Fleet Business #15

ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 • # 15 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Νέες εμπειρίες απαιτούν οι αγοραστές EV ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ LCV ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ Τάσεις πράσινης μετακίνησης και μοντέλα ΑΣΦΑΛΙΣΗ Οι λύσεις και τι έπεται ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Βιώσιμες προμήθειες στόλου Το πιο αγαπημένο και καινοτόμο luxury SUV GLA Νέα Plug-in Hybrid

Δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς βιωσιμότητα Με τις αυξανόμενες ανησυχίες για την κλιματική κρίση και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, η βιωσιμότητα καθίσταται πλέον στρατηγική προτεραιότητα για όλους τους οργανισμούς. Κυβερνήσεις, καταναλωτές και επενδυτές πιέζουν ιδιαιτέρως την αυτοκινητοβιομηχανία, που στοχοποιήθηκε ευρέως για τις εκπομπές, αλλά και το σύνολο των επιχειρήσεων, να αλλάξουν τον τρόπο εργασίας, την κουλτούρα, τα προϊόντα, την εφοδιαστική αλυσίδα και συνολικά την αλυσίδα αξίας τους, διασφαλίζοντας τον περιορισμό της χρήσης φυσικών πόρων και τη βιωσιμότητα. Το κόστος επίτευξης αυτού του στόχου είναι τεράστιο και προκαλεί αναταράξεις αναμενόμενες και μη, σε περιβάλλον συνεχών μακροοικονομικών προκλήσεων. Στο ίδιο πλαίσιο, νέοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι ξεπηδούν, νέοι περιορισμοί τίθενται και νέα σενάρια καλούνται να λάβουν υπόψη τους όχι μόνο οι υπεύθυνοι εκπόνησης στρατηγικής αλλά και εκείνοι που λαμβάνουν αποφάσεις βραχυπρόθεσμης τακτικής. Παράλληλα, η παραγωγή αυτοκινήτων, πέραν των ελλείψεων εφοδιασμού, που καλά κρατούν ακόμα, αντιμετωπίζει πλέον και απεργίες. Σε αυτόν τον κυκεώνα, οι fleet managers καλούνται να λάβουν αποφάσεις που επιδρούν στο σύνολο της εταιρείας, την απόδοση, το κόστος, την εικόνα και γενικότερα τις επιδόσεις του οργανισμού στους στόχους Περιβαλλοντικής, Κοινωνικής και Εταιρικής Διακυβέρνησης. Στην πορεία αυτή ο εξηλεκτρισμός των στόλων, εταιρικών αυτοκινήτων παροχής και επαγγελματικών, είναι αναγκαίος, αλλά παρουσιάζει προκλήσεις, ενώ από μόνος του δεν αρκεί. Στο τεύχος αυτό αναφερόμαστε στις περιβαλλοντικές, ψηφιακές και οικονομικές διαστάσεις των θεμάτων που ανακύπτουν και προσπαθούμε να σας προσφέρουμε ολοκληρωμένη ενημέρωση γι’ αυτά, ώστε υιοθετώντας τα κατάλληλα συστήματα και πρακτικές, να επιτύχετε βιώσιμη και αποτελεσματική λειτουργία. Τελικός στόχος είναι η επιχειρηματική δραστηριότητα όλων να επιτύχει, πέραν του βασικού της σκοπού, τη συμβολή της σε ένα πιο πράσινο και ασφαλέστερο μέλλον. Στις σελίδες που ακολουθούν θα διαβάσετε δύο μεγάλα αφιερώματα, για τα ηλεκτρικά LCV και φορτηγά και τις βιώσιμες προμήθειες και ένα μικρότερο για την ασφάλιση. Ακόμα θα βρείτε αρθρογραφία για τις προσδοκίες εμπειρίας των καταναλωτών κατά την αγορά αυτοκινήτου, τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και βαν, τις δράσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για την ταχυφόρτιση, τους παράγοντες περιορισμού αυτονομίας των οχημάτων και τα συστήματα infotainment. Καλή ανάγνωση! Λίνα Τσαγκαράκη - Ξένου ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ-ΞΕΝΟΥ l.tsagaraki@direction.gr ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr COPY EDITOR ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ PRODUCTION MANAGER ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ DIRECTOR ACCOUNTING ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΥΠΈYΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΏΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ FLEETBUSINESS ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΕΥΧΟΣ 15 ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Ετήσια συνδρομή: 120 € Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS THE EXECUTIVE NETWORK 3 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 #15

