν έναρξη σειριακής παραγωγής μικρότερης κλίμακας κατά τη διάρκεια του 2022 και θα ακολουθήσει σταδιακή κλιμάκωση της μαζικής παραγωγής. Η Volvo και η SSAB θα συνεργαστούν επίσης στην έρευνα και ανάπτυξη για βελτιστοποίηση της χρήσης χάλυβα στα προϊόντα της Volvo όσον αφορά στο βάρος και την ποιότητα. Από κοινού, οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν σειρά προϊόντων χάλυβα χωρίς ορυκτά με στόχο την επίτευξη σειριακής παραγωγής σε λίγα χρόνια.

Ο νέος χάλυβας χωρίς ορυκτά της SSAB θα αποτελεί σημαντικό συμπλήρωμα του παραδοσιακού και ανακυκλωμένου χάλυβα που χρησιμοποιείται στα φορτηγά, τον κατασκευαστικό εξοπλισμό και άλλα προϊόντα της Volvo. Ο χάλυβας χωρίς ορυκτά θα κατασκευαστεί με μια εντελώς νέα τεχνολογία με τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος και υδρογόνου, χωρίς ορυκτά καύσιμα. Το αποτέλεσμα θα είναι μια ιδιαίτερα μειωμένη κλιματική επίπτωση και μια αλυσίδα αξίας χωρίς ορυκτά. Η βιομηχανία χάλυβα προβλέπει πως η ανάγκη για χάλυβα θα αυξηθεί σημαντικά μακροπρόθεσμα και ότι θα χρειαστεί ο νέος χάλυβας χωρίς ορυκτά για κάλυψη της ζήτησης.

Το πλαίσιο συνεργασίας περιλαμβάνει επίσης μια ανασκόπηση κοινών λύσεων logistics που μπορούν να συμβάλουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της SSAB από εσωτερικές και εξωτερικές μεταφορές. Για τον σκοπό αυτόν θα χρησιμοποιηθούν οχήματα Volvo με μπαταρίες ή κυψέλες καυσίμου.

Η SSAB σκοπεύει να ξεκινήσει την προμήθεια της αγοράς με χάλυβα χωρίς ορυκτά σε εμπορική κλίμακα το 2026. Η ανάπτυξη μιας αλυσίδας αξίας χωρίς ορυκτά, από το ορυχείο έως τα τελικά προϊόντα χάλυβα, θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας HYBRIT, την οποία εφαρμόζει η SSAB από κοινού με τις LKAB και Vattenfall από το 2016. Ένα πιλοτικό εργοστάσιο λειτουργεί από τον Αύγουστο του 2020 και σύντομα θα αρχίσει να παράγει μικρότερους όγκους σπογγοσιδήρου κατασκευασμένου με χρήση υδρογόνου. Αυτός ο χάλυβας θα χρησιμοποιηθεί σε αυτήν την συνεργασία.

Προηγούμενο άρθροΗ VWFS στοχεύει σε κέρδη 4 δισ. έως το 2025
Επόμενο άρθροΑύξηση 140% στις ταξινομήσεις επιβατικών