FLEETNEWS #189

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΤΡΙΤΗ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023 #189 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Στο λογισμικό στρέφονται περισσότερες εταιρείες Τα σημεία φόρτισης υπολείπονται των αναγκών Ενθαρρυντική η έναρξη της χρονιάς για τους κατασκευαστές

28.02.23 #189 2 Το μεσαίο πολυτελές SUV Volvo XC90 κέρδισε το βραβείο Top Safety Pick+ για το 2023 του Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Αυτή η διάκριση έρχεται μετά την αυστηροποίηση των απαιτήσεων των βραβείων Top Safety Pick (TSP) και Top Safety Pick+ (TSP+) από το IIHS. Τα νέα, αυστηρότερα, κριτήρια απαιτούν καλύτερη προστασία πλευρικής σύγκρουσης, βελτιωμένα συστήματα αποφυγής πεζών και εξάλειψη των προβολέων χαμηλής ποιότητας από τα οχήματα που επιθυμούν να καλύψουν τις προϋποθέσεις. Στο πλαίσιο του οράματος της Volvo Cars για μηδενικούς τραυματισμούς και θανάτους στα νέα αυτοκίνητά της, η εταιρεία έθεσε την ασφάλεια στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της. «Το Volvo XC90 συνεχίζει να αποδεικνύει, κάθε χρόνο, ότι είναι από τα ασφαλέστερα οχήματα», δήλωσε η Åsa Haglund, επικεφαλής του Κέντρου Ασφαλείας Αυτοκινήτων Volvo. Η μεγαλύτερη αλλαγή κριτηρίων είναι η αντικατάσταση της αρχικής δοκιμής πλευρικής πρόσκρουσης IIHS. Η αναβαθμισμένη δοκιμή προβλέπει 82% περισσότερη ενέργεια και απαιτεί να λαμβάνουν τα οχήματα αποδεκτή ή καλή βαθμολογία για να πληρούν τις προϋποθέσεις του TSP, ενώ απαιτείται καλή βαθμολογία για το TSP+. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΟΥ IIHS ΣΤΟ VOLVO XC90 Με το νέο 508, διαθέσιμο σε εκδόσεις sedan, SW και Peugeot Sport Engineered, η Peugeot παρουσιάζει νέα σχεδίαση για τα κορυφαία μοντέλα της. Το εμπρόσθιο καινοτόμο μέρος διαθέτει περισσότερο δυναμισμό και φέρει το νέο έμβλημα της μάρκας. Το νέο 508 είναι σύγχρονο, με πλήρως ενσωματωμένη μάσκα στον προφυλακτήρα. Αυτά τα μοντέλα διαθέτουν νέο σύστημα φωτεινής διάταξης, με τρεις γραμμές στο εμπρόσθιο μέρος, ενσωματωμένες στους εξαιρετικά λεπτούς προβολείς Matrix LED μοναδικής σχεδίασης για όλες τις εκδόσεις. Στο οπίσθιο μέρος, τα νέα φώτα LED ενσωματώνουν το χαρακτηριστικό σχέδιο 3 γραμμών με κυλιόμενη ένδειξη. Στη νέα καμπίνα επιβατών των 508 και 508 SW, υπάρχει σαφής αναβάθμιση με έμφαση στην ποιότητα και στα σύγχρονα υλικά της νέας ταπετσαρίας, καθώς και νέο, βελτιωμένο χειριστήριο κιβωτίου ταχυτήτων για καλύτερη εμπειρία και μεγαλύτερη εργονομία. Το Peugeot i-Cockpit του νέου 508 διαθέτει ακόμα περισσότερη τεχνολογία, χάρη στο νέο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Peugeot i-Connect Advanced, με κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών, συνδεδεμένη πλοήγηση, φωνητική αναγνώριση, ασύρματη συνδεσιμότητα και ενημέρωση. Τα 508 αντιπροσωπεύουν τα βέλτιστα μοντέλα της Peugeot, από άποψη οδηγικής απόλαυσης και άνεσης και, φυσικά, συμπληρώνονται με συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που παρέχουν ασφάλεια και ηρεμία. Η γκάμα κινητήρων των νέων Peugeot 508 και 508 SW περιλαμβάνει δύο επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις, νέα έκδοση 180 ίππων και έκδοση 225 ίππων, έκδοση βενζίνης 130 ίππων και έκδοση ντίζελ 130 ίππων. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8. Το κορυφαίων επιδόσεων 508 Peugeot Sport Engineered plug-in υβριδικό αποδίδει 360 ίππους και διαθέτει τετρακίνηση. Δείτε εδώ το video. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΑ ΝEΑ PEUGEOT 508: SEDAN, SW ΚΑΙ PEUGEOT SPORT ENGINEERED Παρουσιάστηκε το 508 Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ CHIEF ΕDITOR FLEET UNIT ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

