Οι κατασκευαστές αμφισβητούν την Transport & Environment (T&E) για τα PHEV. Η T&E δοκίμασε τρία PHEV (plug-in υβριδικά οχήματα) και ισχυρίζεται ότι τα αποτελέσματα καταδεικνύουν πως τα plug-in υβριδικά είναι ψεύτικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατασκευασμένα για εργαστηριακές δοκιμές και φορολογικές ελαφρύνσεις και όχι για πραγματική οδήγηση.

Οι κατασκευαστές και οι γνωρίζοντες τον κλάδο αμφισβητούν τους ισχυρισμούς, της T&E για τα PHEV, επισημαίνοντας το μη ρεαλιστικό καθεστώς των δοκιμών.

Η T&E ζήτησε από την Emissions Analytics να δοκιμάσει τρία από τα πιο δημοφιλή υβριδικά plug-in που πωλήθηκαν το 2019: BMW X5, Volvo XC60 και Mitsubishi Outlander PHEV. Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα plug-in υβριδικά μοντέλα εξέπεμψαν 28% με 89% περισσότερο CO2 από ό,τι κοινοποιείται. Με άδεια μπαταρία, εκπέμπουν τρεις έως οκτώ φορές περισσότερο από τις επίσημες τιμές. Στη λειτουργία φόρτισης μπαταρίας, που επιτρέπει στους οδηγούς να φορτίζουν την μπαταρία EV πριν εισέλθουν σε ζώνη χαμηλών εκπομπών, οι εκπομπές ήταν τρεις έως δώδεκα φορές υψηλότερες.

Ως εκ τούτου, η T&E προτρέπει τις κυβερνήσεις να σταματήσουν τις επιδοτήσεις και τα φορολογικά οφέλη για τα plug-in υβριδικά και να επικαλεστούν ένα ακόμα σκάνδαλο εκπομπών.

Η αντίδραση των κατασκευαστών

Ωστόσο, η T&E δέχτηκε κριτική για τις δοκιμές της, με κάποιους να επισημαίνουν πως οι δοκιμαστικές διαδρομές της T&E ήταν μήκους 90 έως 100χλμ, ενώ το 90% των ημερήσιων μετακινήσεων δεν υπερβαίνει τα 50χλμ, ενώ συχνά αποτελείται από αρκετές μικρότερες μετακινήσεις, δίνοντας στους οδηγούς την ευκαιρία να φορτίσουν την μπαταρία τους .

Ένας εκπρόσωπος της BMW δήλωσε: “Η υβριδική τεχνολογία plug-in είναι σημαντική για να εξοικειωθούν οι πελάτες με την ηλεκτρική οδήγηση και να αντιληφθούν πόσο πρακτική είναι η ηλεκτροκίνητη οδήγηση στην καθημερινότητα. Για εκατομμύρια οδηγούς, η σημερινή τεχνολογία PHEV παρέχει την ευκαιρία να καλύψουν σημαντικές αποστάσεις της καθημερινής μετακίνησης, αν όχι το σύνολο, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, ενώ παράλληλα διαθέτουν την ευελιξία του κινητήρα καύσης για μεγαλύτερες μετακινήσεις, όταν απαιτείται. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την επέκταση της υποδομής φόρτισης, τα οφέλη των πελατών της τεχνολογίας PHEV θα συνεχίσουν να αυξάνονται”.

Η Mitsubishi επέκρινε επίσης την έρευνα, λέγοντας: “Τα δημοσιευμένα στοιχεία MPG και CO2 είναι αποτέλεσμα μιας τυποποιημένης δοκιμής WLTP που σχεδιάστηκε ειδικά για PHEV. Οι ανεξάρτητες δοκιμές μπορούν να δώσουν αναξιόπιστα / αβέβαια στοιχεία αναλόγως των συνθηκών και διαφόρων άλλων παραγόντων και, φυσικά, αμφισβητούμε τυχόν ευρήματα χωρίς εποπτεία των δοκιμών ή της μεθοδολογίας τους. Η παράβλεψη του ηλεκτροκινητήρα του PHEV κατά τη διάρκεια των δοκιμών, για παράδειγμα, είναι σαν να γίνεται δοκιμή ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μόνον τρείς από τις ταχύτητές του”.

Εκπρόσωπος της Volvo δήλωσε: “Το υφιστάμενο καθεστώς δοκιμών εκπομπών παρέχει ένα χρήσιμο βιομηχανικό πρότυπο που επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν συγκρίσεις μεταξύ αυτοκινήτων, αλλά θα ισχύουν παραλλαγές υπό πραγματικές συνθήκες. Τα plug-in υβριδικά έχουν μηδενικές ή σχεδόν μηδενικές εκπομπές εξάτμισης όταν λειτουργούν αμιγώς ηλεκτρικά και τα δεδομένα πεδίου πελατών μας δείχνουν πως τα Volvo PHEV κινούνται με 40% αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια κατά μέσο όρο, γεγονός που τα καθιστά σημαντικό βήμα στην πορεία προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση”.

Παλαιότερες μελέτες έδειξαν επίσης πως τα περιβαλλοντικά οφέλη των plug-in υβριδικών εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη συμπεριφορά του οδηγού. Τα PHEV δεν προορίζονται για οδηγούς που χρειάζεται να διανύουν τακτικά μεγάλες αποστάσεις. Ωστόσο, για οδηγούς με ανάλογη συμπεριφορά, αποτελούν μια σωστή επιλογή προς την αμιγή ηλεκτροκίνηση.

Μάθετε πώς μπορείτε να εφαρμόσετε σωστά την ηλεκτροκίνηση στόλου, στο επόμενο συνέδριο του International Fleet Managers Institute (IFMI), στις 3 Δεκεμβρίου 2020. Εγγραφείτε εδώ.

Προηγούμενο άρθροACEA: Τεχνητή νοημοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία
Επόμενο άρθροΈργα οδικής ασφάλειας σε 7.000 σημεία από το ΥΜΕ