Όπως η car2go, η DriveNow προσφέρει ελεύθερο carsharing και αρχικά επικεντρώθηκε στη γερμανική και τη βορειοαμερικανική αγορά. Δημιουργήθηκε ως κοινοπραξία 50/50 μεταξύ της BMW και της Sixt, αλλά πέρυσι η κατασκευάστρια εξαγόρασε το μερίδιο της Sixt, προετοιμαζόμενη για τη συγχώνευση με την car2go. Ας δούμε το χρονικό της εταιρείας:

2011

  •  Ιούνιος: Η DriveNow ξεκινά στο Μόναχο (φωτογραφία μιας BMW i3 που φορτίζει κοντά στην έδρα της BMW), με ένα στόλο 300 οχημάτων.
  •  Σεπτέμβριος: Η DriveNow κάνει το ντεμπούτο της στο Βερολίνο.

2012

  •  Ιούνιος: πρώτη εγκατάσταση στη Βόρειο Αμερική για την DriveNow, στο Σαν Φρανσίσκο – μόνο με EVs. Η εταιρεία σταμάτησε να λειτουργεί στην πόλη αυτή από τον Νοέμβριο του 2015, λόγω των ρυθμιστικών εμποδίων για τη λειτουργία υπηρεσίας αποκλειστικού carsharing.
  •  Οκτώβριος: πρώτα οχήματα της DriveNow στην Κολωνία.

2013

  • Νοέμβριος: Το Αμβούργο είναι η πέμπτη μεγάλη πόλη στη Γερμανία που αποκτά υπηρεσία της DriveNow με αρχικό στόλο 450 οχημάτων.

2014

  • Οκτώβριος: Η DriveNow κάνει ντεμπούτο στη Βιέννη με 400 οχήματα.
  • Δεκέμβριος: Η εταιρεία ξεκινά σε τέσσερα προάστια του Λονδίνου (Islington, Hackney, Haringey και Waltham Forest) και επεκτείνεται σε πέντε ακόμα (Westminster, Barnet, Tower Hamlets, Southwark και Brent) τον Νοέμβριο του 2018. Είναι σαφές ότι η DriveNow διδάχθηκε από την car2go , η οποία αποχώρησε από το Λονδίνο το 2014, λόγω δυσκολιών συντονισμού μεταξύ των 33 περιφερειών του Λονδίνου.

2015

  • Σεπτέμβριος: Η DriveNow εγκαινιάζει έναν ολοκαίνουριο στόλο στην Κοπεγχάγη, με 400 αυτοκίνητα BMW i3. Ο στόλος είναι επίσης διασυνδεδεμένος με τις δημόσιες συγκοινωνίες.
  • Οκτώβριος: Η εταιρεία λανσάρεται στη Στοκχόλμη.

2016

  • Απρίλιος: Η ReachNow, παρόμοια με την DriveNow, λανσάρεται από την BMW στη Βόρεια Αμερική. Η τεχνολογική πλατφόρμα της παρέχεται από τη RideCell και όχι από τη Sixt. Εγκατεστημένη στο Σιάτλ, το Πόρτλαντ (Ore.) και το Μπρούκλιν, έχει σήμερα περίπου 80.000 μέλη.
  • Ιούλιος: Η DriveNow εισέρχεται στις Βρυξέλλες, την 10η ευρωπαϊκή πόλη όπου δραστηριοποιείται και η αρχική της προσφορά περιλαμβάνει 300 αυτοκίνητα BMW και Mini.
  • Οκτώβριος: με τουλάχιστον 480 οχήματα, η DriveNow εισέρχεται στην υπερπλήρη αγορά αυτοκινήτων του Μιλάνου. Άλλες επιχειρήσεις ήδη παρούσες στην οικονομική και εμπορική “πρωτεύουσα” της Ιταλίας είναι η car2go και η Enjoy, θυγατρική της ιταλικής εταιρείας ENI.
  • Τον ίδιο μήνα, η BMW ανακοινώνει ότι η DriveNow έχει ήδη επιτύχει έναν ισοσκελισμένο ισολογισμό και είναι πλέον κερδοφόρα.

2017

  • Μάρτιος: η εφαρμογή DriveNow επιτρέπει πλέον στους χρήστες να ανοίγουν και να κλείνουν το αυτοκίνητο μέσω αυτής. Ένα άλλο χαρακτηριστικό, το «fastlane», επιτρέπει στους χρήστες να εισάγουν τον προορισμό τους στην εφαρμογή και να τον μεταφέρουν απευθείας στο σύστημα GPS του αυτοκινήτου.
  • Μάιος: Το Ελσίνκι είναι η 12η Ευρωπαϊκή πόλη της DriveNow.
  • Ιούλιος: οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με συγχώνευση μεταξύ της DriveNow και της car2go εμφανίζονται στον γερμανικό Τύπο. Σύμφωνα με τη Handelsblatt, οι συνομιλίες για τη συγχώνευση “επίκεινται”.
  • Σεπτέμβριος: Η DriveNow ξεκινά στη Λισαβόνα με 211 οχήματα.
  • Οκτώβριος: Η εταιρεία πιάνει το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου πελατών.
  • Δεκέμβριος: Η ReachNow ξεκινά στο Chengdu της Κίνας, μέσω ενός τοπικού εταίρου, της EvCard.

2018

  • Ιανουάριος: Η BMW ανακοινώνει ότι συμφώνησε με τη Sixt να αγοράσει το μερίδιο του 50% της εταιρείας ενοικίασης στην DriveNow, για € 208 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις πληροφορίες, γινόμενη έτσι ο μοναδικός μέτοχος της εταιρείας.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η DriveNow διαθέτει περισσότερα από 6.000 οχήματα – διάφορες σειρές BMW, καθώς και διάφορα μοντέλα MINI – σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες. Το μερίδιο των EVs στο σύνολο του στόλου της εταιρείας είναι περίπου 15% και πρόκειται να αυξηθεί.

Η υπηρεσία διαθέτει πάνω από ένα εκατομμύριο πελάτες σε 13 πόλεις, πέντε από τις οποίες είναι στη Γερμανία (Μόναχο, Βερολίνο, Αμβούργο, Ντίσελντορφ, Κολωνία). Οι άλλες οκτώ είναι: Βιέννη, Λονδίνο, Κοπεγχάγη, Στοκχόλμη, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Ελσίνκι και Λισαβόνα.

Στον πιο πρόσφατο ετήσιο απολογισμό της, η BMW αναφέρει ότι “ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας, οικογενειών και επαγγελματιών που ταξιδεύουν” χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες carsharing ενώ σημειώνει πως η DriveNow αποτιμάται στα 418 εκατομμύρια ευρώ.

Προηγούμενο άρθροSeat και IBM συνεργάζονται στην εφαρμογή Mobility Adviser
Επόμενο άρθροΕρευνητές παράγουν καύσιμο από τον αέρα