Εάν είστε επαγγελματίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και χρειάζεστε σημαντικά στατιστικά στοιχεία και γνώσεις ειδικών, το Remarketing Expert Track του Fleet Europe είναι το (διαδικτυακό) μέρος που πρέπει να επισκεφθείτε.

Αυτό αποδείχθηκε για άλλη μια φορά, με μερικές εκατοντάδες συμμετοχές, στο εικονικό συνέδριο με θέμα: Περιορισμένη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων: Θα αλλάξει ποτέ;

Δεν μπορείς να διασχίσεις το ίδιο ποτάμι δύο φορές, όπως γνώριζαν οι Αρχαίοι Έλληνες: το νερό αλλάζει, το ίδιο κι εμείς. Κάτι παρόμοιο ισχύει πανευρωπαϊκά στον κλάδο remarketing. Μετά από δύο χρόνια κρίσης, φαίνεται πλέον πως η διαθεσιμότητα οχημάτων δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια. Αλλά ούτε και οι remarketers.

 Ρεκόρ κερδών

Στην πρώτη ενότητα, ο Marc Odinius (CEO της Dataforce) ανέλυσε το εάν και πόσο δραστικά έχουν αλλάξει οι δίαυλοι πωλήσεων στην Ευρώπη. Μερικές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις:

  • Παρά την πληθώρα κρίσεων, «οι κατασκευαστές τα πάνε πολύ καλά, σημειώνοντας κέρδη ρεκόρ».
  • Στις περισσότερες αγορές, τα SUV είναι πλέον η κυρίαρχη κατηγορία. Αυτό έχει συνέπειες στο μείγμα οχημάτων, καθώς «οι κατασκευαστές τείνουν να εντάσσουν περισσότερα μοντέλα EV στην κατηγορία με τις καλύτερες πωλήσεις».
  • Η κατηγορία οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων είναι πολύ ανθεκτική. Μετά την παραδοσιακή πρωτοχρονιάτικη πτώση, ανέκαμψαν στο 32% τον Μάρτιο, σημειώνοντας αύξηση 9,1 ποσοστιαίων μονάδων έναντι του ίδιου περυσινού μηνός.
  • Μια ακόμα ένδειξη για την πορεία της αγοράς: «Το 2017, υπήρχαν μόλις 8 μοντέλα BEV με πωλήσεις άνω των 5.000 μονάδων στην Ευρώπη. Το 2021, υπήρχαν 40. Συνολικά, πουλήθηκαν περισσότερα από 1 εκατομμύριο BEV.”

«Μόλις τα BEV και τα PHEV καταστούν ο κανόνας, η διαθεσιμότητα θα επανακάμψει. Δεν πιστεύω να χρειαστούν πέντε χρόνια», κατέληξε ο κ. Odinius.

Το έχουμε ξαναζήσει

Στη συνέχεια, ο Steve Young, (Διευθύνων Σύμβουλος της ICDP) ανέφερε τις βασικές αλλαγές του επιχειρηματικού προτύπου των κατασκευαστών. Υποστηρίζοντας τον κ. Odinius – και τον Harold Macmillan – είπε πως η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία «ποτέ δεν πήγαινε τόσο καλά».

«Οι κατασκευαστές και οι αντιπρόσωποι διανύουν καλή περίοδο και αυτό σίγουρα δεν το περίμενε κανείς πριν από δύο χρόνια», είπε. Ο κ. Young θέτει μακροπρόθεσμο πλαίσιο στις σημερινές προσπάθειες εξισορρόπησης διαθεσιμότητας και ζήτησης αυτοκινήτων. «Το έχουμε ξαναζήσει, στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Αλλά τα διδάγματα που αποκομίσαμε ξεχάστηκαν όταν το χρήμα έγινε και πάλι φθηνό».

Κατά την άποψη του κ. Young, υπάρχουν καλύτερες προοπτικές για διαχείριση της διαθεσιμότητας και ζήτησης νέων οχημάτων, παρά για αύξηση της παραγωγής.

Μια άλλη σχετική παρατήρηση, που έρχεται σε αντίθεση με ό,τι γνωρίζουμε: «Άνω του 90% των πελατών επιθυμεί να απευθυνθεί σε αντιπροσώπους σε κάποιες περιπτώσεις – ακόμα και σε διαφορετικά στάδια. Πράγμα που σημαίνει ότι τα διαδικτυακά κανάλια πώλησης χάνουν μεγάλο μερίδιο αγοράς».

Περιορίσου στις δυνατότητές σου

To leasing, σε διάφορες μορφές, θα σημειώσει τεράστια αύξηση και μεταξύ των ιδιωτών. «Αυτό σημαίνει πως οι πελάτες θα επιδρούν ελάχιστα σε θέματα όπως η συντήρηση ή το remarketing. Και θα αυξηθεί η πίεση στους κατασκευαστές να «περιοριστούν στις δυνατότητές τους», με άλλα λόγια να προβαίνουν σε remarketing των οχημάτων που πούλησαν».

Είναι αυτονόητο (αλλά πρέπει να επισημανθεί) πως αυτή η εξέλιξη προμηνύεται άσχημη για τους ανεξάρτητους αντιπροσώπους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ο Philip Nothard, Insight & Strategy Director της Cox Automotive International, έθεσε την ερώτηση: Πώς θα επηρεάσουν αυτές οι αλλαγές την διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων; Επεσήμανε πως «έχουν παραχθεί άνω των 31 εκατομμυρίων λιγότερα οχήματα από το 2018. Πιστεύουμε ότι η διαθεσιμότητα θα βελτιωθεί, αλλά αυτά τα 31 εκατομμύρια δεν θα επανέλθουν ποτέ. Θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τον κλάδο remarketing τα επόμενα χρόνια».

