In front: Mercedes-Benz Actros 1853 LS 4x2, Exterior, arctic white, OM 471 Euro VI rated at 390 kW/530 hp, displacement 12.8 l, 12-speed Mercedes PowerShift transmission 3, Active Brake Assist 5, Proximity Assist, Traffic-Sign-Recognation-Assist and Sideguard-Assist, Lane Keeping Assist, Stability Assist, Attention Assist, Active Drive Assist, MirrorCam, Predictive Powertrain Control, BiXenon headlamps, L-Cab BigSpace.

Οι αναγνώστες του Fleetnews.gr έμαθαν για το νέο Actros τον Ιανουάριο, όταν γράψαμε για την εντυπωσιακή μεταφορά του αεροσκάφους Airbus A 320 πάνω στο Actros SLT της Mercedes-Benz, που ξεκίνησε από τις ακτές της Βαλτικής, φτάνοντας στη νότια Γερμανία.

Η Mercedes-Benz Trucks μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τη ναυαρχίδα της στην Βαρκελώνη. Σχεδόν 200 δημοσιογράφοι από 30 χώρες είχαν την ευκαιρία να το δοκιμάσουν στην πράξη. Πέρα από τις προφανείς καινοτομίες, όπως το νέο MirrorCam, το νέο Multimedia Cockpit ή τα χαρακτηριστικά φώτα, είχαμε τη δυνατότητα να βιώσουμε τις «εσωτερικές αξίες» του νέου Actros και να αποκομίσουμε προσωπική εντύπωση για την αποδοτικότητα όλων των συστημάτων του στους δρόμους της βόρειας Ισπανίας.

Από την εκδήλωση δοκιμής του νέου Actros στη Βαρκελώνη, με την παρουσία του Fleetnews. Φωτογραφία Fleetnews

Μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση, μεγαλύτερη ασφάλεια και υποστήριξη του οδηγού

Με το νέο Actros, το μοντέλο εδραιώνει την ηγετική θέση του στην ασφάλεια. Ορόσημο αποτελεί το νέο Active Drive Assist. Το σύστημα αυτό αποτελεί παγκόσμια πρεμιέρα σε φορτηγό παραγωγής και προσφέρει μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση σε όλο το εύρος ταχυτήτων. Υποστηρίζει ενεργά τον οδηγό σε ορισμένες περιστάσεις διευθύνοντας το φορτηγό κατά μήκος και πλευρικά και μπορεί να το επιβραδύνει και το επιταχύνει διατηρώντας, επίσης, στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας. Το σύστημα επιδεικνύει τις δυνατότητές του τόσο στην πυκνή κυκλοφορία όσο και σε μακρινές, μονότονες διαδρομές. Ωστόσο, ο οδηγός διατηρεί την πλήρη ευθύνη για την ασφαλή οδήγηση του οχήματος. Η ευθύνη αυτή σημαίνει επίσης ότι ο οδηγός πρέπει να έχει πάντα τον πλήρη έλεγχο του οχήματος στην κυκλοφορία.

Το Active Drive Assist διατηρεί το φορτηγό στην πορεία του μέσω κινήσεων του τιμονιού. Με τη βοήθεια κάμερας, το σύστημα καθοδηγεί το όχημα με βάση τις γραμμές στις δύο πλευρές του οδοστρώματος. Για πρόσθετη ασφάλεια, η ενεργή υποβοήθηση λωρίδας κυκλοφορίας συνεχίζει ακόμη κι αν απενεργοποιήσει ο οδηγός το Active Drive Assist. Εάν το όχημα διατρέχει τον κίνδυνο να παρεκκλίνει κατά λάθος από τη λωρίδα του, ενεργή υποβοήθηση λωρίδας κυκλοφορίας θα παρέμβει και θα το επαναφέρει αυτόματα στην πορεία του. Το Active Drive Assist αξιοποιεί το νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυξάνει τη ροπή διεύθυνσης όταν χρειάζεται – κατά τους ελιγμούς, λόγου χάρη – βελτιώνοντας έτσι την οδική συμπεριφορά του οχήματος.

