Οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) αυξήθηκαν κατά 10,5%, φτάνοντας τις 1.981.412 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.

Ωστόσο, τον Δεκέμβριο, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης συρρικνώθηκε εκ νέου, σημειώνοντας τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Η ζήτηση μειώθηκε κατά 8,4% στις 155.963 μονάδες, κυρίως λόγω της πτώσης των πωλήσεων νέων βαν. Στην πραγματικότητα, οι ταξινομήσεις μεσαίων και βαρέων φορτηγών και λεωφορείων βελτιώθηκαν πραγματικά σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2020. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής σημείωσαν όλες πτώση, με την πιο έντονη στην Ισπανία (-31,9%). Αντιθέτως, η Ελλάδα κατέγραψε αύξηση (+23,8%). Εκτός ΕΕ αύξηση κατέγραψε και το Ηνωμένο Βασίλειο (+3,7%).

Συνολικά το 2021, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 9,6% φτάνοντας τις 1.880.682 μονάδες, σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της χαμηλής βάσης που καταγράφηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020. Ωστόσο, αυτό το συνολικό αποτέλεσμα παραμένει πολύ κάτω από τα 2,1 εκατομμύρια μονάδες που καταγράφηκαν στο 2019, το έτος δηλαδή πριν από την πανδημία. Με εξαίρεση την Ισπανία (-2,8%), όλες οι αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ανάπτυξη πέρυσι. Από τις μεγάλες, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο (+15,5%) ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+7,8%), ενώ οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν μόνο κατά 0,6% στη Γερμανία. Στη χώρα μας καταγράφηκε η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση της περιοχής μετά τη Λιθουανία (Ελλάδα +48% – Λιθουανία +55,9%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους

Κατά τον μήνα Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων βαν σε όλη την ΕΕ μειώθηκαν σημαντικά (-12,8%) και πάλι. Ο κύριος λόγος εξακολουθεί να είναι η έλλειψη μικροτσίπ που έπληξε ιδιαίτερα την παραγωγή αυτής της κατηγορίας οχημάτων. Αυτή η τάση αντικατοπτρίστηκε στις επιδόσεις των τεσσάρων βασικών αγορών της περιοχής, οι οποίες σημείωσαν μεγάλη πτώση τον τελευταίο μήνα του έτους: Ισπανία (-34,8%), Γερμανία (-12,4%), Γαλλία (-10,5%) και Ιταλία (- 9,2%). Αύξηση αντιθέτως κατέγραψε η Ελλάδα και στα ελαφρά επαγγελματικά τον Δεκέμβριο (+10,3%).

Εξετάζοντας τους όγκους του 2021 για ολόκληρο το έτος, σχεδόν 1,6 εκατομμύρια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 8,5% σε ετήσια βάση, παρά τα αρνητικά αποτελέσματα τους τελευταίους έξι μήνες του έτους. Ωστόσο, οι αποδόσεις ήταν μικτές στις τέσσερις μεγάλες αγορές. Στην Ισπανία (-4,0%) και τη Γερμανία (-0,8%) οι ταξινομήσεις νέων βαν σημείωσαν ελαφρά πτώση, ενώ η Ιταλία και η Γαλλία έκλεισαν θετικά τη χρονιά, με όγκους πωλήσεων αυξημένους κατά 14,7% και 7,5% αντίστοιχα. Η χώρα μας και σε αυτό τον τομέα σημείωσε τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση της περιοχής συνολικά το 2021 (Ελλάδα +51,9% – Αυστρία +60,9%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον Δεκέμβριο, η ζήτηση για νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ σημείωσε σταθερή αύξηση (+23,5%). Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ισχυρές επιδόσεις της Κεντρικής Ευρώπης και ιδιαίτερα της Πολωνίας (+69,4%). Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στη Δυτική Ευρώπη συνέβαλαν επίσης θετικά στην ανάπτυξη του περασμένου μήνα, ιδίως η Γερμανία (+18,0%) και η Ισπανία (+15,7%). Η χώρα μας υπερδιπλασίασε τις ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών τον Δεκέμβριο του 2021 με 46 μονάδες έναντι 20 του περσινού Δεκεμβρίου (+130%)

Το 2021, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 21,2%, φτάνοντας συνολικά τις 240.346 μονάδες σε ολόκληρη την ΕΕ. Ωστόσο, αυτό εξακολουθεί να είναι περίπου 12% κάτω από τα προ-πανδημίας επίπεδα του 2019. Και οι 27 αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ανάπτυξη πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ιταλία (+24,5%), Ισπανία (+12,5%), Γερμανία (+10,4%) και Γαλλία (+5,6%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων

Τον Δεκέμβριο του 2021, πουλήθηκαν 25.314 νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά στην ΕΕ, αυξημένα κατά 19,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Παρόμοια με την κατηγορία των βαρέων φορτηγών, η Κεντρική Ευρώπη και η Πολωνία (+59,3%) ειδικότερα, έδωσαν σημαντική ώθηση σε αυτήν την ανάπτυξη. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές, η Ιταλία (+21,2%) και η Γερμανία (+14,6%) κατέγραψαν τις ισχυρότερες αυξήσεις, ακολουθούμενες από την Ισπανία (+2,2%), ενώ η ζήτηση παρέμεινε σταθερή στη Γαλλία (-0,2%).

Πέρυσι, οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών σε όλη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 16,8% φτάνοντας τις 289.316 πωλήσεις συνολικά. Παρά τα αρνητικά αποτελέσματα από τον Σεπτέμβριο έως τον Νοέμβριο, οι αυξήσεις που καταγράφηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο και τον Δεκέμβριο βοήθησαν την συνολική απόδοση του έτους. Ως αποτέλεσμα, σχεδόν όλες οι αγορές της ΕΕ κατάφεραν να έχουν καλύτερες επιδόσεις από ό,τι το 2020, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ιταλία (+22,3%), Ισπανία (+8,1%), Γερμανία (+5,6%) και Γαλλία (+5,5%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων

Τον Δεκέμβριο, 3.855 νέα λεωφορεία και πούλμαν ταξινομήθηκαν σε όλη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 6,8% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2020. Διψήφιες αυξήσεις καταγράφηκαν σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: Ιταλία (+40,7%), Γαλλία (+ 38,7%) και Γερμανία (+26,6%). Αντίθετα, η Ισπανία υπέστη σημαντική πτώση (-36,4%) τον τελευταίο μήνα του έτους.

Συνολικά το 2021, η ζήτηση για λεωφορεία και πούλμαν στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 2,8% σε 29.941 μονάδες. Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της περιοχής, μόνο η Ισπανία σημείωσε πτώση (-10,2%), ενώ οι ταξινομήσεις του τομέα αυτού παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες στη Γερμανία σε σύγκριση με το 2020 (+0,2%). Η Γαλλία (+13,4%) και η Ιταλία (+11,1%) έκλεισαν τη χρονιά με θετικό πρόσημο, σημειώνοντας και οι δύο διψήφια αύξηση.

Προηγούμενο άρθροΗ ACEA για την Οδηγία Φορολόγησης Ενέργειας
Επόμενο άρθροΕιδική έκδοση BMW X2 Edition GoldPlay