Fleet Business Market..........................6 Νέα μοντέλα αυτοκινήτων και βαν......................... 10 ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ Νέες εμπειρίες απαιτούν οι αγοραστές EV.......................................16 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ LCV ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ Οι τάσεις για πράσινη μετακίνηση..........................22 Επιλογές για επαγγελματικές μεταφορές...........22 Ο ευρωπαϊκός τομέας επαγγελματικών οχημάτων σε αριθμούς....................23 Επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις EV.............................23 Νέα eLCV κατάλληλα για στόλους στην ΕΕ το 2023...............24 Βαρέoς τύπου, μικρής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.....27 10 βήματα εξηλεκτρισμού του στόλου σας LCV..........................28 Στην ηλεκτροκίνηση, ο πελάτης πρέπει να είναι συνεργάτης...........29 Συμβουλές για την ασφάλεια των στόλων eLCV και ηλεκτρικών φορτηγών.............. 30 Φόρτιση στο αμαξοστάσιο .............31 Υδρογόνο.................................................31 Νέα εποχή ασφάλειας και ορατότητας.....................................34 Η Κίνα ηγείται παγκοσμίως στις εξαγωγές επαγγελματικών οχημάτων............36 ΦΟΡΤΙΣΗ Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν το τοπίο.............................40 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Ψύχος, φορτίο και έδαφος περιορίζουν την αυτονομία των eLCV.................42 ΑΣΦΑΛΙΣΗ Τι έπεται στην ασφάλιση οχημάτων............................................... 44 Ασφάλιση EV: ποια είναι η καλύτερη;......................45 Ζωτικής σημασίας η συνδεδεμένη ασφάλιση για τους στόλους EV.........................45 Είναι καλύτερη η αυτασφάλιση;................................... 46 Τα συστήματα ADAS μειώνουν τα ατυχήματα αλλά όχι τα ασφάλιστρα..................47 Βελτίωση της ασφάλειας των οδηγών για μείωση των ασφαλίστρων...............................48 ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Βιώσιμες προμήθειες στόλου...... 50 Υιοθετώντας την κυκλική οικονομία στις προμήθειες στόλου..................52 Η ηλεκτροκίνηση του στόλου είναι καλή, αλλά δεν αρκεί.....................................53 Βιωσιμότητα χωρίς ηλεκτροκίνηση.....................................55 Πόσο καθαρά είναι τα ηλεκτρικά;..............................56 Πως να παρακινήσετε τους οδηγούς να αλλάξουν συνήθειες...................57 Ο αντίκτυπος της βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας στo fleet management.....................58 Πως μπορείτε να υπολογίσετε τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου ........................................59 Οι κανόνες βιωσιμότητας αυστηροποιούνται διαρκώς.......... 60 Οι σημαντικότερες πιστοποιήσεις βιωσιμότητας...........61 Η βιωσιμότητα υπερβαίνει τις εκπομπές.................63 ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ/ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Αξιολόγηση των συστημάτων infotainment............. 64 4 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 INDEX

Mercedes Benz crash test Επίδειξη ασφάλειας με ένα άνευ προηγουμένου crash test: Η Mercedes-Benz είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που διεξήγαγε δημοσίως μετωπική σύγκρουση δύο ηλεκτρικών οχημάτων, των EQA 300 4MATIC και EQS 450 4MATIC SUV, προσομοιώνοντας ένα πραγματικό σενάριο ατυχήματος που συμβαίνει συχνά σε αγροτικούς δρόμους. Το βίντεο παρουσιάζει τα παρασκήνια του εγχειρήματος που επιβεβαιώνει την προστασία των επιβατών στα SUV EQA και EQS και απεικονίζει τη φιλοσοφία ασφάλειας της εταιρείας: την κατασκευή αυτοκινήτων που αντέχουν όχι μόνο σε δοκιμές σύγκρουσης, αλλά και σε πραγματικά ατυχήματα. Ayvens Σε ερώτηση του Fleet Europe για το πώς σκοπεύει να παρουσιασθεί η νέα ταυτότητα της συγχωνευμένης εταιρείας Ayvens και αν θα αποσυρθούν αμέσως οι επωνυμίες ALD και LeasePlan, ο CEO Tim Albertsen δήλωσε: «Οχι. Όπως γνωρίζετε, μόλις αρχίσαμε να ενσωματώνουμε τις δύο εταιρείες και πρόκειται για πολύ μεγάλο έργο. Αυτό που θα κάνουμε αμέσως είναι να επαναπροσδιορίσουμε τις δύο εταιρείες. Θα ονομαστούν Ayvens. Ωστόσο, σε όλες τις χώρες θα συνεχίσουν να λειτουργούν με τις παλιές επωνυμίες μέχρι πιθανώς τα μέσα ή τα τέλη του 2024. Έτσι οι πελάτες μας θα εξακολουθούν να λαμβάνουν τιμολόγια από την ALD ή τη LeasePlan. Αλλά μόλις είμαστε έτοιμοι να επαναπροσδιορίσουμε τα συστήματα στις διάφορες χώρες, θα το πράξουμε. Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, το σχέδιο προβλέπει να κάνουμε το rebranding του συνόλου του ομίλου μονομιάς». Η Toyota, ως παγκόσμιος εταίρος κινητικότητας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ) και της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής (IPC), παρουσίασε την ιδέα της κινητικότητας για το Παρίσι 2024. Θα παρέχει λύσεις βιώσιμης κινητικότητας σε αθλητές, αξιωματούχους, εθελοντές, διαπιστευμένα μέσα και θεατές, με έμφαση στη συμμετοχικότητα, τη βιωσιμότητα και την κινητικότητα για όλους. Η Toyota στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες Volkswagen και Umicore Η νεοϊδρυθείσα ευρωπαϊκή εταιρεία παραγωγής υλικών μπαταριών EV, IONWAY, με έδρα τις Βρυξέλλες, επέλεξε να κατασκευάσει το πρώτο της εργοστάσιο παραγωγής CAM στη Nysa της Πολωνίας, δίπλα στο υπάρχον εργοστάσιο CAM της Umicore. Η κοινοπραξία της PowerCo SE του Volkswagen Group και της Umicore αυξάνει το αποτύπωμα της ΕΕ στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, φιλοδοξώντας να αυξήσει την ετήσια παραγωγική της ικανότητα στα 160 GWh ετησίως μέχρι το τέλος της δεκαετίας, που αντιστοιχεί σε 2,2 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, βάσει των εξελίξεων της αγοράς. Η IONWAY θα βοηθήσει έτσι την Ευρωπαϊκή Ένωση στην επίτευξη της Πράσινης Συμφωνίας, επιταχύνοντας τη δημιουργία περιφερειακών, βιώσιμων και διαφανών αλυσίδων αξίας μπαταριών. BMW Group - ισορροπημένη στρατηγική προμηθειών «Το BMW Group ακολουθεί παγκόσμια ισορροπημένη στρατηγική προμηθειών στις τρεις κύριες γεωγραφικές περιοχές του κόσμου», δήλωσε ο Joachim Post, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος δικτύου αγορών και προμηθευτών. «Σήμερα έχουμε συμβάσεις με πέντε εργοστάσια κυψελών μπαταριών, με διάφορους συνεργάτες και εργοστάσια συναρμολόγησης για την έκτη γενιά μπαταριών υψηλής τάσης του BMW Group, που κατασκευάζονται στο Debrecen (Ουγγαρία), στο Woodruff, κοντά στο Spartanburg (ΗΠΑ), στο San Luis Potosí (Μεξικό) και στη Shenyang (Κίνα). Επιπλέον, σχεδιάζεται εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης στις πόλεις Irlbach-Strasskirchen της κάτω Βαυαρίας, το οποίο θα προμηθεύει τα εργοστάσια παραγωγής οχημάτων του Μονάχου, του Dingolfing και του Regensburg. Αυτή η τοπική προσέγγιση θα εξασφαλίσει την παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης κατά τη διάρκεια απρόβλεπτων πολιτικών και οικονομικών γεγονότων. Επιπλέον, οι μικρότερες αποστάσεις μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα παραγωγής οχημάτων», πρόσθεσε. Οι 10 κορυφαίοι Ευρωπαίοι προμηθευτές 1. Bosch Group 50.456 2. ZF Friedrichshafen 42.106 (f) 3. Forvia 26.835 (f) 4. Continental 25.401 (f) 5. BASF 19.465 (e) 6. Valeo 17.636 (f) 7. Aptiv 17.489 8. Mahle 13.104 (f) 9. Thyssenkrupp 12.475 (f) 10. Gestamp 10.311 (f) e = εκτίμηση, f = οικονομικό έτος, Πηγή: Automotive News Research & Data Center ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΒΑΣΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΠΑΡΕΛΚΟΜΕΝΩΝ ΑΡΧΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΕΚΑΤ. $ Οι κορυφαίοι προμηθευτές συστημάτων αυτοκίνησης της Ευρώπης που κυριαρχούν σε διεθνές επίπεδο. 6 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023

Τα Πράσινα Ομόλογα παίρνουν το προβάδισμα Για πρώτη φορά, εταιρείες και κυβερνήσεις συγκεντρώνουν περισσότερα χρήματα στις αγορές χρεογράφων για φιλικά προς το περιβάλλον έργα από ό,τι για ορυκτά καύσιμα. Σχεδόν 350 δισ. δολάρια συγκεντρώθηκαν από τις πωλήσεις πράσινων ομολόγων και τις συμφωνίες δανείων το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι λιγότερων από 235 δισ. δολαρίων για το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και τον άνθρακα, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg News. Η αναλογία πράσινων επενδύσεων ήταν περίπου 300 δισ. δολάρια έναντι 315 δισ. δολαρίων ορυκτών καυσίμων την ίδια περίοδο πέρυσι. Stellantis Η Stellantis θα κατασκευάζει πέντε νέα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στο εργοστάσιο του Melfi της Ιταλίας. Η ανακοίνωση εξομαλύνει τη διαμάχη με τα ιταλικά συνδικάτα, τα οποία πραγματοποίησαν μονοήμερη απεργία για την έλλειψη ξεκάθαρης στρατηγικής προϊόντων της εταιρείας