Όταν λειτουργεί το Active Drive Assist, ο οδηγός βλέπει ένα εικονίδιο γαλάζιου τιμονιού στην κεντρική οθόνη του Multimedia Cockpit, καθώς και γαλάζιες διαγραμμίσεις λωρίδας κυκλοφορίας. Εδώ υποδεικνύεται επίσης και η επικίνδυνη προσέγγιση σε προπορευόμενο όχημα, οπότε το Active Drive Assist επιβραδύνει αυτόματα το νέο Actros. Όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι και πάλι ικανοποιητική, το σύστημα επιταχύνει το νέο Actros μέχρι τη ρυθμισμένη ταχύτητα. Η επιθυμητή ταχύτητα από το προπορευόμενο όχημα μπορεί να ρυθμιστεί σε διαφορετικά επίπεδα. Το Active Drive Assist βοηθάει επίσης τον οδηγό στην κυκλοφοριακή συμφόρηση, βασιζόμενο στο δοκιμασμένο σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης (Proximity Control Assist) με λειτουργία συχνών στάσεων.

Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι όλα τα συστήματα υποστήριξης του νέου Actros συνεργάζονται στενά μεταξύ τους. Για παράδειγμα, το Active Drive Assist αξιοποιεί την προηγμένη τεχνολογία ραντάρ και καμερών, του επίσης νέου Active Brake Assist 5, για να καταγράφει τα προπορευόμενα οχήματα και να ανιχνεύει τις διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα. Το Active Drive Assist λειτουργεί πάντα σύμφωνα με τις προδιαγραφές τουActive Drive Assist ευφυούς συστήματος ελέγχου Tempomat και κιβωτίου ταχυτήτων, Predictive Powertrain Control, για να κινείται το όχημα όσο το δυνατόν πιο οικονομικά.

Mercedes-Benz Actros 1851 LS 4×2

MirrorCam για καλύτερη ορατότητα πίσω και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική

Για πρώτη φορά σε φορτηγό μαζικής παραγωγής, το νέο Actros με MirrorCam αντικαθιστά τους συμβατικούς, μεγάλους και ευρυγώνιους εξωτερικούς καθρέφτες με ένα σύστημα κάμερας. Το MirrorCam βελτιώνει την ασφάλεια και την αεροδυναμική. Το σύστημα λειτουργεί αποκλειστικά με ψηφιακές κάμερες και οθόνες. Οι αεροδυναμικές κάμερες είναι στερεωμένες δεξιά και αριστερά στο πλαίσιο της οροφής. Οι εικόνες από τις κάμερες προβάλλονται σε δύο οθόνες 15 ιντσών στερεωμένες στις κολώνες A της καμπίνας. Η φωτεινότητα των οθονών είναι ρυθμιζόμενη. Η περιοχή που προβάλλεται μπορεί να αλλάζει από τη μονάδα διακοπτών στην πόρτα, όπως ρυθμίζονται οι συμβατικοί καθρέφτες. Επίσης, το σύστημα καμερών μπορεί να είναι θερμαινόμενο.

Mercedes-Benz Actros 1846 LS 4×2

Το MirrorCam προσφέρει σαφώς καλύτερη περιμετρική ορατότητα. Άλλο ένα ευχάριστο όφελος είναι ότι ο οδηγός έχει πολύ καλή ορατότητα υπό γωνία από τις κολώνες, μεγαλώνοντας το οπτικό πεδίο του – ένα συν στην ασφάλεια. Επίσης, με τους συμβατικούς καθρέφτες υπάρχει η πιθανότητα να μην είναι σωστά ρυθμισμένοι με αποτέλεσμα να προκαλείται η λεγόμενη «τυφλή περιοχή» για τον οδηγό, στην οποία είναι πολύ εύκολο να υπάρχουν πεζοί και ποδηλάτες. Όμως το MirrorCam λύνει το πρόβλημα οριστικά το πρόβλημα των λανθασμένα ρυθμισμένων καθρεφτών: πριν από κάθε ενεργοποίηση του κινητήρα, η κάμερα ρυθμίζεται αυτόματα για βέλτιστη ορατότητα, ενώ η οθόνη δείχνει ολόκληρη την εικόνα από κάθε οπτική γωνία.

Mercedes-Benz Actros 1851 LS 4×2

Το MirrorCam διαθέτει πολλές λειτουργίες που υποστηρίζουν τον οδηγό. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, η προβολή του εσωτερικού της στροφής στην οθόνη στρέφεται μαζί με το συρμό, ώστε να παρέχει βέλτιστη εικόνα ολόκληρου του ρυμουλκούμενου. Οι γραμμές απόστασης βοηθούν επίσης τον οδηγό να εκτιμά καλύτερα τα οχήματα που ακολουθούν. Μία πρόσθετη, ξεχωριστά ρυθμιζόμενη γραμμής υποδεικνύει επίσης το πίσω άκρο του ρυμουλκούμενου, επιτρέποντας έτσι την πραγματοποιήσει ελιγμών με ακρίβεια εκατοστού. Το MirrorCam διαθέτει επίσης μία ειδική προβολή για την οπισθοπορεία. Το επάνω τμήμα της οθόνης δείχνει την περιοχή αμέσως πίσω από το όχημα ενώ το κάτω τμήμα – με κάποια αλληλεπικάλυψη – την πιο μακρινή περιοχή.

