Πτωτικός στις ταξινομήσεις ο Φεβρουάριος 2021 στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, ένας ακόμα μήνας στη σειρά που επηρεάζεται αρνητικά από την πανδημία.

Με 9.651 συνολικές ταξινομήσεις νέων οχημάτων τον Φεβρουάριο του 2021 έναντι 10.815 αντίστοιχα τον περσινό Φεβρουάριο και πτώση 11%, η εικόνα παραμένει αρνητική.

Όπως είναι γνωστό, ο Φεβρουάριος του 2020 ήταν ο τελευταίος μήνας πριν αρχίσουν να διαφαίνονται τα αρνητικά αποτελέσματα που προκάλεσε η, ακόμα συνεχιζόμενη, πανδημία (+9,4% συνολικά λόγω ισχυρής ανόδου των λεωφορείων και +4% στα επιβατικά).

Στα επιβατικά η πτώση στη χώρα μας τον δεύτερο μήνα του 2021 είναι διψήφια (-14,9%) αλλά η εικόνα είναι πολύ καλύτερη από εκείνη των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών, με εξαίρεση τη γειτονική Ιταλία, η πτώση της οποίας είναι χαμηλότερη (-12%). Συγκεκριμένα, για χειρότερη εικόνα τα τελευταία 62 έτη κάνουν λόγο οι Βρετανοί, που είδαν την αγορά τους να μειώνεται κατά 35%. Αλλά και οι άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές σημειώνουν πτώση, λίγο πριν ανακάμψουν, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές (Ισπανία -38%, Γαλλία -21%, Γερμανία -19%).

Τα φορτηγά ελαφρά και βαρέα είναι η μόνη κατηγορία που κατέγραψε άνοδο (10,4%) με 714 ταξινομήσεις τον Φεβρουάριο έναντι 645 πέρσι. Συνολικά 1.453 καινούργια φορτηγά αγοράστηκαν το δίμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι 1.335 το περσινό (+8,8%).

Τα λεωφορεία παρουσιάζουν υποχώρηση με 40 μονάδες φέτος έναντι 94 πέρσι (-57,4%), από τις οποίες οι 14 τον Φεβρουάριο του 2021 έναντι 44 του 2020 (-68,2%).

Τα δίκυκλα κατέγραψαν μια ελαφρά κάμψη τον Φεβρουάριο (-1,4%) με 2.233 μονάδες έναντι 2.264 τον Φεβρουάριο του 2020. Συνολικά το δίμηνο ταξινομήθηκαν 3.937 δίκυκλα έναντι 4.538 το δίμηνο του 2020 (-13,2%).

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών τα SUV συνολικά αυξάνουν το μερίδιό τους έναντι των υπολοίπων (βλ. σχετικό πίνακα).

Στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπρόσωπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ) το 2020 ο μεγάλος χαμένος είναι τα βενζινοκίνητα, το μερίδιο των οποίων στις ταξινομήσεις υποχώρησε κατά 10,3%. Πτώση καταγράφεται και στις ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων (-3,6%). Τη μεγαλύτερη άνοδο εμφανίζουν τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα μπαταρίας και υβριδικά (+7,6%) και ακολουθούν τα απλά υβριδικά με 6,2%. Λεπτομέρειες στον σχετικό πίνακα.

Προηγούμενο άρθροΧρονοδιάγραμμα απαγόρευσης αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης
Επόμενο άρθροΤο Project Trinity της Volkswagen