Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρετίζει την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αναδιάρθρωση του πλαισίου της Ένωσης για φορολόγηση ενεργειακών προϊόντων και ηλεκτρικής ενέργειας.

Στο πλαίσιο του πακέτου για το κλίμα «Fit for 55», η Οδηγία φορολόγησης ενέργειας (ETD) είναι από τα βασικά στοιχεία ενός αποτελεσματικού πλαισίου πολιτικής που υποστηρίζει και διευκολύνει τη μετάβαση σε ουδέτερες εκπομπές άνθρακα.

Έγγραφο που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA καθορίζει τη θέση της σχετικά με την Οδηγία φορολόγησης ενέργειας, περιλαμβάνοντας τα εξής:

  1. Ενώ οι πελάτες και οι διαχειριστές μπορεί να αποδέχονται υψηλότερους φόρους στα ορυκτά καύσιμα, αυτό πιθανότατα δεν θα ισχύει εάν τα εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα για νέα και παλαιότερα οχήματα δεν είναι ευρέως διαθέσιμα και σε ελκυστικές τιμές. Αυτό δείχνει πώς πρέπει να συνεργαστούν τα διάφορα μέρη του πακέτου Fit for 55 προς επίτευξη του στόχου της ΕΕ.
  2. Ο αντίκτυπος της ετήσιας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής στους προτεινόμενους ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές και ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις και τις εθνικές αρχές μοιάζει υπερβολικός, επομένως η ACEA προτείνει πιο ευέλικτη προσέγγιση.
  3. Τα βιώσιμα βιοκαύσιμα και το βιοαέριο χαμηλών εκπομπών άνθρακα πρέπει να πληρούν τα ελάχιστα κριτήρια βιωσιμότητας – π.χ. της Οδηγίας χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (RED) – επομένως το επίπεδο βιωσιμότητας, σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα, θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται σε μάλλον χαμηλότερους ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές από αυτούς που προτείνονται. Από αυτή την άποψη, η ευελιξία απαλλαγής ή μείωσης του φόρου θα πρέπει να ισχύει για κάθε βιοκαύσιμο που επιτυγχάνει τους στόχους αειφορίας RED.
  4. Το φυσικό αέριο θα υποστεί μεγάλη άμεση αύξηση φορολογικών συντελεστών από το 2023 και ο αντίκτυπος στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) των διαχειριστών στόλων θα είναι μεγάλος. Προτείνεται πιο ευέλικτη προσέγγιση βάσει χρόνου για το φυσικό αέριο βάσει ορυκτών.
  5. Δηλώνεται επιφύλαξη ως προς την άρση της ευελιξίας των κρατών μελών της ΕΕ να εφαρμόζουν χαμηλότερους φόρους για ορισμένα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για τον ίδιο σκοπό.
  6. Οι φόροι στην ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση οχημάτων δεν πρέπει να είναι υψηλότεροι από τους φόρους στην ηλεκτρική ενέργεια οικιακής χρήσης. Εάν τα κράτη μέλη ακολουθήσουν την κατάταξη των φόρων καύσιμου του Πίνακα Α του Παραρτήματος Ι, θα πρέπει και πάλι να είναι σε θέση να διασφαλίσουν πως η ηλεκτρική ενέργεια για τις μεταφορές εξακολουθεί να έχει χαμηλό φορολογικό συντελεστή, ακόμα και αν αποφασίσουν να αυξήσουν τους φόρους στα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, τα ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης, τα προηγμένα βιώσιμα βιοκαύσιμα και βιοαέριο τα οποία, στην πρόταση, έχουν τους ίδιους ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές με την ηλεκτρική ενέργεια (τουλάχιστον το 2023, που είναι η πρόταση της Επιτροπής).
  7. Όσον αφορά στην πρόταση RED για ενοποίηση συστημάτων (στην οποία η ACEA είναι μάλλον επιφυλακτική), η ETD θα πρέπει τουλάχιστον να εξετάσει τις επιστροφές φόρου για πελάτες και διαχειριστές για την ηλεκτρική ενέργεια που αγοράζεται και αποθηκεύεται σε μπαταρίες οχημάτων και η οποία μπορεί να ανατροφοδοτηθεί στο δίκτυο.
Προηγούμενο άρθροStellantis: θέλει την πλειοψηφία της κοινοπραξίας με την GAC
Επόμενο άρθροΟι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων το 2021