  • Ενδιαφέρον στοιχείο: «Το 2020, υπήρχαν 330 εκατομμύρια μεταχειρισμένα οχήματα στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, εκ των οποίων 300 περίπου εκατομμύρια μεταχειρισμένα επιβατικά και 30 εκατομμύρια μεταχειρισμένα LCV».
  • Ενδιαφέρουσα εξέλιξη: «Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων καθίστανται πλέον σημαντικοί αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων».
  • Ενδιαφέρουσα πρόβλεψη: «Πιστεύω πως θα υπάρξει αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και υδρογόνου, όπως ακριβώς υπήρξε αγορά ντίζελ και βενζίνης».

Τόσο ο κ. Nothard, όσο και μία από τις πολλές διαδικτυακές έρευνες που διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια της ενότητας αυτής, επιβεβαίωσαν ότι οι περισσότεροι επαγγελματίες του remarketing δεν πιστεύουν πως θα επιστρέψουμε στα προ πανδημίας επίπεδα (υπερ)παραγωγής.

Διδάγματα από την Microsoft

Η Léa Chevry (συνιδρύτρια του Tchek – χορηγού της εκδήλωσης) ανέφερε πως η τιμολόγηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι πολύ περίπλοκη και πρότεινε λύση για το πρόβλημα διαθεσιμότητας που απασχολεί τους ευρωπαίους remarketers: βελτιστοποίηση του χρόνου μέχρι την αγορά. Μια λύση για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι το Tchek, το εργαλείο επιθεώρησης βάσει smartphone, που επιτυγχάνει ποσοστό ανίχνευσης 97%, εκδίδει λεπτομερείς αναφορές σε λιγότερο από ένα λεπτό και μειώνει σημαντικά τον χρόνο επιθεωρήσεων αυτοκινήτων.

 

Συνέχισε ο Michael Pohl, Senior HR Benefit Program Manager της Microsoft. Η τεχνολογική εταιρεία έχει θέσει στόχο να εξαλείψει τις εκπομπές CO2 έως το 2030, αλλά φυσικά πρέπει να αντιμετωπίσει όλες τις πρόσφατες προκλήσεις – ιδίως την περιορισμένη διαθεσιμότητα νέων οχημάτων. Παρουσίασε κάποιες περιπτώσεις του στόλου της Microsoft:

  • «Επικοινωνήστε με πλήρη διαφάνεια. Μη κρύβετε τίποτα! Κανείς δεν κερδίζει όταν καθυστερούν οι παραδόσεις».
  • «Μερικές φορές χρειάζεται η προσθήκη επιπλέον κατασκευαστών, αλλά αυτό δεν λύνει το πρόβλημα. Αυτό που βοηθάει είναι η προσθήκη άλλων μορφών κινητικότητας».
  • Επίσης χρήσιμο: «Δημιουργία της δικής σας δεξαμενής κοινόχρηστων αυτοκινήτων, όπου είναι δυνατόν. Επέκταση των συμβάσεων μίσθωσης, αλλά όχι ως κανόνα. Θέσπιση επιδόματος κινητικότητας για τους εργαζόμενους».

Στο τελικό πάνελ για το μέλλον της αγοράς μεταχειρισμένων οχημάτων, προστέθηκαν δύο ακόμα ειδήμονες.

Παραμείνετε ευέλικτοι

“Δεν πιστεύω πως οι κατασκευαστές θα διατηρήσουν χαμηλή παραγωγή”, δήλωσε ο Jost Dieckhaus (VP Remarketing Europe της AUTO1 Group). «Αλλά τα πράγματα αλλάζουν γρήγορα. Πρέπει να παραμείνουμε ευέλικτοι. Αυτός είναι, εξάλλου, ο τρόπος που καταφέραμε να αυξήσουμε τον όγκο μας – προσαρμόζοντας ευέλικτα τα επίπεδα τιμών μας και διαφοροποιώντας τις πηγές μας».

Ο Brian Madsen (International Director της Cars2Click), δήλωσε: «Χρησιμοποιούμε γεωτιμολόγηση, για να εντοπίσουμε τα οχήματα που δεν κινούνται γρήγορα σε μια αγορά, αλλά κινούνται γρήγορα σε μια άλλη. Έτσι εντοπίζουμε πολλές ευκαιρίες, ακόμα και σε δύσκολες αγορές. Και «προπωλούμε» μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: έχουμε ήδη εντοπίσει αυτοκίνητα που θα βγουν στην αγορά μεταχειρισμένων τον Σεπτέμβριο και υπάρχει ήδη αγοραστής που τα περιμένει».

Στην τελική του δήλωση, ο συντονιστής της εκδήλωσης, Johan Verbois (Εμπειρογνώμονας Remarketing του Fleet Europe), συνόψισε τα κύρια σημεία του Remarketing Expert Track: «Τόσο οι έρευνες, όσο και οι ομιλητές μας επισημαίνουν το γεγονός ότι η κατάσταση διαθεσιμότητας μεταχειρισμένων οχημάτων δεν θα επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα. Και ενώ σήμερα μπορεί να πωλούνται εύκολα μεταχειρισμένα οχήματα, οι remarketers θα πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτό το διάστημα για να ανασυγκροτηθούν για το μέλλον, όταν τα πράγματα θα αλλάξουν ξανά».

Προηγούμενο άρθροΤο νέο eVito Van διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροLeasePlan: Ευρήματα Δείκτη ετοιμότητας EV 2022