στο πρώην εργοστάσιο της Fiat, το οποίο απασχολεί 5.800 εργαζομένους. Η νέα παραγωγή στο Melfi θα ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου έτους με ένα μοντέλο DS, ενώ το 2025 θα ακολουθήσει το νέο Jeep Compass, το οποίο θα κυκλοφορήσει τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές όσο και σε υπερσύγχρονες υβριδικές εκδόσεις και άλλο ένα μοντέλο DS. Η παραγωγή δύο ακόμη μοντέλων, Opel και Lancia, θα ξεκινήσει το 2026. Οδήγηση hands-free στην Ισπανία Η Ford Motor Company ανακοίνωσε ότι επεκτείνει τη διαθεσιμότητα του Ford BlueCruise σε περισσότερους πελάτες στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έλαβε έγκριση στην Ισπανία για handsfree οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Πρόκειται για την τρίτη ευρωπαϊκή χώρα που επιτρέπει τη χρήση του BlueCruise, πέραν του ΗΒ και της Γερμανίας. Επιτρέπεται επίσης στις ΗΠΑ και στον Καναδά. ΕΞΈΛΙΞΗ ΠΩΛΉΣΕΩΝ LCV ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΤΡΙΕΤΊΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ ΚΑΤΆ ΤΟ ΠΡΏΤΟ ΕΝΝΕΆΜΗΝΟ ΙΑΝ-ΣΕΠ 2023 ΙΑΝ-ΣΕΠ 2022 ΙΑΝ-ΣΕΠ 2021 ΜΕΡΊΔΙΟ ΜΟΝΆΔΕΣ ΜΕΤ% 23/22 ΜΕΡΊΔΙΟ ΜΟΝΆΔΕΣ ΜΕΤ% 22/21 ΜΕΡΊΔΙΟ ΜΟΝΆΔΕΣ Ford 19,6% 1.503 15,2 18,2% 1.305 -4,1 17,0% 1.361 Toyota 18,4% 1.408 25,6 15,6% 1121 6,4 13,2% 1.054 Peugeot 17,3% 1.328 94,4 9,5% 683 -29,4 12,1% 968 Fiat 11,3% 870 -53,3 25,9% 1.862 86,0 12,5% 1.001 Citroën 7,7% 588 18,8 6,9% 495 -41,6 10,6% 848 Opel 7,3% 562 40,5 5,6% 400 19,8 4,2% 334 Volkswagen 4,1% 312 88,0 2,3% 166 -34,4 3,2% 253 Isuzu 3,5% 267 115,3 1,7% 124 -15,6 1,8% 147 Renault 2,9% 226 48,7 2,1% 152 261,9 0,5% 42 Suzuki 2,5% 192 -9,0 2,9% 211 17,2 2,2% 180 Mercedes 1,7% 132 -47,4 3,5% 251 -38,5 5,1% 408 Nissan 1,3% 102 39,7 1,0% 73 -91,5 10,7% 857 Jeep 0,6% 43 -38,6 1,0% 70 169,2 0,3% 26 BYD 0,4% 31 933,3 0,0% 3 - - Piaggio 0,4% 30 7,1 0,4% 28 -3,4 0,4% 29 Saic-Maxus 0,3% 25 127,3 0,2% 11 450,0 0,0% 2 Iveco 0,2% 16 14,3 0,2% 14 -22,2 0,2% 18 Goupil 0,2% 13 333,3 0,0% 3 - - Mitsubishi 0,2% 13 -93,4 2,7% 196 3,1% 247 Λοιπές 0,1% 11 -8,3 0,1% 12 -95,0 3,0% 238 ΣΥΝΟΛΟ 7.672 6,9 7.180 -10,4% 8.013 Πηγή ΣΕΑΑ – Επεξεργασία Fleet Business Οι επιχειρηματικοί ηγέτες εμπιστεύονται την AI Νέα δεδομένα έρευνας της Tech.co στις ΗΠΑ αποκάλυψαν ότι το 67% των διευθυντών επιχειρήσεων εμπιστεύονται την τεχνητή νοημοσύνη για την οδήγηση των εταιρικών τους οχημάτων. Το 70% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα αυτοοδηγούμενα εταιρικά οχήματα που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσαν να εκτελούν εργασίες επαγγελματικών μεταφορών πιο αποτελεσματικά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που οδηγεί ένα όχημα, μπορεί να παρακάμψει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί, όπως η χαμηλή ορατότητα κατά τη νυχτερινή οδήγηση ή οι υποχρεωτικές περίοδοι ανάπαυσης που απαιτούνται από τη νομοθεσία. Τα EV έτοιμα για μαζική υιοθέτηση Ανάλυση του Bloomberg Green διαπιστώνει ότι οι αγορές αυτοκινήτων σε 23 χώρες έχουν περάσει το κρίσιμο σημείο καμπής - το 5% των νέων πωλήσεων είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό το όριο σηματοδοτεί την έναρξη της μαζικής υιοθέτησης. Παρόμοια εξέλιξη σημειώθηκε στο παρελθόν με τους λαμπτήρες LED, τα κινητά τηλέφωνα, τις τηλεοράσεις και άλλες επιτυχημένες νέες τεχνολογίες. 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 #15

uΣΧΕΔΙΑΣΗ Η Mercedes-Benz αναβάθμισε σημαντικά την compact GLA SUV, με πλήθος καινοτομιών και πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό: Νέα εντυπωσιακή μάσκα που αποπνέει δυναμισμό με δύο επιβλητικά power domes και επανασχεδιασμένο εμπρόσθιο προφυλακτήρα με εμφανή προστατευτικά στο κάτω μέρος, καταδεικνύουν τα εκτός-δρόμου γονίδια της GLA. Φωτεινή υπογραφή LED High Performance στους εμπρόσθιους προβολείς και LED οπίσθια φώτα, που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Νέο χρώμα Spectral Blue και τέσσερα επιπλέον σχέδια ζαντών αλουμινίου 18 ιντσών αυξάνουν τις επιλογές του βασικού εξοπλισμού. Προαιρετικά διατίθενται τροχοί 19 - 20 ιντσών. Η ανεξάρτητη διπλή οθόνη είναι από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του σημαντικά αναβαθμισμένου εσωτερικού. Στον βασικό εξοπλισμό της GLA