Καθώς σκοτεινιάζει, το σύστημα μεταβαίνει σε ένα είδος λειτουργίας νυχτερινής όρασης, για να αποτρέπει το θάμπωμα του οδηγού και να μειώνει τις αντανακλάσεις από τους προβολείς των άλλων οχημάτων. Και στη διάρκεια της ημέρας το σύστημα προλαμβάνει τις αντανακλάσεις από το ηλιακό φως που ενοχλούν τον οδηγό. Εάν ο οδηγός κάνει διάλειμμα ή πέσει για ύπνο, μπορεί να ενεργοποιεί το σύστημα για δύο λεπτά κάθε φορά από έναν διακόπτη στην κουκέτα. Ο οδηγός μπορεί έτσι να παρακολουθεί συνεχώς το χώρο γύρω από το όχημα, ακόμη και με κλειστές κουρτίνες. Το σύστημα MirrorCam είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό UN R46 για τους εξωτερικούς καθρέφτες.

Περισσότερη ασφάλεια για τους πιο ευάλωτους χρήστες του δρόμου

Το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης, Sideguard Assist, είναι διαθέσιμο από το 2016 και ελαχιστοποιεί την πιθανότητα επικίνδυνων ατυχημάτων στην πλευρά συνοδηγού όταν το όχημα στρίβει προς τα δεξιά. Κατά την ανάπτυξη του νέου Actros εξελίχθηκε το σύστημα ακόμη περισσότερο, ωστόσο, ώστε να είναι κατάλληλο για το ψηφιακό μέλλον των φορτηγών. Η Daimler Trucks είναι προς το παρόν ο μόνος κατασκευαστής που προσφέρει τέτοιο σύστημα προειδοποίησης πλήρως ενσωματωμένο στην αρχιτεκτονική του οχήματος. Άλλο ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι ότι το σύστημα καλύπτει όλο το μήκος του της δεξιάς πλευράς του συρμού και μπορεί να προβλέπει την έρπουσα καμπύλη του ρυμουλκούμενου.

Τα συστήματα MirrorCam και Sideguard Assist συνεργάζονται αρμονικά στο νέο Actros. Εάν υπάρχει εγκατεστημένο το Sideguard, η οθόνη του MirrorCam προβάλλει τα προειδοποιητικά μηνύματα του συστήματος σε κρίσιμες καταστάσεις. Όλες οι σχετικές ειδοποιήσεις και ενδείξεις είναι συγκεντρωμένες σε ένα σημείο, ώστε να μην κατακλύζεται ο οδηγός από πληροφορίες.

Το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης (Sideguard Assist) λειτουργεί βάσει μιας διαδικασίας προειδοποιήσεων πολλαπλών σταδίων: εάν ανιχνεύσει κινούμενο ή σταθερό αντικείμενο εντός της ζώνης παρακολούθησης στην πλευρά συνοδηγού, προειδοποιεί τον οδηγό αρχικά οπτικά. Ένα προειδοποιητικό πορτοκαλί τρίγωνο ανάβει στην οθόνη του MirrorCam στην πλευρά συνοδηγού. Εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, μεταδίδει μία πρόσθετη οπτική και ηχητική προειδοποίηση: η οθόνη αναβοσβήνει επανειλημμένα και μετά από δύο δευτερόλεπτα, ανάβει συνεχώς με κόκκινο χρώμα. Ταυτόχρονα ακούγεται ένας προειδοποιητικός ήχος στην πλευρά συνοδηγού. Το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης (Sideguard Assist) δεν επεμβαίνει άμεσα στο σύστημα φρένων. Με την υποστήριξη των προειδοποιήσεων του συστήματος, ο οδηγός αναλαμβάνει τη σωστή στάθμευση του οχήματος.

