Μέχρι την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου, ο όγκος πωλήσεων στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη είχε ανακάμψει σχεδόν στο επίπεδο του 2019. “Αρκετά αξιοσημείωτο – αλλά η μεγαλύτερη μας έκπληξη ήταν η δραστική απομάκρυνση από το ντίζελ”, λέει ο Andy Shields, Global Business Unit Director της INDICATA.

Η πέμπτη έκθεση Market Watch της INDICATA από την έναρξη της πανδημίας, επικεντρώθηκε στον Μάιο – και κατέγραψε μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη προς το τέλος αυτού του μήνα στις 13 αγορές που εξετάστηκαν, στις οποίες δεν περιλαμβάνεται η Ελλάδα.

Ταχεία ανάκαμψη

  • Στην Πορτογαλία (+20,9%), την Πολωνία (+19,6%) και τη Δανία (+14,3%), οι πωλήσεις αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με τον προηγούμενο Μάιο.
  • Οι πωλήσεις παρέμειναν στάσιμες έως ελαφρώς χαμηλότερες στην Τουρκία (+0,9%), την Ολλανδία (-1,2%), τη Σουηδία (-2,4%), την Αυστρία (-3,3%), τη Γερμανία (-4%) και την Ιταλία (-4,5%) .
  • Πολύ χαμηλότερες: Βέλγιο (-14,1%), Γαλλία (-40%) και Ηνωμένο Βασίλειο (-56,9%).

Συνολικά, αυτό σημαίνει πως οι λιανικές πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για ολόκληρο τον Μάιο μειώθηκαν κατά 17% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Ωστόσο, τα στοιχεία για την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου παρουσίασαν μείωση μόνο κατά 9% σε ετήσια βάση. Λαμβάνοντας υπόψη τα πολλά εμπόδια που εξακολουθούν να υφίστανται στην αγορά με τη Νέα Κανονικότητα, πρόκειται για μια εξαιρετικά ταχεία ανάκαμψη.

Τύποι καυσίμων

Η ανάκαμψη δεν αφορά στα πάντα. Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων ντίζελ μειώθηκαν δραστικά (-25,9%), των μεταχειρισμένων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν λιγότερο (-11,3%), αλλά των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών και υβριδικών αυξήθηκαν (+32,5% και +32,7%, αντίστοιχα).

  • Ακόμα και σε αγορές ντίζελ όπως η Γερμανία και το Βέλγιο, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων ντίζελ τον Μάιο μειώθηκαν κατά 17% και 19% αντίστοιχα, σε ετήσια βάση.
  • Η μόνη εξαίρεση είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου δεν υπήρξε σημαντική μετακίνηση από το ντίζελ σε φιλικότερα προς το περιβάλλον καύσιμα.

Κατηγορίες

Επιβεβαιώνοντας την τάση που παρατηρήθηκε στις προηγούμενες έρευνες Market Watch, η INDICATA παρατηρεί πως πολλοί καταναλωτές αγοράζουν καλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από ό,τι θα αγόραζαν διαφορετικά.

  • Η ζήτηση για σπορ και πολυτελή αυτοκίνητα αυξάνεται.
  • Από την άλλη πλευρά, η ζήτηση για παλαιότερα και μεγαλύτερα executive αυτοκίνητα μειώνεται.

Έμποροι

Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι σχετικά ισχυρές. Παρ ‘όλα αυτά, οι έμποροι δεν προέβησαν σε έξοδα προς αντικατάσταση των πωληθέντων αποθεμάτων. Ενώ αυτό είναι κατανοητό ως κίνηση προστασίας ρευστότητας, δεν αποτελεί βιώσιμη στρατηγική, προειδοποιεί η INDICATA.

  • Το Βέλγιο αντιδρά και οι αντιπρόσωποι αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε μεγάλες ποσότητες (τροφοδοτώντας έτσι την αγορά χονδρικής).

Τιμές

Στις αγορές που ξανάνοιξαν, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές.

  • Στις περισσότερες αγορές, οι έμποροι διατηρούν το θάρρος τους και δεν πωλούν υπό καθεστώς πανικού.
  • Στις αγορές που έκλεισαν πιο χαλαρά, οι τιμές μειώθηκαν – και πιο πολύ στη Σουηδία (-4,2%).

Έκπληξη το ντίζελ

“Η ανάκαμψη σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι αξιοσημείωτη, δεδομένου μάλιστα ότι βασικές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο έκλεισαν τις αντιπροσωπείες τους για 10 εβδομάδες”, λέει ο Andy Shields.

“Ο σχετικά υψηλός όγκος πωλήσεων που επιτυγχάνεται σε αυτές τις αγορές δείχνει τις αλλαγές που προτίθενται να αντιμετωπίσουν στον τρόπο αγορών τους οι καταναλωτές, με περισσότερη έρευνα διαδικτύου πριν επισκεφθούν έναν αντιπρόσωπο και με διαδικτυακή ολοκλήρωση της συναλλαγής”.

Η μεγαλύτερη έκπληξη τον Μάιο ήταν η έντονη αποστασιοποίηση από το ντίζελ, προσθέτει ο κ. Shields, αλλά: “Θα δούμε αν πρόκειται για βραχυπρόθεσμη αλλαγή συμπεριφοράς ή για μακροπρόθεσμη τάση. Πρόκειται για κάτι που θα παρακολουθήσουμε προσεκτικά”.

Μπορείτε να διαβάσετε την έκθεση εδώ.

 

 

Προηγούμενο άρθροAlliance Innovation Lab Tel Aviv και Upstream Security
Επόμενο άρθροAvis Budget Group: Joe Ferraro CEO, Bernardo Hees Πρόεδρος