FLEETNEWS #189

28.02.23 #189 22 Τον Ιανουάριο του 2023, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκε κατά 11,3% στις 760.041 μονάδες, ξεκινώντας πολύ ενθαρρυντικά τη νέα χρονιά. Ωστόσο, αυτό οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό σε μια ασυνήθιστα μέτρια βάση σύγκρισης του 2022, όταν επιτεύχθηκε ο χαμηλότερος όγκος Ιανουαρίου που έχει ποτέ καταγραφεί. Σε επίπεδο χωρών, οι θετικές επιδόσεις της περιοχής αντικατοπτρίστηκαν σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές. Η ισχυρότερη ανάπτυξη σημειώθηκε στην Ισπανία (+51,4%) και στην Ιταλία (+19,0%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία, με πιο μέτρια αλλά σταθερή ανάπτυξη (+8,8%). Εξαίρεση σε αυτή την τάση ήταν η Γερμανία, η οποία κατέγραψε πτώση 2,6% τον περασμένο μήνα. Πτώση, ωστόσο, κατέγραψαν και άλλες χώρες της Ε.Ε., πέραν της Γερμανίας, η Φινλανδία (-9%) και η Λιθουανία (-9,1%), καθώς και δύο χώρες της ΕΖΕΣ, η Ισλανδία (-17,2%) και η Νορβηγία με μεγάλη πτώση, που οφείλεται στην πολύ ισχυρή πτώση των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων (BEV-81,4% και PHEV -66,2%) (βλ. σχετικούς πίνακες). Η Ελλάδα, ως γνωστόν, περιλαμβανόταν στις χώρες που είχαν εξαιρετικά ισχυρή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα (+90,7%). ΤΎΠΟΙ ΚΑΥΣΊΜΩΝ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ Κατά τον πρώτο μήνα του 2023, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων (BEV και PHEV) στην Ε.Ε. συνέχισαν να αυξάνονται, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% και το 26,0% της αγοράς αντίστοιχα. Παρ’ όλα αυτά, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πρόσφατα στην Ε.Ε., με μερίδιο αγοράς 37,9%. ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ Οι ταξινομήσεις των νέων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) τον Ιανουάριο αυξήθηκαν κατά 22,9%, φτάνοντας τις 71.984 ταξινομημένες μονάδες σε όλη την Ε.Ε. με μερίδιο αγοράς 9,5% (έναντι 8,6% του Ιανουαρίου του 2022). Οι περισσότερες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σημαντικά σε αυτή την ανάπτυξη, με διψήφια και τριψήφια ποσοστά. Ωστόσο, υπήρχαν μερικές εξαιρέσεις σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες, από πλευράς όγκου, αγορές της Ε.Ε. για αυτό το σύστημα κίνησης: Γερμανία (-13,2%), Σουηδία (-18,5%) και Ιταλία (-8,7%). Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα +11,3% ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ 2023, 9,5% ΤΟ ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΩΝ BEV Ταξινομήσεις επιβατικών στην Ευρώπη ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΜΟΝΆΔΕΣ 2023 2022 ΜΕΤ 23/22 Αυστρία 18.850 15.619 20,7% Βέλγιο 39.847 33.947 17,4% Βουλγαρία 2.227 2.034 9,8% Κροατία 3.360 2.944 14,1% Κύπρος 1.275 1.110 14,8% Τσεχία 17.137 16.263 5,4% Δανία 10.403 9.406 10,6% Εσθονία 1.773 1.724 2,8% Φινλανδία 7.175 7.881 -9,0% Γαλλία 111.939 102.899 8,8% Γερμανία 179.247 184.112 -2,6% Ελλάδα 10.532 5.522 90,7% Ουγγαρία 8.314 8.088 2,8% Ιρλανδία 27.318 25.043 9,2% Ιταλία 128.437 107.814 19,0% Λετονία 1.375 1.190 14,7% Λιθουανία 2.036 2.247 -9,1% Λουξεμβούργο 3.726 3.300 12,9% Μάλτα 1 421 - -0,2% Ολλανδία 32.845 30.984 6,5% Πολωνία 35.046 28.975 21,0% Πορτογαλία 14.639 9.829 48,4% Ρουμανία 12.266 9.337 31,4% Σλοβακία 6.680 5.739 16,4% Σλοβενία 4.425 4.320 2,4% Ισπανία 64.147 42.377 51,4% Σουηδία 14.601 19.893 -26,6% ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 760.041 682.596 11,3% Ισλανδία 732 884 -17,2% Νορβηγία 1.860 7.957 -76,6% Ελβετία 16.437 15.899 3,4% ΕΖΕΣ 19.029 24.740 -23,1% Ηνωμένο Βασίλειο 131.994 115.087 14,7% EΕ + ΕΖΕΣ+ ΗΒ 911.064 822.423 10,7% Πηγή: ACEA – Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας 1 Η Μάλτα δεν περιλαμβανόταν στα στοιχεία της ACEA μέχρι το 2022 ΦΕΒ ΜΑΡ ΑΠΡ ΜΑΪ ΙΟΥΝ ΙΟΥΛ ΑΥΓ ΣΕΠ ΟΚΤ ΝΟΕ ΔΕΚ IAN ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 -6,7% 12ΜΗΝΗ ΤΑΣΗ Πηγή: ACEA +16,3% -20,5% -10,4% -11,2% -15,4% +11,3% +12,2% 2021 2022 2023 +12,8% -20,6% +4,4% +9,6% 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 ΜΗΝΙΑΙΑ ΤΑΣΗ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ Πηγή: ACEA -6,0% +6,8% +5,1% +9,5% -24,0% +6,9% -5,1% -11,5% +11,7% -7,5% +11,3% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023 ΜΕΡΙΔΙΟ % ■ Βενζίνης ■ Ντίζελ ■ BEV ■ PHEV ■ HEV ■ Λοιπά Πηγή: ACEA 37,9% 26,0% 7,1% 9,5% 15,9% 3,6%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=