FLEETNEWS #189

28.02.23 #189 23 (HEV) είχαν επίσης ένα δυνατό ξεκίνημα αυτή τη χρονιά. Οι όγκοι τους αυξήθηκαν κατά 22,1% στις 197.982 μονάδες, υποστηριζόμενοι από διψήφια αύξηση στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Ισπανία (+59,3%), Ιταλία (+24,7%), Γερμανία (+19,0%) και Γαλλία (+12,5%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 26,0%, βελτιωμένο κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022. Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην Ε.Ε. μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο, καθώς οι ταξινομήσεις τους μειώθηκαν περισσότερο κατά πολύ στη Γερμανία (-53,2%), η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η μεγαλύτερη αγορά κατ’ όγκο για plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των PHEV συρρικνώθηκε από 8,7% τον Ιανουάριο του 2022 σε 7,1% φέτος. ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΒΕΝΖΊΝΗΣ ΚΑΙ ΝΤΊΖΕΛ Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. κατέγραψαν άνοδο 12,3% τον Ιανουάριο, συμβάλλοντας στην επέκταση του μεριδίου αγοράς τους στο 37,9% (έναντι 37,6% το 2022). Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη: Ισπανία (+59,4%), Ιταλία (+15,5%), Γαλλία (+11,9%) και Γερμανία (+3,5%). Αντιθέτως, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της Ε.Ε. συνέχισε να συρρικνώνεται -με πτώση 1,6% τον περασμένο μήνα- παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19,0%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, από 17,9% σε 15,9%. ΟΙ ΜΑΡΚΕΣ Από πλευράς ομίλων, πρώτο παραμένει το Volkswagen Group, με 26,1%, αυξάνοντας το μερίδιό του σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο. Συγκεκριμένα, ο όμιλος ταξινόμησε 238.000 μονάδες φέτος έναντι 212.657 του περσινού Ιανουαρίου (+11,9%) ξεκινώντας δυναμικά τη χρονιά. Ακολουθεί ο όμιλος Stellantis με μερίδιο 17,2% και 156.553 μονάδες τον τρέχοντα Ιανουάριο έναντι 156807 τον περσινό. Τρίτο το Renault Group με 10,4% της αγοράς και 94.889 μονάδες έναντι 76.524 πέρυσι (+24%). Τέταρτο το Hyundai Group, που παρά την αύξηση των ταξινομήσεών του, 85.444 έναντι 54.846 μονάδων (+0,7%), μείωσε το μερίδιό του κατά 0,9 μονάδες. Στην πέμπτη θέση ο όμιλος Toyota, που κατέγραψε ακριβώς το ίδιο μερίδιο αγοράς με πέρυσι ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΑΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ - ΕΖΕΣ - ΗΒ ΜΕΡΙΔΙΟ % 1 ΜΟΝΆΔΕΣ ΜΕΤ % ‘23 ‘22 2023 2022 23/22 Volkswagen Group 26,1 25,8 238.000 212.657 11,9 Volkswagen 11,0 10,5 100.213 86.223 16,2 Skoda 5,6 5,4 51.241 44.204 15,9 Audi 5,3 5,3 48.241 43.652 10,5 Seat 2,3 2,9 20.968 24.063 -12,9 Porsche 0,9 1,0 8.597 8.001 7,4 Cupra 0,9 0,7 8.249 5.941 38,8 Λοιποί2 0,1 0,1 491 573 -14,3 STELLANTIS 17,2 19,1 156.553 156.807 -0,2 Peugeot 5,1 6,3 46.789 52.171 -10,3 Fiat3 3,5 3,4 31.828 27.614 15,3 Opel/Vauxhall 3,2 4,0 29.048 32.695 -11,2 Citroen 3,0 3,2 27.152 26.665 1,8 Jeep 1,1 1,1 9.927 9.147 8,5 DS 0,4 0,4 3.954 3.227 22,5 Lancia/Chrysler 0,4 0,4 3.586 3.271 9,6 Alfa Romeo 0,4 0,2 3.430 1.652 107,6 Λοιποί4 0,1 0,0 839 365 129,9 Renault Group 10,4 9,3 94.889 76.524 24,0 Dacia 5,3 4,1 47.996 34.115 40,7 Renault 5,1 5,1 46.714 42.221 10,6 Alpine 0,0 0,0 177 188 -5,9 Hyundai Group 9,4 10,3 85.444 84.846 0,7 Kia 5,1 5,7 46.094 47.174 -2,3 Hyundai 4,3 4,6 39.350 37.672 4,5 Toyota Group 8,0 8,0 73.299 65.796 11,4 Toyota 7,7 7,6 69.978 62.485 12,0 Lexus 0,4 0,4 3.321 3.311 0,3 BMW Group 6,1 7,6 55.448 62.173 -10,8 BMW 5,0 5,7 45.147 47.003 -3,9 Mini 1,1 1,8 10.300 15.170 -32,1 Ford 4,1 4,7 37.609 38.380 -2,0 Mercedes-Benz 3,9 4,7 35.977 38.873 -7,4 Mercedes 3,8 4,5 34.632 37.166 -6,8 Smart 0,1 0,2 1.345 1.707 -21,2 Volvo Cars 2,3 2,4 20.736 19.685 5,3 Nissan 2,1 1,9 19.343 15.950 21,3 Mazda 1,6 1,3 12.581 10.432 20,6 Suzuki 1,4 1,3 12.581 10.432 20,6 Jaguar Land Rover Group 1,1 0,9 9.729 7.629 27,5 Land Rover 0,9 0,8 8.008 6.194 29,3 Jaguar 0,2 0,2 1.721 1.435 19,9 Tesla 1,2 0,1 9.469 844 1021,9 Honda 0,5 0,7 4.690 5.467 -14,2 Mitsubishi 0,3 0,5 2.496 3.747 -33,4 Πηγή: ACEA 1 Εκτίμηση ACEA βάσει συνολικών ταξινομήσεων ανά αγορά 2 Bentley και Lamborghini 3 + Abarth 4 Dodge, Maserati και RAM

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=