Fleet Business #15

Οι εξαγωγές κινεζικών επαγγελματικών οχημάτων μπορεί να αυξομειώνονται σε κάποιες χώρες. Το Ουζμπεκιστάν ανέβηκε στην 9η θέση το 2023, αλλά οι εξαγωγές στο Βιετνάμ συρρικνώθηκαν κατά 63% το πρώτο εξάμηνο του ίδιου έτους, έναντι της ίδιας περυσινής περιόδου. Συνολικά, ωστόσο, η ανάπτυξη είναι σταθερή και η Κίνα προβλέπει οι εξαγωγές επαγγελματικών οχημάτων να φτάσουν το 20% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου έως το 2024. Οι δέκα μάρκες του πίνακα 2 αντιπροσωπεύουν συνολικές εξαγωγές 2,8 εκατομμυρίων μονάδων το 2022, με μερίδιο αγοράς 90%. Η CAAM προβλέπει έως το τέλος του 2023, οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων από κατασκευαστές με έδρα την Κίνα να φτάσουν τα 27,6 εκατομμύρια μονάδες, ετήσια αύξηση 3% και οι πωλήσεις NEV να φτάσουν τα 9 εκατομμύρια μονάδες, ετήσια αύξηση 35%. Η ΚΊΝΑ ΞΕΠΕΡΝΆ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΊΑ Η αυξημένη τεχνογνωσία και η παραγωγή NEV, στην οποία πρωτοστάτησε η BYD, βοηθά την Κίνα να εξαπλωθεί σε νέες διεθνείς αγορές. Σύμφωνα με τη Γενική Διοίκηση Τελωνείων της Κίνας, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Μεξικό υπήρξαν οι κορυφαίοι εισαγωγείς κινεζικών οχημάτων, με αύξηση 270% και 160% αντιστοίχως το πρώτο 11μηνο του 2022, έναντι της ίδιας περυσινής περιόδου. Το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Φιλιππίνες υπήρξαν οι κορυφαίοι εισαγωγείς κινεζικών NEV. Η αλματώδης ανάπτυξη των κινεζικών NEV συνεχίζεται το 2023. Οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν τα 3,65 εκατομμύρια το πρώτο εξάμηνο του 2023, αύξηση 48% σε ετήσια βάση, καλύπτοντας πάνω από το 60% της παγκόσμιας αγοράς NEV. Η αύξηση των εξαγωγών NEV, ειδικά στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN), κατέστησε την Κίνα κορυφαίο εξαγωγέα οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του 2023, με 1,07 εκατομμύρια πωλήσεις, ξεπερνώντας την Ιαπωνία, η οποία πώλησε μόνον 950.000 οχήματα. * Πρόκειται για μια παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης υποδομών που υιοθέτησε η κινεζική κυβέρνηση το 2013 επενδύοντας σε σχεδόν 70 χώρες και διεθνείς οργανισμούς Πρωτοστατούν τα NEV Τα αποκαλούμενα νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) πρωτοστατούν στην συνολική αύξηση των κινεζικών εξαγωγών αυτοκινήτων και περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV), plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) και ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV). Τα NEV ξεπέρασαν τις άλλες κατηγορίες οχημάτων στις παγκόσμιες κινεζικές εξαγωγές. Σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (CAAM), οι κινεζικές εξαγωγές έφτασαν τα 3,11 εκατομμύρια μονάδες το 2022, αύξηση 54,4% σε ετήσια βάση, καθιστώντας την Κίνα δεύτερη εξαγωγική χώρα οχημάτων παγκοσμίως, μετά την Ιαπωνία. Η ανάλυση των κινεζικών εξαγωγών του περασμένου έτους έχει ως εξής: u 2,53 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα (+56,7% σε ετήσια βάση) u 582.000 επαγγελματικά οχήματα (+44,9% σε ετήσια βάση) u Σε αυτό το σύνολο, υπήρχαν 679.000 NEV (+120% σε ετήσια βάση) ΠΊΝΑΚΑΣ 2: ΟΙ 10 ΚΟΡΥΦΑΊΕΣ ΚΙΝΕΖΙΚΈΣ ΕΞΑΓΩΓΙΚΈΣ ΜΆΡΚΕΣ ΤΟ 2022 SAIC 906.000 μονάδες Chery Automobile 452.000 μονάδες Tesla China 271.000 μονάδες Changan Auto 249.000 μονάδες Dongfeng Motor Corporation 242.000 μονάδες Geely Holding Group 198.000 μονάδες Great Wall Motors 173.000 μονάδες JAC Group 115.000 μονάδες BAIC 110.000 μονάδες Sinotruk (CNHTC) 83.000 μονάδες Πηγή: CarNewsChina 38 #15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=