περιλαμβάνεται πλέον διπλή οθόνη: μεγάλη οθόνη οδηγού 10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων και οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών αντίστοιχα, που προσφέρουν ολιστική εμπειρία υψηλής τεχνολογίας και τονίζουν την αρχιτεκτονική ανοιχτού σχεδίου. Το τιμόνι νέας γενιάς του βασικού εξοπλισμού είναι επενδυμένο με δέρμα, ενώ εναλλακτικά διατίθεται και με απομίμηση δέρματος ARTICO. Για πρώτη φορά διατίθεται και θερμαινόμενο τιμόνι στον εξοπλισμό της σειράς AMG. uΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Η νέα GLA διαθέτει την τελευταία γενιά MBUX, με διαισθητική λειτουργία και προσαρμοζόμενο λογισμικό τριών επιλογών: «Classic», που παρέχει όλες τις πληροφορίες για τον οδηγό, «Sporty», που εντυπωσιάζει με το δυναμικό στροφόμετρο, «Διακριτικό», που παραθέτει μόνο το βασικό περιεχόμενο στις οθόνες. Σε συνδυασμό με τις λειτουργίες Navigation, Assistance και Services και τους 10 χρωματικούς συνδυασμούς Ambient Light, προσφέρει πολλές επιλογές εξατομίκευσης. Όλες οι μέχρι σήμερα λειτουργίες όπως Media, Phone, Vehicle κ.λπ. εξακολουθούν να παρέχονται. Ο χειρισμός τους είναι απλός, μέσω της οθόνης αφής ή των πλήκτρων στο τιμόνι. Το πιο αγαπημένο και καινοτόμο luxury SUV ΝΈΑ GLA Η νέα GLA: το πιο δημοφιλές luxury SUV, με ακόμη περισσότερες καινοτομίες και πλούσιο εξοπλισμό, είναι εδώ. Τη νέα GLA μπορείτε να δείτε στο Δίκτυο του Εξουσιοδοτημένου Διανομέα. 8 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023

Το σύστημα τηλεματικής ανανεώθηκε σχεδιαστικά και βελτιώθηκε η απόδοσή του. Μια νέα δυνατότητα επιτρέπει ασύρματη σύνδεση με smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto Wireless. Επιπλέον, η νέα GLA διαθέτει πρόσθετη θύρα USB-C με αυξημένη ισχύ φόρτισης USB, ενώ οι θύρες USB φωτίζονται. Ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες της εφαρμογής Mercedes me, η έξυπνη φωνητική υποβοήθηση “Hey Mercedes” αποκτά περισσότερες ικανότητες διαλόγου και μάθησης. Το σύστημα αναγνωρίζει τον οδηγό και θυμάται τις τυπικές ρυθμίσεις ή διαδρομές, προτείνοντας εξατομικευμένες λειτουργίες infotainment ή άνεσης, προσαρμοσμένες στην εκάστοτε οδηγική κατάσταση. Ο οδηγός μπορεί να απορρίψει ή να διαγράψει οριστικά την πρόταση. Το ηχοσύστημα Burmester® διατίθεται προαιρετικά, σε συνδυασμό με την τελευταία γενιά του MBUX και διαθέτει καθηλωτική εμπειρία ήχου Dolby Atmos, η οποία προσδίδει περισσότερο χώρο, καθαρότητα και βάθος. στη μουσική Το Dolby Atmos προσαρμόζεται σε οποιοδήποτε περιβάλλον, έτσι οι ακροατές μπορούν να ακούν μουσική απαράμιλλης ευκρίνειας. uΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Για μεγαλύτερη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, οι βενζινοκινητήρες της νέας GLA είναι εξηλεκτρισμένοι. Η γκάμα περιλαμβάνει τετρακύλινδρες μονάδες με επτατάχυτα ή οκτατάχυτα κιβώτια DCT διπλού συμπλέκτη στον βασικό εξοπλισμό. Τα ήπια υβριδικά σύνολα εξοπλίζονται με επιπλέον ενσωματωμένη μπαταρία 48 volt για τη γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα. Η πρόσθετη ισχύς των 10 kW υποστηρίζει την ευελιξία κατά την εκκίνηση ή χρησιμοποιείται για μεγαλύτερη επιτάχυνση. Αυξάνει επίσης την άνεση: εκτός από την αθόρυβη εκκίνηση του κινητήρα με χαμηλούς κραδασμούς, επιτρέπει την οδήγηση με σβηστό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, επεμβαίνει κατά τη διάρκεια των διαδικασιών πέδησης και επιτάχυνσης – ανακτώντας ηλεκτρική ενέργεια για το δίκτυο 12 volt και την μπαταρία 48 volt. Το ακόμα πιο εξελιγμένο σύνολο plug-in hybrid της GLA 250 αποδίδει εκτός των άλλων ακόμα μεγαλύτερη ισχύ. Επιπλέον το υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο της βελτιωμένης μπαταρίας υψηλής τάσης προσφέρει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αυξήθηκε κατά 5 kW, στα 80 kW, ενώ η ισχύς του συστήματος παραμένει ίδια. Διατίθενται τρεις δυνατότητες φόρτισης: εκτός των «βασικών» 3,7 kW, η μπαταρία μπορεί πλέον να φορτιστεί προαιρετικά με εναλλασσόμενο ρεύμα έως 11 kW. Η φόρτιση είναι εφικτή και με συνεχές ρεύμα έως 22 kW. Αυτό επιτρέπει περαιτέρω μείωση των χρόνων φόρτισης. Η Mercedes-Benz ανανέωσε τις οπτικές ενδείξεις των υβριδικών λειτουργιών της κεντρικής μονάδας. Ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας συνδυάζει ομαλή λειτουργία με εξαιρετική απόδοση και αποτελεσματικότητα.Διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος και ροπής. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται υπερσυμπίεση ενός σταδίου μεταβλητής γεωμετρίας. Οι κυλινδροκεφαλές και ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένα από ελαφρύ αλουμίνιο. Η επίστρωση NANOSLIDE® που αναπτύχθηκε από τη Mercedes-Benz, μειώνει την τριβή μεταξύ τοιχώματος κυλίνδρου και χαλύβδινου εμβόλου, μειώνοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 #15