28.02.23 #189 3 Με την καινοτόμο τεχνολογία 4xe, η Jeep® παρουσίασε το πλέον προηγμένο, αποδοτικό και φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα 4x4 στην ιστορία της. Στην ελληνική αγορά το Jeep Compass 4xe αποτελεί μια από τις δημοφιλέστερες επιλογές στην κατηγορία των Plug-in Hybrid μοντέλων (PHEV). Με δεδομένη την προτίμηση των χρηστών εταιρικών αυτοκινήτων στην επιλογή αυτοκινήτων PHEV, λόγω και των σχετικών φορολογικών κινήτρων, η Jeep δημιούργησε την έκδοση Compass 4xe Business, έτσι ώστε να προσφέρει το ιδανικό σύνολο γι’ αυτή την ιδιαίτερα σημαντική για την ελληνική αγορά κατηγορία. H νέα έκδοση του Plug-in Hybrid Compass 4xe σχεδιάστηκε ειδικά για χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων, βάσει τριών αξόνων. ΚΟΡΥΦΑΊΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑΣ ΣΎΣΤΗΜΑ PLUG-IN HYBRID Το σύστημα 4xe αποτελεί ένα από τα πλέον καινοτόμα συστήματα PHEV, προσφέροντας εκτός από την υψηλή απόδοση και τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά και το πλέον προηγμένο σύστημα 4x4 που παρουσίασε ποτέ η Jeep. Με συνδυαστική απόδοση 240 ίππων, δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για έως 50 χλμ. και δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε λιγότερο από μιάμιση ώρα, το 4xe αποτελεί μια κορυφαίας αποδοτικότητας επιλογή. Παράλληλα, το σύστημα δίνει τη δυνατότητα 4x4 κατ’ επιλογήν, διαθέτοντας επιπλέον στοιχεία όπως το hill descent control, το κλείδωμα τετρακίνησης και οι κοντές σχέσεις, δικαιολογώντας απόλυτη τη φήμη της Jeep στα συστήματα 4x4. ΚΟΡΥΦΑΊΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΌΣ ΆΝΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΆΛΕΙΑΣ Με δεδομένο τον σχετικά υψηλότερο μέσο όρο χιλιομέτρων που καλύπτουν τα εταιρικά αυτοκίνητα, το Compass 4xe Business εφοδιάζεται με το πλέον πλούσιο πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που είναι διαθέσιμο στο μοντέλο. Εκτός των άλλων, η έκδοση περιλαμβάνει περιμετρική κάμερα 360ο, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 10,1’’, πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), handsfree σύστημα ανοίγματος χώρου αποσκευών, αλλά και καλώδιο φόρτισης Mode3, κατάλληλο και για δημόσια σημεία φόρτισης. ΜΗΔΕΝΙΚΌΣ ΦΌΡΟΣ ΚΑΙ ΕΛΕΎΘΕΡΗ ΠΡΌΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΔΑΚΤΎΛΙΟ Παρά τα κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης και εξοπλισμού, το Compass 4xe προσφέρει το μέγιστο όφελος στους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων. Με Λιανική Τιμή Προ Φόρων κάτω από τις 40.000 ευρώ και εκπομπές CΟ2 κάτω από 50 γρμ./χλμ., το Compass 4xe Business έχει μηδενικό φόρο χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου. Παράλληλα, το μοντέλο μπορεί να κινείται με απόλυτη ελευθερία στο Δακτύλιο και να σταθμεύει χωρίς κόστος σε ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης στα κέντρα πόλεων. JEEP COMPASS 4XE Εξηλεκτρισμένη Business Class advertorial Το Jeep Compass 4xe Business, με κορυφαίο εξοπλισμό, υψηλή απόδοση (240hp), κατ’ επιλογή κίνηση 4x4 και όλα τα παραπάνω με μηδενικό φόρο χρήσης είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελίες.

28.02.23 #189 4 Η IFC και η ALD ανακοίνωσαν συνεργασία για μείωση εκπομπών άνθρακα στις μεταφορές, επιταχύνοντας την υιοθέτηση και τη διείσδυση πράσινων οχημάτων στις αναδυόμενες αγορές. Η επένδυση 400 εκατ. δολαρίων της IFC (μέλος του Ομίλου της Παγκόσμιας Τράπεζας) θα βοηθήσει την ALD να αναπτύξει τον πράσινο στόλο της υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, σε επτά χώρες - Τουρκία, Μεξικό, Ινδία, Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κροατία. Η χρηματοδότηση, η οποία πραγματοποιήθηκε με διαμεσολάβηση της Societe Generale για λογαριασμό της ALD, προβλέπεται να προσθέσει 15.000 πράσινα οχήματα με δυνατότητα μείωσης των εκπομπών άνθρακα κατά 22.180 τόνους ετησίως στις συγκεκριμένες χώρες, έως το 2026. Οι μεταφορές είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος παράγοντας κλιματικής αλλαγής και αντιπροσωπεύει το 23% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που σχετίζονται με την παραγωγή ενέργειας -17% μόνο από τις οδικές μεταφορές- και αποτελούν κύριο στόχο απανθρακοποίησης. Η καινοτομία και η χρηματοδότηση πράσινων οχημάτων θα μπορούσε να περικόψει εκατομμύρια τόνους εκπομπών άνθρακα από τον τομέα των μεταφορών ετησίως σε πόλεις ανά τον κόσμο. «Η υιοθέτηση πράσινων οχημάτων είναι σημαντική για την απανθρακοποίηση των αναδυόμενων αγορών», δήλωσε ο Makhtar Diop, διευθύνων σύμβουλος της IFC. «Η συνεργασία με παγκόσμιους παράγοντες όπως η Societe Generale και η ALD δίνει την ευκαιρία στην IFC να κλιμακώσει τη χρηματοδότηση για βιώσιμη κινητικότητα και αντανακλά τη δέσμευσή μας σε καινοτόμα πρότυπα χρηματοδότησης λύσεων για το κλίμα». Η IFC εστιάζει στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης προς υποστήριξη της παγκόσμιας μετάβασης στην οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη μεμονωμένη επένδυση