Μικτή εικόνα ανακοίνωσε η LeasePlan για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του έτους. Στο τέταρτο τρίμηνο, τα καθαρά αποτελέσματα της εταιρείας παρουσίασαν αύξηση 62,7% (στα 115 εκατ. ευρώ), αλλά για ολόκληρο το 2019, μειώθηκαν κατά 4,9% (στα 403 εκατ. ευρώ).
Η LeasePlan χαρακτηρίζεται ως εταιρεία με δύο κύριες επιχειρηματικές δραστηριότητες: το CaaS (Car-as-a-Service), το οποίο περιλαμβάνει τη χρηματοδοτική μίσθωση και όλες τις άλλες μορφές καινοτόμων προσφορών κινητικότητας και το remarketing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, μέσω της θυγατρικής της CarNext.com.
Ισχυρή ανάπτυξη
Ο εξυπηρετούμενος στόλος της LeasePlan αυξήθηκε κατά 2,4% πέρυσι, στα 1,86 εκατ. από τα 1,82 εκατ. στο τέλος του προηγούμενου έτους. Το συνολικό ετήσιο μικτό κέρδος για χρηματοδοτικές μισθώσεις και πρόσθετες υπηρεσίες αυξήθηκε κατά 3,3% στα 1.538 εκατ. ευρώ – χάρη, όχι μόνο στην ανάπτυξη του στόλου, αλλά και στην ιδιαίτερη ανάπτυξη των Υπηρεσιών Ζημιών και Ασφαλίσεων.
Ωστόσο, η σταθερή απόδοση και το πειθαρχημένο κόστος του CaaS δεν αντιστάθμισαν τη συνεχιζόμενη αύξηση των λειτουργικών εξόδων, που σχετίζονται με τη στρατηγική επένδυση στην CarNext.com – εξ ου και το αρνητικό καθαρό αποτέλεσμα (το καθαρό ετήσιο αποτέλεσμα ήταν -3,4% στα € 557 εκατ. ευρώ, το αποτέλεσμα του τέταρτου τριμήνου ήταν + 17,2% στα 126 εκατ. ευρώ).
Η υποκείμενη απόδοση ιδίων κεφαλαίων μειώθηκε από 17,3% το 2018 σε 15,2% το 2019.
Αποτελέσματα B2C
Χάρη στην προσεκτική (αν και δαπανηρή) φροντίδα της LeasePlan, η ανάπτυξη της CarNext.com επιταχύνεται. Τα ετήσια αποτελέσματα B2C αυξήθηκαν κατά 31% στις 65.300 μονάδες. Η ανάπτυξη του Q4 ήταν ταχύτερη, στο 36%, με περίπου 18.600 οχήματα – στο 28,5%, δηλαδή πάνω από το ένα τέταρτο των συνολικών ετήσιων πωλήσεων. Οι πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν κατά 50%, τόσο στο 4ο τρίμηνο, όσο και σε ολόκληρο το έτος.
“Απόδειξη στρατηγικής”
Εστιάζοντας στο “υγιές” αποτέλεσμα, ο CEO της LeasePlan, Tex Gunning, δήλωσε:
“Η LeasePlan απέδωσε ένα καλό υποκείμενο καθαρό αποτέλεσμα ύψους 557 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα πραγματοποίησε σημαντικές στρατηγικές επενδύσεις στις δραστηριότητές μας, ιδιαίτερα στην ταχέως αναπτυσσόμενη πλατφόρμα CarNext.com και στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Τα αποτελέσματα αποτελούν απόδειξη της στρατηγικής μας προσανατολισμού για τη μετάβαση από την ιδιοκτησία αυτοκινήτου στις συνδρομητικές υπηρεσίες και διασφαλίζουν πως είμαστε σε θέση να επωφεληθούμε από την επιταχυνόμενη ανάπτυξη της αγοράς τα επόμενα χρόνια”.
“Η δραστηριότητά μας Car-as-a-Service για καινούργια αυτοκίνητα, όπου εστιάσαμε σε πειθαρχημένη κερδοφόρα ανάπτυξη, αναπτύχθηκε σταθερά σε όλες τις κατηγορίες πελατών. Το τμήμα ΜΜΕ απέδωσε ιδιαίτερα καλά, υποστηριζόμενο από την ανάπτυξη του πλήρως ηλεκτρονικού εκθετηρίου μας ΜΜΕ σε οκτώ χώρες, καθώς και η ασφαλιστική μας δραστηριότητα, όπου σημειώσαμε αύξηση των πωλήσεων σχεδόν στο ήμισυ του εξυπηρετούμενου στόλου μας”.
“Με τον χρόνο να πιέζει για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η LeasePlan διαδραματίζει ενεργό ρόλο στη διαδικασία μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών. Η ζήτηση για την πρωτοποριακή μας λύσης EV, η οποία περιλαμβάνει υποδομές φόρτισης, αυξήθηκε απότομα, ειδικά στον εταιρικό τομέα. Η μετάβαση του στόλου μας σε ηλεκτρικά οχήματα υποστηρίχθηκε από την έναρξη του Green Bond“.
“Η CarNext.com, η ανατρεπτική ψηφιακή μας πλατφόρμα για υψηλής ποιότητας μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, σημείωσε επίσης καλά αποτελέσματα. Διαθέσιμη πλέον σε 23 χώρες με 45 καταστήματα και σημεία παραλαβής, η CarNext.com είχε εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα B2C, καθώς οι ενημερωμένοι πελάτες εξακολουθούν να προσελκύονται από την ανατρεπτική προσφορά προϊόντων της. Επίσης, αυξήθηκαν οι όγκοι της πλατφόρμας, καθώς το αξιόπιστο δίκτυο τρίτων προμηθευτών αυξήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια του έτους”.
“Κοιτάζοντας μπροστά, εστιάζοντας στην πειθαρχημένη εφαρμογή της στρατηγικής μας, είμαστε σε καλή θέση για το μέλλον και στις δύο συναρπαστικές και αναπτυσσόμενες αγορές μας”.