Στο πλαίσιο της κυκλοφορίας του νέου Actros, το Sideguard Assist μπορεί πλέον να υποστηρίζει τον οδηγό υπό συγκεκριμένες συνθήκες όταν στρίβει αριστερά: στα φορτηγά με πρόβολο πλαισίου άνω του 1,5 μέτρου πίσω από τον τελευταίο πίσω άξονα, υπάρχει κίνδυνος να εκτραπεί το δεξί πίσω άκρο του οχήματος κατά τη στροφή προς τα αριστερά. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να προκληθεί επικίνδυνη σύγκρουση μεταξύ του προβόλου πλαισίου και άλλων χρηστών του δρόμου, όπως πεζοί, ποδηλάτες ή άλλα οχήματα. Ωστόσο, στο νέο Actros, το Sideguard Assist μπορεί να προειδοποιεί εγκαίρως τον οδηγό για τέτοιου είδους συγκρούσεις.

Το Sideguard Assist βασίζεται σε δύο αισθητήρες ραντάρ μικρής εμβέλειας που βρίσκονται στο πλαίσιο στην πλευρά συνοδηγού μπροστά από τον πίσω άξονα του φορτηγού. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο κατά τρόπο, ώστε να παρακολουθεί όλο το μήκος του συρμού καθώς και δύο μέτρα μπροστά και ένα μέτρο πίσω από το όχημα. Λειτουργεί τόσο για οχήματα χωρίς ρυμουλκούμενο όσο και για συρμούς μήκους έως 18,75 μέτρων.

Νέο Active Brake Assist 5 με πιο εξελιγμένη ανίχνευση πεζών

Το νέο Active Brake Assist 5 προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια για τους πεζούς. Το νέο χαρακτηριστικό σε αυτό το σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης είναι η συνεργασία ανάμεσα σε ραντάρ και κάμερες. Μεταξύ άλλων, έχει βελτιωθεί η απόκριση του συστήματος σε πεζούς με ταχύτητα κάτω των 50 km/h. Εντός των ορίων του συστήματος, το Active Brake Assist 5 μπορεί πλέον να διενεργεί πέδηση έκτακτης ανάγκης όταν ανιχνεύει πεζούς να διασχίζουν το δρόμο, να περπατάνε μπροστά από το όχημα ή να σταματούν απότομα.

Εάν το Active Brake Assist 5 αναγνωρίσει ότι υπάρχει κίνδυνος πρόσκρουσης σε προπορευόμενο όχημα, στάσιμο εμπόδιο ή πεζό, ο οδηγός ειδοποιείται για τον κίνδυνο με ένα σύστημα διαδοχικών προειδοποιήσεων. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, αρχικά εμφανίζεται μία οπτική προειδοποίηση και ηχεί ένα προειδοποιητικός ήχος. Έπειτα, πραγματοποιείται μερική πέδηση. Εάν ο οδηγός εξακολουθεί να μην αντιδρά, το σύστημα μπορεί να πραγματοποιήσει πλήρη πέδηση με μέγιστη ισχύ, εντός των ορίων του, και με ταχύτητα κάτω των 50 km/h μπορεί να ενεργοποιεί τα φώτα αλάρμ, για να προειδοποιεί τα οχήματα που ακολουθούν. Τέλος, αφού ακινητοποιηθεί, το όχημα ενεργοποιεί το νέο ηλεκτρονικό φρένο στάθμευσης.

Graphic Mercedes-Benz Active Brake Assist 5

Το Active Brake Assist 5 μπορεί πολλές φορές να ανιχνεύει επικίνδυνες καλύτερα από τον άνθρωπο και, συνεπώς, να αντιδρά νωρίτερα. Όπως και ο προκάτοχός του, το Active Brake Assist 5 αποσκοπεί να υποστηρίζει τον οδηγό για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου σύγκρουσης και το μετριασμό ή την πρόληψη των επιπτώσεων ενός ατυχήματος. Το Active Brake Assist 5 δεν υποστηρίζει την αυτόνομη οδήγηση, ωστόσο, η οποία θα επέτρεπε στον οδηγό να αγνοεί την κυκλοφορία. Οι οδηγοί διατηρούν συνεχώς την πλήρη ευθύνη όσο βρίσκονται στο δρόμο, όπως επιβάλλει η νομοθεσία. Οφείλουν να προσαρμόζουν την οδήγησή τους στις οδικές συνθήκες και ιδίως να παρακολουθούν διαρκώς την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα και την ταχύτητα οδήγησης.