που έχει πραγματοποιήσει για πράσινα οχήματα. «Ως παγκόσμιος κορυφαίος πάροχος βιώσιμης κινητικότητας, ο ρόλος μας είναι να πραγματοποιήσουμε ενεργειακή μετάβαση στις 44 χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε», δήλωσε ο Tim Albertsen, CEO της ALD. «Αυτή η οικονομική συνεργασία θα ενισχύσει περαιτέρω τη στρατηγική μας βιώσιμης κινητικότητας στις αναδυόμενες αγορές, όπου η υιοθέτηση οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων παραμένει αρκετά χαμηλή και μας επιτρέπει να επιταχύνουμε τη μετάβαση σε πράσινα οχήματα για καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής σε παγκόσμια κλίμακα». Περισσότερα στο fleetnews.gr ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΣΤΟΛΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ Συνεργασία IFC και ALD Η ALD Netherlands χρησιμοποιεί ηλεκτρικά ποδήλατα φορτίου μαρκών όπως η Citkar, η Sunrider, η Fulpra και η Goupil, για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα τελικής παράδοσης σε ζώνες μηδενικών εκπομπών των ολλανδικών πόλεων. Από το 2025, δεκάδες πόλεις στην Ολλανδία θα θεσπίσουν ζώνες μηδενικών εκπομπών για φορτηγά και LCV, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα στα αστικά κέντρα. Επιπλέον, οι καταναλωτές απαιτούν ταχύτερους χρόνους παράδοσης και επισκευών. Η ALD αντιμετωπίζει αμφότερα τα θέματα με μία λύση: το ευέλικτο leasing ποδηλάτων e-cargo ή, όπως αποκαλούνται γενικότερα, ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα φορτίου (LEFV). Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει ηλεκτρικά ποδήλατα, σκούτερ και μίνι φορτηγά, με αποθηκευτικό χώρο για δέματα, εργαλεία ή προμήθειες. Τα οχήματα αυτά δεν εκπέμπουν ρύπους και, όντας αρκετά μικρά, δεν εμποδίζουν την στάθμευση ή την κυκλοφορία. Η ALD προσφέρει στις εταιρείες την ευκαιρία να μισθώνουν LEFV για περιόδους ενός μηνός. Μπορούν να μισθώσουν διάφορα μοντέλα και να συγκρίνουν την αποτελεσματικότητα και τη χρησιμότητά τους. Η προσφορά έπεται της πιλοτικής εφαρμογής με τον πάροχο υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και ενέργειας, Circet, που χρησιμοποιεί τα LEFV της ALD από τις αρχές του 2022. Ένα από τα πλεονεκτήματα του συστήματος: το προσωπικό που χρησιμοποιεί τα LEFV δεν χρειάζεται άδεια οδήγησης. ALD: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΦΟΡΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

28.02.23 #189 5 Η Mercedes-Benz παρουσίασε τα σχέδια αρχιτεκτονικής του λειτουργικού της συστήματος MB.OS, το οποίο θα λανσαριστεί στα μέσα της δεκαετίας με τη νέα πλατφόρμα MMA (Mercedes Modular Architecture). ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΙΔΊΟΥ ΣΥΣΤΉΜΑΤΟΣ - ΑΝΟΙΚΤΟΎ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΆΤΕΣ Το MB.OS σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εσωτερικά για να διατηρηθεί ο πλήρης έλεγχος σχέσης με τον πελάτη, να διασφαλιστεί το απόρρητο των δεδομένων και να αξιοποιηθεί η ενιαία ενσωμάτωση λειτουργιών του αυτοκινήτου. Βασισμένο σε μια ειδική αρχιτεκτονική chip-to-cloud, το MB.OS επωφελείται της πλήρους πρόσβασης σε όλες τις παραμέτρους του οχήματος: σύστημα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης, αυτοματοποιημένη οδήγηση, αμάξωμα και άνεση, οδήγηση και φόρτιση. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση επιτρέπει στην εταιρεία να προσφέρει στους πελάτες της διαφοροποιημένη, ανώτερη εμπειρία προϊόντος. «Στη Mercedes-Benz, είμαστε αφοσιωμένοι στην κατασκευή των πλέον επιθυμητών αυτοκινήτων στον κόσμο. Γι’ αυτό πήραμε την απόφαση να γίνουμε οι αρχιτέκτονες του δικού μας λειτουργικού συστήματος, της μοναδικής αρχιτεκτονικής chip-to-cloud, που αξιοποιεί την πλήρη πρόσβαση στον εξοπλισμό και το λογισμικό των οχημάτων μας. Συνδυάζοντας αυτήν την εσωτερική τεχνογνωσία με συνεργάτες παγκόσμιου επιπέδου, θα δημιουργήσουμε εξαιρετική εμπειρία πελάτη, από την υποστήριξη οδήγησης, την πλοήγηση και την ψυχαγωγία έως την ενσωματωμένη φόρτιση. Το MB.OS θα διαθέτει πλήρη δυνατότητα αναβάθμισης και θα υπόκειται σε συνεχείς βελτιώσεις», δήλωσε ο Ola Källenius, πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου του Mercedes-Benz Group AG. Συνεργασία με καινοτόμους ηγέτες Το MB.OS σχεδιάστηκε για να συνδέει τις κύριες πτυχές της αλυσίδας αξίας της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων της ανάπτυξης, της παραγωγής, του