FLEETNEWS #189

28.02.23 #189 14 Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ W12 ΤΗΣ BENTLEY ΣΤΑΜΑΤΑ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ Η Bentley ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή του 12κύλινδρου βενζινοκινητήρα της τον Απρίλιο του 2024. Μέχρι τότε, περισσότερες από 100.000 μονάδες του εμβληματικού W12 θα έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Crewe της Αγγλίας. Η απόφαση είναι αποτέλεσμα της επιτάχυνσης της Bentley προς ένα βιώσιμο μέλλον μέσω της στρατηγικής της Beyond100, για τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της σειράς μοντέλων της εταιρείας μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας, μειώνοντας τις μέσες εκπομπές του στόλου στα 0 g/km CO2. Αυτή η μετάβαση έχει ήδη ξεκινήσει, με την παρουσίαση των μοντέλων Bentayga και Flying Spur Hybrid για τα οποία η ζήτηση ξεπερνά τις προσδοκίες της εταιρείας. Όταν η παραγωγή του W12 σταματήσει το επόμενο έτος, ολόκληρη η σειρά μοντέλων της Bentley θα είναι διαθέσιμη με την επιλογή ενός υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Εν τω μεταξύ, ο κινητήρας που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Continental GT, θα περάσει στην ιστορία. Η Bentley έχει αποφασίσει να γράψει έναν ηχηρό επίλογο για τον W12 και πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξέλιξη της ισχυρότερης έκδοσης που δημιούργησε ποτέ για τον συγκεκριμένο κινητήρα. Η απόλυτη εκδοχή του W12 -που προορίζεται για τις μόλις 18 Bentley Batur που θα κατασκευαστούν χειροποίητα από τη Mulliner- έχει πλέον πιστοποιηθεί πως θα αποδίδει 750 PS και 1.000 Nm ροπής. Η εντυπωσιακή τιμή ροπής έχει το τυπικό για Bentley ευρύ φάσμα σταθερά υψηλής απόδοσης, που εκτείνεται από τις 1.750 rpm έως τις 5.000 rpm, με την ισχύ να κορυφώνεται στις 5.500 rpm. Το Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Jeep, πραγματοποιεί ήδη μια εντυπωσιακή πορεία, πριν να φτάσει στις εκθέσεις της μάρκας στην Ευρώπη εντός του δεύτερου τριμήνου του έτους. Ήδη το μοντέλο έχει ξεπεράσει τις 12.000 παραγγελίες, έχει κατακτήσει το θεσμό Car Of The Year 2023 στις αρχές του έτους, ενώ πρόσφατα, μετά την επικράτηση στην κατηγορία Family SUV στο Women’s World Car of the Year 2023, βρίσκεται μαζί με ακόμα πέντε μοντέλα στον τελικό γύρο για τον τίτλο. Βασικό συστατικό για την επιτυχία του Avenger αποτελεί το εντελώς νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης που διαθέτει, το οποίο είναι το πλέον αποδοτικό που διαθέτει μέχρι σήμερα ο Όμιλος Stellantis. Την ίδια στιγμή, το σύστημα προσφέρει υψηλά επίπεδα σχεδιαστικής ευελιξίας, χαρακτηριστικό απαραίτητο ώστε το μοντέλο να εφαρμόσει μια σειρά μοναδικών στοιχείων που παραδοσιακά συνοδεύουν τα μοντέλα της Jeep. Με πυλώνα την αναβαθμισμένη πλατφόρμα eCMP του Ομίλου Stellantis, το Avenger εφοδιάζεται με το νέο σύστημα των 400V, που είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας Μ3 σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα, τη βέλτιστη διαδικασία παραγωγής και την υψηλή σχέση απόδοσης/κόστους. Με μέγιστη ισχύ 115kW (156 ίπποι), αποδίδει με απόλυτα άμεσο και γραμμικό τρόπο έως και 260Nm ροπής. Την αποθήκευση και την τροφοδοσία του συστήματος με ενέργεια εξασφαλίζει μια νέα μπαταρία ονομαστικής χωρητικότητας 54 kWh, που επίσης κατασκευάζεται από τη Stellantis. Προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα, η ωφέλιμη χωρητικότητα είναι 51 kWh, δηλαδή ποσοστό σχεδόν 95% σε σχέση με την ονομαστική χωρητικότητα. Αυτό οφείλεται στη σχεδίαση της μπαταρίας αλλά και στην αποδοτική λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος. Η μπαταρία του Avenger χωρίζεται σε 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811). Η κατανομή των μονάδων στο πάτωμα του αυτοκινήτου είναι 65% στο πίσω μέρος και το υπόλοιπο 35% στο εμπρός (στο επίπεδο που βρίσκονται οι εμπρόσθιες θέσεις), έτσι ώστε να επιτυγχάνονται η μέγιστη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, η βέλτιστη κατανομή των μαζών και το χαμηλό κέντρο βάρους. Το βάρος του μπαταρίας του συνόλου είναι 340 κιλά, μια πολύ καλή τιμή σε σχέση με τη χωρητικότητά της. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ Jeep Avenger e-Architecture

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=