Ηλεκτρονικό φρένο στάθμευσης, σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας και σύστημα ελέγχου ευστάθειας

Εκτός από τα συστήματα που αναφέρουμε παραπάνω, υπάρχουν και άλλες καινοτομίες που αυξάνουν την ασφάλεια στο νέο Actros: το νέο ηλεκτρονικό φρένο στάθμευσης με λειτουργία HOLD συνδυάζει τον εύκολο χειρισμό με την αυξημένη ασφάλεια. Ενεργοποιείται αυτόματα μόλις σβήσει ο κινητήρας. Η ενσωματωμένη λειτουργία HOLD ενεργοποιείται, όταν το όχημα είναι σταματημένο, πατώντας το πεντάλ φρένου. Η λειτουργία αναστέλλεται μόλις ο οδηγός πατήσει ξανά το πεντάλ γκαζιού. Η ενσωματωμένη υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα του συστήματος αποδεικνύεται πολύτιμη κατά σε εκκίνηση σε κεκλιμένο έδαφος.

Το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας μπορεί να ανιχνεύει όρια ταχύτητας, την αρχή και τη λήξη απαγορεύσεων εισόδου και προειδοποιητικά σήματα, και να τα προβάλλει στην οθόνη. Εάν η ταχύτητα οδήγησης υπερβαίνει το όριο πινακίδας που ανίχνευσε το σύστημα, εμφανίζεται μία οπτική προειδοποίηση για τον οδηγό.

Το νέο Actros κινείται με μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο, χάρη στο σύστημα ελέγχου ευστάθειας για ημιρυμουλκούμενα και ρυμουλκούμενα. Στους συρμούς, κατά τη λειτουργία ρολαρίσματος ή την αλλαγή κατεύθυνσης, το σύστημα επιβραδύνει τα ρυμουλκούμενα ή επικαθημένα με μέτρια ισχύ πέδησης, ώστε να σταθεροποιεί τον συρμό. Η λειτουργία αυτή είναι σύμφωνη με τον ισχύοντα κανονισμό για τα συστήματα πέδησης, UN R13.

Νέα χαρακτηριστικά φώτα, φώτα πορείας ημέρας LED και σύστημα Intelligent Light 

Φωτισμός σημαίνει και ασφάλεια. Τα νέα, ρέοντα χαρακτηριστικά φώτα στο επάνω τμήμα των προβολέων δίνουν στο νέο Actros μία μοναδική εμφάνιση μέρα και νύχτα. Τα νέα φώτα πορείας ημέρας LED του βασικού εξοπλισμού εξασφαλίζουν ότι το φορτηγό είναι ορατό την ημέρα. Το νέο σύστημα Intelligent Light System σηματοδοτεί μία πρόοδο. Εκτός από τα φώτα πορείας ημέρας LED, περιλαμβάνει μία αυτόματη λειτουργία εναλλαγής μεταξύ των φώτων διασταύρωσης και της μεγάλης σκάλας, καθώς και αυτόματο φωτισμό αλλαγής κατεύθυνσης και φώτα ομίχλης.

Έως 5% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική 

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο Actros καταναλώνει έως 3% λιγότερο καύσιμο σε αυτοκινητοδρόμους και εθνικές οδούς. Στα υπεραστικά δρομολόγια, η εξοικονόμηση καυσίμου φτάνει και το 5%, ιδίως χάρη το βελτιωμένο Predictive Powertrain Control.

Για τη μείωση της κατανάλωση συνδυάζονται διάφορα μέτρα, τα οποία περιλαμβάνουν τη βελτιωμένη αεροδυναμική: το νέο MirrorCam αντικαθιστά τους συμβατικούς εξωτερικούς καθρέφτες και μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση χάρη στο σχεδιασμό και τις μικρές διαστάσεις του. Οι νέοι κοίλοι, πλευρικοί εκτροπείς αέρα βελτιώνουν επίσης την αεροδυναμική, όπως άλλωστε και η άριστα σχεδιασμένη αεροτομή οροφής. Η νέα σχέση μετάδοσης πίσω άξονα i = 2,412 συμβάλλει επίσης στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Το Predictive Powertrain Control εξοικονομεί καύσιμα και στους επαρχιακούς δρόμους

Η σημαντική πρόοδος στη μείωση κατανάλωσης στα υπεραστικά δρομολόγια οφείλεται κυρίως στις διευρυμένες λειτουργίες του ευφυούς συστήματος ελέγχου Tempomat και κιβωτίου ταχυτήτων, Predictive Powertrain Control. Εκτός από το δορυφορικό σύστημα εντοπισμού θέσης, η νέα γενιά χρησιμοποιεί επίσης ακριβείς ψηφιακούς χάρτες που περιέχουν δεδομένα τοπογραφίας, χάραξης δρόμων, γεωμετρίας κόμβων, καθώς και σήματα κυκλοφορίας. Συνεπώς, το σύστημα δεν βελτιώνει τον τρόπο οδήγησης μόνο σε ανηφόρες και κατηφόρες, αλλά και σε ελικοειδείς επαρχιακούς δρόμους, όπου η χρήση του Tempomat δεν ήταν ιδανική στο παρελθόν. Ο απώτερος στόχος είναι να εξοικονομεί όσο το δυνατόν περισσότερο καύσιμο και να υποστηρίζει βέλτιστα τον οδηγό. Επιπλέον, η συνεργασία μεταξύ του Predictive Powertrain Control και του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης απόστασης βελτιώνει την αποδοτικότητα στην κατανάλωση. Το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης παρέχει πληροφορίες για το προπορευόμενο όχημα, ώστε το Predictive Powertrain Control να ρυθμίζει ιδανικά τις αλλαγές σχέσεων και τις διακυμάνσεις τις ταχύτητας.

