Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε τα στοιχεία που αφορούν στους τύπους καυσίμων /ισχύος των νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) που ταξινομήθηκαν το 2021.

Το 90,2% όλων των LCV που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση την περασμένη χρονιά κινούντο με ντίζελ, ενώ τα βαν βενζίνης αντιπροσώπευαν το 3,8% της αγοράς. Οι συνολικές πωλήσεις νέων βαν αυξήθηκαν πέρυσι, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερους όγκους για όλους τους τύπους καυσίμων, αλλά κυρίως των ηλεκτρικών και υβριδικών βαν. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αντιπροσώπευσαν το 3,0% των ταξινομήσεων βαν στην ΕΕ πέρυσι (έναντι 2,0% το 2020), ενώ τα υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 1,6% (από 0,9%).

LCV ντίζελ και βενζίνης

Το 2021, η ζήτηση βαν ντίζελ αυξήθηκε κατά 6,2%, στις 1.408.376 μονάδες. Παρά την αύξηση αυτή των πωλήσεων, το μερίδιο αγοράς των ντίζελ μειώθηκε από 92,4% το 2020, σε 90,2% το 2021, σε ολόκληρη την περιοχή. Οι τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+8,6%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+4,0%). Η Ισπανία και η Γερμανία παρουσίασαν μείωση της ζήτησης ντίζελ (-4,7% και -3,6% αντίστοιχα) Στην Ελλάδα είχαμε αύξηση της ζήτησης ντίζελ LCV (+52,1%) με 9.581 μονάδες το 2021 έναντι 6.301 το 2020 .

Οι ταξινομήσεις των βαν βενζίνης αυξήθηκαν στις 58.757 μονάδες πέρυσι, αύξηση 20,5% έναντι του 2020. Ως εκ τούτου, το μερίδιο πωλήσεων βαν βενζίνης στην ΕΕ αυξήθηκε από 3,4% σε 3,8%. Στις μεγάλες αγορές, η Γαλλία (+43,2%) και η Γερμανία (+25,7%) σημείωσαν διψήφια αύξηση, ενώ η Ισπανία κατέγραψε πτώση (-24,1%). Και η χώρα μας κατέγραψε διψήφια αύξηση στα βενζινοκίνητα (+16,6%) με 400 μονάδες το 2021 έναντι 343 το 2020.

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Πέρυσι, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) – που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά βαν μπαταρίας και plug-in υβριδικά – αυξήθηκαν κατά 63,2% σε ολόκληρη την ΕΕ (δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τη Βουλγαρία, τη Λιθουανία και τη Μάλτα), στα 46.853 βαν. Αυτή η ισχυρή διψήφια ανάπτυξη είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς από 2,0% το 2020, σε 3,0% το 2021. Οι πωλήσεις ECV αυξήθηκαν κατά 237,8% στην Ιταλία, 55,5% στην Ισπανία, 44,9% στη Γερμανία και 39,8% στη Γαλλία. Το ποσοστό της αύξησης στη χώρα μας ήταν τριψήφιο (+6570,1%) με 106 μονάδες το 2021 έναντι 14 το 2020.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2021, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών LCV (HEV) αυξήθηκαν κατά 101,5%, στις 25.496 μονάδες και το μερίδιο αγοράς των υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκε από 0,9% το 2020, σε 1,6% πέρυσι. Στις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+155,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+129,2%), τη Γερμανία (+67,6%) και την Ισπανία (+12,7%). Στην Ελλάδα με 177 μονάδες το περασμένος έτος έναντι 24 το προπέρσινο είχαμε τριψήφια αύξηση (637,5%).

Οι ταξινομήσεις LCV εναλλακτικών καυσίμων (περιλαμβάνονται οχήματα φυσικού αερίου, υγραερίου, βιοκαυσίμων και αιθανόλης) αυξήθηκαν κατά 10,2% το 2021, στις 21.340 μονάδες σε ολόκληρη την ΕΕ. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνον η Γερμανία σημείωσε μείωση (-3,2%). Συνολικά, οι πωλήσεις οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων παρέμειναν σταθερές και αντιπροσώπευσαν το 1,4% της ευρωπαϊκής αγοράς (έναντι 1,3% το 2020). Μείωση καταγράφηκε στη χώρα μας σε αυτή την κατηγορία (-11,5%) με 162 μονάδες το 2021 έναντι 183 το 2020.

Προηγούμενο άρθροACEA: αναθεώρηση της οδηγίας ποιότητας καυσίμων – FQD
Επόμενο άρθροΗ Continental παρουσίασε κέρδη το 2021