Έξι μήνες πριν η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Arrival παραδώσει τα πρώτα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (eLCV) στους πελάτες στόλου, παρουσίασε την δεύτερη έκδοση του οχήματος παράδοσης μηδενικών εκπομπών ρύπων, στα χρώματα της LeasePlan, στο Commercial Vehicle Show.
Η LeasePlan είναι η προτιμώμενη εταιρεία leasing της Arrival και έχει δεσμευτεί να αγοράσει 3.000 οχήματα. Οι 143.000 παραγγελίες της Arrival περιλαμβάνουν την αρχική παραγγελία 10.000 οχημάτων της εταιρείας logistics UPS, που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική έως το 2024. Η UPS έχει επίσης το δικαίωμα να παραγγείλει άλλες 10.000 οχήματα.
Ο Carlton Rose, Πρόεδρος της UPS Global Fleet Maintenance & Engineering, δήλωσε: «Αυτά τα οχήματα είναι από τα πλέον προηγμένα οχήματα παράδοσης στον κόσμο και επαναπροσδιορίζουν τα πρότυπα των ηλεκτρικών, συνδεδεμένων και ευφυών λύσεων οχημάτων».
Η παραγωγή τους ξεκινά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και οι παραδόσεις των δεξιοτίμονων εκδόσεων προγραμματίζονται για το 4ο τρίμηνο. Τα πρώτα μοντέλα με αριστερό τιμόνι για την Ευρώπη θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής του Ηνωμένου Βασιλείου το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Μοντέλα και αυτονομία
Το όχημα θα διατίθεται αρχικά ως βαν παράδοσης, με συρόμενη πόρτα συνοδηγού, για ασφαλή, εύκολη πρόσβαση στο πεζοδρόμιο και οπίσθιο κυλιόμενο ρολό για πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης. Θα ακολουθήσει ένα πιο παραδοσιακό βαν φόρτωσης με συρόμενη πλαϊνή πόρτα και διπλή οπίσθια πόρτα. Τα οχήματα δεν έχουν ακόμα υποβληθεί σε επίσημες δοκιμές WLTP, αλλά οι συστοιχίες μπαταριών 67 kW, 89 kW και 111 kW προβλέπεται να επιτύχουν αυτονομία 192 χλμ, 240 χλμ και 288 χλμ αντίστοιχα.
Ο David Watts, εμπορικός διευθυντής (Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας) της Arrival, δήλωσε: «Πραγματοποιήσαμε διάφορες ευρωπαϊκές επιδείξεις, κάποιες σε συνεργασία με τη LeasePlan και υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον από την Γερμανία, την Γαλλία, την Ισπανία και αλλού».
Η Arrival δεν θα διαθέτει παραδοσιακό δίκτυο αντιπροσώπων franchise για την πώληση των οχημάτων και ορίζει τρίτους ενδιαφερόμενους για παροχή υπηρεσιών μετά την πώληση και συντήρηση. Στην Ευρώπη, οι τέσσερις αρχικοί εταίροι της είναι οι Kwik Fit, Rivus Fleet Solutions και ZF και το ARC Europe Group για βλάβες. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Arrival επέλεξε τις Amerit Fleet Solutions, Bridgestone, NAPA AUTO PARTS και Valvoline.
Συνδεδεμένη διάγνωση
Καθώς πρόκειται για συνδεδεμένο ηλεκτρικό όχημα, η εταιρεία θα μπορεί να διεξάγει διάγνωση εξ αποστάσεως και προβλέπει να μπορεί να διορθώσει ασύρματα τις περισσότερες βλάβες, ενώ ο σπονδυλωτός σχεδιασμός «plug and play» των οχημάτων επιτρέπει τάχιστη αντικατάσταση εξαρτημάτων, δήλωσε ο κ. Watts. .
Πρόσθεσε πως οι ενσωματωμένοι αισθητήρες θα παρακολουθούν τα εξαρτήματα, επιτρέποντας στην Arrival να παρέχει προληπτική συντήρηση για μεγιστοποίηση του χρόνου λειτουργίας του οχήματος.
Leasing δεύτερης ευκαιρίας
Η μεγάλη διάρκεια ζωής των ηλεκτροκινητήρων έναντι των αντίστοιχων ντίζελ, παρουσιάζει επίσης νέες ευκαιρίες διατήρησης των οχημάτων στόλου για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και οι εταιρείες leasing μπορούν να προσφέρουν δεύτερη και ίσως και τρίτη παράταση leasing, ανέφερε ο κ. Watts.
«Θα μπορούσαμε να προβούμε σε στοχευμένες αναβαθμίσεις ορισμένων εξαρτημάτων, όταν κάποιος στόλος εξέταζε την περίπτωση απαλλαγής από ένα όχημα και, τότε, θα διέθετε πρακτικά νέο όχημα με ελάχιστο κόστος. Μια περίοδος διατήρησης εννέα ή 10 ετών αλλάζει πλήρως το TCO», είπε.
«Εναλλακτικά, θα μπορούσαμε να μισθώσουμε όχημα σε πελάτη στόλου για τέσσερα ή πέντε χρόνια, να το πάρουμε πίσω και να το ανακαινίσουμε και στη συνέχεια να προσφέρουμε μίσθωση δεύτερης ευκαιρίας σε τομέα της αγοράς που παραδοσιακά προμηθεύεται οχήματα τεσσάρων ή πέντε ετών».
Lease Plan
Ο Matt Dillon, Επικεφαλής Επαγγελματικών Οχημάτων της LeasePlan UK, δήλωσε πως το leasing αποτελεί ιδανική λύση για να αποφύγουν οι στόλοι το υψηλότερο αρχικό κεφάλαιο για ηλεκτρικά LCV και να μετριάσουν ορισμένους κινδύνους της νέας τεχνολογίας.
Η LeasePlan έχει δεσμευτεί να επιτύχει μηδενικές εκπομπές στο σύνολο του στόλου της έως το 2030 και αποτελεί την προτιμώμενη εταιρεία leasing της Arrival και των κατασκευαστών EV, Nio και VinFast. Ένα στα τέσσερα νέα οχήματα της διεθνούς εταιρείας leasing είναι πλέον ηλεκτρικό, αν και τα επιβατικά ξεπερνούν κατά πολύ τα βαν στη μετάβαση σε μπαταρίες.
«Είμαστε σε φάση επιτάχυνσης με τα e-LCV», ανέφερε ο κ. Dillon. «Η πρώτη ερώτηση των υπευθύνων στόλου είναι «Μπορώ να εξορθολογίσω το TCO;» για πεισθούν οι εμπλεκόμενοι να υποστηρίξουν τη μετάβαση στα EV. Βρισκόμαστε στο σημείο καμπής όπου τα TCO ισοδυναμούν ή είναι και φθηνότερα από αυτά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων».
Ακόμα και στον τομέα των 3,5 τόνων, όπου η ισοδυναμία TCO ήταν πιο δύσκολο να επιτευχθεί, η εμφάνιση του e-Transit της Ford πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα υπέρ της ηλεκτροκίνησης.
«Επιπλέον, από επιχειρηματικής σκοπιάς, οι περισσότερες συμβάσεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα απαιτούν πλέον μηδενικές εκπομπές εκ μέρους των προμηθευτών», δήλωσε ο κ. Dillon.