Το σύστημα επωφελείται από το νέο πρόγραμμα οδήγησης Economy+ του αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων PowerShift 3, το οποίο είναι σχεδιασμένο για ακόμη οικονομικό τρόπο οδήγησης. Τα προγράμματα οδήγησης Standard/Eco/Power περιλαμβάνονται και πάλι στο βασικό εξοπλισμό του νέου Actros. Άλλο ένα νεωτερικό στοιχείο είναι ότι το σύστημα Predictive Powertrain Control διατίθεται πλέον βαριά φορτηγά έως 120 τόνων, τετρακίνητα οχήματα και οχήματα με υδραυλικό πρόσθετο σύστημα κίνησης ή συμπλέκτη turbo retarder.

Mercedes-Benz Actros 1851 LS 4×2

Νέα σχέση μετάδοσης πίσω αξόνων για το Actros με OM 471 – πιο αποδοτική οδήγηση χάρη στην ευφυή τεχνολογία

Η νέα σχέση μετάδοσης i = 2,412 αντί i = 2.533 στον ελαφρύτερο πίσω άξονα συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Οι στροφές του κινητήρα μειώνονται αντίστοιχα κατά σχεδόν 5%. Η νέα σχέση μετάδοσης είναι διαθέσιμη σε όλα τα μοντέλα του νέου Actros με εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα OM 471 και ελαστικά 315/70 R 22.5.

Το νέο Multimedia Cockpit με διαισθητικό χειρισμό και καινοτόμες λειτουργίες

Ένα από τα πρώτα πράγματα που κερδίζουν τις εντυπώσεις την καμπίνα του νέου Actros είναι το νέο Multimedia Cockpit. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας διεπαφής οδηγού-οχήματος είναι οι δύο κεντρικές έγχρωμες οθόνες. Η βασική έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης αντικαθιστά το παραδοσιακό όργανο πολλαπλών ενδείξεων με το ταχύμετρο, το στροφόμετρο και το δείκτη καυσίμου. Η ευκρινώς σχεδιασμένες ενδείξεις της οθόνης ενημερώνουν τον οδηγό για όλες τις σημαντικές καταστάσεις οδήγησης και λειτουργίες, καθώς και για τυχόν ενέργειες που αναλαμβάνει το Active Drive Assist, το Predictive Powertrain Control και άλλα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στο νέο Actros. Επίσης, η οθόνη μπορεί να εξατομικεύεται.

Mercedes-Benz Actros 1851 LS 4×2

Η δεύτερη οθόνη διαθέτει τεχνολογία αφής, επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει πολύ εύκολα τις περισσότερες λειτουργίες στο φορτηγό. Σημαντικές λειτουργίες, όπως φωτισμός, θέρμανση, κλιματισμός και τηλεφωνία, μπορούν να επιλέγονται με τα πλήκτρα συντομεύσεων. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να εμφανίζει ανά πάσα στιγμή την κατάσταση του οχήματος, όπως πίεση ελαστικών και φορτίο αξόνων.

Mercedes-Benz Actros 1851 LS 4×2

Οι πολυάριθμες δυνατότητες σύνδεσης κινητών συσκευών κάνουν ακόμη πιο άνετη την εργασία με το Multimedia Cockpit. Μπορούν να αποθηκευτούν έως και έξι προφίλ οδηγών στο Multimedia Cockpit μέσω των συνηθισμένων των καρτών οδηγών για τον ψηφιακό ταχογράφο ή το Fleetboard. Ο χειρισμός της βασικής έγχρωμης οθόνης και της βοηθητικής οθόνης αφής είναι επίσης εφικτός μέσω του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών με τα πλήκτρα ελέγχου αφής, τα οποία είναι επίσης γνωστά ως pad πλοήγησης με το δάχτυλο. Σαρώνοντας ή πιέζοντας τα πλήκτρα ελέγχου αφής ελέγχονται οι λειτουργίες και ανακτώνται πληροφορίες.