uAudi - Q4 E-tron Ταχύτερη φόρτιση, περισσότερη ισχύς και πιο σπορ ανάρτηση. Αυτό είναι, εν συντομία, το ανανεωμένο Q4 e-Tron. Η Audi βελτίωσε όλες τις λεπτομέρειες και τοποθέτησε νέο οπίσθιο ηλεκτροκινητήρα με προηγμένη ψύξη για βελτίωση της απόδοσης. Η αυτονομία αυξάνεται κατά περίπου 25 χιλιόμετρα, ενώ η ισχύς του βασικού μοντέλου αυξάνεται κατά 80 ίππους. Ο βασικός εξοπλισμός έχει επίσης βελτιωθεί. uBMW - 5 Series PHEV Εξοπλισμένα με την τελευταία τεχνολογία plug-in της BMW, τα νέα 550e XDrive και 530e διαθέτουν μεγαλύτερη μπαταρία (19,4 kWh) και βελτιωμένο ηλεκτροκινητήρα, συνδυάζοντας μικρό μέγεθος με ισχυρή ώθηση. Η μέγιστη αυτονομία μηδενικών εκπομπών αυξήθηκε στα 90 χιλιόμετρα για την 550e και στα 101 χιλιόμετρα για την 530e. Ο χώρος αποσκευών είναι ίδιος με των εκδόσεων εσωτερικής καύσης. uBYD - Seal U Το έκτο μοντέλο της BYD είναι η έκδοση SUV του Seal και ανταγωνίζεται το Tesla Model Y. Με μήκος 4,7 μέτρων, το κινεζικό μοντέλο προσφέρει δύο μεγέθη μπαταριών (71,8 kWh και 87 kWh), παρέχοντας ανταγωνιστική αυτονομία 412 και 500 χιλιομέτρων. Η τεχνολογία Blade των συστοιχιών μπαταριών διαθέτει φθηνότερη χημική σύνθεση LFP, με υψηλά πρότυπα ασφαλείας και εξαιρετική απόδοση. Διατίθεται μόνο σε συγκεκριμένες αγορές. uDenza - D9 Η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD προτίθεται να εισάγει στην Ευρώπη την πολυτελή μάρκα Denza. Με σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών και διαστάσεις MPV, η D9 καλύπτει ένα κενό που οι γνωστές μάρκες έχουν παραλείψει. Με μπαταρία 100 kWh, διαθέτει αυτονομία 612 χιλιομέτρων (σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο δοκιμών CLTC). Υπάρχει χώρος για επτά επιβάτες και ετοιμάζεται plug-in υβριδική έκδοση. Νέα μοντέλα αυτοκινήτων και βαν Ενημερωθείτε από την επισκόπηση του Fleet Europe για τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και βαν στόλου που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης παρουσιάστηκαν εκπληκτικά νέα μοντέλα, όπως και στην Έκθεση Κινητικότητας του Μονάχου ενώ κάθε μήνα εμφανίζεται και νέο κινεζικό αυτοκίνητο στόλου. 10 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023

uFEST - E-Box M Η νεοεισερχόμενη Fest επιδιώκει να διαταράξει την ευρωπαϊκή αγορά e-LCV με το πρώτο της μοντέλο, E-Box M. Η μπαταρία των 41,8 kWh επαναφορτίζεται σε 45 λεπτά και έχει εγγύηση 200.000 χιλιομέτρων (ή πέντε ετών). Προορισμένο για αστικές παραδόσεις, το E-Box M έχει αυτονομία 270 χιλιομέτρων (WLTP) και ωφέλιμο φορτίο 1.045 κιλών. Παρ’ ότι νέα στην Ευρώπη, η Fest διαθέτει σε ορισμένες περιοχές κέντρα εξυπηρέτησης ανά 50 χιλιόμετρα. uFIAT - 600e Η Fiat με το 600e εισέρχεται στην κατηγορία Β με αδελφή έκδοση του Avenger, της Jeep, στην τιμή περίπου των 35.000 ευρώ. Η τεχνολογία και οι επιδόσεις είναι συγκρίσιμες με του Avenger, με μπαταρία 54 kWh και αυτονομία WLTP 409 χιλιομέτρων. Με βάρος 1.520 κιλά, το μικρό SUV δεν διαθέτει τετρακίνηση. uLotus - Emeya Στοχεύοντας στελέχη επιχειρήσεων, η Emeya είναι ένα σεντάν επιδόσεων που ανταγωνίζεται την Porsche Taycan. Αποδίδει 918 ίππους και μπορεί να πιάσει τα 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα. Διαθέτει επίσης ταχεία φόρτιση, με μέγιστη δυνατότητα 350 kW και φόρτιση για 150 χιλιόμετρα σε μόλις πέντε λεπτά. Η επαναφόρτιση της συστοιχίας των 102 kWh από 10% στο 80% διαρκεί μόνο 18 λεπτά. Η αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση προσφέρει εξαιρετική άνεση και πρόσφυση. uMERCEDES - GLA & GLB Οι ανανεωμένες Mercedes GLA & GLB διακρίνονται από την μάσκα με φωτεινή λωρίδα, που διαθέτουν τα πολυτελή EV της μάρκας. Οι