εμπορίου και των υπηρεσιών - καθιστώντας το πραγματικά λειτουργικό για ολόκληρη την επιχείρηση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα αποτελέσματα του MB.OS κυμαίνονται από την αποσύνδεση των κύκλων ανάπτυξης έως τη βελτίωση της αξίας πελάτη πολύ μετά την αρχική αγορά του αυτοκινήτου. Η εταιρεία δημιούργησε το τυποποιημένο λειτουργικό της σύστημα για ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο οχημάτων, πλήρως αναβαθμιζόμενο για ταχείες αναβαθμίσεις προϊόντων και σκόπιμα προσβάσιμο σε επιλεγμένους συνεργάτες. Η Mercedes-Benz καθορίζει και ελέγχει την αρχιτεκτονική με δικό της εξοπλισμό και λογισμικό και η ενσωμάτωση κορυφαίων τεχνολογικών εταιρειών παρέχει στους πελάτες πρόσβαση στις καλύτερες υπηρεσίες, περιεχόμενα και λειτουργίες. Στους συνεργάτες του MB.OS περιλαμβάνονται η NVIDIA, η οποία παρέχει τεχνογνωσία λογισμικού, δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και το σύστημά της Orin προς βελτίωση των αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης SAE Επιπέδου 2 και 3. Οι διάφορες παραλλαγές οχημάτων θα είναι επίσης εξοπλισμένες με αισθητήρες επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων ανίχνευσης φωτός και αυτονομίας (LiDAR) της Luminar. Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε την πιο πρόσφατη συνεργασία της - τη νέα μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία με την Google, για ανάπτυξη και εφαρμογή εμπειρίας πλοήγησης επόμενης γενιάς. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉ ΕΥΚΑΙΡΊΑ Η εταιρεία είναι πεπεισμένη ότι αυτή η στρατηγική προσέγγιση ανάπτυξης λογισμικού και εξοπλισμού θα αποτελέσει τη βάση διαρκών εσόδων και επιπλέον συνεισφορών. Ήδη το 2022, η Mercedes-Benz σημείωσε έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ μέσω λογισμικού, με προϊόντα και υπηρεσίες όπως πλοήγηση, Live Traffic ή διαδικτυακές ενημερώσεις χαρτών. Στη συνέχεια, η εταιρεία προβλέπει πως τα συνολικά έσοδα λογισμικού των MB.Connect και MB.Drive θα αυξηθούν σε χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο ποσό δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας και θα εξελιχθούν σε υψηλό μονοψήφιο ποσό δισεκατομμυρίων ευρώ έως το τέλος της δεκαετίας. Η εταιρεία βρίσκεται σε καλό δρόμο υπέρβασης του στόχου του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ EBIT από ψηφιακές υπηρεσίες το 2025, κάτι που ήδη αποτελεί μέρος των υφιστάμενων στόχων κέρδους. Το λογισμικό θα καταστεί ουσιαστικό μέρος της διαδικασίας ανάπτυξης προϊόντων και του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας, με το 25% του προϋπολογισμού Ε&Α να διατίθεται γι’ αυτόν το σκοπό μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Οι μεσοπρόθεσμοι στόχοι μείωσης των επενδύσεων του ομίλου δεν θα επηρεαστούν. Η MERCEDES-BENZ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑ MB.OS Αρχιτεκτονική λογισμικού

28.02.23 #189 6 Η νέα διοικητική ομάδα που αναλαμβάνει τον Απρίλιο υιοθέτησε το βασικό πρόγραμμα διαδοχής διοίκησης με επίκεντρο το προϊόν και την περιφέρεια και εξέλιξης σε εταιρεία κινητικότητας, με επίκεντρο την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας. Οι τομείς προτεραιότητας της Toyota θα είναι η ενίσχυση των πρωτοβουλιών στη Woven, η επίτευξη ουδέτερου άνθρακα στην Ασία και η επιχειρηματική μεταρρύθμιση, αρχής γενομένης από τα BEV επόμενης γενιάς. Ο νέος πρόεδρος Koji Sato υποσχέθηκε να τα διαχειριστεί «ως ομάδα», τοποθετώντας τα κατάλληλα πρόσωπα στις σωστές θέσεις και δίνοντας έμφαση στα καθήκοντα έναντι των τίτλων. Ο κ. Sato ανέφερε τα εξής: «Η εξέλιξη που επιδιώκουμε ως νέα ομάδα διοίκησης είναι η μετεξέλιξη της Toyota σε εταιρεία κινητικότητας. Θα το πράξουμε μέσω τριών προοπτικών κατασκευής αυτοκινήτων. Εξηλεκτρισμός, Ευφυΐα και Διαφοροποίηση. „Πρώτα, ο εξηλεκτρισμός. Η ενέργεια συντηρεί τις ζωές μας. Η Toyota πρέπει να δημιουργήσει αυτοκίνητα με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια και να συμβάλει στην επίτευξη μιας απανθρακοποιημένης κοινωνίας. Η ενεργειακή κατάσταση ποικίλλει ανά τον κόσμο. Γι’ αυτό, θα συνεχίσουμε αταλάντευτα τη διαδικασία πολλαπλών προσεγγίσεων. Σε αυτήν την πορεία, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας αποτελούν επίσης σημαντική επιλογή. Με τον ηγέτη Toyoda, προετοιμαστήκαμε και δημιουργήσαμε μοναδικά BEV για την Toyota και τη Lexus. Μέσα από αυτές τις προσπάθειες, καταφέραμε να δημιουργήσουμε τα BEV στα οποία στοχεύουμε. Τώρα, στην κατάλληλη στιγμή, θα επιταχύνουμε την ανάπτυξη των BEV με νέα προσέγγιση. Συγκεκριμένα, θα αναπτύξουμε BEV επόμενης γενιάς για τη Lexus έως το 2026, από την μπαταρία και την πλατφόρμα μέχρι τον τρόπο κατασκευής και θα επεκτείνουμε την υπάρχουσα γκάμα. „Δεύτερον, η ευφυΐα. Με πιο διαδραστικά αυτοκίνητα, ασφαλέστερα, ανετότερα και πιο ευχάριστα. Πιστεύω ότι υπάρχει ευφυΐα οχημάτων που μόνο ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων μπορεί να επιτύχει. Ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών ρέει σε ένα αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας οδηγού και της κατάστασης ελαστικών. Υπάρχει λοιπόν πληθώρα πληροφοριών που μόνον ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων μπορεί να χρησιμοποιήσει. Αφουγκραζόμενοι τα αυτοκίνητα και ελέγχοντας τις πληροφορίες σε υψηλότερο, πιο ολοκληρωμένο επίπεδο, μπορούμε να αυξήσουμε την αξία τους αναλόγως χρήστη, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου και την ποιότητα κύλισης και υποστηρίζοντας την ασφαλή οδήγηση. Η πλατφόρμα λογισμικού Arene θα μας βοηθήσει να το επιτύχουμε. Η Arene θα φέρει επίσης νέες υπηρεσίες μέσω συνεργασίας με αντιπροσώπους και εφαρμογές. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για εξυπνότερα αυτοκίνητα μέσω εξοπλισμών και λογισμικού. „Τρίτον, η διαφοροποίηση. Η Toyota δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο. Οι ανάγκες και αξίες των πελατών ποικίλλουν ανά περιοχή και γενιά. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε διάφορες επιλογές προϊόντων και υπηρεσιών. Πάρτε για παράδειγμα το πρότυπο όχημα IMV 0 που παρουσιάσαμε στην Ταϊλάνδη πέρυσι. Δίνοντας προτεραιότητα στην ευκολία προσαρμογής, αντιμετωπίζουμε άμεσα τις ανάγκες των πελατών που χρησιμοποιούν pickup στην εργασία τους. Ως παγκόσμια εταιρεία με πλήρεις γκάμες, θα εξελίξουμε την κατασκευή αυτοκινήτων σε αρμονία με τις περιοχές και τις διαφορετικές ανάγκες. Τρεις επιχειρηματικές προτεραιότητες Για την υλοποίηση αυτών των τριών θεμάτων, η νέα ομάδα διοίκησης θα δώσει προτεραιότητα σε τρεις επιχειρηματικούς πυλώνες. 1 Μεταρρύθμιση των δραστηριοτήτων, ξεκινώντας από τα BEV επόμενης γενιάς. Για να προσφέρουμε ελκυστικά BEV σε περισσότερους πελάτες, πρέπει να βελτιστοποιήσουμε τη δομή τους και πρέπει να αλλάξουμε δραστικά τον τρόπο λειτουργίας μας, από τις κατασκευές, στις πωλήσεις και το σέρβις. Η Lexus θέλει να ηγηθεί αυτής της μεταμόρφωσης. 2 Ενίσχυση των πρωτοβουλιών μας στη Woven. Η αποστολή της Woven είναι να εξετάσει, μαζί με την Toyota, τη μορφή που πρέπει να λάβει η κινητικότητα, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών υποδομών, για να δημιουργήσει νέα κοινωνία κινητικότητας. Διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην προώθηση της ιδέας μας για την ευφυΐα των οχημάτων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Toyota και η Woven θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να επιταχύνουν την ανάπτυξη της Arene και θα συνεχίσουν δυναμικά τις δοκιμές κινητικότητας στη Woven City. 3 Επίτευξη ουδέτερου άνθρακα στην Ασία. Θα προωθήσουμε την ηλεκτροκίνηση και την κινητικότητα μέσω βιομηχανικών και διασυνοριακών συνεργασιών και της σημαντικής επαφής με το Charoen Pokphand Group, της μεγαλύτερης εταιρείας του ιδιωτικού τομέα της Ταϊλάνδης. Η νέα μας διοικητική ομάδα θα αναπτύξει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και για τους τρεις αυτούς πυλώνες». ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ KOJI SATO Οι τομείς προτεραιότητας της Toyota

28.02.23 #189 7 Euro 7: ένα ζήτημα προτύπων advertorial Τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων, που θεσπίστηκαν για πρώτη φορά το 1992, καθορίζουν την ονομαστική κατανάλωση και θέτουν όρια για τις ρυπογόνες εκπομπές ρύπων των οχημάτων. Καθώς το κύριο μέλημα εδώ είναι η ποιότητα του αέρα, το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), τα λεπτά σωματίδια (PM10 και PM2.5) ή τα οξείδια του αζώτου (NOx) εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής, αλλά όχι το CO2. Οι κανόνες αυτοί, που αποτέλεσαν αντικείμενο διαπραγμάτευσης και ενίοτε έντονης αντιπαράθεσης από διάφορα ενδιαφερόμενα μέρη, από τους επιστήμονες έως τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, επανεξετάζονται τακτικά και γίνονται όλο και πιο αυστηροί με την πάροδο του χρόνου προς όφελος της προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας. ΠΟΙΟ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΆΓΡΑΜΜΑ; Το έγγραφο κοινοποιήθηκε από την Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένης της ημερομηνίας εφαρμογής που έχει προγραμματιστεί για την 1η Ιουλίου 2025 για τα ελαφρά οχήματα, δηλαδή τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Ωστόσο, πρέπει ακόμη να περάσει από τα διάφορα στάδια έγκρισης για την οριστική επικύρωση. Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο του 2022 εισήχθη μια ενδιάμεση τροποποίηση του ισχύοντος προτύπου EURO 6 (Euro 6e, για εφαρμογή «έως το 2025»). Η κύρια εστίασή της αφορά τον υπολογισμό των εκπομπών CO2 των PHEV, που μπορεί να οδηγήσει σε τριπλάσια ή τετραπλάσια αύξηση των επιπέδων που ισχύουν σήμερα. Το EURO 7 είναι πολύ πιθανό να είναι το τελευταίο σύνολο προτύπων που θα ισχύει για τα οχήματα εσωτερικής καύσης πριν από τη σταδιακή κατάργησή τους. ΤΙ ΝΈΟ ΥΠΆΡΧΕΙ; Τα αποτελέσματα μπορούν να θεωρηθούν ταυτόχρονα συντηρητικά αλλά και περισσότερο ολιστικά. Συντηρητικά, λόγω της περιορισμένης μείωσης των παραδεκτών ρυπογόνων εκπομπών από την εξάτμιση. Τα επιτρεπόμενα επίπεδα σωματιδίων (PM) παραμένουν τα ίδια με αυτά του Euro 6d, και όσον αφορά τα NOx, οι κινητήρες ντίζελ θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα ίδια επίπεδα με τους βενζινοκινητήρες (60 mg/km). Ολιστικά, καθώς για πρώτη φορά λαμβάνονται υπόψη περισσότερα στοιχεία από αυτά που βγαίνουν από την εξάτμιση. Το νέο κείμενο περιλαμβάνει επίσης τη φθορά των τακακίων των φρένων, που εκπέμπει λεπτά σωματίδια (ενώ η τριβή των ελαστικών παραμένει εκτός πεδίου εφαρμογής). Στο σύνολό τους, οι επιπτώσεις των εκπομπών καυσαερίων και των ρύπων από τα φρένα αντιπροσωπεύουν μη αμελητέο αντίκτυπο στη δημόσια υγεία, ιδίως όσον αφορά τα αναπνευστικά προβλήματα. ΤΙ ΔΙΑΚΥΒΕΎΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ; Όσο πιο αυστηρά είναι τα πρότυπα, τόσο πιο δύσκολο και δαπανηρό είναι για τους κατασκευαστές να πιστοποιήσουν τα οχήματά τους. Ανησυχία υπάρχει επίσης και για τα PHEV και τα BEV. Τα αυστηρότερα μέτρα έχουν άμεσο αντίκτυπο στο R&D, στον εξοπλισμό των οχημάτων και σε άλλα κόστη παραγωγής. Αυτά τα πρόσθετα επίπεδα κόστους θα επηρεάσουν όλα τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης ανεξάρτητα από την κατηγορία και θα μπορούσαν ενδεχομένως να οδηγήσουν στη σταδιακή κατάργηση μικρότερων/φθηνότερων μοντέλων, όπου ο αντίκτυπος στις τιμές καταλόγου θα είναι αναλογικά υψηλότερος και μπορεί να μην ανταποκρίνεται στην αγοραστική δύναμη των πελατών. ΚΑΙ Ο ΑΝΤΊΚΤΥΠΟΣ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΈΣ ΣΤΌΛΟΥ; Οι αποφάσεις που λαμβάνουν οι κατασκευαστές θα έχουν σαφώς περαιτέρω επιπτώσεις. Οι πωλήσεις PHEV ενδέχεται να μειωθούν (με την επιφύλαξη της εφαρμογής του Euro6e) και μπορούμε να περιμένουμε μείωση της παραγωγής μικρών οχημάτων εσωτερικής καύσης, ακόμη και πριν από τη σταδιακή κατάργηση. Αυτό θα ενισχύσει την ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών EV για τα μοντέλα που έχουν καταργηθεί και θα απελευθερώσει λίγο περισσότερο χώρο για τα BEV οχήματα. Συνολικά, αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για την υιοθέτηση των BEV, καθώς οι εκπομπές καυσαερίων σαφώς δεν αφορούν αυτά τα οχήματα. Ωστόσο, η πιο νέα προσέγγιση Euro7 θα μπορούσε να σημαίνει ότι ακόμη και ορισμένα BEV δεν θα συμμορφώνονται εγγενώς λόγω των επιτρεπόμενων επιπέδων ρύπων. ΚΑΙ ΤΟ ΌΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ; Όπως αναφέρθηκε στην εισαγωγή, ο στόχος αυτών των κανόνων EURO είναι να περιοριστούν οι επιπτώσεις των οχημάτων στην υγεία και στο περιβάλλον. Ακόμα και αν βλέπουμε ένα πρώτο βήμα στο να μη μετράμε μόνο τις εκπομπές που προέρχονται από την εξάτμιση, η μείωση των ανώτατων ορίων είναι ακόμα περιορισμένη σε σύγκριση με την υπάρχουσα νόρμα. Έτσι, το νέο πρότυπο είναι απογοητευτικό, τόσο για τους κατασκευαστές οι οποίοι κατευθύνουν ήδη τις προσπάθειές τους στον εξηλεκτρισμό, όσο και για τις ΜΚΟ, που πιέζουν για την επιτάχυνση της μείωσης των ρυπογόνων εκπομπών. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και θα σας ενημερώνουμε για τα μελλοντικά βήματα επικύρωσης. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ.