Διαδραστικό Multimedia Cockpit

Ως διευρυμένη έκδοση του Multimedia Cockpit, η Mercedes-Benz Trucks προσφέρει για το νέο Actros το περισσότερο δικτυωμένο Multimedia Cockpit με περισσότερες λειτουργίες. Η βασική οθόνη είναι σαφώς μεγαλύτερη με διαγώνιο 12 ιντσών. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο σχεδιασμών οθόνης, «Classic» και «Advanced». Η έκδοση «Classic» είναι ίδια με την εκείνη στο συμβατικό Multimedia Cockpit και επιλέγεται χειροκίνητα από τον οδηγό. Η έκδοση «Advanced» επιτρέπει την προσωποποιημένη και μεταβλητή παρουσίαση των περιεχομένων σε τρεις ομάδες: μία μεγάλη στρογγυλή ένδειξη του ταχύμετρου στο κέντρο με ενημέρωση του οδηγού, και αριστερά πληροφορίες σχετικά με το όχημα, όπως πίεση φρένων, θερμοκρασία λειτουργίας, στάθμη καυσίμου, κ.λπ. Τέλος, στα δεξιά εμφανίζονται οι πληροφορίες που αφορούν τον οδηγό, όπως χρόνοι οδήγησης και ανάπαυσης, τηλεφωνικός κατάλογος και ήχος. Επιπλέον, στην οθόνη προβάλλονται γραφικά υποβοήθησης του οδηγού βελτιωμένα για τη μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση όταν ενεργοποιείται το Active Drive Assist ή το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης. Παρέχει στον οδηγό άριστη υποστήριξη για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας.

Το νέο Actros προσφέρει έναν ελκυστικό χώρο εργασίας με άνεση για τον οδηγό

Όχι μόνο στο κόκπιτ αλλά ολόκληρη η καμπίνα του νέου Actros αποπνέει καινοτομία με στόχο την ενισχυμένη άνεση χειρισμού για τον οδηγό. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το νέο κλειδί άνεσης ή τηλεχειρισμού, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ξεκλειδώνει ή να κλειδώνει το φορτηγό άνετα από απόσταση έως 50 μέτρων. Το τηλεχειριστήριο ραδιοσυχνοτήτων λειτουργεί ανεξαρτήτως κατεύθυνσης και δεν χρειάζεται να είναι απευθείας στραμμένο προς το όχημα. Για την εκκίνηση του κινητήρα με το κουμπί start/stop το κλειδί χρειάζεται να βρίσκεται απλώς μέσα το όχημα, δηλαδή μπορεί να είναι απλώς στην τσέπη του παντελονιού ή του μπουφάν του οδηγού κατά την οδήγηση.

Mercedes-Benz Actros 1851 LS 4×2

Την άνεση αυξάνουν, επίσης, η επιλογή επαγωγικής φόρτισης για το smartphone στο ταμπλό οργάνων και ο νέος σχεδιασμός του εσωτερικού φωτισμού του νέου Actros. Ενσωματώνοντας τα πιο πρόσφατα αποτέλεσμα ερευνών, οι μηχανικοί μας εξασφάλισαν βέλτιστο φωτισμό στην καμπίνα για κάθε πιθανή περίσταση. Ο νέος εσωτερικός φωτισμός διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: η βασική έκδοση μπορεί να φωτίζει πλήρως την καμπίνα και προσφέρει δύο εστιασμένα φώτα ανάγνωσης σε θερμό λευκό χρώμα. Για καλύτερο προσανατολισμό κατά την οδήγηση, υπάρχει ένα διακριτικό γαλάζιο φως νυχτερινής οδήγησης. Ο νέος, προαιρετικός ατμοσφαιρικός φωτισμός LED φωτίζει το εσωτερικό του οχήματος ακόμη πιο ξεκούραστα. Για παράδειγμα, διατίθεται ένα πρόσθετο ατμοσφαιρικό φως νυχτερινής οδήγησης, το οποίο φωτίζει τον χώρο ποδιών και το κόκπιτ με γαλάζιο χρώμα. Τέλος, ο πορτοκαλί φωτισμός του χώρου διαμονής δημιουργεί μία ατμόσφαιρα θαλπωρής για τον οδηγό.