ελαφρές τροποποιήσεις, όπως ελαστικά βελτιωμένης οπισθέλκουσας και μικρότερης αντίστασης (στάνταρ σε όλα τα μοντέλα), αυξάνουν την αυτονομία. Οι κινητήρες και το μέγεθος των μπαταριών παραμένουν αμετάβλητα. Το σύστημα infotainment τελευταίας γενιάς διαθέτει επίσης Καταγραφή Αυτονομίας και προειδοποίηση περιττής κατανάλωσης ενέργειας. uMG - 4 Extended Range Χάρη στην μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών των 74,4 kWh, η έκδοση Extended Range του MG 4 μπορεί να φτάσει τα 520 χιλιόμετρα μεταξύ φορτίσεων. Το αυτοκίνητο διατίθεται πρώτα στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη συνέχεια στην ΕΕ. Με μέγιστη φόρτιση 83 kW, το Extended Range μπορεί να επαναφορτιστεί από 10%-80% σε περίπου 40 λεπτά. uMINI - Cooper Αντιπροσωπεύοντας την νέα εποχή της μάρκας, το νέο Mini Cooper είναι ηλεκτρικό και βασίζεται σε ειδική αρχιτεκτονική EV, με επιλογή συστοιχιών μπαταριών μεταξύ 40,7 kWh και 54,2 kWh. Το εξωτερικό συνδυάζει κλασική εμφάνιση με μοντέρνες λεπτομέρειες, αλλά το εσωτερικό, με κυρτό ταμπλό και την πρώτη κυκλική οθόνη αφής στον κλάδο, εντυπωσιάζει. Είναι αποκλειστικά τρίθυρο. Η έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα διαθέτει τις ίδιες βάσεις. Νέα μοντέλα αυτοκινήτων και βαν 12 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023

uMINI - Countryman Παράλληλα με το Cooper, η Mini κυκλοφόρησε επίσης το Countryman - το οποίο διαθέτει τους ίδιους κινητήρες και την πλατφόρμα της BMW X1. Στις τρεις μονάδες βενζίνης, από 167 έως 296 ίππους, εντάσσεται και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Διαθέτει μονό και διπλό κινητήρα με την ίδια μπαταρία των 64,7 kWh. Το μεγαλύτερο Mini της γκάμας μεγάλωσε σημαντικά, γεγονός που ενισχύει την εταιρική του απήχηση. uOMODA - 5 Στις πρόσφατες κινεζικές μάρκες που εμφανίζονται στην Ευρώπη περιλαμβάνεται η Omoda, θυγατρική του ομίλου Chery, που προωθεί το SUV 5 της στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές έως το τέταρτο τρίμηνο του έτους ή τις αρχές του επόμενου. Η ηλεκτρική έκδοση του Normal παρέχει αυτονομία 300 χιλιομέτρων και του Extended Range 450 χιλιομέτρων. Η έκδοση ICE κυκλοφορεί ήδη στην Ιταλία και την Ισπανία και το Benelux θα υποδεχθεί την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. uPEUGEOT - e-3008 Το νέο 3008 αλλάζει το στυλ MPV σε SUV coupe με ηλεκτρική πλατφόρμα, η οποία μπορεί να δεχθεί υβριδικές επιλογές ICE. Η στάνταρ αυτονομία της μπαταρίας 73 kWh είναι 525 χιλιόμετρα, με επιλογή εκτεταμένης αυτονομίας 700 χιλιομέτρων μεταξύ φορτίσεων. Με έξυπνη αεροδυναμική και βελτιωμένη μηχανική, το e-3008 επιδιώκει να καταστεί το αποτελεσματικότερο cross-over BEV. uSKODA - Kamiq Το ανανεωμένο Kamiq διαθέτει νέα στυλιστικά στοιχεία και μεγαλύτερες ψηφιακές οθόνες, αυξάνοντας τις επιλογές στόλου. Το εσωτερικό αναβαθμίστηκε με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά από φυτικές ίνες και ανακυκλωμένα πλαστικά. Τα βελτιωμένα συστήματα ADAS είναι στάνταρ και η γκάμα κινητήρων παραμένει ως έχει. uTOYOTA - Land Cruiser Είναι παραδοσιακό, ογκώδες, και σκληρό και διατίθεται στην Ευρώπη αποκλειστικά ως ντίζελ. Οι στόλοι των εταιρειών κοινής ωφέλειας εξακολουθούν να προτιμούν το Toyota Land Cruiser, του οποίου η νέα, κάπως μικρότερη γενιά, διαθέτει ανάρτηση για δύσκολα εδάφη, άνετη οδήγηση σε ανώμαλο έδαφος και ικανότητα έλξης 3,5 τόνων. Η δομή αμαξώματος - πλαισίου καθιστά εύκολη την επισκευή και τα προηγμένα χαρακτηριστικά ADAS καθιστούν την θρυλική Toyota απολύτως σύγχρονη. Θα ακολουθήσει ήπια υβριδική έκδοση το 2025. u VOLKSWAGEN - Passat Variant Το νέο Passat θα διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση estate. Το νέο μοντέλο προσφέρει πιο άνετη οδήγηση, ενισχυμένη συνδεσιμότητα, υπερσύγχρονη υποβοήθηση οδήγησης και εξαιρετική αυτονομία μηδενικών εκπομπών 100 χιλιομέτρων με τις plug-in υβριδικές εκδόσεις, χάρη στην μεγαλύτερη μπαταρία. Δεν θα υπάρξει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Νέα μοντέλα αυτοκινήτων και βαν 14 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023