28.02.23 #189 8 Η Stellantis N.V. δημοσίευσε αποτελέσματα ρεκόρ για το 2022, με 16,8 δισ. ευρώ καθαρά κέρδη και 23,3 δισ. ευρώ προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα (AOI). Το έτος σηματοδότησε και την έναρξη του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030, το οποίο μετασχηματίζει την εταιρεία σε κορυφαίο πάροχο τεχνολογίας βιώσιμης κινητικότητας. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ταχεία πρόοδο στο σχέδιο Dare Forward 2030, νέα δυναμική στην ηλεκτροκίνηση, την ανάπτυξη λογισμικού και καθετοποίηση σε κρίσιμη στιγμή για τον κλάδο. «Εκτός από τα οικονομικά αποτελέσματα ρεκόρ και την εστίαση στο στρατηγικό σχέδιο Dare Forward 2030, αποδείξαμε επίσης την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μας ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη. Διαθέτουμε πλέον την τεχνολογία, τα προϊόντα, τις πρώτες ύλες και το πλήρες οικοσύστημα μπαταριών για να πράξουμε το ίδιο στη Βόρεια Αμερική, ξεκινώντας με τα πρώτα μας αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα Ram από το 2023 και Jeep από το 2024. Εκφράζω τη βαθιά εκτίμησή μου σε κάθε εργαζόμενο και τους συνεργάτες μας για τη συμβολή τους σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον», δήλωσε ο CEO, Carlos Tavares. Η Stellantis θα εκπληρώσει εγκαίρως τις δεσμεύσεις της στο στρατηγικό σχέδιο Dare Forward 2030, ενώ παράλληλα εργάζεται για την ελευθερία της κινητικότητας. Το Dare Forward 2030, που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022, βασίζεται σε τρεις θεμελιώδεις πυλώνες που θα επιτρέψουν στην εταιρεία να πετύχει τις οικονομικές της φιλοδοξίες και να διπλασιάσει τα καθαρά έσοδα (έναντι του 2021) στα 300 δισ. ευρώ έως το 2030, διατηρώντας διψήφια περιθώρια προσαρμοσμένων λειτουργικών εσόδων καθ’ όλη τη δεκαετία. ΣΥΝΟΠΤΙΚΆ: „ Καθαρά έσοδα 179,6 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 18% έναντι του 2021 Pro Forma, που αντανακλούν την ισχυρή καθαρή τιμολόγηση, το ευνοϊκό μείγμα οχημάτων και τις θετικές συναλλαγματικές ισοτιμίες. „ Καθαρά κέρδη 16,8 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 26%. „ Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 29%, στα 23,3 δισ. ευρώ, με περιθώριο 13,0%, υπερβαίνει το στόχο του 2030 >12%. Όλες οι κατηγορίες συμβάλλουν στην ανάπτυξη των καθαρών κερδών. „ Ελεύθερες βιομηχανικές ταμειακές ροές ύψους 10,8 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 78%, εμπρόθεσμη πρόοδος των στόχων του 2030 >20 δισ. ευρώ. „ Καθαρές συνέργειες μετρητών 7,1 δισ. ευρώ, δύο χρόνια μπροστά από τον ετήσιο στόχο σταθερής κατάστασης 5,0 δισ. ευρώ. „ Ισχυρός ισολογισμός, με διαθέσιμη βιομηχανική ρευστότητα 61,3 δισ. ευρώ. „ Υπ’ αριθ. 1 στις πωλήσεις στην ΕΕ30 (Χώρες μέλη Ε.Ε., ΕΖΕΣ και ΗΒ) επαγγελματικών BEV, Υπ’ αριθ. 2 σε συνολικές πωλήσεις BEV EΕ30, Υπ’ αριθ. 1 σε πωλήσεις PHEV στις ΗΠΑ. „ Το πρώτο BEV στις ΗΠΑ, Ram ProMaster, έρχεται το 2023. „ 23 τύποι BEV σήμερα στην αγορά, 9 επιπλέον το 2023. „ Τακτικό μέρισμα 4,2 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε 1,34 ευρώ ανά μετοχή προς καταβολή, κατόπιν έγκρισης των μετόχων. „ Το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών αξίας έως 1,5 δισ. ευρώ, στην ελεύθερη αγορά έως το τέλος του 2023. ΟΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ BEV ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ 41% Stellantis: αποτελέσματα ρεκόρ 2022 ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ STELLANTIS ΔΙΕΘΝΩΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕ 2 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ Η Stellantis ανακοίνωσε ότι θα διανείμει ποσό ρεκόρ 2 δισ. ευρώ φέτος, σε αναγνώριση της απόδοσης των εργαζομένων παγκοσμίως, βάσει των οικονομικών αποτελεσμάτων και των επιτευγμάτων της εταιρείας του 2022, σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο. Η Stellantis σημείωσε εξαιρετικά αποτελέσματα το 2022, χρονιά προβληματισμού της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, λόγω συνεχιζόμενων περιορισμών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο πυλώνας «Φροντίδα» του σχεδίου Dare Forward 2030 αφορά στους εργαζομένους, τους πελάτες και το περιβάλλον και θέτει τη Stellantis στην πρώτη γραμμή παροχής πρωτοποριακής ελευθερίας κινητικότητας. «Χάρη στα αποτελέσματα ρεκόρ της Stellantis το 2022, θα διανείμουμε περισσότερα από 2 δισ. ευρώ ως συμμετοχή στα κέρδη και μεταβλητό μπόνους στους εργαζομένους παγκοσμίως», δήλωσε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares. «Είναι 200 εκατ. ευρώ περισσότερα από πέρυσι και αποτελεί δίκαιη αναγνώριση της συμβολής όλων των εργαζομένων της Stellantis σε πολύ απαιτητικό οικονομικό πλαίσιο. Όταν η εταιρεία πάει καλά, όλοι οι εργαζόμενοι πάνε καλά – αυτή είναι η φιλοσοφία μας επιβράβευσης της απόδοσης».