Mercedes-Benz Actros 1851 LS 4×2

Το νέο Actros μέρος του Internet of things με το Truck Data Centre 

Το Truck Data Centre (κέντρο δεδομένων φορτηγού) αποτελεί τη βάση για όλες τις λύσεις συνδεσιμότητας. Λαμβάνει δεδομένα από αισθητήρες, κάμερες, κ.λπ. στο φορτηγό και τα αναλύει για τις διάφορες εφαρμογές. Ταυτόχρονα, αποτελώντας τη διεπαφή για όλες τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας, αναλαμβάνει και όλες τις εξωτερικές επικοινωνίες του φορτηγού. Αυτή η μονάδα συνδεσιμότητας είναι η βάση για τις υπηρεσίες του Mercedes-Benz Uptime και του Fleetboard. Το φορτηγό είναι, συνεπώς, συνεχώς συνδεδεμένο με το cloud και γίνεται μέρος του “internet of things”.

Το Mercedes-Benz Uptime αυξάνει τη διαθεσιμότητα του οχήματος 

Η αξιοπιστία είναι απολύτως αναγκαία για κάθε υπεύθυνο στόλου. Με στόχο να είναι το φορτηγό περισσότερο διαθέσιμο για λειτουργία, το Mercedes-Benz Uptime προσφέρει μία καινοτόμα υπηρεσία για τους πελάτες της Mercedes-Benz Trucks μέσω της ευφυούς δικτύωσης του οχήματος σε πραγματικό χρόνο και της εντατικής φροντίδας των πελατών. Το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα τηλεδιάγνωσης ελέγχει συνεχώς την κατάσταση των συστημάτων του οχήματος σε πραγματικό χρόνο. Η ανάλυση των δεδομένων, η ανίχνευση κρίσιμων συνθηκών και η παροχή συγκεκριμένων υποδείξεων απαιτούν λίγα δευτερόλεπτα. Εάν ενδείκνυνται εργασίες συντήρησης ή επισκευής, το Mercedes-Benz Service υποστηρίζει αμέσως τον πελάτη με μία εξατομικευμένη λύση βέλτιστα προσαρμοσμένη στον προγραμματισμό δρομολογίων και την κατάσταση του οχήματος. Για τους πελάτες αυτό συνεπάγεται σημαντική διευκόλυνση του προγραμματισμού των επισκέψεων στο συνεργείο και μεγαλύτερη διαθεσιμότητα των οχημάτων, ώστε οι μεταφορικές εταιρείες να λειτουργούν πιο αποδοτικά.

Mercedes-Benz Actros 1851 LS 4×2, Exterior, arctic white, OM 471 Euro VI rated at 375 kW/510 hp, displacement 12.8 l, 12-speed Mercedes PowerShift transmission 3, Active Brake Assist 5, Proximity Assist, Traffic-Sign-Recognation-Assist and Sideguard-Assist, Lane Keeping Assist, Stability Assist, Attention Assist, Active Drive Assist, MirrorCam, Predictive Powertrain Control, BiXenon headlamps, L-Cab GigaSpace.

Εφαρμογές βελτίωσης της άνεσης και της αποδοτικότητας

Η δικτύωση είναι επίσης καίρια για την αποδοτική εργασία μέσω της ενσωμάτωσης εφαρμογών στο φορτηγό. Το νέο Actros έχει αρκετά να προσφέρει από αυτή την άποψη. Πιέζοντας το πλήκτρο «Connect» στην οθόνη αφής του Multimedia Cockpit, μεταβαίνετε το Mercedes-Benz Truck App Portal. Αυτή είναι η ψηφιακή πλατφόρμα για τις πολυάριθμες εφαρμογές για φορτηγά. Από εδώ οι υπεύθυνοι στόλου μπορούν να εγκαθιστούν στο νέο Actros εφαρμογές του Fleetboard, της Daimler, συνεργατών και τρίτων παρόχων, που βελτιώνουν την πρακτικότητα και την αποδοτικότητα. Στόχος είναι πάντα να διευκολύνουμε τη ζωή των οδηγών και των υπεύθυνων στόλου. Το Mercedes-Benz Truck App Portal είναι μια ανοιχτή πλατφόρμα μέσω της οποίας διάφοροι τρίτοι πάροχοι, συνεργαζόμενες εταιρείες και πελάτες μπορούν να ανεβάζουν δικές τους εφαρμογές μετά από έλεγχος ποιότητας και ασφάλειας.

 

 

Προηγούμενο άρθροNissan και Delta προσφέρουν οικιακή φόρτιση EVs στην Ταϊλάνδη
Επόμενο άρθροΤo Fiat 500X ξεπέρασε τις 500.000 μονάδες