ΑΓΟΡΆΖΟΝΤΑΣ ηλεκτρικό όχημα, οι πελάτες επιθυμούν εμπειρία που να ταιριάζει με τις προσδοκίες τους από το ίδιο το αυτοκίνητο. Δηλαδή, κάτι συναρπαστικό και καινοτόμο, αλλά συγχρόνως αξιόπιστο και προβλέψιμο. Περιμένουν να πραγματοποιήσουν συναλλαγές μέσω διαδικτύου, να διαπραγματευτούν με κάποιον υπεύθυνο και να προβούν σε δοκιμή οδήγησης. Η συνολική εμπειρία πρέπει να είναι πιο απρόσκοπτη, πιο εξατομικευμένη και πιο ευέλικτη από ό,τι στο παρελθόν. Αυτά είναι μερικά από τα ευρήματα της τελευταίας έρευνας καταναλωτών Future of Auto Retail της McKinsey, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 4.000 ερωτηθέντες παγκοσμίως και η οποία εστίαζε στο συναίσθημα των καταναλωτών για την ηλεκτροκίνηση, την εμπειρία αγοράς και τις καινοτομίες στο λιανικό εμπόριο αυτοκινήτων. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναμένουν εξαιρετική εμπειρία, αλλά δεν είναι βέβαιοι ότι ο κλάδος είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες τους. Στο παρόν άρθρο, επισημαίνεται πώς η αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων διαμορφώνει την διαδικασία λιανικής αυτοκινήτου. Οι καταναλωτές απολαμβάνουν την ψηφιακή αλληλεπίδραση, αλλά ανησυχούν για θέματα όπως η αδιαφανής τιμολόγηση, η πολυπλοκότητα της διαμόρφωσης και η διαφορά μεταξύ προσφορών αντιπροσώπων. Όσον αφορά στη δοκιμαστική οδήγηση, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για νέες μορφές, συμπεριλαμβανομένων των εικονικών δοκιμών. Τι σημαίνουν αυτές οι αλλαγές για τον κλάδο λιανικής πώλησης αυτοκινήτου; Πρώτον, οι εταιρείες πρέπει να θεσπίσουν τολμηρά και καινοτόμα μέτρα για να καλύψουν τις ανάγκες των ψηφιακών καταναλωτών. Η εξέλιξη των τάσεων θα αναταράξει την αγορά. Η λύση θα είναι η στενή παρακολούθηση των τάσεων και η θέσπιση χαρακτηριστικών που θα ενθουσιάζουν τους καταναλωτές και θα υποστηρίζουν τη ζήτηση μακροπρόθεσμα. ΕΠΙΤΆΧΥΝΣΗ ΠΡΟΘΈΣΕΩΝ Πολλοί καταναλωτές σκέπτονται να αγοράσουν EV (Γράφημα 1). Σύμφωνα με την έρευνα McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey, το ποσοστό των καταναλωτών που προτίθενται να αποκτήσουν ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) αυξήθηκε κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες, στο 20%, μεταξύ Δεκεμβρίου 2021 και Δεκεμβρίου 2022, ενώ το ποσοστό των καταναλωτών που ενδιαφέρονται για plugin υβριδικό (PHEV) αυξήθηκε κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες, στο 22%. Η έρευνα δείχνει επίσης μείωση του σκεπτικισμού των καταναλωτών για τα EV κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες, από το 23% όσων δεν επιθυμούσαν κατηγορηματικά να στραφούν σε EV, στο 19%. ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΆΝΕΣΗ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΈΣ ΑΓΟΡΈΣ Σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, η πρώτη αντίδραση των καταναλωτών που σκέπτονται να αγοράσουν αυτοκίνητο είναι το διαδίκτυο. Ένας στους τρεις αγοραστές όχι μόνο διεξάγει έρευνα, αλλά και αγοράζει διαδικτυακά το επόμενο αυτοκίνητό του, λόγω απλότητας και αμεσότητας. Στην Κίνα, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες δηλώνουν πως θα αγόραζαν όχημα μέσω διαδικτύου, ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης. Σε άλλες χώρες, οι διαδικτυακές αγορές προτιμούνται για ηλεκτρικά οχήματα και όσοι τις επιλέγουν είναι διπλάσιοι από αυτούς που επιλέγουν συμβατικές συναλλαγές. Παρόλο τον ενθουσιασμό για την ψηφιακή τεχνολογία, οι παραδοσιακές προσεγγίσεις παραμένουν δημοφιλείς. Το 44% των καταναλωτών δηλώνει προτίμηση για προσωπική επαφή και το 40% πως το θεωρεί ευκαιρία διαπραγμάτευσης. Πράγματι, μόνο το 24% δηλώνει πως επιθυμεί απρόσωπη εμπειρία. Δοκιμάζεται η αφοσίωση στην μάρκα Σε περιόδους συστημικών αλλαγών, Νέες εμπειρίες απαιτούν οι αγοραστές EV ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ Η στάση των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) αλλάζει ταχέως - και το ίδιο και οι προσδοκίες εμπειρίας αγοράς αυτοκινήτου. Μια ανάλυση της McKinsey εξηγεί αυτές τις μεταβολές και τις επιδράσεις τους. Των Thomas Furcher, Isabela Hidalgo Giraldo, Felix Rupalla, και Anna-Sophie Smith Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι μπορεί να δοκιμάσουν μια νέα μάρκα όταν μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση. 16 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=