28.02.23 #189 9 Σημαντική συνεισφορά στην επιτυχία του Ομίλου Stellantis το 2022 είχε η Fiat. Η ιταλική μάρκα πραγματοποίησε σε παγκόσμια κλίμακα πωλήσεις άνω των 1,2 εκατ. οχημάτων, την υψηλότερη επίδοση μεταξύ των μαρκών του ομίλου. «Η Fiat για ακόμα μία φορά επιβεβαίωσε τη σημαντική συνεισφορά της στα αποτελέσματα του ομίλου», δήλωσε ο Olivier Francois, CEO της Fiat και Global CMO της Stellantis, επισημαίνοντας ότι «σε επίπεδο όγκων πωλήσεων η Fiat είναι πρώτη στον Όμιλο Stellantis, με περισσότερες από 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις. Το 2023, η Fiat θα συνεχίσει να προσφέρει λύσεις που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας, με την παρουσίαση τεσσάρων νέων προϊόντων». Στην Ευρώπη η Fiat αποτελεί παραδοσιακά τον ηγέτη στα οχήματα πόλης. Το 2022, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Fiat πέτυχε πωλήσεις άνω των 66.000 αυτοκινήτων, ενώ μέχρι σήμερα περισσότερα από 120.000 νέα 500 βρίσκονται στους δρόμους, προσφέροντας κινητικότητα μηδενικών ρύπων. Αυτή η μεγάλη επιτυχία το κατέστησε την προηγούμενη χρονιά το πλέον δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) της Stellantis, ενώ τα Fiat 500 και Panda κυριάρχησαν στην αγορά των αυτοκινήτων πόλης στην Ευρώπη, κατακτώντας την 1η και 2η θέση, αντίστοιχα, με συνολικό μερίδιο αγοράς στην κατηγορία τους 43,8%. Η πορεία της Fiat ήταν εξίσου εντυπωσιακή στις αγορές της Ν. Αμερικής, όπου στη Βραζιλία -τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής- η μάρκα ταξινόμησε περισσότερα από 430.000 αυτοκίνητα επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς 21,9%. Αντίστοιχα, θετικά για τη μάρκα είναι και τα αποτελέσματα στη Μ. Ανατολή, ενώ στην Τουρκία τα μοντέλα της Fiat ήταν η δημοφιλέστερη επιλογή με συνολικό μερίδιο 18,7%. Έχοντας προχωρήσει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της με δύο υβριδικά συστήματα (mircohybrid στα 500 και Panda και hybrid στα 500Χ και Tipo) και το αμιγώς ηλεκτρικό 500, η Fiat θα συνεχίσει με ακόμα πιο εντατικούς ρυθμούς το 2023 να προσφέρει έξυπνες, πρακτικές, φιλικές προς το περιβάλλον και προσιτές για όλους λύσεις αυτοκίνησης. ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 1,2 ΕΚΑΤ. ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ Η Fiat πιο δημοφιλής μάρκα της Stellantis Η επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Ομίλου Stellantis για το 2022 επιβεβαίωσε την ολοκλήρωση μιας εξαιρετικά θετικής χρονιάς για την Alfa Romeo. Η μάρκα παρουσιάζει εξαιρετικά εμπορικά αποτελέσματα και σημαντική αύξηση των ταξινομήσεων. Οι ταξινομήσεις της ιταλικής μάρκας στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 22% σε μια αγορά που συρρικνώθηκε κατά 11%. Σε επίπεδο πωλήσεων, η Alfa Romeo σημείωσε σημαντική πρόοδο σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, ενώ ξεχωρίζουν οι επιδόσεις της Πορτογαλίας (+174%), της Ελλάδας (+164%), της Γαλλίας (+101%), της Αυστρίας (+85%), της Ολλανδίας (+84%), της Ισπανίας (+28%), ενώ στις αγορές της Ιταλίας και της Γερμανίας η αύξηση έφτασε το 22%. Το 2022 θα μείνει στην ιστορία της Alfa Romeo ως η χρονιά της Tonale, του πρώτου εξηλεκτρισμένου C-SUV της μάρκας, που παράλληλα σηματοδοτεί και τη μεταμόρφωσή της στο πλαίσιο του πλάνου “from zero to zero”, το οποίο θα καταστήσει την Alfa Romeo την ταχύτερη μάρκα ως προς τη μετάβαση από την απουσία εξηλεκτρισμένης πρότασης στην αποκλειστική πώληση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2027. Την ίδια στιγμή, οι Giulia και Stelvio, που αποτελούν πυλώνες και για το μέλλον της μάρκας, ανανεώθηκαν εφαρμόζοντας μια σειρά τεχνολογιών αιχμής, διατηρώντας όμως παράλληλα τον μοναδικό τους χαρακτήρα. Ειδικότερα, η Stelvio αποτέλεσε ισχυρό μοχλό ανάπτυξης για τη μάρκα στις αγορές της Ασίας, όπου το μοντέλο σημείωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 25%. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΧΡΟΝΙΑ-ΟΡΟΣΗΜΟ ΤΟ 2022 ΓΙΑ ΤΗΝ ALFA ROMEO

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=