Εννέα χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ζητούν να ορισθεί από την ΕΕ χρονοδιάγραμμα απαγόρευσης αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Τα σχέδια για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές πρέπει να περιλαμβάνουν τον τερματισμό των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών, σύμφωνα με εννέα ευρωπαϊκές χώρες.
Όπως αναφέρει το Reuters οι εννέα χώρες ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ορίσει ημερομηνία απαγόρευσης των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων βενζίνης και ντίζελ σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να ευθυγραμμιστεί ο τομέας των μεταφορών με τους κλιματικούς στόχους.
Με επικεφαλής τη Δανία και την Ολλανδία, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Λιθουανία, το Λουξεμβούργο και η Μάλτα, απευθύνθηκαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητώντας πιο φιλόδοξη πολιτική για την αντιμετώπιση των αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ που προέρχονται από τις μεταφορές.
Αυτή πρέπει να περιλαμβάνει μια φάση σταδιακής κατάργησης της πώλησης στην ΕΕ νέων αυτοκινήτων και φορτηγών που κινούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο για να υποστηρίξει τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών.
“Πρέπει να επιταχύνουμε την πράσινη μετάβαση των οδικών μεταφορών και ως νομοθέτες να στείλουμε σαφή μηνύματα σε κατασκευαστές αυτοκινήτων και καταναλωτές σε ολόκληρη την ΕΕ”, δήλωσε ο Δανός υπουργός για το κλίμα, Dan Jorgensen.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει αυστηρότερα πρότυπα CO2 για νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη τον Ιούνιο, ως μέρος μιας δέσμης πολιτικών που αποσκοπούν στην επίτευξη του στόχου της να μειώσει τις καθαρές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου στην ΕΕ τουλάχιστον κατά 55% έως το 2030, σε σχέση με το επίπεδο του 1990, και να οδηγήσει την περιοχή σε κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.
Οι εννέα χώρες επισημαίνουν ότι τα ισχύοντα πρότυπα CO2 χρειάζονται «σημαντική ενίσχυση» και η ΕΕ πρέπει επίσης να ενισχύσει την υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Ακόμα, η νομοθεσία της ΕΕ θα πρέπει επίσης να τροποποιηθεί ώστε να επιτρέψει στις χώρες να αναλάβουν εθνική δράση για τη σταδιακή κατάργηση νέων βενζινοκίνητων και ντίζελ αυτοκινήτων.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη σχεδιάσει χρονοδιάγραμμα μετάβασης σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Οι Volvo, Jaguar, Ford Europe και Bentley έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να μεταβούν σε πλήρως ηλεκτροκίνητη γκάμα μέχρι το 2030 ή νωρίτερα, ενώ άλλες, όπως η Volkswagen στοχεύουν σε πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεών τους. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσθέτουν στο σύνολο ή σε μέρος της γκάμας τους ηλεκτροκίνητα μοντέλα.