Αύξηση κατέγραψαν οι συνολικές ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων στην Ελλάδα, τόσο τον Ιούλιο 2024 με 24.016 μονάδες (+11,8%) όσο και συνολικά το πρώτο επτάμηνο του έτους, με 147.202 μονάδες (+11,9%), βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ. Ωστόσο, η αύξηση αυτή οφείλεται αποκειστικά στα λεωφορεία και κυρίως στις μοτοσυκλέτες.
Αύξηση παρουσίασαν συνολικά και οι ταξινομήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων (εισαγωγές) τον Ιούλιο 2024 με 10.767 μονάδες (+18,8%) ενώ συνολικά την περίοδο Ιανουαρίου Ιουλίου 2024 με 62.538 μονάδες η αύξηση ήταν ηπιότερη (3,6%).
Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2024
Επιβατικά
Συγκεκριμένα σε σύνολο 24.016 οχημάτων τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 12.208 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας ελαφρά κάμψη (-1,4%) συγκριτικά με τον περσινό Ιούλιο (12.380 μονάδες). Κατά το πρώτο επτάμηνο τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα κατέγραψαν 90.228 μονάδες, αυξημένα κατά 9,0% σε σχέση με το πρώτο επτάμηνο του 2023 (82.741 μονάδες). Οι ταξινομήσεις μεταχειρισμένων επιβατικών (εισαγόμενων), με 8.352 μονάδες τον περασμένο μήνα έναντι 6.915 του Ιουλίου 2023, κατέγραψαν σημαντική αύξηση κατά 20,8% τον Ιούλιο και ηπιότερη, 4,4%, το επτάμηνο (48.825 μονάδες έναντι 46.776).
Επαγγελματικά
Τα καινούργια ελαφρά και βαρέα φορτηγά κατέγραψαν ελαφρά πτώση (-0,5%) με 1.019 μονάδες τον φετινό Ιούλιο, έναντι 1.024 του περσινού. Το πρώτο επτάμηνο ήταν, επίσης, ελαφρώς αρνητικό με 6.920 μονάδες φέτος έναντι 6.961 πέρυσι (-0,6%). Αντιθέτως, θετική ήταν η τάση στα μεταχειρισμένα φορτηγά συνολικά, με 1.873 μονάδες τον Ιούλιο 2024 έναντι 1.680 τον Ιούλιο 2023 (+11,5%) όχι, όμως και το επτάμηνο, που παρουσίασαν ελαφρά πτώση (-0,2%) με 10.649 μονάδες εφέτος έναντι 10.672 πέρυσι.
Στα καινούργια λεωφορεία ταξινομήθηκαν 39 μονάδες τον Ιούλιο έναντι 25 του περσινού (+56,0%) και 542 μονάδες το πρώτο επτάμηνο του 2024 έναντι 166 του πρώτου επταμήνου του 2023 καταγράφοντας για μία ακόμη φορά πολύ ισχυρή ανάπτυξη (+226,5%). Τα εισαγόμενα ταξινόμησαν 80 μονάδες τον Ιούλιο από 67 τον αντίστοιχο περσινό μήνα (+19,4%) και 486 μονάδες το φετινό επτάμηνο έναντι 539 το περσινό (-9,8%).
Μοτοσυκλέτες
Αύξηση 33,4% παρουσίασαν οι καινούργιες μοτοσυκλέτες άνω των 50cc τον Ιούλιο 2024 με 10.750 μονάδες έναντι 8.060 του Ιουλίου 2023. Αύξηση 18,8% παρουσίασαν και κατά το επτάμηνο συνολικά με 49.512 μονάδες εφέτος έναντι 41.667 πέρυσι. Οι εισαγόμενες μεταχειρισμένες μοτοσυκλέτες κατέγραψαν επίσης αύξηση τον φετινό Ιούλιο +15,2%) με 462 μονάδες έναντι 401 του περσινού. Οι συνολικές ταξινομήσεις μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών του επταμήνου κατέγραψαν 9,7% αύξηση, με 2.578 μονάδες εφέτος έναντι 2.349 πέρυσι.
Κατηγορίες
Τη μεγαλύτερη αύξηση τον Ιούλιο κατέγραψε η D’ κατηγορία (+2,7 μονάδες μεριδίου) και ακολούθως η C (+2,4 μονάδες μεριδίου. Ωστόσο το μεγαλύτερο μερίδιο εξακολουθεί να καταλαμβάνει η κατηγορία Β’ με 52,4% τον Ιούλιο και 55,4% το επτάμηνο. Δεύτερη έρχεται η κατηγορία C’ με 27,3% τον Ιούλιο και 25,1% το επτάμηνο.
Τα SUV συνολικά εξακολουθούν να ανεβαίνουν καταλαμβάνοντας το 59,0% του Ιουλίου 2024 (2023: 52,2%) και το 57,8% του πρώτου επταμήνου (2023: 54,1%).
Τύποι ενέργειας
Τα υβριδικά (HEV) εξακολούθησαν να καταγράφουν αύξηση μεριδίου (+9,9 μονάδες) τον Ιούλιο καταλαμβάνοντας το 44,4% της αγοράς έναντι του 34,5% τον περσινό Ιούλιο, ενώ ξεπέρασαν από πλευράς μεριδίου όλους τους άλλους τύπους και το επτάμηνο (40,0% εφέτος έναντι 29,3% πέρυσι). Το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων (BEV-PHEV) αυξήθηκε, επίσης, φτάνοντας στο 13,9% από 10,2% τον Ιούλιο του 2023 και 10,1% το επτάμηνο έναντι 9,8% το αντίστοιχο περσινό.
Όλοι οι άλλοι τύποι κινητήρων κατέγραψαν υποχώρηση του μεριδίου τους, με σημαντικότερη των πετρελαιοκίνητων (-7,5 μονάδες) – που κατέλαβαν το 6,2% της αγοράς από 13,7% τον περσινό Ιούλιο και το 8,8% της αγοράς του επταμήνου, έναντι 14,1% το περσινό. Τα βενζινοκίνητα μείωσαν, επίσης, το μερίδιο αγοράς τους καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση με 33,9% μερίδιο τον Ιούλιο του 2024 έναντι 38,3% τον Ιούλιο του 2023 και 39,7% το φετινό επτάμηνο έναντι 44,1% το περσινό.